Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

Ik ben even benieuwd…ligt er bij jullie ook sneeuw?

Via Wereldwijzer app

Jaa hier ook sneeuw en heel gevaarlijk buiten pfff

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Geen sneeuw :wink: wel veel water: ( en dat blijft de komende dagen…balen net nu de kids vakantie hebben.

Zit ook nog eens enorm in een dipje dus heb zelf ook nog eens nergens zin in.

Geniet van de sneeuw dames, fijn weekend meiden.

Litlleone: Ben je wel voorzichtig :wink:

Miloutjuhhh: Aaah meid effe een knuffel voor jou…Even om jou jaloers te maken :stuck_out_tongue_winking_eye: hier schijnt ook nog es de zon en er staat dankzij de hulp van mijn neefje ook nog een sneeuwpop in de tuin :wink: Maar wat vervelend een dip. Komt dat omdat je terug bent en daardoor zonder je askim en je familie bent en daardoor je draai weer moet vinden? Veel sterkte meid…

Via Wereldwijzer app

#summie
Dank je meid ik ga aankomend weekend… heb dr zin in maar ook spannend
Hier ook sneeuw maar inmiddels aan het dooien en het zonnetje komt

Miloutjuhh
Dikke knuffel voor jou meid

Enne meiden nog tips voor hotels? Heb van Ladyside al heel wat tips gehad…:slight_smile:
Willen morgen waarschijnlijk boeken en Leda Beach in side staat op 1 tot nu
Alanya ook welken gezien… lastig haha

Fijne dag

Hier net ook heeeeerlijk met de hond een wandeling gemaakt in de sneeuw :smiley:
Helaas is het ook al vreselijk aan het dooien, dus denk dat het vanavond of morgen weer groen is.

@MIloutjuhh, rot dat je je zo voelt! Hoop dat je snel weer wat lekkerder in je vel komt te zitten!

Kom even knuffels uitdelen voor iedereen! Als je er een nodig hebt of gewoon een wilt hier komt die knufffff

Sorry dat ik afwezig ben geweest heb visite gehad, mega schoonmaak, veel skype gesprekken en een zieke askim!

Hier erg veel wind nu word veel regen verwacht :(!

Tamara wat voorn hotel zoek je? Vijf ster of? Ken een hoop goede hier in de buurt wanneer ga je? :slight_smile:

Sorry dat ik niet zoveel onthoud askim heeft me aangestoken en t slechte weer is killing voor me vermoeidheid en botten!

1 like

Lbds
We willen 10 dagen gaan begin van juni
We zoeken een leuk en gezellig hotel 5 sterren is niet nodig haha en die zijn al gauw megaaaa duur wil nl nog wel x op vakantie haha
Dus vertel meid ben benieuwd :slight_smile:

Beterschap voor jullie hoop dat je snel opknapt

Ooh lbds ik hou me ook aanbevolen voor hotel adressen…liefst wel 5* haha ja ik ben een luxe paardje…:stuck_out_tongue_winking_eye: want ja ik hoef/kan ook niet terug naar mijn ideaal plekkie :cry::cry::sob:

Via Wereldwijzer app

Summie,Weet niet waar je heen wilt,maar Hotel Kustur Village en hotel Batihan in Kusadasi erg leuk

1 like

Hey lieve meiden,

Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen.
Het gaat niet goed met me daarover zo meer zal eerst proberen op jullie te reageren.

@Ladyside meis eerst een hele dikke knuffel voor jou. Wat een rotstreek van hun allebei en die dame is dus ook niet helemaal zuiver op de graat. Natuurlijk doet dit vreselijk pijn ook al weet je verstandelijk dat je beter verdient. Vind het gemeen en laag en des te knapper hoe jij overeind blijft en duidelijk voor jezelf kiest. Je laat je niet uit het veld slaan, respect meid!

@Summie meis wat denk ik vaak en jou en vraag ik me af hoe het je vergaat. Ik vind je zo sterk ook en begrijpelijk dat maart toch een tijd is waar je afvraagt gaat er iets gebeuren of hoe had het kunnen zijn. Hebben jullie helemaal geen contact meer of iets afgesproken hoor je op enig moment nog iets van een definitief nee of ja? Het blijft oneerlijk hoe ze hem er hebben ingeluisd en daarmee jullie toekomst hebben verziekt. Kan er zo boos om worden. Dikke knuffel meis!

