angezien het een lang verhaal is snap ik het als mensen het niet willen lezen hihi, maar voor diegene die het willen weten…Dit is het verhaal van het einde van ex-askim en het ontstaan van mijn nieuwe aşkim…
Ex-askim = ex-askim…‘O’ = nieuwe aşkım…om verwarring te voorkomen hihi…
Net voor kerst werd ik lid van een Facebook pagina over het leren van de Turkse taal. Ik vond mijn turkse cursus op de universiteit namelijk niet snel genoeg gaan en deze pagina leek me erg interessant en leerzaam. Na het verzoek van lidmaatschap en acceptatie daarvan werd ik door de beheerder van deze pagina (O) welkom geheten dmv een messenger bericht. Aardig. We schreven heen en weer over de taal en dat ik al best ver was en waarom ik het wilde leren…ik vertelde dus over het hebben van een aşkim. Na een paar uur (dit was al tegen de nacht) te hebben gechat kwam het gesprek over dat mijn toenmalige aşkim nog eigenlijk getrouwd is en ik bezig was om 3000 lira bij elkaar aan het verzamelen was voor zijn advocaat zodat hij kon scheiden en askim verteld had dit nodig te hebben en ik graag wilde dat hij kon scheiden. Dit geld zou ik dan meenemen op 4 januari omdat ik dan naar hem in Izmir zou gaan.
O luisterde naar mijn verhaal, vertelde mij dat hij rechten heeft gestudeerd (klopt) en vroeg me of hij me hiermee mocht helpen. Ik moest hem alleen wel beloven dat ik hem niet het geld zou geven omdat dat niet nodig is. Hij legde mij uit dat je gewoon kunt scheiden zonder advocaat. Ik nam zijn hulp graag aan en sprak met hem af dat ik hem (nog) niet het geld zou geven. We hebben daarna nog uuuren gechat en merkte dat ik zijn intelligentie en manier van praten (in gelukkig uitstekend Engels bovendien) erg interessant vond, maar niets liet merken. Tegen de ochtend liet hij wel merken op een respectvolle manier dat hij mij eerlijk gezegt erg leuk vind omdat hij merkte dat ik een lief en onschuldig hartje heb die op de goede plaats zit en hij na het stiekem bekijken van mijn foto’s zag dat ik een liefdevolle moeder voor mijn dochter ben. Ik bedankt hem vriendelijk, maar reageerde meteen dat hij weet dat ik niet beschikbaar ben en trouw naar ex-askim ben. Het hield hem niet tegen en praatte rustig met mij verder over van alles en nog wat. Wij hebben die nacht zeker 6 a 7 uren achtereen met elkaar gechat. We spraken af om de volgende dag weer met elkaar te chatten om het over de papieren voor de scheiding van ex-askim te hebben. De volgende dag werd ik wakker en las een whatsappje van ex-askim met de boodschap dat hij er niet zal zijn als ik daar ben 4de van januari omdat hij zojuist te horen had gekregen dat hij het leger in moet op 2 januari. Mijn wereld storten in toen ik dat las en kon alleen maar huilen. Die dag had ik met O afgesproken om over de papieren te hebben, maar ik vertelde hem het nieuws over zijn legerdienst en dat het dus allemaal geen zin meer heeft om nog de papieren te regelen. O probeerde me toen nog op te vrolijken omdat hij merkte dat ik erg verdrietig was maar ik snauwde hem alleen maar af en hield hem op afstand. Dit ging bijna een week zo. O probeerde met me te praten en ik duwde hem iedere keer weer weg. Op oudjaarsdag praatte ik weer met hem omdat ik het 1 gemeen van mezelf vond dat ik zo naar tegen O deed en hij alleen maar mij probeerde te helpen en 2 ik merkte dat hij toch niet opgaf na al mijn gesnauw tegen hem. Ik vond zijn karakter erg aantrekkelijk en aangenaam maar hield mezelf tegen hier aan toe te geven uit trouwheid naar ex-askim toe. De dagen erna wel heeeeul veel met O gechat en ik begon hem steeds leuker te vinden, maar bleef mezelf tegenhouden vanwege ex-askim. Vooral toen ex-askim mij het nieuws vertelde dat hij heeft geregeld 3 dagen vrij te zijn als ik kom en we elkaar dus nog konden zien. Daar was ik heel blij mee. *De ochtend van 4 januari heb ik een bericht naar O gestuurd dat ik niet meer hele gesprekken met hem kan voeren en dat hij mij met rust moest laten want ik heb een vriend, ook al weet ik dat het leuke gesprekken zijn maar dat ik me realiseerde dat ik het niet kan maken om zo met een andere man te praten en dat ik me schuldig voelde en hij niks meer moest sturen. Bovendien zou ex-askim me dood maken als hij daar achter kwam ook al ging het mij toen meer op de papieren voor ex-askim en vroeg ik O dus niet meer met mij contact op te nemen en blokte meteen zijn nummer en alle gesprekken met hem, want telefooncontrole zou ik 100% krijgen door ex-askim.
