Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

Summie ik begrijp het. Ongelofelijk wat een normen en waarden sommigen er op nahouden. Boeit niet of je geliefden ongelukkig zijn als je je gezicht ten opzichte van de buitenwereld maar niet verliest. Echt ik zou ze zo graag eens bij hun lurven willen grijpen en er wat verstand inrammen! Dwang in de Islam is verboden misschien moeten ze zich maar eens eerst daar in gaan verdiepen dan zouden ze deze shit ook niet bouwen. En wat ze bedoelen met tot het uiterste gaan, ook dit is verboden. Sorry als het bot is maar in mijn ogen zijn het een stelletje eikels en ja heel erg voor askin hij heeft blijkbaar wel een goed hart, maar mensen als deze heb je niet nodig in je leven. Misschien bedenkt askin zich dat op een bepaald moment ook ik hoop het heel erg voor je! En ja kies altijd voor jezelf vooral als je met zoiets te maken hebt. Heavy stuff!

Dat huisje is tijdelijk maar wel in de stad waar wij in de toekomst zouden willen wonen. We gaan dus even proeven van het leven daar en al proberen wat wegwijs te worden dan hebben we dat maar vast gehad :slight_smile: Na deze 3 maanden ga ik tijdelijk werk zoeken omdat ik in augustus/september met een opleiding wil beginnen. Heb genoeg klote baantjes gehad daar heb ik echt mijn buik vol van. Nu ga ik doen wat IK wil en wat IK leuk vind en hopelijk komt dan alles in orde qua werk verblijfsvergunning enz. Askim was blij ik moest hem high 5-en door de cam >.<

1 like

Civciv: Hahaha geweldig high 5-en via de webcam hahahah. Maar wat leuk dat jullie in een nieuwe stad gaan wonen. Samen heerlijk een nieuwe stad en elkaar verder ontdekken! Wat geweldig trouwens dat je een opleiding wilt gaan doen! Wat voor opleiding ga je doen? Persoonlijk denk ik dat je daar heel erg goed aan doet! Juist omdat jij aangeeft dat je je hart van plan bent om te volgen is het de kans groot dat het je gelukkig gaat maken en dat het je brengt waar jij van droomt. Juist omdat je dan doet wat jij wilt en wat jij leuk vind!!! En hopelijk komt dan dat het werk en die verblijfsvergunning erg snel op jullie pad. :wink:

Ik vond jouw reactie totaal niet bot, je hebt verwoord hoe ik er ook over denk. Wat jij zegt over dat bepaalde dingen verboden zijn, wij weten allebei dat daar niet altijd waarde aan gehecht wordt. Maar ja het is zijn leven waarin hij zoals hij zelf zegt gevangen in zit. Hij wil alles op een zo’n redelijk en vredig mogelijke manier oplossen. Volgens mij werkt dat echt niet zo. En krijg ik het idee dat hij soms totaal niet meer weet hoe hij dit voor elkaar moet krijgen. Maar hopelijk zit ik fout. Hij zal wel zeggen de manier waarop dit opgelost wordt bepaald of ik een toekomst heb. Hij wil echt vrij kunnen zijn en daarbij ook echt kunnen gaan en staan waar hij wil en niet met de noorderzon plotseling moeten vertrekken en/of moeten leven vanuit angst. En ja het is inderdaad hele heavy stuff! En het valt me ook echt zwaar, maar ik besef wel dat het belangrijkste is dat ik in dit verhaal mezelf op nummer 1 zet en mijn verstand moet blijven gebruiken!! Want ik kan nu wel mijn gevoel volgen, ik wil hem zien, maar dat is momenteel zeer onverstandig.

1 like

Hey lieve meiden,

Hier weer een berichtje van mij. Beetje chaos hier geweest dus ik hoop dat ik het een beetje heb onthouden :wink:

Littleone wat een superfijn nieuws gefeliciteerd!!! Succes met alles in orde maken nu hopelijk zijn jullie nu heel snel samen!