@Tamara jij heel veel plezier en succes volgende week snap dat het heel spannend is. Ben benieuwd of je hem gaat/wilt zien. Wat maakt dat je steeds meer inziet dat het er niet in zit voor jullie? Is het de familie dat k*dorp? Ik merk dat ik er steeds meer een afkeer tegen krijg. Misschien niet goed maar ik vind het een zieke gewaarwoording. Des te knapper hoe jij hiermee omgaat. Dikke knuffel ook can jou en ik hoop dat het een mooie tijd voor je wordt wat het ook mag brengen.

@Deniz kizi meis wat een onverwacht bericht dat je er een punt achter hebt gezet. Had ik echt niet zien aankomen. Er zal inderdaad meer hebben gespeeld want jeetje de liefde zat bij jullie ook wel heel diep herkende erin de liefde die askim en ik voor elkaar voelen dus er moet iets heftigs gebeurd zijn dat jij zoiets hebt van dit wordt m niet. En zijn ouders ontmoet…I wish…zucht…des te rotter meis dat het niet is gelopen hoe je had gehoopt en heel sterk van je en respectvol om naar hem eerlijk te zijn over je gevoel. Hem een jaar aan het lijntje houden dat zou pas gemeen zijn. Dikke knuffel voor jou meis zal toch ook niet makkelijk zijn de draad weer op te pakken.

@Isafazli meid een dikke knuffel voor jou. Als ik je bericht lees dan heb je geen goede tijd gehad. De familie de nicht je askim die weinig tijd voor je had overschaduwen de paar mooie momenten die je wel met je askim hebt gehad. Je hebt hem niet voor jezelf meid er is altijd iets wat zijn aandacht meer heeft. En die oom die 12x belt ok dacht ook dat het die nicht was…en dat je haar niet mag ontmoeten en de familie het daar over heeft. Meid ik mag er niet over oordelen maar in mijn ogen rammelt het aan andere kanten. Als je dan ook nog schrijft dat je je er op momenten ingeluisd hebt gevoeld hoop ik echt vanuit de grond van mijn hart dat je voor jezelf de balans kunt opmaken en kiest voor jezelf. sterkte meis veel wijsheid gewenst!

@Miloutjuh hey meis ook voor jou een dikke knuffel. Ik snap dat je even in een dip zit. Volgens mij heb jij een waanzinnige tijd met je askim in Nederland gedaan allemaal gezellige dingen gedaan je familoe weer zien en nu weer terug. Dan val je even in een gat en voel je de leegte van dit gemis. Ik hoop dat je snel je draai weer vindt en iets leuks kan plannen met je askim om weer naar uit te kijken.

Lisette89 Veel succes met de papieren en zijn verzekering ik hoop dat het alsnog snel in orde komt. mijn askim heeft een visum gekregen voor 5 jaar maar moet deze binnen 3 maanden ophalen anders verloopt het vandaar de deadline.

Update van mij: Mijn wereld is aan het instorten lees hierboven dat ik hem nog mijn askim noem maar weet niet of hij dat nog is en zo ja voor hoe lang. Afgelopen maandag heeft hij opnieuw met zijn vader gesproken. Die ging opnieuw helemaal door het lint zei gemene dingen als “wil je me dood hebben” en “je geeft niks om mij”. Vervolgens valt hij zijn vrouw aan die ook in huilen uitbarst. Met zijn beide ouders gaat het fysiek slecht. Zijn moeder heeft bloeduitslagen gekregen die niet goed zijn waardoor ze moet worden behandeld in een groot ziekenhuis in een grote stad. Zijn vader zijn been is bruin uitgeslagen en hij zal een beenoperatie moeten ondergaan. Zijn neef is inmiddels weer daar positief zou je denken maar nee die is helaas weer bezweken voor de alcohol en dat heeft de vader van mijn askim gezien dat maakte hem nog laaiender en hij zei “wil je net als hem worden”. Askim zit in zak en as en zegt dat hij niet kan komen zo. Ook wilt hij mij niet langer hoop geven en pijn en verdriet doen. Hij wilde een paar dagen geen contact. dat heb ik drie dagen volgehouden. Het lijkt alsof hij de hoop heeft opgegeven. Hij wilt me niet kwijt maar ziet ook geen uitweg en is blijkbaar niet sterk genoeg zich los te maken van de familiedruk. Ik heb hem gezegd dat als hij niet naar Istanbul gaat dat het dan klaar is hij zegt het niet te kunnen doen en mij geen hoop meer wilt geven. Meiden ik weet me geen raad meer. In een noodoplossing stelde ik voor dat ik samen met mijn vader naar het dorp zou komen. Daar werd hij heel boos over dat moest ik me nooit in mijn hoofd halen dan zou ik hem nooit meer zien. Iedereen zou praten over zijn familie ze zouden niet naar buiten kunnen…Hallooww ik ben geen crimineel! Deed me echt pijn en schrok hier ook wel van. Toont wel aan hoe ziek die gemeenschap met elkaar omgaat. Verstikkend gewoon. En nu ik weet het niet meer hij zegt we kunnen vrienden blijven en elkaar nog zien ik denk hoe dan. het enige wat ik dan voor mezelf nog zou willen is hem een keer zien om het af te sluiten…denk niet dat er meer in zit en dat ik het daarna nog wil. Ik voel zo een rauwe pijn en ben zo lusteloos ik hoop dat ik ergens de kracht vind om hier doorheen te komen…ben bang dat ik niet zo sterk ben als jullie :(. Zag dat een aantal ook vakantieplannen heeft naar Turkije mijn moeder gaat ook en mijn zusje en haar man ik moet er nog niet aan denken daar een beetje depri zijn en heel veel geld betalen…ik weet het niet voorlopig is er niets wat me blij kan maken

