Even een knuffel voor jullie dames. Ik lees even alles terug en weer wat verdrietige verhalen. En ik gun het jullie allemaal zo.
@Lisette besloten om de spullen dus maar even te gaan brengen. Mijn vader had het wel opgestuurd via Parcelparcel ofzo 35 euro dacht ik. Alvast een goede reis en ik duim dat het allemaal gaat lukken.
Askim en ik zitten in de trein naar Amsterdam: ) tijd vliegt hier maar we hebben het heerlijk: ):):):):)
Lisette fijn dat je naar askin kan gaan! en Miloutjuhhh ook ik wens jou en askin een heerlijke tijd in nederland. Summie hoe ik me voel?
Nou toen hij bij mij was en mijn ouders voelde ik me goed ondanks alles. Nu voel ik me geamputeerd en bezorgd omdat ik askim nu niet meer bij me heb en niet meer zie wat hij doet en niet doet. Dat bezorgt mij heel veel stress. Maar je kent het wel en ja nu is het nog vers, misschien gaat het over een paar weken weer beter. hoe voel jij je nu?
Ik heb mijn werkvisum!! Duur ding hoor… 246 euro moest ik ervoor betalen bij het Turkse Consulaat. Gelukkig betaalt het hotel mijn visumkosten en reis terug. Zojuist ook mijn vliegticket gekocht. Ik zit nu te wachten tot mijn reserveringsnummer ook in hun systeem staat (Update: net ontvangen). Kan er nog niet mee inloggen, dus ik probeer het morgen nog eens. Kan even duren. Maar feit is dat ik 22 januari zal vliegen naar Antalya! En vanaf daar ga ik naar Side om daar 10 maanden in een hotel te werken. Ik sta strak van alle spanningen haha… Aan de ene kant ben ik hyper, maar aan de andere kant: AAAAAAAH zo eng en spannend. Askim vindt het in ieder geval helemaal geweldig en is al druk bezig met bedenken wat we kunnen doen met Valentijnsdag… Ja, serieus. Daar begon hij gisteren over. Ik blijf me er elke dag over verbazen.
Jeetje meiden ik zit te lezen met kippenvel! Heb de juiste woorden niet voor de situaties die gaande zijn dus allemaal een dikke knuff!
Lees veel over turken en hun ouders! Mijn askim heeft nooit een band met ze vader gehad en heeft daar ook geen behoefte aan, contact heeft askim verbroken en als hij hier in de buurt is ontwijkt hij hem! Zijn moeder is ook zijn alles! Maar wat ik dan merk is ze geven elkaar zoveel liefde maar askim heeft van die dingen dat ik denk hmm… Hij rookt bijvoorbeeld nooit als ze moeder er is terwijl zij zelf wel rookt en spreekt altijd beleefd tegen haar! Hij schrok ook toen ik mijn ouders een kus gaf en ze in de armen vloog! Hij schrok van het feit dat ik op me vader ze bierbuik klopte en zei dat die oud werd en dat me vader moest lachen! Dat is de grootste cultuurshock voor hem geweest want hoe kon je je vader beledigen?! (ookal was dat niet zo…) merk wel dat als askim en ik het over kinderen hebben en opvoeden dat dat een punt is waar we discussies over hebben! Ik wil dat ze alles kunnen bespreken hij wil leiderschap en respect! (gelukkig weet ik van mijn eigen ouders dat dat heel goed te combineren is!)
Civciv ik hoop echt dat je askim uit de put komt je stress is begrijpelijk vooral in zijn staat maar hoe dapper van je dat jij hem los kan laten om zichzelf te zoeken omdat je weet dat jij niks kan doen! Ik denk echt dat jij op dit moment het beste doet voor je askim en jullie relatie! Hem de ruimte en steun geven zal een goed resultaat hebben!
Sorry ben het nu een beetje kwijt milou veel plezier in amsterdam!
Ik zit met een warmwaterkruik op de bank een nutellacake weg te werken!