Ladyside heeellll veel plezier in Side met je askim. Zag al wat mooie zonnige kiekjes voorbij komen. Groot gelijk wat je zegt even lekker genieten van elkaar het lijstje komt wel :slight_smile:

Summie lieve meid wat vind ik jouw situatie moeilijk zeg en ineens niets meer horen is zooo lastig. Ik heb echt heel veel respect voor hoe jij de kalmte en rust kunt bewaren en liefdevol naar de situatie kunt blijven kijken al zou ik ook heel goed kunnen voorstellen dat je pisnijdig bent over wat jullie hier wordt aangedaan. Bah meis ik hoop zo dat je askim zich los weet te rukken van alle druk daar dat zal hem zeker niet makkelijk worden gemaakt. Het loslaten lijkt me zo moeilijk ook als het verstandelijk wel het beste lijkt. Veel sterkte meis hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt voor jezelf en jullie samen. Dikke knuffel!

Lieve Tamara meis ik wordt zo verdrietig als ik denk aan jou en je aşkım twee mensen die het liefst samen willen zijn en voor wie het onmogelijk is gemaakt. Ik snap dat het je soms teveel wordt en dat is ook logisch het is gewoon heel oneerlijk wat er gebeurt. Geef jezelf de tijd meis. Sterkte en een dikke knuffel.

@Isafazli hoe is het met jou? Ben je al iets wijzer wat je met jullie situatie wilt doen?

@Miloutjuh jeetje wat een supergave actie van je aşkım wat zul je verrast zijn geweest. heerlijk en superlief van hem. Hoop dat jullie lekker hebben genoten samen.

@civciv jeehhhh visum binnen superfijn!! Leuk een appartementje voor jullie samen. Iets leuks om naar uit te kijken voor je het weet is hij lekker bij je!

@Lbds hoe gaat het met je askim nu las dat hij goed ziek was. Hoop dat het beter met hem gaat. Fijn dat je geniet van je tijd hier. Sterkte ook in het ziekenhuis.

Ik ben vast mensen vergeten sorry ben echt een zeef op t moment.

Update van mij: ik zit letterlijk in een emotionele achtbaan (net als een aantal van jullie). Heb besloten dat ik er een boek over kan schrijven… vorige week donderdag maakte aşkım en ik allerlei plannen voor als hij hier was samen naar de turkse film die in de bios draait, fruitsalade in bed eten en lange wandelingen maken. Vervolgens belt hij me zondag dat hij twee dagen met zijn familie heeft gesproken over ons ze staan niet achter zijn vertrek en er is opnieuw geweld. Ze hebben op hem ingepraat dat hij het zichzelf nooit zou kunnen vergeven als zijn ouders iets overkomt terwijl ze hem nog niet hebben vergeven. We hebben een heel verdrietig gesprek waarin hij zegt zijn familie niet te kunnen achterlaten. Dat ik misschien een andere man moet zoeken die me gelukkiger kan maken. Ik zeg hoe kun je dat nou zeggen jij gaat toch ook niet met een ander trouwen. Hij zegt als mijn familie het zegt moet ik misschien wel. Terwijl hij altijd zei ik trouw met jou of ik trouw niet. Ik vraag of hij niet voor een korte tijd kan komen dan kijken we of er een oplossing te vinden is. Hij zegt we praten er morgen over. De volgende dag hoor ik hem de hele dag niet. Niks voor hem want we spreken elkaar elke dag. Ik denk bij mezelf is dit het einde straks spreek ik hem helemaal niet meer…ik wil wel afscheid kunnen nemen zover was ik in gedachten. Tranen bleven lopen. Pas dinsdag eind van de middag appt hij sorry ik was in het dorp ik kon je daar niet bellen hoe het met me gaat. Ik zeg slecht hij zegt dat weet ik. Ik ga alles in orde maken. Ik zeg hoe. Hij zegt ik weet niet hoe maar ik ga een weg zoeken om naar jou te komen ik kan je niet vergeten en ik hou heel veel van je. Vervolgens wilt hij over koetjes en kalfjes praten ik leg hem uit wat de afgelopen dagen met mij heeft gedaan hij schrikt ervan en ik zeg hem dat het tijd is dat hij een keus maakt. Of hij komt of niet komt of ik zijn vrouw word of niet. Hij zegt oke ik laat het weten. Volgende dag belt hij me zegt opnieuw dat hij me mist en veel om me geeft en me niet los kan laten. Hij vraagt hoe lang hij in nederland mag blijven en of ik hem niet wegstuur na vijf jaar. Ik lach erom en zeg als je lief bent niet ;). Hij zegt ok wil je een afspraak voor me maken in Istanbul. Huh? Ik was verbaasd natuurlijk had dit niet echt verwacht. Ik gelijk bellen ze zijn twee uur telefonisch bereikbaar op een dag iedere keer een bandje momenteel zijn al onze lijnen bezet belt u een ander moment terug hoorn erop en na twee uur het bandje we zijn dan en dan te bereiken. Vandaag ze eindelijk te pakken gekregen ik ben de eerstvolgende wacht nog eens 10 minuten. Als ik eindelijk iemand te spreken krijg zeggen ze me dat askim zelf moet bellen…pfff nu gaat askim het morgen proberen. De laatste dagen waren echt zwaar iedere keer iets anders leef nu echt met de dag. Doet me pijn te zien hoe aşkım letterlijk verscheurd wordt tussen mij en zijn familie. Voor mij kiezen kan goed betekenen dat hij zijn familie verliest al hoop ik dat echt niet en ik zal hem altijd stimuleren om het contact goed te maken/houden. Zo moeilijk ook pffff…en toch hoop ik dat hij sterk genoeg is om nu door te zetten…zal pas rustig zijn als ik hem op schiphol in de armen kan sluiten. Ook ik weet niet wat zijn familie kan/gaat doen om hem tegen te houden…

