Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

Een ex was al moslima, en de ander is het tijdens de relatie geworden. Heb hem heel duidelijk gemaakt dat zoiets bij mij niet zal gebeuren en we dus ook niet in de moskee gaan trouwen. Ik kan niet ergens ja tegen zeggen terwijl ik niet achter het geloof sta. Ik laat hem ook niet in een kerk trouwen… Voor de rest doet ie niks aan zijn geloof, en dan opeens wel? Niet met mij in ieder geval haha!
Leeftijd is bij mij nooit een probleem geweest, wel heb ik er altijd rekening mee gehouden dat datum op paspoort niet klopt. En toen hij zijn hele verhaal vertelde liet ie opeens vallen dat het toen 1975 was… euh??!

Ik weet echt niet meer hoe ik de toekoms zie, vind het heel erg lastig. Vooral na wat er gisteravond allemaal gezegd is. Nu is het trouwens weer net als eerst, niks aan de hand… Jantje lacht, jantje huilt, maar dit jantje is momenteel niet heeeeeeel happy en hij snapt dat niet. Zucht!

Oohh zo oke!!
Maar daar staat die dan wel achter? Dat jij niks met t geloof hebt enzo? Ik zelf ook hoor vind t een super mooi geloof maar zou zelf niet het geloof kunnen aannemen en volgen! Askim ook niet dus ondanks dat zijn familie wel moslims is doen wij er niks mee!

Ik vind t vreemd dat die nu pas verteld dat die ouder is dan ze paspoort! Tuurlijk je houd er rekening mee maar dan nog…

Je hebt veel om over na te denken merk ik al! En jij zal echt zelf de keus moeten maken!

Ladyside, ik zit wat pagina’s te lezen van de afgelopen weken en wil toch even op jou reageren. Kan me voorstellen dat de situatie waarin je zit heel lastig is. Dit wat ik nu ga zeggen staat even los van jouw askims gedrag tegenover jou… Maar leven in Turkije is echt aanpassen. Je gaat best wat stapjes terug, en het is even wennen. Maar als het goed is krijg je er wat moois voor terug. Wij zijn gisteren terug gekomen van 2 weken bij de familie, waarvan 1 week op het platteland. Wat inhield wassen met water dat we opwarmden op een houtkacheltje, koud 's avonds, oncomfortabele slaapbanken en ga zo maar door. Ver van wat ik gewend ben. Mijn askim o zo trots op zijn ouderlijk huis dat zijn vader met eigen handen heeft gebouwd… Ons eigen ‘huis’ is zowat kleiner dan de woonkamer van mijn ouders, en we verwarmen ons huis met een airco die super slecht werkt. Om de dag maken we alle muren schoon als het geregend heeft omdat de schimmel er direct inschiet. We wonen hier momenteel met een hond, en ondanks hetgene hierboven misschien heel armoedig overkomt (en we betalen de hoofdprijs haha maarja in deze stad weinig keus) zijn we hier momenteel echt gelukkig. Wat ik hiermee wil zeggen… Ik begrijp dat je askim het niet leuk vind als je zijn huis als kamperen omschrijft. Ik begrijp ook dat jij het zo ervaart hoor, maar zo luxe als in Nederland ga je het hier niet krijgen. Het hoeft natuurlijk niet voor altijd zo te zijn, je kunt kijken voor een andere woonplek tegen die tijd toch? Gaan wij ook doen binnekort. En tot die tijd is het aanpassen.

En het trouwen in de moskee stelt voor mij/ons als niet-gelovigen echt amper iets voor. Maar is voor moslims heel belangrijk. Het is niks op papier, zie het als een soort inzegening van je huwelijk voor het geloof van je vriend/man. Kan heel mooi zijn toch? Ik bedoel, voor mijn askim was het heel belangrijk, ondanks dat hij niet onwijs praktiserend is. Dan wil ik best voor 5 minuutjes mijn haar bedekken en een moskee ingaan. Sommige imams komen thuis, dan hoef je je haar niet eens te bedekken. Hij doet per slot van rekening ook genoeg voor mij… Geven en nemen…

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat het tussen jullie allemaal goed gaat in de toekomst. Maar denk dat het, als je in Turkije wil gaan wonen, toch wel belangrijk is dat je je goed bedenkt dat het hier nou eenmaal geen Nederland is!

• Yildiz 19 december Nederland nog 2 nachtjes
  • Tamara082 22 december Tel-aviv/Jerusalem nog 5 nachtjes
  • LBDS 27 December Side nog 10 nachtjes
  • Deniz kizi 4 januari Izmir nog 18 nachtjes
    *Miloutjuhh 10 januari Nederland nog 24 nachtjes

******BACK AT

• Ladyside 23 december
  • Tamara082 3 januari
  • Yildiz 4 januari
  • Deniz Kizi 13 januari

***- BIRTHDAY’S.

17-12 Tamara082 Gefeliciteerd!!!
20-12 xLovato
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene
24-11 Ladyside
13-12 Turkije lover

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
xLovsto: 4 augustus 2010
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014
Deniz kizi : 09 Augustus 2014

