Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

Ik kom iedereen een super mega warme knuffel brengen!! Ik reageer later nog wel uitgebreider, maar laat me even toe te zeggen dat jullie allemaal sterke en geweldige madammen zijn met een hart van goud! En jullie verdienen allemaal een man die de poten van onder zijn kont (west-vlaamse uitdrukking;)) loopt voor jullie!!! Nogmaals knuffel! Tot later meiden!!

Aja en mijn tolk zei ook dat in bepaalde delen van Turkije de eer heel hoog tij voert en er heel ver voor gegaan en naar gehandeld wordt…

1 like

Meiden… Ik lees echt met tranen in me ogen hier! Om hoe het met jullie askims gaat en dat de familiedruk zo hoog kan zijn en omdat jullie zo verdrietig zijn! Jullie zijn sterk en ik wil niet dat jullie dat ontkennen! Sterke vrouwen worden niet geboren die worden gemaakt door ervaring en helaas hoort daar verdriet bij maar das normaal! Ik zou willen dat k kan zeggen het komt allemaal goed maar als ik realistisch ben is de kans groter dat de familie de sterkere kant is…

Wat civciv zei tsja het zou kunnen maar ik heb hier een man gezien die door familiedruk niet meer samen mocht zijn met zijn NL vriendin… Na drie jaar! Heb nog nooit iemand zo gebroken gezien, maar hij werd in elkaar geslagen door elk mannelijk lid van de familie en vrouwen negeerde hem! Ik vind het erg hoe ze zo goed kunnen manipuleren hier om zo hun zin te krijgen!

En tsja dan moet ik toch even in me handjes knijpen en ontzettend blij zijn dat mijn askims familie trots over mij verteld en mij accepteerd als hun eigen dochter zonder mij in het echt gezien te hebben ben ik zelfs al opgenomen in de fotocollage in de woonkamer van askims moeder. Er is dus zeker een goede kant ik weet niet of het misschien komt omdat de dominantste kant van de familie er niet is bij askim (de vader) of dat ze gewoon moderner zijn…

Meiden alsjeblieft blijf aan jezelf denken ik wil niet dat jullie een mental breakdown krijgen dus zorg please dat jullie ook aan jullie ontspanning zorgen en dingen die jullie blij maken!

Voor nu hele dikke knuffels!

1 like

Even een knuffel voor jullie en meiden heb vooral geen spijt van alles hoe zwaar de periodes ook zijn geweest en hoe zwaar ze ook zijn nu. Jullie hebben het geprobeerd en daar kunnen jullie trots op zijn. En daar moet je heel sterk voor in je schoenen staan. En na een tijdje blijven vooral de goede herinneringen over want vaak worden nare herinneringen wat afgezwakt. En dan kunnen jullie misschien toch met vrede terugkijken op deze periode en zijn jullie ontzettend sterk eruit gekomen. En dan zal de man die uiteindelijk jullie wel waard is de gelukkigste op aarde zijn!

1 like

Nouu heb ik ook slecht nieuws :frowning:
1 van mijn lieve caviababytjes is gister overleden na twee maanden :cry: hij storrte opeens helemaal in viel op ze zij kon niet meer omdraaien en begon bloed te kotsen, askim had mij weg gestuurt omdat ik bij t eerste bloed ontzettend begon te huilen (nu weer) en alle andere cavias overstuur kreeg! En toen was die weg… En t was echt mijn babytje zat elke dag bij mij op schoot…

Miss denken sommige mensen tis maar een cavia I dunno maar ik ben echt van slag erover hij was zo jong, zo lief, zo mooi!