1 like

Delali
Wat verschrikkelijk meid ik lees het met tranen in me ogen. . Ppff ik snap heel goed hoe je je ongeveer voelt… en ja losmaken van hun families blijft een heel moeilijk en lastig iets
Ik weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen… ik wil je even een hele dikke knuffel geven en heel veel kracht toe wensen… denk wel goed aan jezelf meid
En je weet me te vinden als je wilt praten

1 like

Oh lieve Delali, met tranen in mijn ogen heb ik je bericht gelezen. Wat is het helaas akelig herkenbaar wat je schrijft. En wat wordt jij gigantisch gekwetst. Ik kan me jouw wanhoop, machteloosheid en je verdriet zo voorstellen. Ik wou zo graag dat ik deze akelige dingen over de Turkse cultuur kon veranderen, maar ik kan het helaas niet. Voor ons is het onbegrijpelijk hoe ze worden gemanipuleerd en hoever familie’s gaan om iemand maar in het bedwang te houden. Je askim zal ongetwijfeld onder gigantische druk leven. Maar het is wel zijn cultuur, hij weet hoe belachelijk zijn familie is en hij wist van te voren ook toen hij toekomstplannen ging maken met jou dat hij niet uit een modern gezin vandaan kwam. En dat hij jouw daardoor nu kwetst vind ik vanuit hem heel erg. Ja sorry dit klinkt misschien hard maar dit is het stukje waar ik zelf momenteel mee worstel. En net als wat jij schrijft is het inderdaad ziekelijk wat er gebeurt. Maar daar heb je niks aan, want jouw leven is op dit moment een nachtmerrie. Jij leeft tussen vrees en hoop. En ook dat is zo herkenbaar. En we kunnen allemaal wel zeggen, blijf positief, blijf hoop houden, hoop verloren alles verloren. Maar ik kan indenken dat het voelt alsof je zand (geluk) in je handen hebt. Je probeert met alle macht het vast te houden, maar beetje bij beetje merk je dat het zand (geluk) je door de vingers glipt. En dat doet zo’n pijn. Ik wou dat ik iets voor je kon betekenen, maar helaas ik kan het niet. En jij zegt dat jij niet sterk bent! Ik heb er juist gigantisch veel respect voor hoe sterk jij bent! Vergeet niet dat jij al weken op je askim zit te wachten is het niet logisch dat je helemaal kapot gaat van verdriet? Elk mens zou kapot gaan van verdriet en nog ben je zo liefdevol tegenover hem! Juist dat geeft aan wat voor een bijzondere vrouw jij bent en wat voor een groot hart jij hebt!
(mijn persoonlijke update)
Jij vroeg hoe het met mij ging. Ik kan je vertellen dat ik inmiddels de hoop verloren ben dat dit ooit goed gaat komen. Ik geloof namelijk niet dat askim zijn familie hem ooit vrijwillig, zonder gigantische kleerscheuren, zal laten gaan. En ik merk ook dat ik steeds minder van de hele situatie ga begrijpen. De vraag waarom speelt bij mij heel erg een rol. Hij kon zijn situatie, hij kon zijn familie waarom heeft hij mij versierd? Ach ja misschien was ik wel naïef. We hebben soms nog contact, maar ik merk dat het contact mij zeer onrustig maakt, omdat ik de situatie en zijn gedrag steeds minder ga begrijpen. Ik besef ook echt dat ik verder moet met mijn leven. En soms is dat zoooo moeilijk en een ander moment denk ik…Jeetje ik ben blij dat ik van die zooi verlost ben…heel dubbelzinnig dus. En ook wat jij schrijft is herkenbaar, het beeld dat ik heb van Turkije heeft inderdaad een gigantische knal gekregen. Turkije was de plek waar ik mij zorgeloos en gelukkig voelde en dat beeld is wel veranderd. En ik vraag dan wel heel dapper om adressen maar ik weet niet of ik het lef heb om deze zomer daadwerkelijk naar Turkije te gaan. Aan de ene kant wil ik juist het warme gevoel dat ik heb bij Turkije ook niet nog eens verliezen aan de andere kant heb ik iets van ik kom nooit weer in dat land! Dus je bent echt niet de enige die daarmee worstelt :wink: Heel veel sterkte meid! Oh ja en ik had je een pb gestuurd.