@yildiz, ik begrijp heel erg goed dat het hier geen NL is, en ik ben ook helemaal geen luxepoppetje. Maar ik merk dat mijn lichaam ook veel moeite heeft met de kou. Ook weet ik dat ik me zal moeten aanpassen, en als ik eenmaal zo ver ben dat ik echt zeker weet dat het goed genoeg zit tussen ons dan zal ik dat aanpassen ook echt wel moeten gaan doen.
De eerste keer dat ik naar hier kwam, toen ik nog geen askim had, had ik al snel door dat het totaal anders is dan NL en dat het nu eenmaal een stuk terug in de tijd is.
En het kamperen stukje… askim vat de meeste dingen die ik zeg verkeerd op, of weet ze zo te verdraaien dat ik alles vreselijk vind. Kamperen is namelijk niet slecht… alleen had ik graag willen weten dat het zo zou gaan.
Dan het trouwen in de moskee… mij haar bedekken enz zou ik totaal geen probleem vinden. Waar het probleem wel in zit is in de dingen die hij erbij zei en dat hij er gewoon standaard vanuit gaat dat ik wel ff met hem naar de moskee ga. In NL noemen ze dat stukje “trouwen” vaak gewoon het “sexpapiertje” halen. Veel doen het alleen maar om “legaal” samen te kunnen zijn.
Maar goed, ik ga ook niet naar een dominee toe om te trouwen als ik niet geloof, en vind daarom ook dat ik niet naar een imam kan gaan als ik niet geloof.
En als ik me zo nodig moet aanpassen, dan vind ik dat askim zich ook maar eens moet aanpassen en op z’n minst iets meer interesse kan tonen in het land waar ik vandaan kom ipv altijd maar af te geven op NL en europa. Hij haat het, maar heeft wel een relatie met een europese dame. Ik zal heel erg veel moeten opgeven en aanpassen, veel geven dus… waar is zijn aandeel?

@ LAdySide je hebt daar zeker een punt. Ook wat betreft het geloofshuwelijk. Dit wordt inderdaad vaak misbruikt omdat bij dit huwelijk geen papierwerk komt kijken en je het makkelijk weer ongedaan kunt maken. Heel erg dit want scheiden voor het geloof is voor een moslim nog veel erger dan scheiden voor de wet. En ja in een relatie is het geven en nemen. En als hij alleen maar neemt is inderdaad de vraag of jij daar gelukkig van gaat worden. Misschien zijn dit dingen voor de langere termijn en als het echt heel serieus is maar dan nog moet hij nu al openstaan voor deze zaken in mijn ogen. Ook het feit dat ie al eerder europese dames heeft gehad vind ik raar. Wat is zijn bedoeling hiermee? Zijn dat bij - vriendinnetjes? Ik ken hem natuurlijk niet maar zijn gedrag zit me niet helemaal lekker en ik twijfel dan ook aan zijn oprechtheid. Maar goed jij zult voor jezelf wel al antwoorden hebben gevonden denk ik, bewust of onbewust. Veel sterkte met een keuze maken en ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit wie weet ziet ie het licht :wink:

Wat bedoel je met bijvrouwen civciv? Hij had ze niet tegelijk, maar met een aantal jaren ertussen. Hij zegt nog steeds serieus met mij te zijn, en ziet ook niet de problemen die ik zie. Hij ziet echt een toekomst voor zich met mij en met kindjes.
Aan de ene kant een groot pluspunt dat hij niet naar NL wil, kunnen mensen in ieder geval niet zeggen dat ie bij me is om naar europa te komen :wink: Hij vind met name de regela echt verschrikkelijk van Europa/Nederland. Waarom wij wel naar Turkije mogen komen, maar andersom niet. En dan alle eisen waar je aan moet voldoen voor alleen maar een vakantie van 2/3 weken… dan hoeft het voor hem dus ook helemaal niet meer. En is Europa vreselijk. Hij heeft een punt, maar ik kan daar niet blij van worden. Zijn oprechtheid in de relatie is dan weer iets waar ik geen twijfels over heb. Ik heb vooral twijfels over de zo grote verschillen die nu boven water komen en hoe we naar elkaar zijn wanneer we zo ver uit elkaar zijn, incl de ruzies. Dat is wat ik niet lang meer ga trekken.
Antwoorden heb ik helaas niet… en ik denk ook niet dat ik die voor mezelf ga hebben voor ik weer thuis ben.
We hebben het na de ruzie weer gezellig samen, net spontaan zijn hele woonkamer veranderd. Groter tapijt op de vloer zodat het warmer is. Dat soort dingen doet ie dan wel weer allemaal voor me. Ik hoef maar een kik te geven en hij doet het. Nu de rest nog :wink:

Ladyside oohh dat NL zo vreselijk is hoor ik ook veel! Volgens mijn askim zijn alle turken die wel in NL wonen ontzettend uit de hoogte geworden en een schande en mogen zich niet turks noemen… Euhm okee…!

Kijk das dan wel super lief dat die tapijt enzo haalt zodat het warmer word! Laat wel zien dat die wel echt om je geeft! Ik denk wat vooral nu een grote doorslag zal geven is wat doet hij als jij weer in NL bent houd hij t contact deze keer wel goed of word t weer zoals eerst!

Ik hoop wel dat je wel kan genieten van je dagen die je nog hebt! Zag dat je een super week hebt qua weer!! Weer cijfers van 7-10!! En wat krijg ik als ik terug kom… Weercijfer 4!!! Askim heeft zich rot gelachen!

Ladyside ga lekker genieten! Probeer je askim goed duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat jullie communiceren met elkaar en dat ook blijven doen ookal is er afstand!

Hey meiden,

Hier even een kort berichtje van mij…

Allereerst bedankt voor jullie lieve wensen en steun, doen me zeker goed!!

Summie meis eindelijk een teken van leven, fijn!! Ook heel fijn die liefdesbetuigingen maar goed dat je op je strepen blijft staan wat betreft duidelijkheid…dat is al moeilijk genoeg. Heb je inmiddels al antwoord terug van hem gekregen? Heel veel sterkte meis vind je onwijs sterk. Knufff

Ladyside wat lastig ook bij jou…zijn de punten al onder de loep genomen of nog niet? Volg je hart meis…als jullie zo verschillend zijn en je moet beiden van ver komen om het te doen slagen wordt het een uitdaging zeker ook als je huis en haard achterlaat. Aan de andere kant als de liefde sterk genoeg is kun je eruit komen maar tegen welke prijs. Ik wens je veel wijsheid toe en veel plezier de laatste dagen met je aşkım.