Askim zei heel bot “why you cry I only cry when people die its only an animal” toen werd ik heel boos… Ik zit namelijk dagen met deze beestjes en ze zijn echt toch wel n groot deel van me leven omdat k zoveel thuis zit, daarna begon die over dat god voor elk levend wezen een einddatum heeft, tsja oke maar dan nog zo jong al en dan mag k toch wel verdrietig zijn? Nja… Vanmiddag skypen met me mama omdat zij weet hoe emotioneel ik ben en dat ik veel te gehecht ben aan me beestjes

Lbds
Nou ja typisch mannen… tuurlijk mag jr verdrietig zijn ik snap je wel je bent elke dag met de cavia’s en ieder verwerkt iets op zijn eigen manier
Kop op meid
Dikke knuffel

Goedemorgen meiden, wow wat is er veel geschreven!
@Delali, wat ongelooflijk frustrerend moet het voor jou zijn zeg! Kan me voorstellen dat het je allemaal teveel aan het worden is. Ik kan alleen maar voor je hopen op een goede afloop. En dat de familie ooooooooit nog gaat luisteren naar wat je askim wil.
knuff!!

@littleone, zijn jullie al iets verder gevorderd met alle papieren etc?

@Lisette, en hoe is het ondertussen met jullie aanvraag?

@LBDS, aaah meid wat zijn mannen toch soms ook botterikken he! Ik snap heel goed dat je verdrietig bent, en dat is heel normaal. Je spendeert zoveel tijd aan die beestjes! Knuffel maar extra veel met de rest om je wat rustiger te voelen. En die askim van je, pff ene oor in andere uit :wink: Turken en huisdieren…

Ik heb weinig te melden, heb besloten dat ik (ga proberen) alles los te laten. Gaat nog erg moeilijk worden, maar zo kan het niet verder. Ik wil er niet aan onderdoor gaan. Heb wel meer aan mijn hoofd dan alleen maar die Turk, dus moet ff voor mezelf gaan kiezen. Hopen dat ik niet weer een zwakkeling ga worden wanneer hij weer tegen me gaat praten… wish me luck!!

@ Lbds ach gut wat sneu! Tuurlijk mag je verdrietig zijn. Toen mijn konijn dood ging heeft askim ook de ogen uit zijn hoofd gehuild en als hij een foto van haar ziet moet hij soms nog een traan laten. Misschien doet die van jou gewoon stoer :wink:
@ LAdyside knuffel en ik wens je heel veel kracht om sterk te blijven

Ladyside good Luck en ik wens je alvast veeel sterkte

Lbdds wat jammer van je cavia ik kan me wel voorstellen dat je erg verdrietig was ik kan me nog herinneren hoe blij je was wanneer je cavias voor de eerste dag had :slight_smile:

Isa ik ben erg benieuwd naar een uitgebreid verhaal en vraag me af hoe het met je gaat

Hier gaat het wel… Klig in men eigen stekje op de Zetel gister naar her ziekenhuis geweest omdat ik bloedverlies had na echo en nog wat andere onderzoeken bleek toch alles in orde te zijn. met ukkie gaat het goed zou ongeveer 1.850 kg.wegen Ik moet het alleen rustiger aandoen en nu ik ook nog ziek ben lukt me dit aardig… Askim is vorige week woensdag en donderdag naar de ambassade geweest en moet morgen weer terug Pff k maak me grote zorgen maar krijg ook nog niks op internet te zien en het maakt me heel onzeker :frowning:

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Goeieavond, dag meiden allemaal,

Lbdss: even een warme knuffel voor je. Begrijp je heel goed, een dier kan je zoveel liefde geven!!

Delali:even een hele warme knuffel!! ik weet even niet meer wat zeggen… Had zo gehoopt dat hij zijn visum ging ophalen en naar je toe zou komen.
Wat de familie betreft, denk dat wij ons niet kunnen inbeelden laat staan enigszins begrijpen hoe het er aan toe gaat ginder… Misschien onderschatten de jongere mensen het ginder ook wel?
En meid, ik vind je een heel sterke madam, ook al voel jij het zelf mss zo niet aan, je wereld staat op zijn kop, en toch ben je hier, ben je er voor hem! Vergeet jezelf niet!!

Ladyside ook voor jou een knuffel! Het blijft pijnlijk, ook al weet je waarom… Je gevoelens gaan niet zomaar weg! Het hart heeft wat meer tijd nodig dan het verstand! Knuffel

Egwene: blij te horen dat je goed bent aangekomen, en je geinstalleerd zijt! Veel succes meid, en voor je het weet is je aşkın er ook!