In Izmir aangekomen stond ex-askim inderdaad op het vliegveld te wachten. Ik moest weer een auto huren (zoals gewoonlijk), hotelkamer was niet goed genoeg, dus werd het veranderd naar een suite (op mijn kosten uiteraard zoals alles al die maanden). Maar goed ik was er zelf bij dus eigen schuld. De 3 dagen dat hij vrij was samen besteed. Nou ja…samen…ik moest hem van hot naar her brengen en was de hele dag overal heen aan het rijden. Hij moest tenslotte nog veel dingen regelen en had blijkbaar van te voren al verwacht dat het wel op deze manier kon, is makkelijker. De laatste 3e dag moest hij met z’n vader ergens heen en moest ik ergens wachten in een kamertje van 2 bij 2 meter waar niemand was, waar geen verwarming was en het ijskoud was. Ik had honger en had een auto maar wist de weg niet, ik was in the middle of nowhere er was geen mens te bekennen en durfde niet zomaar alleen op pad. Dan maar geen eten en drinken. Ik wachte in dat kamertje vanaf 9 uur en hij kwam pas om 17.30 uur terug. Wat was ik blij dat hij terug was, want dan kon ik eindelijk uit dat koude vieze kamertje om wat te gaan eten. Was ook een beetje boos/teleurgesteld dat hij me zo lang alleen daar liet zitten zonder er aan te denken dat ik nergens heen kon want dat wist hij dondersgoed, *maar goed ik liet niks merken want was allang opgelucht. Tijdens het eten vertelde ik dat ik met een man aan het praten was over zijn scheidingspapieren. Hij werd bozig en zei dat hij niet wou dat ik achter zijn rug met iemand sprak en dat hij al had gezegt dat hij gewoon het geld nodig had. Ook zei hij dat hij hoopt dat ik tijdens zijn legertijd op hem zal wachten. Hij zei dat ik dan een huis moest kopen als hij er weer uit kwam en ik eventjes voor ons zou moeten kunnen zorgen totdat hij werk zou vinden want hij moest tenslotte overnieuw beginnen. Hij vertelde dat als hij werk vond dat hij dan voor ons zou kunnen zorgen maar dat we het niet breed zouden hebben en ik daar dus mee zal moeten kunnen dealen. Ik vertelde hem dat het mee niks uitmaakte of we het heel breed zouden hebben of niet, als we maar hebben wat we echt nodig hebben, zoals genoeg eten en school voor mijn dochtertje. Hij keek me ongerust aan en zei: je dochtertje? Die moet in holland blijven. Ik was geshockeerd en zei: wat wat waaat!!! Ik heb altijd gezegt dat mijn dochtertje bij mij zal blijven, zij is mijn prioriteit mijn alles en dat weet je zei ik! Hij zei: ja maar je snapt toch wel dat we niet in staat zijn om voor haar te zorgen?! İk zei: dus jij wilt dat alleen ik komt maar zij niet? Hij zei: dat is het beste. Op dat moment was het voor mij acuut einde relatie natuurlijk! Maar ik hield mn mond op dat moment, in de wetenschap dat hij toch weg ging en het geen zin meer had en het game over was. We namen samen een taxi die naar mijn hotel ging en hij stapte tussendoor ergens bij een bushalte uit die naar zijn huis ging. Hij gaf me een kus op mn wang en stapte uit en dat was zijn afscheid. Let op, voor zijn weten hadden we op dat moment nog een toekomst, *dus moet je zien hoe hij gedag zei voordat hij een jaar weg zou zijn! Ik kwam bij het hotel aan en besloot de volgende dag naar het otogar te gaan waar zijn bus zou vertrekken naar het leger. Het was een verassing voor hem dat ik daar was. Ik nam daar fatsoenlijk afscheid