1 like

Tamara ik wens je veel succes en sterkte met de reis laat alles gewoon op je afkomen en denk niet teveel na.

delali meid wat een puinhoop maakt hij er van. En zo erg dat jij er zo bij betrokken bent. Ik hoop dat jij de weg kan vinden die voor jou het beste is. Want ja zijn familie is moeilijk maar af en toe denk ik dat hem dit stiekem ook wel goed uitkomt, dat gevoel heb ik bij summie ook een beetje. Ze zijn iets begonnen waar ze helemaal verstrikt in geraakt zijn wat misschien wel niet hun bedoeling was om het zover te laten komen, en nu krijgen ze de kans om alles weer te laten vallen en met hun eigen leventje verder te gaan. Zo’n gevoel krijg ik erbij. Misschien zit ik er keihard naast, maar ik had deze situaties ook met deniz kizi op een of andere manier al aangevoeld. En het is zwaar maar daarom denk ik dat jullie idd beter voor jullie zelf kunnen kiezen, want ik krijg hier ontzettend de kriebels van. Knuffel voor jullie allemaal!

3 likes

@civciv bedoel je dat hij diep van binnen nooit echt heeft willen komen en dat hij dankbaar gebruik maakt van de problemen van de familie om ervan af te komen?

Civciv: Ik wil even reageren op wat jij over mij schrijft. Ik zit persoonlijk heel erg met de vraag waarom? Waarom heeft hij dit gedaan? Hij kent toch zijn cultuur en zijn familie? En ja misschien was ik naïef maar het was grotendeels ook onwetendheid. Persoonlijk ben ik heel blij dat ik mij verdiept heb in deze materie. De verhalen die hij omschrijft, klinken realistisch zijn, maar juist de heftigheid zorgde er voor dat ik juist hier niet bij betrokken wil zijn. Want als de situatie reëel is dan is hij heel risicovol bezig en ligt eerwraak daadwerkelijk op de loer. Maar tegelijkertijd als je zelf weet dat je familie/cultuur zo heftig is, waar begin je daar in hemelsnaam aan? Ik geloof dat hij oprecht gevoelens voor me heeft/had en ik geloof ook nooit dat het zijn intentie is geweest om mij pijn te doen. Misschien is het in zijn geval een kwestie van liefde maakt blind. Tegelijkertijd denk ik dat Turken ook heel goed zijn met hun kop in het zand te steken en indien nodig belangrijke dingen spontaan vergeten ach ja als we er niet aandenken dan is het er ook niet. En vanuit een bepaald punt geloof ik ook dat hij best wel naïef is en dat hij behoorlijk genaaid wordt. Tsja voor mezelf is het heel wrang en verdrietig. Mijn liefde voor het land Turkije en de opvattingen over de Islam is daardoor beschadigd en dat vind ik jammer. Maar mijn vragen en onduidelijkheden zijn juist de redenen waarom ik blij ben dat ik toch zelf de stekker eruit heb getrokken.