Deniz kizi wat bedoel je met de -ik-geef-het-op fase? Had dat met het “zeuren” te maken?

Kardelen meis gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Hoop dat de tijd lekker snel zal gaan en je veel plezier hebt in je werk des te sneller komt je aşkım weer uit het leger.

Isafazli meis hoe is het met jou?

Tamara meid heb je een beetje een leuke verjaardag gehad? Hoop het en ook dat alles goed komt met je geplande reis!

Update van mij: pfff…waar zal ik beginnen. Het is geen dag saai bij mij…aşkım heeft de afgelopen drie dagen geprobeerd een afspraak te maken bij hey consulaat van istanbul :(… zijn zo slecht bereikbaar echt schandalig. Ik heb nu een mail gestuurd dat ik overweeg een klacht in te dienen. Veel met aşkım gesproken en hij blijft erbij dat hij niet zonder mij kan/wil leven en hij is vandaag letterlijk de confrontatie aangegaan met zijn vader. Hiervoor was het steeds via een oudere oom of zijn moeder. Zijn vader wist het dus wel maar niet zo direct. Vandaag heeft hij zelf alles verteld dat hij van me houdt met me wilt trouwen en dat als hij niet met mij trouwt dat hij dan niet trouwt. Ook dat hij naar Nederland gaat en dat hij hoopt dat zijn vader hem dat geluk gunt. Zijn vader werd erg boos. Hij heeft aşkım in zijn gezicht geslagen :(… Een oudere oom kwam met aşkım praten. Mijn aşkım is ook woedend geworden en heeft een deur gesloopt in huis. Zijn moeder was vreselijk aan het huilen. Al met al heel erg en precies waarvoor hij bang was :(. Hij is nu erg van slag en wilt morgen verder praten. Ik hoop dat de kogel hiermee wel door de kerk is. Ik weet dat het voor mijn askim heel moeilijk was deze stap maar ik ben trots op hem dat hij m heeft gezet en hoop zo dat hij krachtig genoeg blijft om nu door te zetten en zich niet te laten lijden door de manipulatieve acties die ongetwijfeld zullen volgen. Als er iemand tips heeft hoor ik ze graag…vind het best lastig hem hier doorheen te slepen van deze afstand en ik weet dat hij het zelf moet doen maar zou m zo graag steunen…pfff…ook op werk helaas onrustig dus houdt even niet over!

Lieve groetjes allemaal!!

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Goeieavond meiden allemaal,

Ik probeerde al een paar keer om te komen reageren, maar na een paar lijntjes weet ik het niet meer, bij deze nog eens een poging,

Summie ik ben blij dat je iets hebt gehroord van je aşkin en ik moet eerlijk zeggen dat ik je reactie heel goed kan begrijpen, hoop dat je snel een deftig antwoord krijgt en wat meer uitleg, want dat verdien je echt. Kan me ook voorstellen dat je je ten einde raad voelt! Wens je zo hard je prins toe op het witte paard, knuffel meid!!

Lbdss, jouw tijd in nederland kort ook wel vlug in. Goed dat je toch al wat meer weet over het medische, moest jij nu morgen nog eens trug?
En hoe is het nu met je aşkın, is hij nu pijnvrij? Geniet nog van je dagen in nederland!!

Miloutjuuh wat een leuke verrassing lijkt me dat, je vriend die aan je bed je komt verrassen, zo blij voor je!! Hoop dat alles goed gaat met het verkijgen van het visum! Hoe is het verder nog met je? Nog iets gehoord van je verloren ring?

Delalie: goed dat je aşkın het aangedurfd heeft om tegen zijn familie op te komen! Is een hele grote en moeilijke stap voor hem! Jammer dat je zolang op het consulaat moet wachten eer je er binnengeraakt. Denk dat je zelf niet meer kan doen dan hem te steunen en te luisteren. Hou je goed meiske en knuffel!!

Kardelen, wat fijn dat je werk hebt, en al is het voor maar drie maand de tijd zal nog zo snel gaan!! En zelfs dat vroeg opstaan en dat eindje rijden enzo, dat went, voor je het weet zijn jullie er beiden vanaf! Ging jij ook niet injanuari naar ginder toe?

Egwene: hoe is het met al de papieren? Klaar om te vertrekken!?

Wanderlust: proficiat met je nieuwe job!! Veel succes!

Civciv: fijn dat jouw vriend er ook bijna aankomt, leuk dat je voor iets kijkt samen!! Geniet er maar van!!

Xlovato: hoe is het met jou? Fijn dat de familie er achter staat bij jullie! Hoe is het verder met jou? Al wat verdere vooruitzichten?

Bianca: hoe is het met jou? Hoor je je vriend al iets vaker?

Deniz kizi: fijn nog eens iets van je te horen, hoop dat alles goed is met jou, je laatste bericht leek me niet zo happy, alles goed?
Knuffel!!

Tamara: blij om je nog eens te zien. Hoop dat alles goed verloopt voor je trip, hoop ook dat het lukt met de ndl paspoorts! Hoop ook dat je eruit geraakt met wat je gaat doenin istanbul, leuk dat de familie contact probeert te houden, maar het moet idd heel moeilijk voor je zijn!!
Knuffel meid!! Beterschap met je schouder!

Littleone: je zal wel blij zijn dat je even kan uitblazen nu en je kan concentreren op je toekomst men met hem en de baby. Heb je al wat meubeltjes enzo kunnen vinden?