Gister een dipje gehad van heimwee! Mis soms gewoon een vriendin om me heen om even te kletsen! Eenzaamheid speelt soms even op maar gelukkig krijg ik visite vanavond! Jammer alleen dat ik me voel alsof iemand me in me buik aan het schoppen en slaan is met een hamer! En me gewrichten staan op slot! Maar mag verder niet klagen want naast gezondheidsdingetjes en het gemis van vrienden en familie is askim een geweldige zorgdrager voor me! Als hij er is voel ik me als een koningin die niet eens naar het toilet hoeft te lopen als t aan hem ligt!
Civciv: Oooh meid ik kan me indenken hoe jij je voelt. Ook hoe moeilijk juist nu de afstand is. Was hij nog bij je dan had je nog wat op hem kunnen letten nu kan je totaal niet kunt zien welke kant hij op gaat. En ik begrijp dat je zo bezorgd om hem bent. Hebben jullie nog wel contact of staat ook dat op een laag pitje? Ik merk eigenlijk dat ik de laatste dagen de klap begin te krijgen. Ik heb afgelopen week nog een aantal teleurstellingen voor mijn kiezen gekregen en juist daardoor merk ik dat het echt even too much is. Opeens lijkt niks meer te gaan zoals ik het wil en voelt het alsof ik de regie over mijn eigen leven wat aan het verliezen ben…Ik moet opnieuw weer even balans vinden en een nieuwe koers gaan varen…En ik weet wel dat ik me weer zal herpakken en ik ook hier wel weer doorheen kom maar het is wel even pittig.
Lbds: Heerlijk meid dat jouw askim je op handen draagt!!! Geniet er van je hebt het zo verdiend!!! Wat jij omschrijft herken ik ook bij mijn askim dat hij zo versteld stond hoe ik met mijn ouders om ging. Eerlijk gezegd denk ik dat het alleen maar goed is om samen veel te praten over eventueel toekomstige kinderen en de opvoeding. Juist door het bespreekbaar te maken leer je elkaars opvattingen te kennen en er samen een weg in te vinden.
Egwene: Woowww meid wat leuk en wat spannend!!! Jij staat aan het begin van je Turkse avontuur en ik ben erg benieuwd wat het jou allemaal gaat brengen.
Isa: Meid alvast welkom thuis. Ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat en naar je ervaringen…
LadySide: Meid ik ben stiekem wat bezorgd om je…is alles goed met je?
Mijn update staat wel een beetje bij civciv. Ik zit effe niet lekker in mijn vel.
@summie, alles goed hier hoor! Niet bezorgd zijn
Heel moe laatste tijd, en nu net een half uurtje thuis na het werken op een festival hier. Morgenavond en zaterdag overdag nog “ff” en dan kan ik weer relaxen en aan mijzelf denken.
Op liefdesgebied gaat het eigenlijk nog hetzelfde. Moeilijk, maar ik ga me erdoorheen worstelen. Dank trouwens voor je ontzettend lieve woorden!
@Delali en @Civciv even snel een dikke knuffel voor jullie. Wat een ontzettende K**situatie zitten jullie zeg! sorry dat ik niet uitgebreid reageer, maar zal dat binnenkort weer doen!
Nu eerst een thermobroek aan, want na de hele avond buiten in de kou en wind te hebben gewerkt gaan mijn benen niet meer warm worden in bed en dan lekker slapen en morgen relaxen tot ik weer moet werken vanaf 16h30.
@ Egwene wat gaaf dat hij binnen is! Dat wordt een avontuur en wat een fijn vooruitzicht. Hopelijk heb je een fijne tijd met askin er ook bij.
@ Summie ja we hebben gewoon normaal contact dat heeft hij ook nodig omdat ik de reden ben dat hij nog hoop heeft dat alles ooit goed komt. Ik moet het een beetje proberen lost te laten maar je weet zelf dat is moeilijk. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Misschien is dit nu de klap die je naar de bodem slingert en kun je vanaf nu alleen nog maar omhoog en niet meer omlaag. Ik herken het ook wel een beetje. Onze toekomst is ook verstoord geen huisje boompje beestje meer en dat is ook veel om te verwerken. De toekomst lijkt weer een zwart gat vol vraagtekens.
