Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 100!!!!!!!!! :-)

@deniz kizi ik heb er wel eens over gesproken met askim over hoe hij er in staat. Waar we het totaal over eens waren is dat je een geloof niet kan veranderen als je er niet voor de volle 100% achter staat. Je kan dus nooit voor iemand anders van geloof veranderen alleen voor jezelf.

@civciv misschien te nieuwsgierig hoe heeft jou omgeving, familie en vrienden, gereageerd toen jij vertelde dat je moslima geworden was of wilde worden?

Enne beste dames dit mooi 100ste deel is vol wie opend een nieuw deel?

@ Miloutjuhh mijn ouders en broer accepteerden het meteen ook al zijn ze fel tegen de Islam, of in elk geval zoals de Islam door de rotzakken op een verkeerde manier gebruikt wordt. Als ik me er goed bij voel steunen ze me en ze merken er eigenlijk vrij weinig van in het dagelijks leven behalve dan dat ik geen varkensvlees meer eet en 5x per dag me even terugtrek voor het gebed. Ik ben nog altijd dezelfde Civciv. En de rest van mijn familie en vrienden heb ik niks gezegd. Ze zullen wel een vermoeden hebben maar ik voel me niet verplicht om het te gaan vertellen. En zij vragen er niet naar dus.

Wie wil de eer om het nieuwe deel te openen? :kampioen:

@Deniz kizi: ik ben ook moslim maar was het al voor ik getrouwd ben. Ik zou het nooit doen omwille van een man. Wat dat betekent voor je leven bepaal je zelf maar je wordt meestal niet moslim om het gewoon op papier te zijn. Voor mij betekent dat bvb geen alcohol, enkel halal eten, 5x per dag gebed… maar hoever je hier in gaat bepaal je zelf.

Zijn dat de enige dingen die er veranderd dan?

Er zijn meer dingen zo kun je ook een hoofddoek gaan dragen bijvoorbeeld. En denk aan de rituele wassingen die erbij komen kijken voor het gebed en de grote wassing na intiem contact. En als je niet getrouwd bent mag je in principe niks met je man dat zijn allemaal zondes die je dan begaat. Google even meid dan kom je genoeg te weten. En natuurlijk beslis jij hoever je erin gaat. In principe moet je je aan de 5 zuilen van de Islam houden maar het is jouw verantwoordelijkheid. En op de laatste dag, de dag des oordeels, wordt iedereen door Allah zelf beoordeeld over je daden. En moet jij zelf verantwoording afleggen. Verdiep je er in, lees boeken en als je genoeg kennis hebt kun je pas een beslissing nemen. Dit is niet iets wat je zomaar even doet dit is een levenswijze.

@Deniz kizi: oh nee dat is zeker niet alles. Vandaar de 3 puntjes :wink: het is zoals civciv zegt een heel ander levenswijze maar je haalt er gewoonzo veel moois uit vind ik. Idd eerst rustig boeken lezen over islam, dingen opzoeken, met mensen spreken en dan pas beslissen. Het is echt niet niks. Als je vragen hebt mag je me altijd pm’en.

Dames ik heb nog even een vraagje, tussen een bestand met veel digitale boeken heb ik ook de Koran van Kader Abdolah staan. Heeft een van jullie dat gelezen en is dat een goed boek? Ik weet dat askim heel veel weet over mijn geloof en ik eigenlijk best weinig over zijn geloof.

Deel 101 is open!