1 like

@Summie ik herken heel erg wat je schrijft ik worstel ook erg met het waarom en waarom aan iets beginnen als je weet dat de kans minimaal is dat je samen kunt zijn. Maar idd liefde maakt blind Zowel hem als mij en ik had op momenten ook meer op mijn strepen moeten staan en moeten forceren maar dat deed ik ook niet uit angst hem kwijt te raken. Ik geloof ook oprecht dat hij van me houdt en nu door net zo een nachtmerrie heengaat als ik. Wij voelen elkaar sterk aan nog steeds en ik voel zijn pijn net als ik weet dat hij het mijne voelt. hij was denk ik ook naief te denken dat hij zijn vader milder kon maken en hem nieuwe zienswijzen kon bijbrengen maar ze zijn zo star en genadeloos. Ik weet dat hij zich kapot schaamt tegenover mij maar hij voelt dat hij geen kant op kan en mij langer in onzekerheid laten kan hij niet. Gevangen in je eigen systeem hoe erg is dat. Ik denk dat wij het nooit helemaal kunnen ontrafelen maar dat onze askims stiekem content zijn met hoe het nu is gelopen gaat er bij mij niet in.

Delali: Lieve meid ik vind jouw situatie zo ontzettend lastig. Ik klink nu misschien heel wreed en hard en het laatste wat ik wil is je onderuit halen. En ik zou willen dat ik jouw alle pijn kon besparen, maar ik kan het niet! Zelf heb ik mijzelf regelmatig de vraag gesteld wat zou ik hebben gedaan als ik moest kiezen tussen mijn familie of mijn geliefde? Ik denk dat ik voor de liefde was gegaan. Mijn familie heeft niet het recht om mij ongelukkig te maken. Maar hierin zit natuurlijk ook een cultuurverschil. Jouw askim zal door een diep dal gaan maar hij heeft theoretisch gezien ook een keuze. Hij heeft een mogelijkheid om naar Nederland te komen en voor de liefde te kiezen. Ik bedoel theoretisch gezien als hij echt voor de liefde zou willen gaan is het mogelijk, hij heeft een paspoort, hij is een volwassen man en hij zou stiekem kunnen vertrekken. Emotioneel gezien is het natuurlijk een heel ander verhaal. Familiebanden zijn juist daar heel belangrijk, laat staan de familie-eer. Ik denk soms wel sommige Turkse mannen moesten es weten hoeveel pijn ze veroorzaken. Dat wij niet ongevoelige poppetjes zijn. Wat betreft mijn askim, klinkt misschien keihard, hij is gewoon een stumper die naïef is geweest dat hij destijds op speciale voorwaarden heeft ingestemd. Denkend dat hij goede afspraken had gemaakt en zo een ieder te vriend kon houden, terwijl hij gigantisch genaaid wordt. En ik denk dat je gelijk hebt dat vele mannen maar ook vrouwen in Turkije hieronder gebukt gaan en daardoor zeer ongelukkig/depressief zijn en in de knoei komen met hun eigen identiteit. In mijn ogen is het ook echt een zwarte bladzijde van het land. Pffff ik vind het gewoon hele lastige situaties…wat emotioneel zo complex en beladen is, wat mij gigantisch kwaad maakt want dit maakt mensen ongelukkig, ik zou ze daar wel met de koppen tegen elkaar aan willen slaan, wakker willen schudden dat hier mensen ongelukkig van worden. Soms vraag ik me wel af of ze weten wat liefde is? Een vraag waar askim zelf ook heel erg mee rondliep. Maar ik kan helaas niet een cultuur veranderen. Vandaar dat ik dan mijn ogen er liever voor sluit, in mijn eigen situatie de stekker eruit heb getrokken, ik wil hier niet langer bij betrokken zijn, ik vind het ronduit walgelijk en onbegrijpelijk…En mijn askim…die zal het zonder mij moeten uitzoeken, het is zijn land, zijn familie, zijn geloof en zijn cultuur. Dit is zijn lot en tsja ik vrees dat hij weinig keuze heeft dan zich hier bij neer te leggen. (sorry als ik misschien wat emotioneel reageer)