Tamara082: ik hoop dat je een goeie trip hebt meid, en dat je er toch van kunt genieten!
Kan me inbeelden dat je het heel moeilijk hebt, het is zo unfair! Knuffel meid!

Civciv: ook voor jou een knuffel, hoe gaat het met je? En met je aşkın?

Littleone: blij dat je al op je eigen stekje zijt. Jammer dat je nog altijd niks meer weet van de ambassade, duurt toch allemaal erg lang. Maar geen nieuws, goed nieuws zeggen ze toch? Hou de moed erin meid!!
Blij dat met de baby alles in orde is, probeer nu maar te rusten!! Knuffel

Xlovato: meid hoe is het met jou? Nog wat meer gehoord over je huisje? En hoe gaat het met jullie 2? Knuffel

Miloutjuh: dag meid hoe is het let jou? Al terug je draai gevonden ginder? Knuf

Deniz: ook voor jou een knuffel! Hoe is het met jou meid?
Weet niet goed wat ik moet zeggen, had het niet echt verwacht.
Maar meid voel je zeker niet schuldig. Je hebt gedaan wat je moest doen, beter zo dan hem onnodig aan het lijntje te laten!

Lisette: hoe is het met jou? Heb je al wat meer nieuws omtrent het visum?

Summie: even een super knuffel voor jou meid. Ik wil je zoveel zeggen maar ik weet het niet te brengen, ik weet ook geen antwoord op je vragen, denk ook niet dat je die ooit allemaal gaat krijgen.
Het enige wat ik kan denken is Misschien heeft hij allemaal (serieus) onderschat?
En je dubbele gevoelens, ja je verstand zegt wel, daarom en daarom, maar daarmee is je hart nog niet mee, er bestaat geen wonderknopje om even om te draaien en alles terug op nul te zetten… Knuffel meid!!
Wat je reisplannen betreft, je hoeft turkije helemaal niet te laten schieten. Je kan even een turkije pauze inlassen! Er zijn nog andere plaatsen in de wereld die de moeite zijn!!

Turkijelover hoe is het nog met jou? Heb jij plannen om naar turkije te gaan?

Birgül: dank je en heb er geen problemen mee dat je je mening zegt! Hoe gaat het nog met jou?

Hier alles redelijk goed, beetje dipjesweek.
Wat mijn week adiyaman betreft, als ik hier de verhalen allemaal lees dan valt het mijne helemaal in het niets en mag ik echt niet klagen. Wat misbruik betref, was mss wat te sterk uitgedrukt, maar gelijk waarnaartoe we gingen, was er familie mee, en werd er gegeten en gedronken op “zijn” kosten.
Ik had hem de zaterdag, tijdens een uitstap met oom en mama,in het geniep gevraagd om de zondag naar een stadje te gaan (het was mijne verjaardag, en zo had ik toch een uitstap met ons twee, ook al vergat hij die). Tegenaan de avond was er heel toevallig een trouw van de familie in dat stadje, en wilden oom en mama mee, maar er werd mij verzekerd, dat wij twee alleen gingen zijn, en zij op het huwelijk. Tja tarara, om het kort te houden, na 3 uur auto heen, half uur rondrijden voor de zaal,zijn we amper een uur alleen geweest, waarin die oom een zestal keer heeft getelefoneerd, hebben we een gigantische ruzie gehad, want hij wou op het huwelijk blijven, waar ik absoluut geen probleem meeheb,maar zet me niet zo voor het blok, zeg dat dan gewoon! Na nogmaals 3 uur auto heeft de moeder dan laten vallen dat het mijn verjaardag was (18u30) en wou zijn vader (telefonisch) me trakteren, wat uiteindelijk afhaal leek te zijn, dat dus weer uit “zijn” (lees mijn) portemonnaie kwam, en toen vroeg papa langs zijne neus weg hoe ik het had gesteld op het huwelijk? Het was nooit de bedoeling geweest om te wandelen!
De maandag ganse dag met zijn oom en mama naar besni en terug savonds op mijn kosten gegeten maar bij de familie thuis. Daar vroeg hij waar ganse familie bijzat of we de dinsdag een uitstap konden doen met oom en mama, terwijl ik al paar maal had gezegd dat ik de dinsdag alleen wou zijn, voet bij stuk gehouden maar ik voelde me zo gemeen omdat ik neen zei. Savonds terug oom en mama mee.
Dinsdag effectief alleen, mits een paar telefoons van oom om me toch te overhalen om die uitstap te doen
De woensdag uitstap met de mama en zijn broer, dat was een hele plezante dag, maar ook weer op mijn kosten. En de uitstap was ook weer aangepast en niet hetgeen ze hadden gezegd, maar aangezien ik de chauffeur was, heb ik mijne goesting dan maar gedaan. Savonds moesten we dan stoppen want de oom wilde afscheid van me nemen, daarna nog bij twee andere families langsgeweest (met oom, mama en broer mee) maar dat vond ik niet zo erg, dat waren eens nieuwe gezichten, en die avond terug serieuze ruzie.
En de donderdag ja waren we alleen, heeft die oom wel 12x gebeld, om toch nog maar op uitstap te gaan, heb vlakaf gezegd van neen! Superleuke dag verder!
Vrijdag naar huis!