Ladyside, wat heb jij een geluk met het weer ginder!! Het leven ginder is idd wel aanpassen bij hier, wij zij hier echt wel verwend! Met warm of koud heb ik geen probl, ben al blij als ik me kan wassen! Hoop dat jullie toch tot jullie gesprek komen, en dat jullie eruit geraken. Wij kunnen niet zeggen wat je moet doen, jij moet doen waar jij je goed bij voelt! Neem je tijd!! knuffel!!

Ylidiz: fijn om jou ook nog eens te zien passeren! En ja zoals hierboven gezegd, zijn wij veel te veel verwend, en daarom zijn we niet altijd gelukkiger. Als je dan ziet hoe ze ginder gezellig samen rond de stoof zitten en te vertellen, ja dan moet ik eerlijk bekennen dqt ik dat toch ook wel mis. Het is het een en het ander het ander!!

Turkijelover: hoe is het met je? Al bekomen van je verjaardag?

Er werd hier ook gesproken over een kaarsje branden voor iedereen, dat is iets wat ik zeker ga doen!! Ik ben heel blij dat ik jullie heb leren kennen en ik wens eenieder, schrijver of meelezer, het allerbeste toe!!!
En zoals lbdss zo goed zei, niet meer verontschuldigen voor het luchten van je hart of gelijk wat dan ook! We zijn hier om elkaar te helpen, we weten waarover we praten en we zijn er voor elkaar!

Mijn eigen update: ik heb geboekt, ik ga terug de 8ste januari. Hij doet zijn best maar ja de rest blijft me dwarszitten. En er zijn een paar dingen waar we over moeten praten, serieus over praten. Maar kan dit niet via de telefoon,ik wil zijn gezicht zien en persoonlijk doen. Wil weten waar ik aan toe ben.

Knuffel allemaal envele grtjes!!

3 likes

@Lbds haha! NL is zoooo vreselijk! Dat ie om me geeft en van me houdt heb ik ook niet aan getwijfeld, maar dat vind ik idd wel een goed iets. Vraagt ook continu wat ik ervan vind. Zelfs na die hele erge ruzie gaat ie water koken voor de kruik. Zo lief!
Genieten probeer ik zoveel mogelijk.
Die weercijfers kloppen niet hoor! Vandaag was koud en bewolkt! Het is nu net gaan regenen en voor morgen is ook regen voorspeld. Daarna nog ff paar dagen goed :slight_smile: Zal aan je denken als ik weer in het koude NL ben en jij in koude Side whahaha!!

@Delali, wow dat was een heftige confrontatie van je askim! Ik hoop dat het heeft geholpen en dat het niet averechts gaat werken. Ook hoop ik dat ie snel naar Istanbul kan gaan, en anders gewoon een klacht indienen hoor!
De punten zijn beschreeuwd tijdens de ruzie, had opeens het briefje niet meer nodig. Haha! Maar voor ik naar huis ga moet ik nog wel dingen doorspreken.
Dank voor je wensen!
Heb geen tips voor je, behalve je askim zoveel mogelijk steunen in deze tijd, er voor hem zijn. En veeeeeel geduld hebben, ook al raakt dat op ondertussen.

1 like

LadySide: Meid allereerst een dikke knuffel! Als ik jouw verhalen zo lees dan heb je het momenteel niet gemakkelijk. Eerlijk gezegd heb jij het al maanden niet gemakkelijk En juist daarover maak ik me zorgen. Wat ik je nu ga schrijven is puur mijn gevoel. Ik kan je niet vertellen wat goed voor je is en ook ik kan/wil niet zeggen wat je moet doen. Maar eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat jij op dit moment nu jij bij je askim bent niet gelukkig bent. Een hele tijd ging het al niet lekker tussen jouw en je askim. Eerst denk je dat het komt vanwege de afstand/slechte communicatie maar zou je dan juist nu niet gelukkig moeten zijn nu je wel bij elkaar bent? Jij verlangt er naar en je verdiend het om verwarmd te worden door de zon. Maar ik heb het gevoel dat jullie geluk overschaduwd word door donkere wolken. En ja achter de wolken schijnt dan wel de zon, maar de echte warmte en geluk tussen jouw en je askim lijkt onbereikbaar. Misschien omdat jullie te verschillend zijn of misschien omdat jullie verschillende verwachtingen hebben. Maar meid echt ik heb het beste met je voor en ik gun je al het geluk van de wereld. Maar hoe lang wil jij nog in de schaduw blijven leven? Hoelang wil jij je nog alleen voelen binnen jullie relatie? Want volgens mij voel jij je best wel alleen binnen jullie relatie. Vraag jezelf af waar verlang jij naar en wat heb jij nodig en probeer antwoord te krijgen of je askim je het zou kunnen en of hij bereid is om jouw dat te geven. En tegelijkertijd denk ik vertrouw op je onderbuik gevoel en neem het serieus…Jij bent een gevoelige vrouw en ongetwijfeld zullen jouw onderbuik gevoelens jouw heel veel kunnen vertellen! Je twijfelde bv ook heel erg aan zijn leeftijd Heel veel sterkte meid en weet dat je hier altijd je hart mag luchten!!!

Civciv: Grappig ik had jouw en je askim juist iets ouder gehad. Juist omdat jullie samen zo stabiel en zo volwassen met alles om lijken te gaan. En ja je hebt helemaal gelijk, soms is het gewoon het beste om het beestje bij zijn naam te noemen, om duidelijk en helder te communiceren en om er niet rondjes om heen te draaien. Maar dat is juist soms wel lastig hihi.

Er werd iets geschreven over een huwelijk binnen de Islam. Dat zoiets voor een moslim gemakkelijker is om te scheiden. Heel verrassend (niet hahaha) maar juist daar ben ik het niet mee eens. Theoretisch gezien werkt het misschien zo, je zegt 3x ik wil scheiden en het schijnt klaar te zijn. Maar juist de druk die er word uitgeoefend als iemand wil scheiden, de druk die de imam, de familie en overige leden van de gemeenschap zogenaamd het recht geeft om zich er in te mengen die druk is volgens mij vele malen groter als je getrouwd bent voor de Islam dan dat je alleen voor de wet getrouwd bent. Dus in mijn ogen is een huwelijk voor de Islam juist iets om niet te onderschatten.