Liefs en knuffel aan jullie allemaal!

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

2 likes

Delali jeetje meid wat heftig allemaal! Het is overduidelijk dat je askim in een lastige situatie is! Turkse families kunnen erg overheersend zijn en goed meningen doorduwen! Ik hoop zo dat je askim eruit komt allemaal! En natuurlijk dat die voor liefde kiest! En wie weet draait zijn familie wel bij? Ik hoop t zo ergvoor je!

Summie jij bent zo sterk he… Ik meen het! Alles wat jij meegemaakt hebt en nogsteeds mee maakt! Hoe blijf jij overeind? Echt geweldig!!
Heb je niet ergens iets dat je een update wilt van je askim? Om te weten hoe alles ervoor staat? Of je uberhaupt nog aan hem moet denken of wachten of i dont know…? Of dat er een lampje begint te schijnen in de tunnel en dat er hoop is?
Ik gun jou echt een geweldige askim!

Update
Morgen ziekenhuis… Best zenuwachtig! Krijg te horen of de turkse dokter gelijk had of niet! (En we hopen van niet!)

Askim doet het gelukkig erg goed! Medicijnen werken goed! Alleen heeft meneer een nieuwe hobby en dat is MIJN SOKKEN DRAGEN! ā€œPerongelijkā€ zegt die dan haha! Hij heeft al vier paar kapot gemaakt! Ik zou ze verwarrend opgeborgen hebben! Haha nee…!
Ook heeft meneer zijn dure jas/bodywarmer (het is beide door afritsmouwen haha) kapot gemaakt… Oohhh!

Het gaat met ons samen wel goed! Pasgeleden onzin ruzie gehad omdat askim zoveel pijn had, moe was en ze erg eenzaam voelde! Niemand kon mee naar het ziekenhuis en toen miste hij mij zo erg, hij zei letterlijk ā€œi know you are always here for me but now you could not hold my hand and it hurtā€¦ā€ En door AAAAL die emoties van askim kwam meneer zijn ongeduldige kant boven en kregen we ruzie omdat de microfoon van zijn webcam soms uit valt en ik dus niet had gehoord dat meneer al drie keer ā€œlove youā€ had gezegt!

Soms he… Gelukkig was het van korte duur en heeft meneer heel veel sorry gezegt! (Uit zichzelf haha!)

Ik probeer te slapen nu zodat morgen er sneller is want ben zenuwachtig voor het ziekenhuis!! Ik zie er zo tegenop!

