Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

Lisette, 64 euro een hoop geld om iets te versturen,maar een ticket en verblijf is nog duurder lijkt me…

Ladyside,trap er alsjeblieft niet weer in. Je bent nog niet over hem heen en misschien moet je je erbij neerleggen dat je van hem geen duidelijke antwoorden gaat krijgen. Natuurlijk heeft hij alles van een ander niet in laadjes gelegd,jij verbleef er 2 weken dat lag vast ergens in een doos of bij buren/vrienden. Misschien is het haar huis wel en mag hij er ook wonen. Ken ook zo’n verhaal.jongen en meisje hadden samen een woning hij zei tegen andere meiden dat het zijn woning was. Nam ook andere meiden mee,als zij er niet was. Op 1 of andere manier kwamen de vriendin waarmee hij samenwoonde als ze in turkije was en het andere meisje met elkaar in contact.bleek het haar huis te zijn en deed hij alle spullen van haar uit huis zodra zij vertrok. Sommige zijn zo sluw…

Ff snelle reactie… Hij gaat naar VFS global in Istanbul. Reageer straks uitgebreider!

Lisette ik weet dat mijn oma mij een kaartje had gestuurd via normale post dat duurde 3 weken voordat het aan kwam! Veel succes met je aanvraag!

Ladyside meid alsjeblieft kijk uit! Ik snap je wel hoor je had t anders willen zien en kan t miss moeilijk geloven, maar er is een reden dat mensen vanuit hier die andere vrouw gingen schrijven over jou enzo! En misschien heeft zij nooit iets achter gelaten in zijn huis en kan hij daarom al die dingen roepen! Als het helpt om echt van je twijfels af te komen zou ik zelf gewoon die fotos vragen aan haar en dat eventueel doorspelen naar hem en hem ermee confronteren! Hoe kan hij dan nog er omheen draaien? Hij zal er omheen blijven draaien nu omdat hij zichzelf wil redden! Zijn eigen naam en jullie! Maar once a cheater always a cheater zeggen ze altijd! Knuffs voor jou!

Het weer hier is weer slecht pff wel warmer gelukkig!! Askim begint ziek te worden en bikkelt nog wel door op t werk! Eergister had die vrij was echt heerlijk! En vandaag krijg ik visite van een turkse vriendin! Dus ga nu snel me huis opruimen hahaha!

Wees niet bang meiden, ik ga niet naar hem terug! Ondanks alle twijfels. Ik was voordat het vreemdgaan uitkwam al van plan het te eindigen omdat het gewoon niet werkt tussen ons. Maar daardoor is de liefde helaas nog niet over, en aan zijn liefde voor mij en die van mij voor hem, twijfel ik dan weer niet.
Het is even allemaal lastig momenteel, maar daar komen we wel weer doorheen.

Hey meiden,

Ik heb alweer een tijdje niet geschreven. Ik had gehoopt wat positief nieuws te kunnen brengen maar ik weet nog steeds niks. Het enige positieve is dat aşkım opnieuw met zijn vader wilt praten ditmaal met zijn oom erbij de vader van zijn neef die hier in NL woont en tevens de oudere broer is van zijn vader. Aşkım denk dat dat gaat helpen en hij denkt nog steeds dat het goedkomt. Ik probeer positief te blijven maar ben soms de wanhoop nabij. Over 5,5 week verloopt zijn visum en dat vind ik eng. Gisteren zou dat gesprek eigenlijk plaatsvinden met zijn vader en toen moest zijn vader op stel en sprong weg omdat er een zelfmoord heeft plaatsgevonden in de familie. Gelukkig niet dichtbij in de familie maar evengoed vreselijk. En zo komt er helaas iedere keer iets tussen, helaas best heftige dingen. Soms lijkt het wel of we niet samen mogen zijn :frowning:

Ga ff proberen op jullie te reageren, excuseer me als ik iemand vergeet…

@Summie meid hoe is het met jou. Dank voor je lieve woorden ik denk ook regelmatig aan jou. Vind het zo zwaar voor je dat het voor nu over is ben wel blij dat je opluchting voelt maar iets loslaten wat niet af is en zoveel liefde in zich heeft is zooo moeilijk. Des te meer bewondering heb ik voor jouw dapperheid. Meis als je je gevoel wilt uiten zijn we er voor je. Sterkte meis en een dikke knuffel!