van hem en stond te huilen terwijl ik hem uitzwaaide…Vooral omdat ik wist dat dit voorgoed was. Op de terugweg in de taxi dacht ik meteen weer aan O. Erg ik weet het, maar dat is de waarheid. Ik haalde de blockade van zijn nummer af en stuurde hem weer een berichtje. Hij was dood ongerust maar heel erg blij dat ik weer contact opnam. De volgende dag ging ik gezellig winkelen met een vriendin in een grote winkelcentrum. Die hele dag was ik ook aan het appen met O. Ik stuurde hem foto’s waar ik was enzo en we hadden het over van alles en nog wat. Hij vroeg me waar ik was en ik zei dat ik het niet wist en dat ik met de metro terug richting hotel ging want het was al laat. O wist dat ik nooit met het open bepaal vervoer ga en dat ik na 10 jaar weer voor het eerst zenuwachtig met de metro ging. Mijn batterij was op en mijn telefoon was uitgevallen. Toen ik in het hotel aankwam kreeg ik een hartstilstand. Wie stond daar ineens aan de balie? Ex-askim! Ik was geshockeerd en begreep er niks van! Hij zou 7 uren rijden hier vandaan moeten zitten, wat doet hij nou hier?? Ik voelde geen blijdschap, maar dacht aan O. Shit, wat nu?! Ik kan O nu niets meer sturen en krijg zo telefooncontrole! Ik begroete ex-askim gewoon normaal en vroeg wat er aan de hand was. Hij zei dat hij dat later wel zou vertellen. Hij keek wantrouwend en ging aan de receptionist vragen hoe het zat met mijn kamer en met wie ik in die kamer zat! Controle dus! İk had die dag zojuist mn kamer veranderd naar 1x 2-persoonskamer, maar moest het weer veranderen omdat hij er nu weer was. De suite. We gingen naar de kamer en enige waar ik aan kon denken is O en dat ik zijn nummer weer moet blokkeren en berichtjes moest wissen. Ik weet dat dit erg is van mij en niet goed, maar dit is wel hoe het echt ging. In de kamer vroeg hij als eerste naar mijn telefoon. Ik vertelde naar waarheid dat mijn telefoon uit was omdat de batterij leeg was en liet het zien en stopte het in de lader. Nog geen 10 minuten later vroeg hij nogmaals naar mijn telefoon en leidde hem af door te vragen waarom hij terug was. Hij vertelde een vaag verhaal en ik begreep er niks van. Ik zei dat ik ging douchen, pakte wat spullen en nam mn telefoon mee. In de badkamer deed ik de douchen aan maar ging eerst proberen mn telefoon aan te krijgen om O’s nummer te blokkeren en berichten te wissen. Ik had mn telefoon nog maar net aan of ex-askim bonkte op de deur dat ik per direct de deur van het slot moest halen. Dit vroeg hij nooit eerder en ik riep dat ik aan het douchen was. Hij riep waar mijn telefoon is en was doodsbang. Ik riep weer dat hij mij gewoon rustig moest laten douchen. Hij vroeg nogmaals bozig naar mijn telefoon en ik gaf geen antwoord. Ik was zoooo zenuwachtig en deed mn telefoon snel weer uit en ging douchen. Ik had niet alles kunnen wissen dus besloot mijn telefoon uit te laten, ruzie kreeg ik toch wel, maar nog meer als hij de berichtjes zou zien. Ik ben me er van bewust dat ik niet eerlijk bezig was, maar mijn gevoel voor ex-askim was al doodgebloed. Hij maakte nog ruzie over mn telefoon en ik kon alleen maar huilen. Toen ging de telefoon op onze kamer. Hij zei: misschien is dat mijn vader. Hij nam op en ik hoorde hem zeggen: Hallo met wie spreek ik? Ik ben …, wie ben jij? O? İk schrok me rot!!! O belde gewoon naar