De telefoontjes waren effectief van zijn oom, heb paar maal zelf opgenomen en hij is ook haar vader niet! Hij was wel heel erg aanwezig die oom, meer dan zijn vader en dat vond ik wel raar. Die oom heeft ook twee dochters, waarvan de oudste twee kids heeft, daar elke dag zit en ik heb nog nooit hare man gezien. (Zie wel ik word paranoia!!)
Het nummer van zijn nicht heb ik nergens teruggevonden, maar dat heeft hij rap terug via zijn zus, maar ik geloof hem wel als hij zegt met haar geen contact te hebben. Wel gaat hij geregeld op haar fb profiel gaan zien.
Hij was wel veel relaxter op zijn gsm, liet die veel makkelijker slingeren, toonde mij ook berichten uit zichzelf! Merk wel dat mijn vertrouwen niet is wat het moet zijn door die nicht en zijn gedrag, heb hem dat ook gezegd.
Mijn verstand zegt dat ik hem moet laten, maar mijn hart…
Misschien had ik beter iets van die nicht gevonden…

Hier nog geen sneeuw gezien deze week, maar naar het schijnt geven ze er veel uit voor dit weekend!
Fijne avond meiden allemaal

@Summie en Isafazli: met mij alles goed hoor. En met askim ook. We hadden het er gisteren over dat we al bijna 3 jaar getrouwd zijn en dat hij al 2,5 jaar in België is. Ongelofelijk en voor mij soms ook beangstigend hoe snel de tijd gaat.

Voor de rest wil ik zeggen dat ik die verhalen over familieproblemen heel erg goed begrijp. Ik heb er in mijn eigen situatie niet mee te maken gehad maar wel in mijn man zijn familie. Ik wil er hier niet te veel over vertellen in detail maar als iemand behoefte heeft dan kan het altijd via pb. Het is ginder al vaak ontzettend moeilijk als de beiden in Turkije wonen, laat staan als de je je in Belgie/NL bevindt en alleen maar machteloos kan toekijken. Daarom wil ik iedereen een hart onder de riem steken! Het is vaak moeilijk om advies te geven en soms is er ook helemaal geen juist advies. Probeer er voor te zorgen dat de situatie jouw leven niet gaat beheersen, hoe moeilijk dat ook mag zijn. Ik wens iedereen het beste toe, met een man die 100% voor jullie kiest want dat verdienen jullie echt!!

2 likes

@Isafazli, mag ik je nogmaals de vraag stellen waarom jij in vredesnaam alles maar betaald???
Wat gebeurd er als jij je portomonee dicht houdt? Ik kan er niets aan doen dat ik het vreselijk belachelijk vind dat jij voor alle kosten opdraait. Prima als je eens het eten betaald voor jou en je askim, maar dat je zovaak moet betalen voor hun eten snap ik werkelijk niet.
En dan nog het feit dat jullie noooooit alleen zijn… Ik blijf het allemaal wel heel apart vinden.
Ze vinden het wel heel makkelijk dat jij er bent met je centen, maar wat doen zij er voor terug? Veel controleren, en geen privacy geven.
Ik zou dat niet kunnen, zou uit mijn vel springen van woede en desnoods weggaan. Je bent toch niet hun sponsor?!?!
Je askim zou helemaal niets van je geld moeten willen hebben, jij betaald al een vliegticket om bij elkaar te zijn, dat zou ruim voldoende moeten zijn toch?