@Tamara meid voor jou vind ik het ook zo lastig. Ik kan me je worsteling goed voorstellen. Vind het zo knap dat je jezelf uit het diepe dal hebt getrokken en kan me je twijfels voorstellen. Je weer blootstellen aan je diepe liefde voor deze man met de wetenschap dat het voor even zal zijn. Super moeilijke beslissing meid. Als je het niet doet wanneer zou je hem dan nog zien en wil/kun je dat? Meis volg je hart kijk wat jou het beste gevoel geeft…sorry kan je niet echt raad geven. Sterkte en knuffel.

@Isafazli hey meis als het goed is ben jij bij je aşkım. ik hoop zo dat deze reis de antwoorden geeft waar je naar verlangt. Duidelijkheid en niet meer dat knagende gevoel en buiten dat wens ik je een hele fijne tijd daar.

@Tam hey brokkepilootje ;)…hoe gaat het met je meis. Ik hoop dat je snel hersteld en je lekker verwend wordt door je lieve mams en paps :).

@Deniz kizi meid hoe is hey met jou. Ben je alweer terug uit turkije? Hoe heb je het gehad meis en heb je nog contact kunnen hebben met je askim in het leger?

@Littleone & Lisette meiden heel veel succes met al het papierwerk. Ik hoop dat jullie askims lekker snel bij jullie kunnen zijn!

@Ladyside hey meid…jou vind ik ook echt sterk en dat je twijfels en gevoel niet zomaar weg zijn is logisch. Je hebt veel van hem gehouden ondanks alles. Maar wat je al schreef je wilde voordat je het wist al afstand nemen dat is nu in een versnelling geraakt maar je hart heeft tijd nodig om te helen. Hopelijk duurt dat niet al te lang en straalt het zonnetje je weer snel tegemoet want dat verdien je! Knuff…

@Egwene wanneer gaat jouw avontuur beginnen je bent vast aan het aftellen en je aşkım ook! Fijn dat jullie zo prettig contact hebben en hihi ja samenwonen is misschien een beetje snel maar lekker bij elkaar zijn is wel heerlijk daar hebben jullie heel lang op moeten wachten.

Alle andere meiden lieve groetjes van mij!

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Hoi dames,

even een berichtje van mij. Askim is vandaag weer naar huis gegaan. Hij zit zo met zichzelf in de knoop dat het beter is op dit moment dat hij thuis en met zijn familie eerst aan zichzelf gaat werken. Daar was hij al mee bezig met aan zichzelf werken maar helaas is hij er nog lang niet. Ik vind het ontzettend rot en hij ook maar het is beter zo. Nu is het afwachten wat de toekomst gaat brengen, hij wil als hij beter is weer naar mij terug komen en dan huisje boompje beestje, maar daar hou ik me niet aan vast. We zien wel wat de toekomst gaat brengen. In ieder geval is hij er nog lang niet en ook al houd ik zo ontzettend veel van hem, ik weet niet of ik deze situatie nog langer aan kan want het is loodzwaar. Ik mis hem nu al :frowning:

Jeetje civciv meid wat heftig en onverwacht! Ik wist niet dat je aşkım niet lekker in zijn vel zat? In welke zin moet hij aan zichzelf werken? Vind het heel rot voor je dat het zo is gelopen. Sterk ook van je dat je hem de ruimte geeft om alles op een rijtje te zetten. Maar meid wanhoop niet jullie hebben al heel wat meegemaakt samen en hoop dat jullie ook hier sterker uitkomen. Liefs en knuffel!

1 like

Delali we zijn er nu achter gekomen dat het met zijn jeugd te maken heeft. Hij heeft veel meegemaakt en weinig regels etc gekend en daar loopt hij nu keihard tegenaan. Ook vindt hij dat zijn familie hem niet begrijpt en dat hij nooit met ze kan praten daarom vreet hij altijd alles maar op. En nu komt het er allemaal uit. Hij heeft bij mij gehuild iets wat hij niet kon dus ik hoop dat hij nu de bodem van de put bereikt heeft en nu langzaam weer erboven opkrabbelt. Ik heb zijn zus alles verteld en heb er bij hem ook op gehamerd dat hij nu thuis met zijn pa en ma moet praten praten praten. Eerst alles thuis oplossen. Anders kan hij niet verder. Ik hoop ook dat alles goed komt al vinden mijn ouders dat dit nooit meer goedkomt en ik er mee moet stoppen. Maar ik kan hem niet laten gaan en hij wil mij ook niet kwijt dus ik doe gewoon lekker mee met het clubje hier met ingewikkelde liefdeslevens :feestje:

Nou de kogel is door de kerk. Heb vanmiddag een ticket geboekt… Anders gaat het allemaal in de soep lopen vrees ik… Voor maandag een afspraak bij VFS Global om alle papieren in te leveren… 2 problemen alleen… heb mn ticket geboekt en betaald, maar nog niks ontvangen… normaal krijg je het altijd gelijk in je mail… En het leuke van alles is, dat ik uit mijn haast niet mn reserveringsnummer heb opgeschreven. Wat een ellende… tweede probleem; mn askim heeft zn paspoort nog niet binnen, maar die afspraak moest dus ECHT gemaakt worden. Dus bij zn paspoortnummer heb ik het nummer ingevoerd wat hij via de sms heeft gekregen; dat zn paspoort onderweg is… Hoop dat hij gewoon wordt toegelaten bij de afspraak!

Mn askim is vanmiddag op pad geweest voor zijn ticketreservering. Bij 3 shops kreeg hij hetzelfde te horen; ze doen niet aan reserveringen langer dan 2 dagen… Dus vrees dat er niks anders op zit om gewoon zijn ticket te boeken… Met als risico dat zn geld straks weg is voor niks, als het visum niet wordt goedgekeurd :frowning:
Denk dat ik jouw vraag gelijk wel hebt beantwoord Tamara :wink:

@LadySide… klinkt niet fijn! Je komt sterk over, mag je trots op zijn!
@Delali Begrijp ik het goed dat je askim een visum voor NL heeft, maar niet wilt/kan komen? Lijkt me vreselijk! En bedankt, ik hoop het ook zo erggg!
@civciv sterkte… hoop dat jullie er nog uit kunnen komen met zn tweeen

1 like

@Lisette89 mijn aşkım wilt wel komen maar zijn familie of eigenlijk vader is het hier niet mee eens. Hij probeert zijn vader te overtuigen van zijn keus met steun nu van zijn oom een eerdere poging hiertoe heeft ertoe geleid dat zijn vader hem heeft geslagen…aşkım heeft een visum voor vijf jaar dus hij zou dan bij mij komen wonen. Maar dat visum loopt dus af binnen vijf weken. Even in een notendop…

Jullie heel veel succes van het weekend hoop dat het zo geregeld kan worden en ze niet moeilijk doen en je ticket niet voor niks wordt geboekt.

Civciv jeetje meid dat is wel erg. Goed dat hij met zijn familie gaat praten. Daar zit de pijn dus hopelijk ook de oplossing. Denk dat het een slimme stap is maar wel moeilijk voor jou. Ik herken dat wel dat ze van huis uit weinig regels meekrijgen en er weinig wordt gepraat over gevoel en als het al zo is bijvoorbeeld niet met de vader zoals bij mijn askim uit angst. Kan niet goed zijn voor die kinderen. Wat is de reden dat je ouders het niet meer zien zitten? Die hebben toch jullie hele proces meegemaakt? Meid ga voor je eigen geluk. Hopelijk draaien je ouders weer bij…

Oh ja en welkom bij de club ;)…hoop dat we gauw kunnen transformeren naar een nieuwe club. “Eind goed al goed” ofzo waarbij eind niet het einde is maar een nieuw begin met onze aşkıms :slight_smile: wat dan weer het einde is (figuurlijk gesproken ;))

Een dag thuis zijn doet me geen goed. Ik voel me helemaal depri :frowning:

Laat ik dan wat leuk nieuws plaatsen :slight_smile: Ik ga morgen mijn werkvisum in rotterdam ophalen! Heb vandaag van het hotel te horen gekregen, dat het is goedgekeurd. Morgen ga ik ook mijn vliegticket boeken voor 22 januari. Kan niet wachten om dit askim te vertellen. Helaas heeft die wat internetproblemen, dus ben benieuwd wanneer ik hem te pakken krijg.