het hotel en ex-askim mam op! Shiiiitt! *İk gebaarde van geef mij de telefoon maar en nam aan. Ik vroeg O bozig waarom hij mij in het hotel belde en hij vertelde dat hij heel erg ongerust was omdat hij niks meer hoorde en mn telefoon uit stond en hij wilde weten of ik veilig in het hotel was aangekomen en hij wist dat ik zenuwachtig was voor de metro en hij bang was dat er iets gebeurd was. Ik werd boos en zei hem dat hij mij met rust moest laten. Ex-askim rukte te telefoon uit mn handen en hing op. Toen kwam er natuurlijk pas ECHT ruzie! Ik was doodsbang. Gelukkig verstond ex-askim geen Engels. Ik vertelde hem dat dat die man was waar ik mee gesproken had over zijn scheidingspapieren wat ook echt zo was. Ik wilde opstaan om naar het balkon te lopen want ik werd zenuwachtig door zijn woede maar hij duwde me terug in de stoel tot 3x toe en moest uitleggen wat er aan de hand was. Dit kon ik niet, dus ik vroeg hem om rustig te blijven. Hij hield er over op en we gingen slapen. Ik kon niet slapen en moest de hele tijd aan O denken en aan hoe gemeen ik tegen hem sprak aan de telefoon terwijl hij het goed bedoelde en hij niet snapte waarom ex-askim op nam want naar zijn weten zat hij in het leger. Hij dacht vast dat het een andere man was die ik mijn hotelkamer was en het deed me pijn dat ik zo boos op hem was. Ik wachte een uur klaar wakker to ex-askim in diepe slaap was en besloot dan om het bed uit te kruipen en naar mn telefoon te sluipen om O een berichtje te sturen om me te verontschuldigen. Ik deed dit en hij antwoorde gelijk…midden in de nacht! Hij kon ook niet slapen omdat z’n hart brak. Ik legde uitdaging ex-askim weer oneens terug was zonder dat ik dat wist en dat ik door zijn telefoon te in de problemen kwam en dat het me speet dat ik zo boos tegen hem sprak. Ineens hoorde ik: Wat ben jij aan het doen met je telefoon midden in de nacht!!! Ex-askim was wakker geworden en zag me zitten appen met mn telefoon. Mn hart stond stil en ik deed gauw mn telefoon uit en liep naar het balkon. Ik zag door de ramen dat hij hij kleding aan het aan doen was en z’n tas inpakte ala ik ga weg. Ik hielp hem niet tegen. Hij ging niet maar bleef bij het balkondeur staan naar mij kijken. Na 10 minuten pakte hij me beet en nam me mee naar bed zonder nog iets te zeggen. De volgende ochtend moest hij weer weg naar het leger maar dan in een andere stad. Ik bracht hem weer naar e otogar en zwaaide hem uit. Dit keer was ik niet verdrietig maar meer opgelucht. Ik liep vrolijk weer naar de taxi om terug naar het hotel te gaan en voelde me blij en vrij. Ik haalde ik de taxi ook gelijk weer de blokkade af van O’s nummer en stuurde hem wederom weer een berichtje. Hij vroeg me naar Istanbul te komen voor een dagje. Ik dacht: waarom niet, ik kom. Hij boekte een vlucht voor me en zou 2 dagen later naar Istanbul vliegen. De volgende dag belde ex-askim dat ik naar het leger basis moest komen. Ik had gemengde gevoelens er over en wilde wel voor de laatste keer gedag zeggen maar diep ik mn hart had ik geen zin om te gaan. Ook kon ik nu niet naar Istanbul en vertelde O dat hij me met rust moest laten en brak weer het hart van O. Ik ging met de trein naar de legerbasis de dag erna en nam voor de laatste keer afscheid. Vraag me niet waarom, meer uit verdriet en schuldgevoel denk ik.
