Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

@littleoonne korte samenvatting: ik ben 25 en hij is 21… Hebben elkaar in sept 2012 leren kennen in side, waar hij werkte in een restaurant. Na vele bezoekjes in side en istanbul (waar hij in het winterseizoen werkt) is hij een jaar later in aug het leger in gegaan… Na vele toekomstplannen te hebben gemaakt samen, maakte hij het na een maand leger uit. Ben hem toen nog wel wezen opzoeken in het leger, maar hij is heel erg veranderd door het leger. Hij wilde bijvoorbeeld ineens trouwens met een koerdisch meisje, terwijl hij daar eerst fel op tegen was… Na zijn legertijd zijn we nog samen op vakantie geweest en toen wist ik het zeker: ik wil voor hem vechten. Het was lange tijd eenrichtingsverkeer en wilde de hoop bijna opgeven, tot dat hij ineens veranderde van gedachte en me toch wilde opzoeken in nederland. Geloof me dat is heel wat voor hem… Maar dit is wel mijn allerlaatste poging… Vandaar dat ik zooooo hoop dat het visum word goedgekeurd …

Ik heb geprobeerd om heel veel dingen terug te lezen… Maar vind het
Lastig om me zomaar te mengen in gesprekken… Maar ga mijn best doen :-p

Lisette lijkt me niet gemakkelijk… maar ik denk dat iedereen ups en downs heeft. ik hoop dat de visumaanvraag positief is. De meeste van de meiden hier kennen hun Askim van in side. ik heb mijne leren kennen via zijn broer die bij mij in straat woont. wij zijn ondertussen getrouwd bezig met gezinshereniging en er is een kleintje onderweg mss dat je dan iets makkelijker kan volgen:)

Via Wereldwijzer app

Isafazli…
Het was erg leuk net op tijd weg want ze hebben te maken met een sneeuwstorm hihi ze vinden het geweldig
De terug reis was wat minder geen 3 uur vast gehouden iets minder
Verder gaat het zijn gangetje… druk aan het werk etc

ik wens je een Fijne reis heel veel plezier hoop echt dat je duidelijk heid krijgt…

1 like

• Isafazli 8 januari Sambayat vandaag! Goede reis en veel plezier!
    *Miloutjuhh 10 januari Nederland nog 2 nachtjes

******BACK AT

• Deniz Kizi 13 januari
  • Isafazli 16 januari
  • Miloutjuhh 20 januari

***- BIRTHDAY’S.

12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene
24-11 Ladyside
13-12 Turkije lover
17-11 Tamara082
20-12 xLovato

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
xLovato: 4 augustus 2010
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Deniz kizi : 09 Augustus 2014

1 like

Goede morgen meiden,

@Isa goede reis en een fijne tijd. Ik hoop dat je ook wat meer te weten gaat komen succes meid.

@Lisette ik stuur je zo nog Ff een pb terug. Jullie hebben al veel meegemaakt.
Ff kort over mij. Ik ben 25 askim 23 sinds de zomer van 2013 samen. Afgelopen zomer verloofd. Ik woon en werk nu voor de 2e keer als au pair in Antalya. Askim woont en werkt in Kusadasi. Dus zelf de land maar nog ver van elkaar.
Zaterdag gaan we samen voor 10 dagen op vakantie naar Nederland.

Koffer is zo goed als klaar. Straks mn kamer opruimen en poetsen want 1 van de kids wil er slapen. Ze wilde deze kamer al toen we hier kwamen wonen dus ze grijpt nu haar kans hahahaha.
Het is hier zo enorm koud echt niet normaal. -2 maar dan met een gevoelstemperatuur van -9.
Nu krijgen of het weer lukt om de jongste hier zijn medicijnen te laten innemen. Hele apotheek gekregen voor zn oor en keel ontsteking.

Fijne dag meiden

1 like

Oohh wat is t snel gegaan opeens haha!

Littleone ik hoop dat je goedkeuring krijgt voor je gezinshereniging wat zou dat lekker zijn!