2 likes

Delali: Lieve meid allereerst een dikke knuffel voor jou! Pfffff ik heb kippenvel overal waar ik het maar hebben kan! Meid wat zit jij ook in een afschuwelijke situatie en tegelijkertijd zo herkenbaar! Wat zal jij het zwaar hebben leven tussen hoop en geen hoop. Na jaren van samen te zijn geweest zijn jullie nu bijna bij het hoofdstuk ā€˜gezamenlijke toekomst’ aangekomen en dan heb je eindelijk een verblijfsvergunning en krijg je dit. Dit is je toch niet voor te stellen dat families dit elkaar aan kunnen doen! Ik kom er steeds meer achter dat familie-eer iets is wat voor mij heel moeilijk te begrijpen is. Voor je askim zal het ongetwijfeld erg zwaar zijn. Je ziet dat de druk die er op hem uitgeoefend wordt zijn sporen op hem achterlaten. Zou het zo kunnen zijn dat die geweld uitbraak gebruikt wordt als excuus om hem daar te houden? Hij als man moet toch zijn familie beschermen! Meid je vind het misschien niet leuk als ik dit zeg maar er is wel iets waarover ik mij serieus zorgen maak. Hij zegt als mijn familie dwingt mij te trouwen dan zal ik dat niet kunnen weigeren. Het is te hopen dat zijn familie hier niet achterkomt want ik vrees dat er dan heel snel een vrouw voor hem geregeld is. Of zou er soms al een geschikte kandidaat zijn en is dat de reden waarom dit nu gebeurt? (sorry als ik je nu onderuit haal) Je ziet hoe hij aan het wankelen is, aan het zoeken naar een compromis. Hopelijk gaat hij voor zichzelf een compromis vinden. En natuurlijk is het laatste wat jij wilt dat hij zijn familie verliest. Terwijl voor mij als NLse vrouw met mijn normen en waarden allang had gebroken met mijn familie. Maar ja wat moet jij? Ik wou dat ik je kon zeggen wat je moest doen. Vertel hem dat je heel veel van hem houd, dat hij in NL niet alleen komt te staan, dat waar je kan jij en je familie er voor hem zullen zijn! Uuuh meid thanks dat jij mij kalm en rustig vind. Ik probeer er op die manier ook echt mee om te gaan. Ik drink extra veel water omdat ik met al mijn tranen die ik al heb gehuild weleens zou kunnen uitdrogen hahaha. En inwendig meid ben ik ook echt heel erg boos, boos op de situatie, de mensen die ons tegenwerken, maar ook op askim, waarom hij nu niets van zich laat horen en waarom hij gezien de situatie waarin hij nu zit mij hierin heeft betrokken! Oh ja nog even voor alle duidelijkheid als jullie samen naar Istanbul gaan kan hij vervolgens dan meteen door naar Nederland of zit daar ook nog een wachttijd tussen? Meid ik ga heel erg voor je duimen! Hopen dat je askim snel de ā€˜kracht’ gaat vinden en dat er voor jou heel snel positief nieuws is! Heel veel sterkte meid en als jij je hart wilt luchten, weet dat je hier of prive altijd je hart bij me mag luchten! Misschien staan we samen sterk en anders kunnen we elkaar misschien steunen!

1 like

Effe vlug lbds veel succes/sterkte morgen…ik duim voor je!!!

Via Wereldwijzer app

Lbds heel veel succes morgen duim dat ze hier iets heel anders zeggen dan in Turkije.

Dankje lieve Summie. Ja dat geloof ik zeker dat ze emotioneel op hem inspelen met de geweldadige situatie daar en ook weet ik weet dat zijn familie ook in mijn tijd hebben geprobeerd hem uit te huwelijken. Hij heeft nee gezegd en dat recht heeft hij ook. Zoals civciv al zei mogen ze helemaal niet dwingen…Er zal dus nog geen kandidaat zijn. Zijn familie wilde ook een zaak voor hem openen in het dorp waar hij woont om hem maar daar te houden en ook dat heeft hij geweigerd. Maar ja als hij zou besluiten niet voor mij te kunnen kiezen omdat hij bij zijn familie blijft dan zal hij verder moeten zonder mij al kan ik hem echt niet met een ander zien en hij mij ook niet :(…

Ik snap dat je boos bent dat mag ook en zelfs op je aşkım dat heb ik ergens ook wel. Als hij niet voor me kiest dan heb ik ergens wel zoiets van waarom dan al die tijd hoop geven? Mijn aşkım zei het ook had ik de eerste dag geweten dat het zo moeilijk zou worden had ik je de pijn willen besparen maar ik ben toch dankbaar voor onze momenten samen ook als het niet goed zou mogen aflopen…ja lieve Summie laten we elkaar waar mogelijk steunen jij kunt ook altijd bij mij terecht we zitten in een rotte situatie met nog een paar hier en het is heel fijn dat we er voor elkaar kunnen zijn.

Welterusten!