@ Delali dat bedoelde ik inderdaad de Turkse man staat nou nie echt bekend om zijn trouwheid en hij heeft het misschien willen proberen maar is van een kouwe kermis thuisgekomen of te ver erin verstrikt geraakt. Ik vraag me ook af waarom waarom waarom wat heeft het allemaal voor zin om zo’n problemen op je hals te halen want uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers. Is het niet jij dan is het zijn familie etc etc. Maar als je voor de liefde kiest dat vecht je meestal tot je erbij neervalt. En ja er zitten gekken tussen daar in het oosten maar eerwraak bij mannen heb ik geen verstand van. Vaak zijn het vrouwen die daar het slachtoffer van worden. En wat Summie zegt je kiest vaak voor je geliefde daar moet je mee leven je familie zal jou nooit op de eerste plaats zetten, je geliefde wel. Je moeder heeft je vader, je oma heeft je opa, je broer heeft zijn vrouw etc. en waar kom jij dan? Met je familie trouw je niet en krijg je ook geen kinderen. En ja in het oosten is de cultuur wat anders maar scheiden gebeurt daar ook, ook mannen van daar trouwen met iemand die ze zelf kiezen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar ik deel jullie vragen. Ik vind het ongelofelijk ontzettend klote voor jullie en ik zou ze ook door elkaar willen schudden. Of ze nu eerlijk zijn of niet jullie verdienen dit NIET. en delali jullie zijn zo dichtbij een visum voor 5 jaar daar dromen de meesten over. Jullie hebben het gewoon en nog komt ie niet. En dan zijn ouders die allebei ineens ziek worden ja die trucjes heb ik al vaker gehoord. Of hij dat nu bedenkt of dat zijn ouders zo vies zijn dat laat ik in heet midden ik ken die mensen verder niet maar zulke situaties heb ik al vaker gezien en ik zie ook overeenkomsten met jullie vandaar dat het mij niet lekker zit. Ik hoop dat jullie mannen genoeg ballen hebben om jullie vragen allemaal te beantwoorden en dat ze als ze eerlijk zijn ook echt voor jullie kiezen. Jullie verdienen alleen het beste en als ze echt echt echt van jullie houden dan geloof ik niet dat ze zich er zomaar bij neerleggen en jullie laten gaan. Naar mijn ervaringen laat een Turkse man de vrouw van wie hij houdt niet zo makkelijk lopen. Askim gaat nog liever dood dan dat hij mij kwijtraakt. En ik geloof dat alles met een reden gebeurt. Misschien is dit hun kans om eindelijk uit dat verrotte wereldje van ze te breken, en staan ze toch op een dag aan jullie deur. Als jullie voorbestemd zijn is er een weg. Misschien niet nu maar over 5 jaar. Het beste advies wat ik kan geven is go with the flow. Kijk niet langer dan een dag en leef nu. Wat er ook op je pad komt je ziet het later wel. Wie weet wat er nog allemaal voor geweldige dingen klaar liggen, misschien wel die oosterse prinsen, of loopt jullie prins gewoon hier rond. Dikke knuffels voor jullie allebei

Civciv: Meid dat waren duidelijke woorden, geen enkel Turks woord zat er tussen. Ik begrijp wat je duidelijk probeert te maken. Ik weet ook echt dat ik beter af ben zonder hem. Het is alleen zo verdomde lastig als je er zelf emotioneel bij betrokken bent. Het is toch mijn hart die ik aan hem verloren ben. En ja misschien was ik heel naïef maar in die jaren dat ik hem ken was hij altijd leuk en gezellig. Juist hij was geen type player in al die jaren heb ik hem nooit met een vrouw gezien en wat hebben we samen een lol…Hij is een heel rustig type een vaderlijk en zorgelijk type die een buddy is voor de vele nieuwkomers. Totdat hij op een zeer kwetsbaar moment er voor mij was en mij heel langzaam begon te versieren en ik als een blok voor zijn charmes viel. Ook al had hij mij vervolgens dus te pakken had omdat zijn situatie bij nader inzien toch wat anders was…ik kan wel 1000x tegen mezelf zeggen ik wil hier niets mee te maken hebben en ik ben beter af zonder hem…maar ik mis hem toch. Vandaar dat ik ook niks meer met ons contact kan. Askim zegt door te vechten en wie weet staat hij ooit voor mijn neus maar zelf twijfel ik daarover of het hem ooit lukt en onder wat voor omstandigheden. En ik weet dat ik wel weer mijn draai ga vinden…en mijn hart die is al meerdere malen gebroken geweest…dus dat heelt ook wel weer…ik heb alleen wel even tijd nodig om alle scherven weer in elkaar te knutselen. En misschien is het wel deels mijn eigenschuld maar het doet wel ontzettend veel pijn en verdriet…want echt ik was bereid geweest om voor hem te gaan en mijn vertrouwde leven in NL eventueel ervoor op te geven…maar ja het heeft niet zo mogen zijn…

Oh ja en tot slot…ik heb contact met hulpinstanties die op dit gebied gespecialiseerd zijn en helaas komt eerwraak zowel bij vrouwen als bij mannen voor. Net zoals uithuwelijking ook zowel bij vrouwen als mannen voorkomt. Wel in mindere gevallen…maar het gebeurt dus wel…

Via Wereldwijzer app

1 like