En voor de rest… civciv: knuffel!! Knap dat je hem kan laten gaan, maar ik lees ook het verdriet uit je bericht. Heel veel sterkte! Ook voor de andere meiden: jullie zijn topvrouwen! Hou je taai en ik vind jullir allemaal geweldig

1 like

Jeeyyy dat is zeker mooi nieuws :). Heerlijk vooruitzicht meid. Lekker je ticket boeken! Hoop dat je het snel kunt delen met je askim wanneer is hij klaar in het leger? Hoop dat het nu lekker gaat opschieten voor jullie.

Hey lieve meiden,

Jeetje het lijkt wel een modeverschijnsel. Askim’s die in de knoop komen met zichzelf, hun afkomst en hun cultuur. Wat lees ik hier indrukwekkende verhalen en eigenlijk merk ik dat het met me verdrietig en boos maakt. Ik wil niemand voor zijn kop stoten, maar wat is de Turkse cultuur op bepaalde punten walgelijk, heftig en onbegrijpelijk. Gezinnen waar alles draait om de familie-eer. Vaders-wil is wet en tegenspraak wordt niet geaccepteerd waardoor er weinig ruimte is voor het individu en ik denk dat dit er voor zorgt dat sommige askims hierdoor in de knoop raken. Voor ons in NL is het in verhouding gemakkelijk. Familie-eer speelt bij ons geen rol. Bij ons is niet de 1ste vraag wie je familie of uit welke familie kom jij vandaan? Wij laten onze toekomst niet bepalen door onze families. Grote kans dat als het zou moeten dat wij eerder zouden kiezen voor de liefde dan voor onze families. Bij ons sta jezelf centraal, wat wil ik, terwijl voor mijn gevoel bij onze askims centraal staat wat wil mijn familie. Wij spreken met onze families en we hebben het lef om tegen onze families in te gaan waardoor er ruimte is voor discussies en andere meningen. Als ik sommige verhalen hier lees begin ik steeds meer te beseffen hoe groot onze vrijheid is. Vrijheid waar voor mijn gevoel sommige askims ook heel erg naar verlangen. Dat ze zelf hun keuzes kunnen maken op basis van wat zij denken dat goed is en wat zij willen. Wat zal dat ontzettend lastig zijn, ze hebben het verlangen en proberen een patroon te doorbreken terwijl de families er alles aan doen om iemand te proberen in het patroon te houden.

Civciv: Oooh meid ik wil jouw allereerst een dikke knuffel geven. Wat een sh*tzooi zeg. Bij het lezen van je verhaal kreeg ik het helemaal koud, wat heb ik het met jou te doen! Wat zullen jullie samen door een diep dal zijn gegaan, gevochten hebben en wat verdrietig dat je hem hebt terug hebt moeten laten gaan naar zijn familie. Wat verdrietig om te horen dat hij zo in de knoop zit met zichzelf. En wat zal dat ook voor jou pijnlijk, moeilijk en verdrietig zijn. Wees eerlijk het ging goed en jullie zouden nu gaan genieten. Het zou mooi worden en toen was het boem. Wat moet dat hard aangekomen zijn. Ik heb er respect voor dat je hem indirect terug hebt gestuurd naar zijn familie! Ik hoop voor jou heel erg dat het je askim lukt om zijn patronen te doorbreken. Ongetwijfeld zal dat voor hem niet gemakkelijk zijn om het gesprek aan te gaan met zijn ouders maar net als wat jij zegt is dat wel een heel belangrijk iets. Wat je schreef over je ouders. Ik herken het wel een beetje, mijn ouders zijn opgelucht dat ik de knoop heb doorgehakt met mijn askim. Ook al hadden zij echt een zwak voor askim en stonden ze open voor hem. Maar ze zagen ook in wat voor een moeilijke situatie hun dochter terecht kwam, ze zagen ook hoe zwaar en moeilijk het was voor mij. Als ouders zijnde wil je dat je kind gelukkig is en als je ziet dat je dochter te maken krijgt met zulke grote moeilijkheden, dan wil een ouder vanuit liefde vaak zijn kind beschermen. Mijn ouders hebben nooit gezegd dat ik de relatie moest verbreken, maar ze spraken wel eerlijk hun zorgen naar mij uit en wat waren ze opgelucht dat ik de knoop had doorgehakt. Jouw ouders zullen ongetwijfeld ook veel van jou houden, ze zullen hun dochter nu dapper zien vechten, maar ze zien ook hoe verschrikkelijk verdrietig hun dochter is en grote kans dat ze jou dat willen besparen. Ik wil je heel veel sterkte wensen en weet dat je hier altijd je hart mag luchten.