1 like

• Yildiz 19 december Nederland nog 7 nachtjes
  • Tamara082 22 december Tel-aviv/Jerusalem nog 10 nachtjes
    *LBDS 27 December Side nog 15
    nachtjes
    *Miloutjuhh 10 januari Nederland nog 29 nachtjes

******BACK AT

• yildiz 16 december
  • Ladyside 23 december
  • Tamara082 3 januari
  • Yildiz 4 januari

***- BIRTHDAY’S.

13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
20-12 xLovato
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene
24-11 Ladyside

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
xLovsto: 4 augustus 2010
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014
Deniz kizi : 09 Augustus 2014

Even een dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken.
Wat een nare verhalen over families die zoveel invloed hebben: ( word daar echt verdrietig van. Heb het ook hier wel gezien, gelukkig niet zo heftig als ik hier lees maar wel soortgelijk. Dat ze zo ver kunnen gaan onbegrijpelijk!

@lbdss succes in het ziekenhuis!

Hier is het weer verschrikkelijk slecht weer. Kids naar school gebracht heel veel ouders waren slim en hebben hun kids thuis gehouden, als het zo blijft doe ik dat vanmiddag ook. Onze site is een grote plas die tot aan de bovenkant van de laarzen van de kids komt. Gelukkig is de onweer weer over en hebben we weer elektriciteit: )
Fijne dag meiden.

Lndss sterkte en succes
Allemaal knuffel, reageer later nog!!!
Grtjes

Hey meiden!

@civciv, heerlijk een nieuw plekje voor jullie samen aan het zoeken dus! En de volledige 3 maanden ben je vrij? Hoe lief ik mijn askim ook vind, maar 3 maand 24/7 bij elkaar zijn zou ik niet kunnen. Ik vind het heerlijk dat hij nu al af en toe ff naar het werk is.
En voel me idd behoorlijk verwend als ik vergelijk met NL en hier hahaha! Alsof ik tig jaar terug in de tijd ben gegaan!

@Summie, het strandweer gaat af en aan… De eerste dag hier was het alleen in de ochtend nog regen, en dat betekende dus koud douchen :frowning: En het voelt idd een beetje als kramperen, behalve dan een normaal bed haha!
Hmm en die droogshampoo was idd wel een idee geweest! Ik ga het onthouden voor de volgende keer, thnx voor de tip!
Troost je, hier gaat het ook een dagje regen en onweer blijven vandaag :stuck_out_tongue: Wat betekent dat het net weer kramperen was in de badkamer. Brrrr!!
Genieten doen we gelukkig wel samen, heb het idee dat ik hier alweer heeeeel lang ben, terwijl het pas net een paar dagen zijn. Daardoor heb ik wel het idee dat ik snel met het gesprek moet gaan beginnen, maar zoals jij zegt: ik heb nog tijd genoeg.

@Delali, ah meis wat een verschrikkelijke situatie zit je nog steeds in! Ik blijf het lastig vinden, al die familie dingen. In ons wereldje breek je dan idd met de familie, maar dat is in Turkije zo ontzettend lastig om te doen. Alles voor de familie en om je ouders te gehoorzamen.
Ik heb er toevallig gisteravond nog een gesprek over gehad met askim, ik was nieuwsgierig of zijn familie niet liever had dat hij met een nicht of een andere uitgezochte dame ging trouwen.
Maar hij heeft zijn familie duidelijk gemaakt dat hij dat nooit zou doen. Maar kiezen tussen familie of de vrouw van wie je houdt lijkt me een ontzettend lastige situatie.
Ik hoop echt dat hij sterk genoeg is om naar Istanbul te gaan, en dan daarna ook Ʃcht naar jou toe gaat komen! Dat je tot hem door kunt dringen dat het een goede keus is om naar jou te komen.
Heel veel sterkte met het onzekere afwachten! Knufff!

@LBDS, ooh je bent vast al in het zhuis! Heeel veel succes daar, ik hoop dat ze met beter nieuws gaan komen! Of anders met een goede oplossing!

@Miloutjuh, Heb je de onweer hier heen gestuurd?? Hier af en toe nog goede flitsen, en natuurlijk die regen :S Groot gelijk dat je de kids dan thuis gaat houden vanmiddag. Is toch geen doen!