Sorry dat ik zo negatief over de situatie ben, maar ik vertrouw het zaakje/de familie niet…

Isa ik vind dat Ladyside gelijk heeft waarom betaal jij in godsnaam alles?

Hier gaat het wel beetje een dipje Askim vandaah weer naar de ambassade gemoeten en de ambassade belde mij op in het Turks jeetje het ging zo snel ik wist niet wat zeggen of wat doen gelukkig hebben we wel een goed gesprek gehad in het engels maar wijd werd ik er niet van jeetje Kzie het al helemaal voor mij dat mijn askim niet naar hier mag komen pfff

Via Wereldwijzer app

Ben nu bijna een week in Turkije, 3e werkdag vandaag. Het gaat goed. Al kan ik mn ex wel neerslaan, maar ik gedraag me volwassen… komt goed. Askim is vandaag klaar met het leger!! :slight_smile: het is voorbij! Binnenkort is hij hier, bij mij. Niks kon mijn dag kapotmaken. Met vriendinnen flirtende ex? Boeie! Mijn lief komt eraan! En ik ben heel blij.

Goeiemiddag meiden
Egwene. Groot gelijk heb je, laat je ex maar lekker lopen en concentreer je op je askim die eraan komt;)) ben zo blij voor je!! Geniet ervan!!!

Ladyside en littleone: neen ben ook niet akkoord dat “ik” betaal ginder, hebben er ook serieus wat woorden over gehad!! Voelde mij op een moment meer sponsor en taxi dan iets anders.
Littleone meiske geef de moed nog niet op!! Knuffel

Grtjes verder!

Meiden alweeeeeer sorry dat ik alleen maar reageer als ik mij giga zorgen maak om een persoon hier op dit forum.
Natuurlijk hebben jullie recht op een verhaal van mijn kant, maar al 2.5 jaar heb ik geen lief meer in Turkije en ook niet hier haha, maar mijn hart is nog wel bij hem al zou dat niet mogen volgens de normen en waarden die wij hier in Nederland hanteren. Oftewel… Je houd van iemand of niet ! Er zijn veel meiden die weten wat ze wel en niet willen, daar ook naar handelen en trots zijn dat ze voor zichzelf kiezen ondanks de pijn van het verlies van lief. De jongens in Turkije worden echt wel moderner…lees vrijer in hun keuze, maar niet overal in Turkije is dit het geval. Als je iemand ontmoet in een toeristisch oord weet je nooit waar hij echt vandaan komt en wat in zijn geboorteplaats de normen en waarden zijn. Ikzelf ben er “ingestonken” maar had het nooit willen missen . Het heeft mij tot nu toe 2.5 jaar gekost een plaatsje te geven (bijna ������) maar ik kom er wel !! Alles wat Isafazli verteld scheurt mijn hart weer open en voel ik weer de pijn, zoals zij het ook moet voelen. Dit is dus een berichtje van iemand die altijd mee leest en zeer met jullie begaan is ondanks dat ik niet reageer. Stuk voor stuk zijn jullie zulke sterke vrouwen en heb veel bewondering voor jullie handelen in de situaties waarin jullie zitten. heb zelf nooit de moed gehad !

6 likes

LIeve Isa,
Je zegt er niet mee akkoord te zijn dat jij aldoor moet betalen, en er zelfs al ruzie om hebt gehad.
Maar waarom blijf je dan je geld weggeven aan hun? Heb je al eens nee gezegd?
Wat gebeurd er als jij je portomonee dicht houdt?
Echt hoor, pas op jezelf én je geld! Jij werkt er keihard voor en die familie daar haalt het je binnen no time uit handen. Hoeveel je ook van je askim houdt, dit is echt niet goed meis!