Daarna weer met O gesproken en ondanks dat ik zijn hart al meerder malen gebroken had gaf hij mij nog steeds niet op en bleef hij begripsvol. *De dagen erna spraken we over ex-askim en liet hij me zien wat alle wetten en regels zijn. Om kort samen te vatten kwam ik er daarna achter hoeveel ex-askim gelogen heeft. Zijn ex-vrouw die hij zei dat ze was was een vriendin die me probeerde uit te leggen dat hij echt dat geld nodig had omdat ik het niet geloofde. Het geld bleek gewoon voor hemzelf te zijn. Ook had hij nog een relatie met een meisje waar we al eerder ruzie over hebben gehad door een verhaal die hij zijn beste vriend vertelde, niet wetende dat ik alles verstaan had…ging over het meisje. Maar ik liet dat gaan. Ook de foto’s in z’n telefoon liet ik gaan als ‘dat ik een gewone vriendin’. Ik had hem 4 weken niet gesproken en z’n telefoontjes die hij vanuit het leger maakte niet opgenomen. Na 4 weken leger mocht hij een paar dagen naar huis en had z’n telefoon dus weer. Hij appte en ik nam de kans om het ‘officieel uit te maken’. Dit deed ik en vertelde hem dat ik wist dat hij loog. Hij werd kwaad en zei dat hij me alle slechts toewenste en dat hij hoopt dat ik ongelukkig zal worden. Ik zei alleen ‘tamam’, meer niet. Kwartier later appte hij dat hij zijn woorden terug nam omdat ik een goed persoon bent en hij hoopt dat ik iemand vind die niet op mijn geld uit is. Dat klonk als een bevestiging. Ik had dus gelijk dat mijn intuïtie zei dat er hier en daar dingen niet kloptmaar het uit verliefdheid wegstopte en negeerde. Intussen bleef O me steunen en vertelde me dat het niet hoort dat een meid alles moet betalen en dat zijn verhalen niet klopte met bewijzen van zijn bevindingen. Er is zoveel gelogen Door ex-askim en het ging hem alleen maar om het geld. Intussen ben ik langzaam en behoedzaam voor O gevallen. Voor zijn wijsheid, voor zijn onvolwaardelijke liefde voor mij, voor zoveel meer dingen. Ik heb het hem aardig moeilijk gemaakt en zn hart vaak al gebroken door hem weg te duwen en hij heeft zich 180 keer moeten bewijzen, maar heb nu geen mini procentje wantrouwen. Ik vertrouw O met mn ogen dicht en hij heeft me laten zien hoe het wel hoort en wat echte liefde inhoud. Klinkt heel cliché ik weet het maar hij heeft echt alles gedaan om te bewijzen dat hij anders is en hoeveel hij van me houd. Ik weet dit nu pas, nu ik voel wat ik nu viel, *dat wat ik met ex-askim had, niet was zoals het zou moeten zijn. Dit wist ik toen nog niet. Ik wist niet beter. Daar kom je pas achter als je het ervaart. Bovendien is hij GEK op mijn kleine en vind haar net zo belangrijk als mij. Met z’n drieën Skypen we elke dag. En als we niet aan het Skypen zijn zijn we aan het appen. *De band tussen O en mij dat heb ik nooit zo diep gehad. Het gaat niet om verliefde gevoelens in een mooie zomertijd, maar om de definitie van echte liefde, steun en vertrouwen en vechtlust in een moeilijke koude zware tijd. Daar zijn wij nu uitgekomen en nog sterker dan de dag er voor. Ik kan niet wachten om bij mijn nieuwe aşkim te zijn wat al over 3 dagen is! Jaa ik vlieg woensdagavond naar Istanbul en kom zondag weer terug. Ben zooo benieuwd, maar totaal niet zenuwachtig. Voelt als thuis en vertrouwd aan en kan ik zonder Makeup met ongekamde haar een boer en een scheet bij hem laten en nog steeds wetende dat hij gek op me is en ik alles voor hem ben. Zo hoort het dus te zijn! Ik ben nu dus super blij dat ik op tijd ingezien heb dat ik in een verkeerde relatie zat voordat het te laat was en ben dolgelukkig met askim nu. Ik verheug me te pletter op mijn aankomst in Istanbul met een lieve aşkim met een lijst vol verassingen voor mij 
Sorry voor mijn VEEL te lange langdradige verhaal, maar voelde aan als verwerkings therapie aangezien ik voor het eerst mijn verhaal doe. Heb details achtergelaten om niet een boek te schrijven hier whaha! Sorry!*