Hier gaat alles heeeeeel rustig zijn gangetje.
Ik voel me een vreselijk verwend nest, omdat ik stiekem toch wel heeeeeel erg verlang naar een 4 sterren hotelletje :wink: Het is koud 'savonds, als het regent zoals nu lijkt het alsof ik 100 jaar terug in de tijd moet en me moet gaan wassen met een pannetje warm water. Ik wil zon, zodat het water in ieder geval weer warm is! De avonden in de kou kom ik dan wel door met een dekentje!
Verder doet askim zijn best om me te vermaken, neemt me in de middag mee en probeert dingen te bedenken zodat ik me niet hoef te vervelen.
Hij zegt regelmatig: you are bored askim? Euh ja best wel! Maar ja daar kan hij niks aan doen, en ik ook niet.
In de avond en in de winter is er nu eenmaal weinig te doen hier, dus dan maar burgerlijk thuis zitten en zien hoe het dan eventueel in de toekomst zou zijn.
Die avonden geven dan iets teveel gelegenheid om te veel te gaan nadenken, en dan heb ik het ook bes wel moeilijk eerlijk gezegd.
Maar ja, slikken en weer doorgaan!
Ik vraag me serieus af of ik het hier wel ga redden, ik ben echt niet een luxe poppetje, maar zooooo primitief zou ik niet kunnen en willen leven. Was dat niet droogt in huis omdat het te koud is, geen verwarming behalve de airco die in slaapkamer hangt op warm zetten, koud douchen als de zon niet heeft geschenen…grrr ik klink echt als een verwend, ondankbaar nest!
In de winter te koud en te primitief en in de zomer veel alleen, en tja dan ga je wel nadenken nu je ā€œalleā€ seizoenen hebt meegemaakt hier. Kon en wilde hij maar gewoon naar Nederland!
zo klaaguurtje weer voorbij. Ik ga mijn boek er es bij pakken, muziek aan zodat ik de buren niet hoor slopen ( appartement naast hem worden alle muren uitgehaald en een compleet ander appartement van gemaakt, en af en toe denk ik dat ze hier in huis staan) en dan heeeeeel hard hopen dat het nog ff droog gaat worden en ik nog ff de deur uit kan. Morgen weer 19 graden!! Zal aan jullie denken in het koude, stormachtige weer, waar jullie lekker bij de cv zitten :wink:
Verder is het hier wel fijn hoor! hihi!

@ LadySide het is inderdaad een stapje terug wonen in Turkije, maar ook dat kan anders! Als jij er zou gaan wonen en zou kunnen gaan werken kunnen jullie je ook een luxer appartement veroorloven. Askim zijn familie woont ook niet een een superdure wijk maar ze hebben gewoon alles wat wij in Nl ook gewend zijn. Je hebt het misschien net even niet getroffen nu :wink: Komt goed heeft ook zo’n charme hihihihi. Ik werk die 3 maanden idd helemaal niet. Ik heb in de ziektewet gezeten dus ik werkte toch al niet. Dan kunnen die 3 maanden ook nog wel. Dan ga ik daarna weer wat tijdelijks zoeken en dan na de zomer met een opleiding beginnen.

Stress stress en stress zoveel geregeld en alles weer op het laatste nippertje. Niet dankzij mij maar die mutsenclub eromheen waarmee ik alles geregeld moet krijgen. Met een beetje gelukt krijg ik alles nog net voor elkaar voor de feestdagen. Maar ik mag niet klagen ik besef me heel goed dat ik in een luxe positie zit met askim. Gun het jullie meiden ook zo erg!!! Laten we allemaal met de kerst een kaarsje voor elkaar opsteken, en hopen dat deze lichtjes ons in 2015 allemaal licht, geluk liefde en warmte zullen geven.

Knufffff!

ps Lbds heb je al nieuws?

Civciv iedereen mag klagen hoor :slight_smile: maar ik vind je kaarsje aansteken een mooi idee! Dat iedereen een prachtig jaar gaat hebben met askim maar ook in de tijden zonder askim! :slight_smile:

Ladyside neem mij even als voorbeeld! Ik ben een luxepaardje! Voordat ik naar Turkije ging zei ik nog tegen een turkse vriendin ā€œik wil een droger in me app!ā€ En toen heeft ze me een halfuur uitgelachen! De eerste keer dat ik toen langer dan een week niet kon douchen was VERSCHIKKELIJK!! En dan mijn lekker claustrofobisch appartementje (die je wel kent haha!)

En kijk mij nu! IK HEB EEN BOILER! Altijd warm water wat een luxe! Maar toch meer dan een half jaar uitgehouden haha!