@Egwene, Goed te lezen dat jij het nog heerlijk naar je zin hebt, en heb de groepsfoto gezien op FB. Gelukkig zijn er heeeeeeel veel mensen, dus ook nog momenten genoeg om je ex te ontlopen hoop ik!
En bijna zie je je askim weer!!! Woehoeeeee :slight_smile: Hou ons op de hoogte!!

@Zonnetje, ondanks dat je hier alleen maar iets komt vertellen als je je zorgen maakt, is het nooit bot/negatief of iets dergelijks.
Ik vind het altijd fijn om je berichten te lezen, ondanks dat we natuurlijk wel heeeeeeel erg nieuwsgierig naar jouw verhaal zijn :wink:

Lady Side, mijn verhaal, om het goed weer te geven, is nogal lang. sinds isa in deze situatie zit begint het gevoel dat een ander er misschien iets aan heeft wel meer vorm te krijgen. Alleen voor mijzelf komt alles dan weer boven en dit doet mij nog onbeschrijfelijk veel pijn. Weet uit eigen ervaring dat wat een ander zegt… Je toch doet wat je zelf wilt ondanks dat je weet (lees onderbuikgevoel ) dat het totaal niet normaal is wat de ander van je vetlangt.

1 like

isa helaas moet ik me aansluiten bij de anderen… Ik maak me wel zorgen om je situatie… Als de mannen veel om geld vragen is vaak een slecht teken! Ik mocht bijvoorbeeld echt mijn portomonee niet trekken als askim mij mee uit nam ookal verdiende ik het dubbele! Het ging om respect vertelde hij me en ik moest mijn geld voor mezelf houden om mezelf te verwennen… Ik ben ook benieuwd wat er zou gebeuren als jij helemaal niks meer zou geven! Zou je askim dan boos worden? Of zelfs weglopen? Proberen je over te halen om toch de geldkraan weer open te zetten?

Ik snap dat het lastig is want je bent verliefd! Maar probeer wel echt aan jezelf te denken! Je hebt al zoveel kansen om naar je askim te gaan wat natuurlijk geweldig is maar wel elke keer geld kost! En dan ben je daar en dan word je gezien als privebank voor de familie… Alsjeblieft zorg goed voor jezelf!

Hier veel regen nu… Heb een dipje bereikt en uit het allemaal lekker op askim! Veel problemen met het huis waar ik echt helemaal gek van word! Gister bijvoorbeeld kwam de bovenbuurman die ooit in dit appartement gewoont heeft vertellen dat onze koelkast zijn koelkast is en dat hij m wil verkopen dus wij moeten m mee geven… Gelukkig spreekt meneer goed engels dus heb hem duidelijk gemaakt dat die niet weg gaat voor hij of de makelaar een nieuwe in ons appartement zet die voldoet aan mijn eisen! (staat in ons huurcontract dat er een koelkast is dus ze moeten wel!) hij zei jaa dat word geregeld er komt snel een nieuwe maar.ik moet m nu mee!! Nou euhh NEE ken t hier zit k straks een maand zonder koelkast! daarbij hebben we isolatieproblemen die mijn muren naar de piep helpen tv antenne die maar niet gemaakt word en kitranden waar Rob Geus niet vrolijk van zou worden! Ben moe… Erg moe van al dit gedoe…

Kwil een klein cadeautje opsturen naar Askim iemand een idee… niet speciaal voor valentijn hoor maar gewoon als oppepper ik merk dat hij het gewoon erg nodig heeft

Via Wereldwijzer app

Gieieavond meiden

Littleone heb niet echt een idee, was het een vrouw dan zou ik zeggen chocolade ofzoiets, buiten foto’s zou ik het eigenlijk niet weten!!

Lbdss idd niet leuk dat het huis tegenvalt, en de frigo zou ik idd wachten op de nieuwe en op de huisbaas! Knuffel meid

Zonnetje je hebt gelijk, ondanks het buikgevoel en de raad, wil ik toch iedereen zijn kans geven. Soms valt dat mee en soms valt dat idd tegen.

Ladyside: dat bedoelde ik een beetje met erin geluisd worden…

Verder alles ok hier, het werken doet me deugd
Allemaal een knuffel meiden en een fijne avond en weekend toegewenst