Yildiz: Alvast een fijne tijd en een goede reis naar Nederland. Zijn jullie nu nog bij je schoonfamilie en ga jullie vandaar richting Nederland of zijn jullie nu thuis?

Delali: Jeetje meid het blijft bij jullie ook onrustig en wat zal dit ook zwaar zijn voor jou! Allereerst een dikke knuffel! Bizar dat het consulaat zo moeilijk te bereiken is. Ik vraag het me af is het de waarheid of een excuus? Maar hopelijk bereikt hij ze snel. Ontzettend dapper dat je askim het gesprek is aangegaan. Wat je omschrijft is helaas niet nieuw voor mij maar heel heftig. Je krijgt er gewoon koude rillingen van en je word er misselijk van als je het leest. Is dit dan liefde voor je kind? Ik begrijp het niet. Askim zal wel zeggen, zij weten niet wat echte liefde is en tegelijkertijd onbegrijpelijk dat ze hun familie ondanks alles zo trouw proberen te blijven. Of zou dat toch het stukje zijn dat elk kind wil dat zijn ouders trots op hem/haar kan zijn? Zelf vind ik het walgelijk en ik wou dat ik je tips kon geven. Dat ik je kon zeggen je moet hier zo en zo mee omgaan. Eerlijk gezegd denk ik niet dat jij hem er doorheen kan slepen. Hij zal het zelf moeten doen. Maar daarom kan je er wel proberen om er voor hem te zijn, een luisterend oor te bieden, maar tegelijkertijd ook niet teveel uit hem proberen te trekken. Vertel regelmatig hoeveel je van hem houd en dat je trots op hem bent! Ik weet niet of je er behoefte hebt aan websites/instanties die gespecialiseerd zijn in familie eer (geweld) dan zou ik je enkele adressen kunnen geven. Misschien dat je daar informatie kan krijgen. In Nederland zou ik zeggen, zorg er voor dat hij een nooduitgang heeft. Dat als de boel dreigt te escaleren dat hij een plek heeft waar hij veilig is en waar hij meteen naar toe kan gaan. Maar of jij dat als geliefde tegen hem moet zeggen vind ik lastig. Askim heeft hele rituelen om met moeilijke situaties om te gaan. Alsware als een mantra herhaald hij wat voor hem belangrijk is in het leven en wat hij wil. Hij zal wel zeggen als ik mezelf continue herinner aan wat ik wil, dan weet ik waarvoor ik het doe, het maakt me sterk en dan hoef ik ook niet bang zijn dat ik het vergeet. Wat ik voor jouw heel erg hoop is dat de situatie niet verergerd. Dat jullie snel wakker worden uit deze nachtmerrie! Heel veel sterkte meid een dikke knuffel en ik denk aan jullie!!!

Tamara: Meid ik heb even over jouw zitten na te denken. Ja sorry, maar ik heb gewoon zo met je te doen, ik gun je zo dat het leven voor jouw weer wat dragelijker zou worden!!! Allereerst wil ik dat jij je excuses intrekt over dat jouw schoonmoeder een heks is. Ik kan je vertellen jouw schoonmoeder is een heks!!! En je mag ongelofelijk boos op haar zijn!Misschien is het juist voor jouw wel heel goed dat jij eens hartstikke boos op haar gaat worden! Heb je er al eens aan gedacht om haar een hele boze brief te schrijven? Waarin je al je boosheid eruit gooit? Vanzelfsprekend verstuur jij die brief niet! En tegelijkertijd eens hele verdrietige muziek horen waar je echt zelfmedelijden van krijgt. Zelf denk ik dan aan liedjes van Anouk-Lost of Marco Borsato-Waarom nou jij. Maar juist jouw emoties en gevoelens eens de ruimte te geven, eruit te gooien, juist dat kan je misschien wel eens heel erg opluchten! En ben je al bezig met de voorbereidingen voor je familiebezoek?

**Littleone: **Dus nog even de laatste loodjes en dan stop je met werken? Kan je daarna wel terug komen bij je werk? En al druk met spulletjes uit te zoeken voor je huis? Hahaah en jouw askim oud…yeah right… Meid ik hoop zo dat je snel weer wat meer energie krijgt, dat je askim snel bij je kan zijn en pas goed op jezelf!

LBDS: Oooh jeetje jouw askim is wel heel erg oud zeg! Ik heb daar de goede oplossing voor gevonden vanaf volgend jaar hou ik op met tellen…dan word ik gewoon 29 met 1 jaar levenservaring :wink: hihi. Wat vervelend die gang van zaken in het ziekenhuis maar begrijp ik het goed dat het je toch gelukt is dat je eerder de uitslag kreeg? Ik vroeg me af ben je nu ook wat gerustgesteld door je arts of blijf je veel twijfels houden? Hoe is het verder met je askim? Super dat jullie er goed je weg in hebben gevonden dat jullie nu niet samen zijn. Hihi pas maar op straks moeten jullie nog wennen als jullie weer samen zijn hihi.

**Deniz: **Meid ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je schrijft…“De-ik-geef-op-fase” bedoel je daarmee dat je stopt met het forum of heb je het over je askim? Ik meende juist dat het goed ging tussen jou en je askim…

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben…anders sorry…
Ik ga nu slapen…mijn ogen vallen bijna dicht…ik zal morgen effe een update van mij hier plaatsen!

Knuffels voor iedereen!!!