Delali: Oooh meid ook een dikke knuffel voor jou. Jouw askim zit zo te horen ook helemaal in een spagaat. Ik krijg het gevoel dat hij het heel rustig wil oplossen, de confrontatie niet aandurft en dat hij stiekem ook nog hoopt dat zijn vader hem toestemming gaat geven om een leven op te bouwen met jou. Terwijl als hij niets doet, de tijd ook maar doortikt en uiteindelijk dan misschien op een punt komt dat het voor hem bepaald word omdat hij te laat is en hij zelf niet meer de beslissing hoeft te nemen…Beseft hij eigenlijk wat hij jou aandoet? Eerlijk gezegd probeer ik me heel erg in hem in te leven en hij zal het ontzettend zwaar hebben met zijn familie en misschien ook wel bang zijn om zijn familie te verliezen. Maar ik vind het niet fair hoe hij jou behandeld! Voor alle duidelijkheid dit is niet aanvallend tegenover jou bedoeld. Maar ik krijg het idee dat het hele verhaal om hem draait, terwijl jij in dit verhaal ook een grote rol hebt en dat dit ongetwijfeld voor jou ook een nachtmerrie moet zijn! Mijn advies, laat jezelf zien meid, laat zien hoe zeer jouw deze situatie raakt. Misschien een heel fout advies van mij, maar jij verdiend het dat je askim niet alleen om zichzelf en zijn familie denkt maar ook om jou!!! Nogmaals sorry als ik fel klink…Sterkte meid dikke knuffel voor jou!

LadySide: Ach meid ook een dikke knuffel voor jou. Lastig hè dat je verstand zegt dat jij je askim los moet laten terwijl je gevoel naar hem verlangt. En dan wordt er weleens gezegd…liefde stroomt waar het niet gaan kan en in zulke gevallen klopt het heel erg. Ik denk juist dat jij heel erg het recht hebt om je askim te missen en naar hem te verlangen. Hallo je was niet voor niets verliefd op hem geworden!! En je was ook niet voor niets teruggegaan naar Turkije om hem op te zoeken! En ja dat je er vervolgens achterkomt dat hij je besodemieterd heeft, au wat doet dat een pijn! Wat ben je moedig geweest om meteen je spullen te pakken en naar een hotel te gaan. Wat heb je het recht om boos op hem te zijn! Maar dan nog is er wel iets waar je verliefd op bent geworden en om dat beeld los te laten is zo ontzettend moeilijk, want oooh wat jij verlangde oprecht naar zijn warmte, zijn oprechtheid en zijn liefde! Dus meid straf jezelf niet te hard. Eerlijk gezegd denk ik dat we allebei wel weten dat jij niet naar hem terug zal gaan. Maar gewoon het stukje verlangen dat toch weer even is aangeraakt, dat stukje is waar jij naar verlangt!!! En daarin ben je niet de enige…ik ben precies zo. Dikke knuffel meid en weet je mag altijd je hart luchten!

Egwene: Meid wat fijn dat jij zulk mooi nieuws had te vertellen!!! hahaha en je askim en internetproblemen hahahah volgens mij overwinnen jullie samen dat probleem ook wel weer :wink: Veel succes met de voorbereidingen!

Lisette: Haha bijzonder achteraf gezien had je er beter meteen voor kunnen kiezen om de documenten persoonlijk langs te brengen hahahah Wow maar effe een vliegticket geboekt…hahah ach ja als het kan waarom ook niet… Heb je inmiddels je problemen omtrent je ticket op kunnen lossen? Wanneer vertrek je eigenlijk en hoe reageerde je askim dat je langskomt?

LBDS: Dus slecht weer in Turkije…nou in Nederland wordt je ook moe van alle regen…hoe is het met je askim? Is hij niet ziek geworden? En natuurlijk hoe is het met jou?

Littleone: Ooooooh jeetje wat ontzettend spannend voor jullie! ooooh ik ga echt keihard voor jullie duimen dat jullie goed nieuws krijgen en dat hij kan komen! Hoe is het verder met je en je huis?