Lisette ook voor jou hoop ik dat t visum goedgekeurd word! Het leger schijnt soms rare dingen te doen met de mannen hopelijk ziet die waarvoor die op jou gevallen is! Even over mij ik ben 21 mijn askim 29 en woon nu een jaar in side :slight_smile:

Voor iedereen die t vroeg askims familie woont vlakbij Gaziantep! Vliegtickets zijn nog best duur, geen auto of rijbewijs en de optie bus moeten we nog even onderzoeken haha! Zou zelf ook erg graag daarheen willen we weten alleen niet hoe we dat gaan doen financieel aangezien we nu al erg krap zitten met geld doordat ik vorig jaar niet heb kunnen werken! Hopelijk kan ze moeder hier langskomen en ik dit jaar werken zodat we wel kunnen gaan na dit seizoen!

En even voor iedereen in NL HET IS ZO KOUD HIER!!! Brrrr

Echt niet normaal he lbds zo koud. Het is hier nu gewoon kouder dan in Nederland. Bijna weggewaaid met het ophalen van de kids. Gelukkig hoeven we verder niet meer naar Buiten.

Miloutjuuuh ik krijg berichten van askim dat het ginder sneeuwt!!!

Dat hebben we hier gelukkig niet sneeuw maar op heel veel plekken wel waardoor het bij ons ook zo koud is.
In Istanbul waren de scholen vandaag vanwege de sneeuw

Wat een warm welkom, dankjewel!

En ik hoorde het ook al dat het zo enorm koud was… Het is vandaag -4 in Istanbul en veel sneeuw… Hij had het nog nooit zo koud meegemaakt zei hij…

@ miloutjuhhh thanks voor je pb terug. Ik was weer optimistisch, maar nu totaal niet meer :-(… Hoop zo dat het lukt!! En wat leuk dat je au-pair bent. Ben zelf vanaf volgende maand werkloos en heb er ook aan zitten denken. Is het aan te bevelen :wink: ? Wel rot dat jullie alsnog ver van elkaar zitten… Nogmaals een fijne reis morgen!

@littleoonnee wat toevallig dat er zoveel hun askim in side hebben ontmoet. En gefeliciteerd met de kleine! Hopelijk krijgen jullie snel groen licht voor de gezinshereniging.

@LBDS Leuk! Waar in Side woon je als ik vragen mag?

Ik heb echt een rot dag. De ene keer hoor ik positieve verhalen over een visum aanvraag zonder contract van mn askim en de andere keer weer slechte verhalen… Ik kan er zo slecht tegen om te moeten wachten… Hoeveel procent kans heb je überhaupt dat het wordt goedgekeurd? :frowning:

@Lisette het blijft altijd af wachten met visum geen idee hoeveel kans je maakt. Ik ben hier nu voor de 2e keer. Augustus 2012 tot augustus 2013 hier bij dit gezin geweest. Toen een jaar in Nederland waarvan 8 maanden werkeloos toen werk dat niet mijn ding was en dus besloten terug hier heen te gaan. En sinds september weer hier bij de zelfde familie. Ik vind het een super ervaring. Je moet het niet doen voor het geld maar de ervaring is super.
Ja ver van elkaar is nog niet alles maar we kunnen elkaar wel vaker zien dan hier voor. Zo stond askim vorige maand ineens in mn kamer zonder dat ik iets wist.

Egwene: Thanks voor je lieve woorden. Wat leuk dat je nu stapje voor stapje echt dichter bij je Turkse droom komt. Ik ben zoooo benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. En nog even en je askim zijn diensttijd zit er op. Wie had dat verwacht dat jullie hier samen zo doorheen zouden slingeren…Wat zal jij nerveus zijn dat je hem weer gaat ontmoeten…ik hoop gewoon dat dan echt alle puzzelstukjes op zijn plek vallen.

Delali: Lief die woorden van jou. Hoe is het met jou? Hou je het nog wat vol? Ik moet regelmatig effe aan je denken…ik hoop zo dat je askim snel naar je toe komt!!!

