Mijn konijntjes zijn weer terug!
Familie waar we ze aan gegeven hadden wouden ze niet meer want er waren wat problemen tussen de konijnen en hun kindje van 2!
Maar ze zijn niet meer de kleine konijntjes die ik ken! Ze zijn HUGHE! Als je me op fb hebt kan je before and after fotos zien
@Miloutjuh: Jaaa vrijdag, dus nog 5 dagen :-). Ik kan niet wachten.
Het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn, omdat hij vermoedelijk denkt hij in januari of februari zijn diensttijd in gaan. Ik ga weer kapot nu ik het weer zo opschrijf (huil huil huil)
@turkijelover: Ik vlieg met Pegasus. Heb iets van 240 euro voor mn ticket betaald, tussenstop in Istanbul.
Nee ik ga dit keer weer zonder dochtertje. Ik ga maar 5 dagen en mijn dochtertje moet naar school. Ook wil ik bewust wachten met hem aan haar laten zien tot na zijn diensttijd.
Misschien zeg ik iets wat al bekend is maar vliegen op zondag is meestal goedkoper. Ik kijk meestal via d-reizen vliegtickets en vaak komt Turkisch airlines er het goedkoopste vanaf ook zonder tussenstop
@turkijelover : Ja ik begrijp het dat je liever geen tussenstop wilt. Ik vertrek vrijdagavond maar kom pas zaterdagochtend aan. Verreweg van ideaal natuurlijk, maar met mijn blijheid om te gaan kan ik er voor een keer wel mee dealen hihi.
@civciv: Ow ik wist dat niet op zondag vliegen goedkoper is. Handig om te weten voor de volgende keer. Als die er nog komt
Littleone: uuhhh wat is een suikerbonedoosjes? Wat leuk dat hij het samen met je moeder en je schoonzus gaat uitzoeken. Hoe is het contact trouwens met je moeder en je askim?
Kardelen: Meid ik begrijp je gevoel wel dat je nu het gevoel hebt dat je in de wacht staat. Hoe lang moet je askim eigenlijk nog in het leger? Tot die tijd zal je misschien dat gevoel wel houden. Je was toch ook van plan om in de zomer een tijdje naar Turkije te gaan? Of zijn die plannen opeens ook onzeker? Omdat mijn toekomst dus ook heel onzeker is. Heb ik met mezelf afgesproken dat ik toch me hier moet blijven richten op mijn leven hier in NL. Ik weet dat askim bouwt/vecht op zijn eigen manier in Turkije. En ja hopelijk kunnen we op den duur onze levens dan samenvoegen.
LBDSS: Oooh meid ik begrijp dat jullie situatie even lastig is. Ik ga keihard voor jullie duimen dat je askim snel wat werk vind zodat jij met een geruster gevoel naar NL kunt. Super dat je ouders jullie even financieel willen helpen! En wat lief dat jij je konijntjes weer terug hebt! Hhahaha het is dus echt bij jullie, huisje, boompje, beestjeā¦
X-lovato: HĆØ jakkes meid wat een akelig verhaal met je school. Weet je al wat je nu gaat doen? Ik wil je niet lekker maken maar heb je al gedacht aan Turkije? Verstandig dat je het met je vader even laat rusten! Lief van je maar met mij gaat het wel weer redelijk hoor!
Deniz: Leuk om je hier weer even te lezen! Ooooh meid nog even en je kan lekker naar hem toe! En ja het zal zwaar worden, maar juist daarom misschien en goed excuus om er extra van te gaan genieten? Maak samen onvergetelijke mooie herinneringen!!! Ooh ik vlieg meestal op dinsdags is ook een voordelige dag Alvast heel veel plezier!!!
Miloutjuhh: Meid wat ontzettend balen van je ring! Heb je het trouwens leuk en gezellig gehad met je zus?
Turkijelover: Ik hoop dat jij gewoon heel snel goedkope tickets kunt krijgen! Het is jouw namelijk zo ontzettend gegund!
Uuuuh ik geloof dat ik iedereen nu heb gehadā¦mocht ik iemand vergeten zijnā¦sorryyy
Update van mij:
Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle liefde, warmte en steun! Meiden jullie zijn allemaal stuk voor stuk kanjers, sterke vrouwen met een hart van goud!!!