Ook ik heb veel alleen gezeten en thuis en vanalles (en ik ben een sociaal persoon werd erg depri haha!) maar tis me gelukt! En dit komt uit de mond van een meisje die zowat elk jaar een nieuwe ipod kocht, elke week ging shoppen voor kleding en echt niet genoegen nam met een maaltijd zonder toetje… Haha ik was erg! Turkije heeft me veranderd en je went er heel erg aan! :slight_smile:

Uiteindelijk STEL je zou erheen gaan kan je altijd op appartementen jacht gaan met je askim :wink: (wat ook erg leuk is haha!) EN dan ben ik er dus ben je niet eenzaam haha! EN egwene zal ook rondspoken in Side dit jaar en maaaybe nog wel meer hahahhah!

Zoo euhmm ziekenhuis ja!
Ga je naar NL voor een second opinion is je dokter TURKS! Haaahaha hilarisch!! Moest ik aan een turk uitleggen waarom ik de turkse dokter niet geloofde! Hihi

Ze heeft alles onderzocht en mijn baarmoeder is SUPER! Heel erg gezond! De cyste zit op me eierstok en is 3bij3cm wat wel groot is! Maar tis er maar 1! Maandag krijg ik de officiele uitslag maar al wel goed nieuws :slight_smile:

hahaha! LBDS, jij was wel eenerg luxepoppetje zeg!
Het rare is, thuis zit ik vrij veel alleen, en kan dat dan ook erg goed. IK kijk tv, ik lees, doe wat boodschappen… zoveel doe ik dus in principe helemaal niet.
Ik vind het dan ook erg raar dat ik me hier doodverveel!
En nog iets raars, de buren hebben wƩl gewoon warm water!! Askim wil morgen zijn huisbaas bellen, zodat ze hier iets gaan installeren en we wel warm water hebben altijd. Ik denk boiler of zo?
Maar of dat deze 2 week nog gaat gebeuren? Ik denk het niet ahahaha!
En idd wat Civciv ook al zei, we kunnne idd ergens anders gaan wonen. Wat ook wel zal moeten denk ik, want dit is zoooo klein! Ik wordt gillend gek dan! Zou graag in dat oude ā€œkleineā€ appartementje van jou willen LBDS, ik vond het leuk!!
Helaas zal samen de kost verdienen niet gaan Civciv, mijn gezondheid is niet goed genoeg om een baan aan te kunnen. Laat staan hier in Turkije een baan van teveel uren per dag.
Dus we moeten het van zijn inkomen doen, en wat ik nu merk gaat ie het daar absoluut niet van redden om 2 personen te kunnen onderhouden. Al zegt hij zelf van wel… fijn die trotse mannen hahaha!

Haha Ladyside mijn oude huisje word nu voor 700lira verhuurd! Echt belachelijk! Want ik betaal niet veel meer voor twee slaapkamers met zwembad haha!

En ja ik was erg! Heb wel altijd zelf hard gewerkt hoor was niet een verwend nest ;)! Maar kon wel erg genieten van luxe!

Wat ik zelf merk waardoor ik me in NL minder snel verveel dan in Turkije is (en dit is raar haha!) deTV! Kan hier de tv aanzetten en dan heb ik achtergrond geluiden enzo die niet turks zijn haha!

Trouwens vraagje he! Jij had toch van die kleurboeken? Ik had hele mooie potloden gevonden op me kamer en wou van die boeken kopen die jij had!! Waar had je die vandaan :slight_smile:

Als je in turkije komt wonen openen we een pannenkoekenhuis samen! Worden wij administratie miepjes (die werken vanaf zwembadzijde in de zon hihi!) en laten we de kerels werken haaahahahah!

Jaaaa goed plan! Gaan we doen :slight_smile: Ik zie ons al wel liggen daar hoor hahaha!
Ja de tv is denk ik wel een belangrijk iets… en voor mij niet heel onbelangrijk: een relaxte bank Ć©n goede internetverbinding! Deze bank is echt niet comfortabel genoeg. Voor mij tovert ie hem elke avond om in de bedfunctie zodat ik kan relaxen :smiley:

De kleurboeken heb ik bij de Action vandaan, voor 1 of 2 euro. En dan heeft de boekenvoordeelshop er ook een aantal voor 3 euro of zo. Heb niet die hele dure van de Bruna enz gekocht. DIe zijn allemaal een tientje.