Tamara: Thanks voor je lieve woorden. Ik was even benieuwd hoe het met jou gaat? Lukt het je wat om na het familiebezoek om weer je draai te vinden? Ga je binnenkort ook nog naar Istanbul? Dat had je toch in de planning?

Isa: Meid ik wil je een hele goede reis en een fijne tijd toewensen. Hopelijk krijg jij helderheid/duidelijkheid waar je naar verlangt.

X-lovato: Ook jij thanks voor je lieve woorden. Gaat het weer wat beter tussen jou en je askim?

LadySide: Thanks voor je lieve woorden…hihi jij kent me inmiddels goed dat ik altijd probeer sterk te zijn en door te gaan :wink: Maar ik moet wel eerlijk bekkennen dat ik de afgelopen weken echt geprobeerd heb om heel bewust om te gaan met de situatie maar ook stil te staan bij hoe het voelde voor mij. Er zijn dan ook al heel wat tranen gevloeid. Eigenlijk vanaf oktober waarop hij die gigantische tegenslag voor zijn kiezen kreeg toen ging het al over mijn grenzen. Maar wat doe je als je van iemand houd? Ik heb toen echt mijn gevoelens tot een bepaald punt aan de kant geschoven en ging het rationeel benaderen. Pas toen askim eerlijk vertelde hoe dreigend/riskant de situatie echt is schrok ik pas echt wakker. Toen kon ik mijn gevoelens/emoties niet langer onderdrukken en kwam ik tot de conclusie dat dit echt geen haalbare kaart is en ik het weiger om hierbij betrokken te zijn. Oopsss alweer een hele tekst. Maar hoe is het eigenlijk met jou meid? Jij hebt ook heel veel voor de kiezen gekregen. En ook jij probeert altijd sterk te zijn. Maar hoe gaat het echt met je???

Miloutjuhhh: Ook jij thanks voor je lieve woorden. Nog even meid en dan gaan jullie…wat leuk en bijzonder…En komt er een groot ontvangstcomité op Schiphol??? Haha. Oooh wat vervelend voor het kleine ventje…hopelijk is hij snel weer beter…haha en huppa je bent nog niet weg of je kamer wordt ingepikt … Heb je trouwens nog steeds zoveel lol de vorige keer met de kids? Ik kan me nog zo goed herinneren dat je vertelde over de waterglijbaan die je toen had gemaakt op het balkon…

Lbds: Thanks voor je lieve woordwn. Dus het is erg koud bij jullie. Hier vandaag veel regen. Lastig dat je askim zijn familie mist. Ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar de bustripjes zijn volgens mij niet zo hele duur. Dus wie weet is het een mogelijkheid. Ik zou het jullie echt gunnen…hihi.

Littleone: Thanks voor je lieve woordwn. Ik stuur effe een dikke knuffel naar jullie toe. Wat is het toch een gedoe om je askim bij je te krijgen…zooooo onterecht :frowning: Hoe gaat het verder met je? En met je huis?

Lisette: Welkom hier… Zelf geen ervaring met visumaanvraag maar ik kan indenken dat het ontzettend spannend is. Ik hoop echt voor je dat het lukt. Ik ben sindskort askimloos. Heel kort samengevat het was een onmogelijke liefde. Zijn omstandigheden waren te beroerd om samen een toekomst op te bouwen.