Nou ik hoop dat ik iedereen wat heb gehad…sorry als ik iemand vergeten ben…

Update van mij:
Ach wat zal ik zeggen, met een big smile ga ik opgewekt door, ik doe keihard mijn best om alles wat voor elkaar te krijgen. Maar eigenlijk heb ik het idee dat alles momenteel door mijn vingers glipt. En ik blijf positief hoor er zullen weer mooie tijden gaan komen daar geloof ik echt in. En ja ik probeer mezelf te troosten met de gedachten dat ik voor mezelf heb gekozen en mocht het escaleren dat ik niet langer de aanleiding ben. Maar diep van binnen doet het wel verschrikkelijke pijn…

7 likes

Summie bedankt voor je mooie woorden ook al heb je het zo moeilijk. En egwene ook. Het deed me echt goed. Ik had het geluk dat zijn familie niet de dwarsliggers waren maar de pech dat hij het zelf is en hij degene is die ons tegen zijn wil blokkeert :(. Gelukkig dat er ook veel interculturele relaties goed gaan maar je zou er bijna een punthoofd van gaan krijgen. Knuf voor iedereen

Civciv: Geen dank meid, dat heet elkaar steunen en kost voor mij totaal geen energie… :wink: Hahaah jaaaaa ik zou bijna zeggen bezint eer gij begint hahahaha. Ik begrijp dat jullie situatie totaal anders is. Wat wel overeenkomt is dat jouw askim zo te horen overduidelijk in de knoop zit met zichzelf. Ik hoop heel erg dat het hem gaat lukken om met zichzelf in balans te kunnen komen. Dat hij de dingen allemaal wat op een rijtje kan krijgen. Ik weet niet hoe het in Turkije geregeld is eerlijk gezegd en of er daar ook sprake is van een groot taboe? Ik kan indenken dat het voor de mannen met hun ego’s best wel heftig is om toe te geven als ze in de knoop met zichzelf zitten. En de ervaring die ik heb proberen ze ook te voorkomen dat de vuile was buiten gehangen wordt. Maar als hij echt zo in de knoei zit dan hoop ik voor hem dat hij mensen vind waarmee hij het delen kan en die hem daarbij kunnen helpen. Was het in Nederland geweest had ik het advies gegeven zoek professionele hulp maar of zoiets ook in Turkije bestaat, laat staan dat het vergoed wordt dat weet ik eigenlijk niet…Wel grappig dat ik je dit advies geef. Had mijn askim in NL gewoond had ik hem namelijk hetzelfde advies gegeven, zoek hulp, dit is te ingewikkeld maar je hoeft het niet alleen te doen…er zijn mensen die je erbij kunnen ondersteunen maar ja dan is het toch het nadeel dat Turkije een vreemd land voor ons is. Sterkte meid!

1 like

Wat een heftige verhalen allemaal… Ben er stil van., Wat zijn jullie allemaal sterk zeg!! En jeetje Summie, wat heb je een mooie tekst geschreven, heb er een brok van in mijn keel.

@summie Ticketprobleem is inmiddels opgelost, na veel belletjes heb ik mijn ticket binnen; gelukkig, want kon er niet van slapen vanacht… En hij reageerde heel enthousiast, hij was blij dat ik kwam en dat we alles samen konden doen. Ik heb er ook echt zin in., na de vele telefoontjes de afgelopen tijd en alle stress, is het echt fijn om hem weer even in het echt te zien.
Dat het verschrikkelijk pijn doet, dat is te begrijpen… Maar inderdaad zoals je het zelf al zegt; jij bent in ieder geval niet meer de reden als het vreselijk uit de hand loopt. Op een dag gaat het minder pijn doen en komt het geluk je vast weer tegemoet!

@egwene wauw! Gefeliciteerd! Neem aan dat het een visum is om in Turkije te werken? Al iets op het oog?

@delali een visum voor 5 jaar? Is die 5 jaar dan nu al bijna afgelopen en is hij geen 1 keer geweest? Of concludeer ik het nu verkeerd? Maar wat is dat klote zeg! Dan kunnen jullie bij elkaar zijn en dan houdt zijn vader hem als het ware tegen. Lijkt me super frustrerend, zeker omdat je er zelf helemaal niks aan kunt doen… Hopelijk loopt het gesprek met zijn vader op een positieve manier af. Ik zal voor je duimen!!