Haha goede internet en goede bank zijn ook wel belangrijk! Alhoewel ik en askim hebben ook een miskoop gedaan met onze bank! Maar ach was ook echt suuuper goedkoop haha!

Oohh ik ga binnenkort kijken!! Zag jou er zo mee bezig en dacht dat lijkt me best een leuke bezigheid voor de winter! :smiley:

TROUWENS! Ladyside is gespot achterop de scooter bij haar askim! (Gespot door mijn askim!) en ze leek heel gelukkig!! Yaayy!!

Hey girls,

@Lbds wat fijn te horen dat de Turkse dokter in nederland beter nieuws voor je had hihi wel heel toevallig dat je een Turkse treft ;). Dank nog voor je lieve wensen.

@Ladyside soo meis dat is inderdaad even back to basic ;). Die kou zou ik ook niet goed tegen kunnen…maar gelukkig kunnen jullie elkaar lekker warm houden. Haha ik weet niet wie van jullie het zei maar een pannenkoekenhuis lijkt me een gat in de markt daar :smiley: leuk man! Dank voor je lieve wensen ik hoop ook dat hij echt doorzet nu.

@Summie zag dat ik nog wat had gemist je vroeg over Istanbul. We gaan er niet samen heen hij gaat alleen hij moet dan papieren meenemen vingerafdrukken en fotos maken en als alles goed is krijgt hij een sticker in zijn paspoort het mvv waarmee hij naar Nederland kan komen…hij heeft vandaag eindelijk de stoute schoenen aangetrokken om zelf te bellen naar het consulaat zijn ze uitgerekend vandaag gesloten :(…wat je zei over dat je aşkım de goede vrede wil bewaren etc zo herkenbaar…maar of het werkt?! Ik ben ook meer van duidelijkheid geven en krijgen je kunt in deze situaties nu eenmaal niet iedereen tevreden houden…

Hier dus nog geen nieuws baalde echt dat het consulaat dicht was. Heb er wel weer een mail uitgegooid met het vriendelijke doch dringende verzoek tot contact!! Weer een paar dagen wachten voordat aşkım het kan proberen. Moet eerlijk zeggen dat ik het best eng vind nu hij zover is dat hij zegt ik kom en ga ervoor wil ik dat het zsm is geregeld voordat hij zich mogelijk weer bedenkt…erg he?! Durf nu ook niet goed te vragen naar zijn gevoel en voor hoe lang hij komt…denk dat doe ik wel als hij hier is…Voorlopig hou ik het maar even op er draait een leuke turkse film in de bioscoop. Zullen we die samen kijken? Ja leuk doen we, oke leuk wacht ik op jou :)…en mijn ouders die vragen wat doe je met de kerst ehm…geen idee nog :s

@deniz kizi hey meis hoe is het met jou? Heb je het leuk gehad in turkije?

Fijn weekend alvast meiden…ga een beetje proberen in de kerststemming te komen met mijn dochter op kerstballen jacht en kerstboom versieren dus :wink:

Het is nu zoo veel geworden om terug te lezen en heb het de laatste tijd erg druk gehad, sorry daarvoor. Ik weet het, jullie hebben het ook druk en jullie updaten wel en daar heb ik echt respect voor. Mij lukte het niet. Nogmaals sorry.
Om even netjes antwoord te geven…
Mijn tijd met aşkim was niet perfect, maar wel erg liefdevol en bandscheppend. Al met al een super week gehad. Aangezien askim waarschijnlijk februari het leger in gaat, heb ik weer geboekt voor januari. Ik kan dus weer in het lijstje van 4 januari tot 13 januari.
Ik zal voortaan eerst meer mn best doen mee te lezen zodat ik op jullie kan reageren, want voel me zeker schuldig.
Ik wens iedereen heel veel liefde en geluk toe. Kusss

• Yildiz 19 december Nederland nog 6 nachtjes
  • Tamara082 22 december Tel-aviv/Jerusalem nog 9 nachtjes
    *LBDS 27 December Side nog 14
    nachtjes
    *Miloutjuhh 10 januari Nederland nog 28 nachtjes

******BACK AT

• yildiz 16 december
  • Ladyside 23 december
  • Tamara082 3 januari
  • Yildiz 4 januari

***- BIRTHDAY’S.