1 like

@ Summie hihihi dank je dat we volwassen lijken;) Meestal niet maar als het om belangrijke zaken gaat ja dan kunnen we serieus zijn.
Wat je zegt over scheiden voor het geloof ja zoals ik al zei het is voor een moslim een hele grote zonde. Dat schrijf jij ook heel duidelijk. Maar helaas zijn er teveel moslims die dat aan hun laars lappen en dan vooral de mannen, of die niet Godvrezend genoeg zijn. Dan heb je er ook nog die het goedpraten omdat het meisje waarmee ze dan ‘trouwen’ toch geen moslima is dus heeft dat huwelijk geen waarde want hey niet moslims zijn niks waard en die mag je gebruiken. En ik ben het 100% met je eens. Het geloofshuwelijk is heel belangrijk belangrijker dan het wettelijk huwelijk. Want Allah staat boven de wet. Het scheiden op zich is makkelijker maar de zonde is ontzettend groot. Het huwelijk voor de wet is meer om de praktische zaken te regelen. Scheiden is op zich een grote zonde maar voor het geloof is helemaal not done. Toch mag het als het echt niet anders kan maar dan moet er wel alles geprobeerd zijn om het te verhinderen. En daarom wordt er zo hard geprobeerd om het tegen te houden want op een dag wordt je voor al je zonden gestraft en niemand wil in het vuur terecht komen. Zo zie je maar weer hoe mensen hun geloof beleiden maar ook kunnen misbruiken. Ik probeer zo goed mogelijk te verwoorden hoe het in beetje in elkaar steekt en wat ik in de praktijk zie gebeuren. Maar ik weet nog lang niet alles dus als iemand me wil aanvullen of een andere kant wil belichten graag want zo leren we ook de diepere kanten die we in onze relaties tegenkomen beter kennen en begrijpen.

1 like

Goedemorgen meiden

Delali…
Bedankt voor je felicitaties…Ik heb een leuke verjaardag gehad smorgens gewoon gewerkt en smiddags kwamen mijn ouders en 2 vriendinnen, ik wilde het nl niet vieren dit jaar
Vrijdag komen d’r 3 vriendinnen en 1 blijft gezellig logeren met d’r dochtertje…gezellige meiden avond dus:)

Maar meid wat een spanning allemaal ontzettend…idd ontzettend knap van hem en ik ga heeeeeel hard voor je duimen dat hij doorzet
Tips heb ik helaas niet voor je, behalve hem blijven aanmoedigen en zeggen hoe trots je op hem bent je gevoel etc
Tis lastig en ontzettend moeilijk ik weet het

Summie…
Och lieverd dat hoeft toch helemaal niet…vind het wel ontzettend lief van je hoor…
Idd het is een heks en wat voor 1 voel ook echt wel woede bij haar hoor…hoe kan ze gewoon haar zoon zo ongelukkig maken
Wel een goed idee van je om dingen op te schrijven
Gister was ik jarig en tja heb ff vaak moeten slikken…vooral toen ik stuk voor stuk apps en fbook berichten kreeg van zijn neefjes zijn broer/vrouw en vrienden van hem
De koffer ligt klaar nog even de laatste dingen doen van weekend en hopelijk kunnen we gaan…ben d’r echt wel even aan toe weg van hier etc
Hoe is het nu met jou?

Ladyside
Denk goed na meid…nu is het leuk etc maar zo moet het thuis ook verder gaan natuurlijk…
T zal heel moeilijk zijn voor je en wat je moet doen…
Hele dikke knuffel

Date later verder even op… Moet naar werk
Fijne dag

1 like

[quote=“miloutjuhh, post:284, topic:146338”]

• Yildiz 19 december Nederland nog 1 nachtje
  • Tamara082 22 december Tel-aviv/Jerusalem nog 4 nachtjes
  • LBDS 27 December Side nog 9 nachtjes
  • Deniz kizi 4 januari Izmir nog 17 nachtjes
    *Miloutjuhh 10 januari Nederland nog 23 nachtjes

******BACK AT

• Ladyside 23 december
  • Tamara082 3 januari
  • Yildiz 4 januari
  • Deniz Kizi 13 januari

***- BIRTHDAY’S.

20-12 xLovato
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene
24-11 Ladyside
13-12 Turkije lover
17-11 Tamara082

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
xLovsto: 4 augustus 2010
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014
Deniz kizi : 09 Augustus 2014

Even de beloofde update van mij:

Van de week had ik gelezen dat kaagliederen hier toegestaan zijn…nou hier komen ze :-p

Askim en ik hebben wel wat contact gehad, niet veel maar wat gaat het moeizaam. Zo bizar die vrolijke man waar ik nachten lang diepgaande gesprekken mee had…waarmee ik via skype samen in slaap viel…die spontane opgewekte man is pleitos… Nog steeds geen antwoorden/helderheid gekregen. Behalve dat het niet goed met hem gaat. Hij voelt zich alleen en zit behoorlijk in de knoei met zichzelf, zijn leven en zijn cultuur. Op zich begrijpelijk maar wat doet mij dat pijn. Als hij nu al zo in conflict is waar gaat dit naar toe leiden? Moet hij hier dan wel mee doorgaan? Is het dan niet beter om op te geven en te berusten in het lot? Van de week even geskyped. Hij ziet er echt slecht uit. Ik maak me zorgen om zijn gemoedstoestand en ik wil hem oppeppen, zeggen dat alles goed komt…maar uuhhh dat kan ik helemaal niet zeggen. Ik wil er voor hem zijn maar hij heeft een muur om zich heen gemetseld. Hij wil alleen maar luchtigheid en vooral eigenlijk niet spreken, niet vertellen wat er gebeurt en vooral zijn gevoelens niet met mij delen omdat het te pijnlijk is en omdat hij bang is om me te verliezen omdat ik het toch niet zal begrijpen. Tsja dan voelt het toch wel alsof ik buitenspel gezet word. Ik baal daar ontzettend van…het irriteert me behoorlijk en ik heb hem er dan ook herinnert dat ik allergisch ben voor zwijgen…Tegelijkertijd probeer ik opgewekt en vrolijk te zijn, laten zien dat ik sterk ben. Maar pffff wat vind ik deze situatie lastig en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee wil…

Via Wereldwijzer app

Heey meiden,

@kardelen1 ik heb idd het gevoel dat er nu dwang bij zit… Ze willen dat askim zo snel mogelijk gaat trouwen, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Jammer dat je nu niet naar askim kan in januari maar 3 maanden vliegen zo voorbij en dan zijn jullie allebei klaar!