Vannacht kreeg ik een berrichtje van askim wat alles wel heel mooi verwoord: āYou never know how strong you are untill being strong is the only choiche you have and together we are very strong!!!ā En ja de afgelopen week was een heftige leerschool, de komende tijd zal pittig blijven, maar inmiddels heeft het wel wat een plekje gekregen. Ik heb me voorgenomen dat ik sterk wil zijn, mijn verstand wil gebruiken en dat ik wel zie waar dit alles me brengtā¦When love is real it finds always a way
@summie jaa dat met school is ook echt heel raar gelopen allemaal, ik heb nog geen idee wat ik nu ga doen⦠Jaa Turkije heeft de afgelopen tijd overuren gemaakt in mān hoofd haha! Wauw wat heeft jou askim dat goed verwoord zeg! Blij om te lezen dat je het toch een plekje hebt kunnen geven! Ondanks de situatie houd jij je sterk meid, vind ik zo mooi om te zien! Het zal idd niet makkelijk worden maar echte liefde overwint alles!
Even een update :
Ik weet het allemaal nog niet⦠Wat ik moet en wat ik wil, mān gedachte gaat heel erg uit naar Turkije nu school er niet meer is, is dit eigenlijk de perfecte tijd om voor een langere periode te gaanā¦! Eigenlijk zou ik het liefst daar naartoe gaan maar dan wel voor een baan en helaas is het seizoen net afgelopen⦠Wel heb ik ook al rondgekeken voor werk als au pair want dat lijkt me ook super om te doen en ik heb wel behoefte aan een nieuwe uitdaging! Alleen vind ik het nog wat lastig om dat te zoeken zie er veel in Istanbul maar zou dan het liefst toch wel wat dichtbij askim zitten zoals antalya ofzo⦠Dus als iemand van jullie tips heeft hoor ik het graag hihi
Xlovato: Ze kunnen je toch niet zo maar van school sturen? Is dat omdat je toen de week naar je askim bent geweest? Daarvoor kunnen ze je echt niet van school sturen hoor, je hebt het toch gecompenseerd. Volgens mij is het het belangrijkste dat je je uren gewoon maakt! Ik ben toen ook tijdens mijn beide stages een weekje naar askim geweest en nooit problemen mee gehad (had het ook altijd alleen in overleg met stage gedaan en niet met school). Als dit echt de reden is zou ik je vader naar school laten bellen of langs gaan en desnoods met de directeur gaan praten, want dit kunnen ze niet maken. Ik zal me er in ieder geval niet bij neerleggen. Je zat toch in je laatste jaar?
Xlovato als jij het onterecht vind dat je van school bent gestuurd kan je dat aanvechten. Ik weet alleen niet meer waar: s
Ring nog altijd niet terug heb het maar beetje opgegeven heb nu de andere ring die we vorig jaar winter gekocht hadden maar weer om. Voel me zonder echt kaal ofzo.
Reageer later Ff op de andere nu huiswerk met de kids.
Ik ben alweer drie weken in Nederland en mis Bodrum, mijn collegaās en lieve vrienden die ik daar gemaakt heb super erg! Het was echt ontzettend leuk met Yıldız (Shit, zo heet je toch op het forum =p). In een korte tijd echt een superleuke band opgebouwd en ze heeft zelfs 2 dagen met mijn werk meegenomen, mijn baas en collegas ontmoet, wie weet wat het brengt voor volgend jaar.
Heb 2 weken geleden eindelijk mijn diploma mogen ophalen en ben nu officieel afgestudeerd in tourism management. Over een week heb ik een gesprek bij Thomas Cook Nederland voor een tijdelijke job hier, en dan weer in maart via Thomas Cook terug naar Bodrum voor het nieuwe seizoen.
Ben ook bezig met een thuiscursus Duits, zodat ik volgend seizoen naast de Nederlandse en Belgische gasten, ook de Duitse gasten kan gaan doen. Bezig bijtje hier met veel plannen =) Dan kan ik straks Nederlands, Engels, Turks en Duits, en dan wil ik in de toekomst Frans er nog bijleren.
Verder zien we wel wat de toekomst brengt. Zit nog een beetje met wat ik nou wil in mijn toekomst op het gebied van werk, maar beginnen met reisleiding bij Thomas Cook in Bodrum lijkt me een mooie start, ik ben echt verliefd geworden op die stad.
Met aÅkım ook alles goed. Die heeft een vaste winter en zomerbaan gescoord in Bodrum. Misschien in de toekomst eens een visum aanvragen, maar is bij ons de afgelopen 5 jaar gewoon niet aan de orde geweest omdat ik steeds voor lange tijd daar ben geweest voor school en werk.
Hoop dat ik nu de tijd kan vinden om wat meer op jullie te reageren. De enige die ik hier mis is Mutlu, waar ben je meis en hoe gaat het met je?