Nou ik kan eindelijk met een ‘rustig’ gevoel gaan slapen. Ben zo blij dat ik zaterdag naar mijn askim ga en dat we samen al het papierwerk gereed kunnen maken. Enige minpuntje aan de dag is, dat zijn baas ineens moeilijk aan het doen is. Hij wil nu ineens weer niet vermelden in de werkgeversverklaring, dat hij daar al 6 maanden werkt. Maar hopelijk krijgt mijn askim hem nog zover. Voor nu: weltrusten iedereen.

Summie ja dat klopt dat het een taboe is. Hij is een paar keer bij een psycholoog geweest en hij slikt ook antidepressiva die hij nu aan het afbouwen is maar ik denk dat nu niet de juiste stap is. Ik heb hem dan ook op het hart gedrukt opnieuw naar de psycholoog te gaan en ja met zijn ouders open kaart te spelen want die weten van niks. Hij heeft wel alles aan mijn ouders verteld maar hij denkt dat hij niet zo met zijn ouders kan praten. Hij voelt zich heel onbegrepen door hen. Ik heb zijn zus alles verteld want ik vond toch dat ze alles moesten weten, of hij het nou zelf zou zeggen of niet. Ik hoop dat hij het wel doet en dat zijn zus hem dan een steunt je in de rug geeft. Want hij heeft het ontzettend zwaar nu hij wilde ook bij mij blijven, maar ja in Turkije en bij zijn familie zijn de problemen ontstaan dus ook alleen daar ligt de oplossing. Ik kan hem er verder niet bij helpen maar zal hem moeten vertrouwen dat hij nu zelf de juiste weg gaat bewandelen. Hij weet dat ik er voor hem ben en mijn ouders waren er ook voor hem dat heeft hem veel inzicht gegeven over waar de problemen liggen en dat hij het is en niet de rest van de wereld. Ik hoop dat hij nu sterk genoeg is om de puinhopen in zijn leven op te gaan ruimen en straks niet weer voor de makkelijke weg kiest en weer terug in de ellende glijdt. Maar de tijd zal het leren hij moet het zelf doen helaas. Zou graag alles voor hem oplossen maar sommige dingen ja daar heb ik geen controle over :frowning:

Civciv: Ik begrijp je gevoelens heel goed maar wat ben je realistisch om te zeggen dat je zijn problemen niet op kunt lossen. De verhoudingen die zij met hun ouders hebben is zo anders dan dat wij hebben. Askim was bv ook helemaal overdonderd hoe ik met mijn ouders om ging. Dat we samen de meeste lol hadden. Hij had ook echt een zwak voor mijn vader…Maar het was ook confronterend voor hem. Hij heeft geen vader waarmee hij een band heeft, lol kan hebben, waar de liefde en warmte er vanaf springt en waar hij gesprekken mee kan hebben. Zijn vader belt hem alleen als er geld nodig is of dat hij wat moet doen. Ik weet niet hoe dat bij jou askim zit maar ik kan indenken dat als hij de liefde en warmte van jou ouders heeft gezien en ervaren dat hem dat misschien wel heel erg heeft geraakt. Je schreef ook iets over grenzen. Elk kind verlangt er naar om grenzen te krijgen, weten tot hoe ver kun je gaan. Als je alle vrijheid krijgt klinkt leuk, maar je leert niet wat een grens is. Om je vervolgens dan aan de regeltjes te houden is erg moeilijk want je hebt het nooit geleerd. En in sommige gevallen kan dat ook nog weleens opgevat worden als houden ze dan wel van mij? Fijn dat hij in het verleden wel hulp heeft gezocht. Jammer dat er meteen met pillen word gestooid, in sommige gevallen is het wel beter maar er word soms ook zo gemakkelijk over gedaan alsof het snoepjes zijn. Het afbouwen van anti-depressiva kan inderdaad heel heftig zijn. Krijgt hij daarbij wel ondersteuning of doet hij het op eigen initiatief? Zo te horen is er voor hem nog veel werk aan de winkel. Ik hoop net als wat jij ook hoopt dat hij met zichzelf aan het werk gaat en er een weg in gaat vinden. Maar hoe is het eigenlijk met jou? Want wat heb jij de afgelopen dagen ook veel voor je kiezen gekregen.

Lisette: Heerlijk dat je er zo zin in hebt. De vrolijkheid spat ook van je berrichtje af. Fijn dat alles opgelost is met het ticket. Nu nog de visumaanvraag… succes met inpakken :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

1 like