@ladyside lastige situatie meid, wel goed dat je de meeste punten hebt kunnen uitspreken tegen hem. Dat de verschillen nu groot zijn merk je idd pas echt als je weer bij elkaar bent maar als jullie er allebei aan willen werken zou dit wel goed komen, echte liefde overwint alles!

@miloutjuhh jaa het is idd een lastige situatie, ze willen gewoon dat askim snel trouwt maar askim zelf wil natuurlijk zelf beslissen wanneer die trouwt, jaa ik ben ook blij dat ik het geld niet heb gestort! Bedankt voor de tip, ik had de familie gemaild dat dit niet nodig was, nou ik heb niks terug gekregen dus dat bewijst maar weer dat het goed is dat ik het niet gedaan heb hihi.

@civciv gelukkig voor jullie dat je schoonfamilie verder niet moeilijk doet! Heerlijk nog even en je kan lekker 3 maanden genieten samen met je askim!

@summie haha jaa ik vind het ook wel grappig dat ik juist nu zo weinig tijd heb om te reageren maar ik ben lekker druk dus dat vind ik beter dan verveling! Ik pas tegenwoordig een paar keer per week op mijn nichtje en neefje omdat de vaste oppas van mijn zus net een operatie heeft gehad, tussen mij en askim gaat het weer redelijk maar het voelt voor mij idd alsof we onder druk worden gezet en ik ga zeker geen overhaaste beslissingen nemen! En bovendien wil askim zelf nu ook nog niet trouwen, gelukkig dat je askim hebt gesproken, natuurlijk heb jij recht op alle antwoorden van je vragen, helaas dus nog geen antwoorden gekregen… Ik hoop voor je dat het licht in de tunnel steeds groter word hihi want dat verdien je zeker meid!! Maar ik snap ook dat je het af en toe niet meer weet, het blijft een lastige situatie neem vooral de tijd om over alles na te denken en een beslissing te maken, hij wil jou niet belasten met wat hij nu doorgaat maar jij hebt ook recht om te weten hoe het met hem gaat enzo! Een hele dikke knuffel voor jou!

@LBDS fijn dat je de uitslag toch nog hebt gekregen haha de aanhouder wint! Gelukkig dat de uitslag goed was! Nog even lekker genieten in Nederland en voordat je het weet ben je weer bij je askim! Haha wat grappig dat je askim zichzelf al een oude man vind :stuck_out_tongue: mijn askim is 28 en die zegt elke keer jaa ik ben nog jong blabla en dan pest ik hem juist om te zeggen nee jij bent een oude man! Ik ben nog jong! (20)

@delali wat rot zeg dat je askim nog steeds geen afspraak heeft kunnen maken, echt slecht dat het zo lang duurt, wel goed van je askim dat hij de confrontatie is aangegaan met zijn familie/vader maar wat een heftig verhaal meid, ik hoop voor hem dat hij toch nog een goed gesprek heeft met zijn familie, en dat hij snel bij jou is! Helaas geen tips voor jou meid het is voor jou ook een lastige situatie, knuffel voor jou!

@isafazli hier gaat het wel redelijk, z’n familie wil gewoon dat hij zo snel mogelijk trouwt, het maakt hun eigenlijk niet zoveel uit met wie als die het maar snel doet… Nog geen concrete plannen helaas maar druk aan het solliciteren zodat ik deze zomer hopelijk werk heb in Turkije!
Heerlijk meid dat je in januari gaat! En het is idd Fijner om te praten als je echt bij elkaar bent! hoop dat je dan eindelijk wat meer duidelijkheid voor jezelf krijgt!

Weer alles bij Gelezen hoop dat ik niemand ben vergeten hihi!

Hier gaat alles z’n gangetje…
Druk aan het solliciteren, tussen mij en askim ging het weer wat beter alleen heb ik hem nu al 2 dagen niet gesproken en hij is ook niet meer online geweest, meestal als zijn internet op is dan zegt die het wel even… Hoop dat ik snel wat van hem hoor!

Fijne avond meiden xx

3 likes

En dan nu nog effe de reacties op de anderen…

X-lovato Wat fijn dat je nu op de kindertjes van je zus past. Daar zal jouw zus wel erg blij mee zijn nu haar oppas is uitgevallen. Lastig voor je askim dat zijn familie hem bijna een huwelijk willen aanspreken. Mooi dat hij zich niet onder druk laat zetten ook al zal het hem natuurlijk wel raken. Hahaha jouw askim is inderdaad nog hartstikke jong :wink: hihi En oooh jakkes nu dus even geen contact. Hopelijk heeft hij snel weer internet en kunnen jullie snel weer kletsen! Succes met solliciteren! En je hebt gelijk, mijn askim kan mij dan wel niet willen belasten maar dat doet hij toch ook als hij er over zwijgt. En als je juist weet wat er speelt is die belasting juist misschien wel minder zwaar dan dat je in het onwisse leeft.