Ik hoop dat ik iedereen heb gehad…anders sorry…

Update: Op zichzelf gaat het best wel goed…ik had al zoveel tranen gehuild…maar ik merk wel dat mijn werk/studie toch effe niet zo goed wil. Jullie vroegen hoe askim had gereageerd…zijn laatste appje was: “Gülüm I understand you. It’s so difficult. My life is a war. I lost my miracle. I wish I could make you happy…but I can’t. I know how difficult it is for you. But maybe this is better. I only not understand why…but I also don’t understand my own life. Maybe I need to learn to accept my life. But promise me that you take care of yourself and that you are gonna be happy. I’m never gonna forget you… I don’t say goodbye because I hope to come back…” Ontroerend hè? Na die tijd heeft hij nergens meer op gereageerd…

Via Wereldwijzer app

@summie dankjewel! Ik had al hier en daar wat berichten terug gelezen, waar ik het uit op kon maken… Weet er natuurlijk het precieze niet van, maar heftig moet het wel voor je zijn! Ook zeker een hele moedige beslissing om voor jezelf te kiezen. Ik wens je heel veel sterkte en mocht je je verhaal kwijt willen bij een buitenstaander… :slight_smile:

@summie; Goed dat je er zo bewust mee bezig bent, en dan mogen er idd best tranen vloeien. En ook heel erg veel zelfs!
Wat een ontzettend ontroerend berichtje van hem, je merkt toch aan alles dat hij nog steeds wil vechten en hij het ook heel erg vind. Het is zo vreselijk oneerlijk!
Je vraagt hoe het hier gaat… tja! Om heel eerlijk te zijn mis ik hem vreselijk! Hij zit nog steeds bij zijn familie, komt binnenkort weer thuis en heb gezegd dat ik dan heel graag met hem wil praten. Ik wil nog steeds heel erg graag uitleg van hem en feiten weten. Hij heeft ermee ingestemd om te praten, dus ben benieuwd.
Aan de ene kant is het gewoon beter zo dat we niet meer bij elkaar zijn, ik zal toch altijd bang blijven dat ik niet de enige ben. Maar pfff wat mis ik hem!
Eergisteren hebben we voor het eerst weer geskyped wat best raar en vertrouwd voelde, en hij heeft zijn familie die in de kamer zat laten zien. Hij zegt dat ik nog altijd in zijn hart zit, en dat geloof ik ook echt wel. Ik geloof echt dat zijn liefde voor mij er is, maar dat is/was er ook voor een ander en ik wil en kan niet delen.
Het contact helemaal verbreken vind ik te moeilijk… Zucht!

@miloutjuh en LBDSS, ik ben stiekem zoooooo blij dat ik nu niet daar ben! Toen ik er was vond ik het in de avond al zo koud in huis, denk dat mijn lichaam nu helemaal zou protesteren! Ik hoorde al van niemand minder dan MisterSide dat het zo vreselijk koud was…
Ik denk aan jullie in dit “warme” weer :wink:

Mijn update staat hierboven al beschreven, ik kruip lekker mijn warme bedje in. Morgen sinds lange tijd weer een ochtenddienstje, dus om 8h00 de wekker!

oooh LIsette, ook welkom van mij! Volgens mij had ik dat nog niet gedaan! Bij deze! Je verhaal is nog niet echt blijven hangen, maar ik zal het nog ff teruglezen. In ieder geval nog eentje die door het water van Side betoverd is en een man daar heeft gevonden :wink:

Milou jaa het is niet leuk meer de kou! En de wind! Onze tv antenne is eruit geklapt door het slechte weer, wat ik niet zo erg vind maar askim wel haha! Ik kan niet stoppen met trillen en me lichaam trekt het slecht!

Lisette ik woon vlakbij het centrum tussen side en manavgat in dus echt bij alle hotels enzo :slight_smile:

Summie wat een ontroerend berichtje! En het is te begrijpen dat dingen niet helemaal willen lukken soms nu maar geef jezelf de ruimte om alles een plekje te geven en daar zal veel tijd in gaan zitten! We hebben op dit moment heel weinig geld te besteden ik pluk eigenlijk al aan mijn spaarrekening om boodschappen te doen! Daarom weet ik dus dat een tripje naar zijn familie pas na het seizoen zal lukken en dan hoop ik ook werk te hebben!