@kardelen
ze hebben mij gewoon verlof gegeven voor Turkije maar nu komen ze er mee aan dat ze mij dat niet hadden mogen geven omdat ik al wat aantal uur afwezig was geweest toen ik ziek was⦠Ik heb donderdag nog een gesprek dus ben benieuwd⦠Maar als ze dit van te voren wisten hadden ze dit natuurlijk ook aan mij moeten vertellen! Dit heb ik ook gezegd maar ze zeiden dat ik dit zelf ook wel kon bedenken⦠Een beetje raar dusā¦
@miloutjuhh balen dat je je ring nog niet terug hebt gevonden⦠Ik hoop dat die toch nog ergens opduikt!
@Summie ja heb het erg gezellig gehad met mn zusje
Kids vonden het heel leuk om haar weer te zien. Ze heeft 3 maanden gewerkt bij de neefjes van mijn kids.
Wat heeft je askim dat mooi geschreven!
@xlovato Ik ben de eerste keer als au pair hier terecht gekomen via www.aupair-world.nl
Maar ik heb ff gekeken en idd veel Istanbul, wat Izmir en wat Ankara heb ik gezien.
En dan een aantal waarvan ik niet kan zijn waar ze wonen.
Jammer genoeg is au pair nog niet echt heel bekend in Turkije en zijn er dus nog niet zo heel families waar je kunt solliciteren.
Maar ik vind het wel geweldig leuk. Vooral ook om het land en de cultuur te leren kennen.
@WL Leuk even een update van jou te lezen! Succes met het studeren van de Duitse taal! Fijn dat het met je askim ook allemaal goed gaat!
Leuk als we je hier weer wat vaker gezien.
Mutlu hebben we hier inderdaad al best wel lang niet gezien.
Ik heb eigenlijk niks te melden. Dus knuffel voor iedereen en een fijne avond meiden!
Wie van de Nederlandse /Belgische meiden waren nou met hun askim getrouwd?
Ik vroeg me namelijk af of zij moslim zijn geworden of niet.
Gisteravond laat stuurde askim mij: AÅkim wanneer wij trouwen, veranderd jouw religie. Ik vroeg hem toen: In moslim zeker? Waarom? Moet dat?
Ik heb hier helaas nog geen antwoord op gekregen, want zān batterij Was leeg. Deze opmerking van hen heeft me vanacht toch wel aan het denken gezet, maar ik kom er niet uit. Misschien kan iemand mij hier wel vertellen wat dit inhoud?
@ Deniz kizi als jij gelooft hoef je geen moslim te worden. Alleen als je niks gelooft mag hij niet met je trouwen. Moslims mogen metmeisjes van het boek trouwen dat wil zeggen Joden, Christenen en natuurlijk moslims. En denk eraan hij mag je niet dwingen moslim te worden. Dwang is verboden in de Islam!!! Het moet van jezelf komen. Dus trap er niet in ze proberen het gewoon deed die van mij ook. En het is zijn plicht als moslim om het te proberen. Maar nooit met dwang!!!
@civciv: Ow echt? Dit wist ik allemaal niet. Fijn om te weten. Bedankt voor de informatie meid. Ik ben christelijk en ik zag niet in waar het goed voor was om te veranderen in een moslim, want in mijn ogen gaat het mij om dat je geloofd in dezelfde God, dus wat maakt het uit. Ik wist niet dat het zijn plicht was om dat te proberen joh haha. Heb jij het veranderd?
Ja ik heb het veranderd. Ik was ook christen maar er ontbrak iets voor me al heb ik nooit geweten wat het was. Toen ik askim leerde kennen vertelde hij af en toe over de Islam en eerst moest ik er niet veel van hebben want ja je weet hoe ze er hier in het westen over denken. Na een jaar of 2 ben ik me er dan toch eens wat meer in gaan verdiepen ook om de denkwijze van askim beter te begrijpen. En toen vond ik dat stukje wat er ontbrak. Vroeger was ik heel onrustig van binnen, alsof er iets in me zat wat eruit wilde komen maar het niet kon. Nu is het weg, het is eruit gekomen. Het was dus de Islam waar ik onbewust naar zocht. Nu heb ik rust en ik heb geen moment spijt van mijn beslissing. En askim en zijn familie waren zo trots op me! Als je het echt met je hart wilt zou ik zeker zeggen doe het. Het verandert wel een aantal dingen in je leven maar daar wen je vanzelf aan. Als je daar niet toe bereid bent, doe het dan niet! En vooral niet voor hem! Want dat is absoluut verkeerd.