**Tamara: **Oooh meid sorry ik ben jouw verjaardag vergeten! Nog van harte gefelicteerd met je verjaardag! Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria in de gloria! Hieperdepiep HOERA!!! Hopelijk heb ik het hier weer wat mee goed gemaakt. :-p Mooi dat je koffer al bijna ingepakt is. Ik ga keihard voor je duimen dat je mooi naar je familie kunt gaan!

CivCiv: Ik denk juist dat jij en je askim de perfect combinatie dan hebben :wink: Samen eeuwig jong van geest blijven en op de momenten waarop het moet in staat zijn om serieus en volwassen met dingen om te gaan! Mooi wat jij had geschreven over de Islam en het huwelijk. Wat je schrijft over het huwelijk klopt precies zoals ik het ook heb opgevat/gelezen. Ik vond het alleen wel schokkend wat je schreef over niet-moslim vrouwen. En ja geloof is een mooi iets hoor, het symbool voor respect en liefde, maar zodra geloof gebruikt wordt om er iemand mee te onderdrukken, is het in mijn ogen walgelijk. Ik wil niet veroordelend zijn en misschien komt het omdat ik momenteel niet echt objectief er naar kan kijken maar ik heb juist het idee dat binnen de moslimcultuur (en dan vooral de strenge categorie) dat onderdrukking echt verbonden is met de Islam en dat is ontzettend jammer en kan volgens mij nooit het doel zijn van geloof.

Isa: Dapper dat je opnieuw hebt geboekt. Lekker vooruitzicht. Hoelang ga je? Ga je opnieuw naar zijn familie of naar het toeristengebied? Ik hoop dat je de waarheid dan boven water gaat krijgen. Ook al is dat misschien erg lastig om die boven water te krijgen. Ik heb het gevoel dat sommige familie erg ver gaan om elkaar te beschermen. Ik vroeg mij af hoe is eigenlijk het contact met jouw en hun familie? Jullie hebben elkaar inmiddels meerdere malen ontmoet…Je zal ongetwijfeld een hele verstandige vrouw zijn maar pas er alsjeblieft dat ze niet van je gaan profiteren en jouw als geldbron gaan zien! Sorry dat ik wantrouwend ben, zegt misschien even meer over mezelf dan over jou.

Uuuh ik geloof dat ik weer bij ben met updaten…Ik ga mijn bedje maar es effe opzoeken…Slaap lekker meiden!!!

@ Summie ja daar heb je gelijk in en dat onderdrukken heeft meer met cultuur te maken dan met geloof. Volgens de Islam zijn man en vrouw gelijk. Dwang is verboden dus onderdrukking ook. En in het verleden is er al iets mis gegaan in de opvoeding waardoor mannen nu denken dat ze ineens meer zijn en krijg dat er maar weer uit. Als er eenmaal aan macht geproefd is krijg je dat er niet snel meer uit. En daar gaat het mis. En kijk wat die idioten met die zwarte vlag allemaal flikken uit naam van de Islam. Maar dat is niet alleen in de moslimcultuur in het katholieke geloof zijn er ook rotte appels die slechte dingen uitvreten en evengoed met de Bijbel staan te zwaaien. Zodra het woordje streng of extreem ervoor staat is het foute boel. Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel begrijpen hoe het moet en ook proberen te leven zoals het zou moeten. Maar uitschot blijf je altijd hebben. Misschien zeg ik het bot maar meer is het in mijn ogen niet. Achterlijk uitschot dat het voor de vredelievende mensen verpest.

@ XLovato hopelijk hoor je snel weer iets van hem! Hij zal ook wel op hete kolen zitten tot ie weer internet heeft;P

@ Tamara nog proficiat en meid ik hoop dat je er even tussenuit kan even een andere omgeving ff weg. Knufffff

@ Isafazli je mag ook al bijna weer gaan! Ik vind het een wijze beslissing en ik hoop dat nu de puntjes op de i komen. Met deze vragen zitten is niet te doen dat vreet toch aan je.

@ Delali askin heeft een dappere stap gezet. Het geeft wel aan hoeveel hij om je geeft want familie is echt superbelangrijk en voor jou gaat hij tegen ze in. Ik hoop dat zijn familie het opgeeft en gaat inzien dat ze hem beter kunnen laten gaan dan voor altijd verliezen. Ik heb zo’n situatie ook in NL meegemaakt bij een kurdische vriendin van me. Ze is gevlucht en heeft jarenlang geen contact met haar familie gehad. En dat alles gewoon in Nl. Maar haar familie is wel bijgedraaid dus het kan toch. Hetzelfde is een marokkaanse vriendin van me overkomen en het is ook goedgekomen uiteindelijk.Ik hoop van harte dat dit ook bij jullie zal gebeuren en jullie straks samen gelukkig kunnen zijn. Dit is me wel een Love Story zeg tjonge jonge.

Gisteren nog even ruzie gemaakt met askim maar hij was deze keer de verstandige dus die wolk is weer overgewaaid. Dat verraste me wel want normaal zijn we allebei van die heethoofden hahahaha. En dan zegt Summie dat we zo volwassen lijken ik schaam me nu diep :biggrin: Alles is geregeld en 1 januari komt hij hierheen. Het voelt alsof het nog 2 maanden duurt maar jeetje dat is al bijna. Hij is al druk Geer en Goor aan het kijken om al wat in de stemming te komen hahahahaha.

1 like

• Yildiz 19 december Nederland vandaag!
  • Tamara082 22 december Tel-aviv/Jerusalem nog 3 nachtjes
  • LBDS 27 December Side nog 8 nachtjes
  • Deniz kizi 4 januari Izmir nog 16 nachtjes
    *Miloutjuhh 10 januari Nederland nog 22 nachtjes

******BACK AT

• Ladyside 23 december
  • Tamara082 3 januari
  • Yildiz 4 januari
  • Deniz Kizi 13 januari

***- BIRTHDAY’S.