Ladyside het is logisch dat je een uitleg wilt! Zou ik zelf ook willen! Zelf geloof ik ook dat hij wel echt om je geeft maar zoals je zelf al zei je moet de enigste zijn ben benieuwd hoe julie gesprek zal gaan! Ik hoop dat je snel de antwoorden krijgt waar je naar zoekt!
De kou slaat bij mij al erg op me lichaam en vermoeidheid! Ben niet voorruit te branden! Overal pijn, constant ijskoude handen (zelfs als de airco op 30staat!) en een zeurende hoofdpijn! Tsja jij weet als geen ander hoe killing de kou voor mij is :frowning:

Mijn update staat overal al een beetje tussen maar kort samengevat

Kou, pijn, moe!
Nu weet ik weer dat ik ziek ben en dat is niet iets waar ik graag mee geconfronteerd word want dan word ik een beetje depri! Knuffel me cavias nu elke dag voor een beetje comfort! Maar de huishoudelijke taken lopen achter! Gelukkig is askim zo lief om het samen met mij te doen na zijn werk! Maar ik baal wel enorm! Had ook van egwene een turkse cursus gehad die ik af en toe probeer maar me concentratie is ver weg! Zit in een dipje dus… :frowning:

Heb trouwens een goed voornemen voor op t forum voor mezelf! Dit jaar bij 1 account blijven en niet steeds me wachtwoord vergeten :slight_smile:

Lbds tip sla je wachtwoord van dit forum op in je mailbox :wink: dan kan je het altijd terugvinden

Via Wereldwijzer app

*Miloutjuhh 10 januari Nederland nog 2 nachtjes

******BACK AT

• Deniz Kizi 13 januari
  • Isafazli 16 januari
  • Miloutjuhh 20 januari

***- BIRTHDAY’S.

12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene
24-11 Ladyside
13-12 Turkije lover
17-11 Tamara082
20-12 xLovato

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
xLovato: 4 augustus 2010
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Deniz kizi : 09 Augustus 2014

Ik zit in de bus naar askim. Vanmorgen vroeg vertrokken en was veeeeeel te vroeg bij de opstap plaats voor de Servis naar het busstation. 3 kwartier in de kou gestaan want alles was nog dicht: ( nu is het in de bus gelukkig lekker warm. Vol met sneeuw hier in de bergen.

@Ladyside natuurlijk wil je antwoorden. En ik hoop enorm dat je ze ook gaat krijgen!

@summie wat een emotioneel berichtje van hem. Ken hem natuurlijk helemaal niet maar vind het zo erg dat zoiets gebeurd. En dan besef ik weer even hoe makkelijk ik het heb met askim zijn familie en dat een gedwongen huwelijk nog veeeeel te vaak voor komt.

@lbds als het goed is word het snel weer een beetje minder koud. De wind gaat minder worden ik zag dat het bij ons dit weekend weer 16 graden word. Al een stuk beter dan dat het afgelopen dagen was.

Enne niemand een reisje op de planning? Lijstje is wel erg leeg aan het worden.

Fijne dag meiden

Milou, ik zit nog te wachten op mijn visum… Die komt bijna, hoorde ik. Mijn vertrekdatum op dit moment is: 22 januari. En ik kom pas ergens in november weer terug haha. Dus je kan het wel alvast in de lijst zetten. Het ticket is alleen nog niet geboekt. Daar wacht ik nog even mee totdat het zeker is dat ik er echt kan werken.

Verder hier nog weinig te melden. Askim blijft ontzettend lief en leuk doen. Ik weet niet wat me overkomt. Misschien omdat hij nu bijna klaar is, dat hij weer hoop heeft en denkt aan zijn leven ná het leger. Nog 19 dagen! En 10 februari zal hij weer in Manavgat zijn. Die dag zullen we elkaar eindelijk weer zien. Na zo lange tijd. Hij wil heel graag dat ik bij hem in huis kom wonen, maar ik twijfel nog. Laten we eerst maar eens kijken hoe het nu gaat tussen ons, voordat ik eventueel spullen daarheen ga brengen. 26 januari begint mijn miniclub training. Ik ben heel benieuwd wat we allemaal doen gaan.