@ Ladyside je krijgt een knuffel van mij want ook jij hebt die nodig. Ook al worstel je je er zo sterk doorheen vanbinnen knaagt het toch…
LadySide: Mooi dat het naar omstandigheden goed met je gaat En ja die vermoeidheid je hebt de laatste weken ook heel wat voor de kiezen gekregen. Dat kost ook energie hè… Ik hoop dat het je van de week wat lukt om bij te tanken. Was je toevallig bij Noorderslag aan het werk? Ik zag dat namelijk gister voor tv. Heb je leuke dagen gehad?
Civciv: Wat je omschrijft herken ik wel…opeens is alles anders en dan denk je uuhhh help hoe wil/moet/kan ik nu verder. Mooi dat jullie nog contact hebben en dat jij zijn lichtpuntje bent. Maar ook ontzettend moeilijk voor jou als je ziet dat het niet goed met hem gaat en dat jij eigenlijk ‘gedwongen’ vanaf een afstand er naar moet kijken. Ook jij moet hierin een weg zien te vinden en dingen verwerken.
Misschien naïef van mij maar ik merk dat mijn toekomstbeeld eigenlijk wat in deugen valt. Ik was er zo van overtuigd (hij zelf ook) dat we in het voorjaar echt officieel samen konden zijn. We hadden in gedachten dat ik deze zomer een tijdje bij hem zou komen wonen en ik had zelfs een werkaanbod van een serieus iemand gekregen. Wij wilden samen tijd doorbrengen. En ja misschien liepen we veel te ver op dingen vooruit…met mijn vorige askim ging het veel langzamer…maar dit ging zo soepel, zo vertrouwt. En nu ben ik aan het denken…de afgelopen tijd heb ik keihard gewerkt om in de zomer richting askim te kunnen…maar nu is dit niet mogelijk…voorheen was ik in mijn koppie altijd bezig met een reisje richting Turkije…Turkije was mijn ideale vakantieplek en als het even ingewikkeld was droomde ik in gedachten even over Turkije…en nu denk ik aan Turkije en is mijn heel beeld veranderd en voel ik walging, pijn en verdriet…Ach ja ik ben weer alleen…de wereld ligt voor me open…maar ik weet even niet zo goed hoe ik verder wil…en ik zal mijn draai ook wel weer vinden maar ik vind het wel even lastig…
Iemand die weet waar je een geboorte uitreksel kan opvragen? Schijnt dat je die dus ook moet inleveren… En ook nog een papier waar op staat of hij een strafblad heeft… Ik word niet goed… Morgenochtend hebben we die afspraak al
Even een hele dikke knuffel voor jou meid… weet soms niet zo goed wat ik zeggen moet maar ik herken veel in je beeld van je toekomst Turkije etc en ja dat doet ontzettend veel pijn en verdriet… dat mag ook het is niet niks wat je mee heb gemaakt, het zal een poos duren voor je je draai weer vind het heeft tijd nodig…laat je verdriet gaan…schrijf het van je af misschien helpt het
Dikke knuffel meid…
Beide documenten vraag je doorgaans aan bij de gemeente, althans, dat gold voor mij en mijn buitenlandse partner. Ik zou raar opkijken als dit in Turkije anders is. Misschien word je wijzer van Stichting Buitenlandse Partner.
…Mijn vriendin is op het moment niet in het bezit van een recente geboorteakte (dogum kayit örnegi, formel A). Ze kan die wel via het Turks consulaat opvragen, maar dat duurt 2 (!) maanden. Als ze het zelf bij haar geboortestad (Istanbul) opvraagt duurt het slechts 2 dagen. Haar ouders wonen helaas te ver weg om dit voor haar te doen… Ik heb daarom een paar vraagjes… Opvragen van geboorteakte in Turkije [Archief] - Stichting Buitenlandse Partner