Wat betreft die vliegtickets, ik denk dat Arke naar Antalya in de wintermaanden zo goedkoop is, omdat zij een van de weinige maatschappijen zijn die in die maanden nog twee keer per week op Antalya vliegen. De andere maatschappijen zoals transavia doen dit niet, omdat het niet rendabel voor ze is. Antalya is namelijk echt een luchthaven voor vakantiegangers en die zijn er in de wintermaanden gewoon veel minder. Om het voor Arke toch rendabel te maken verkopen ze hun vliegtickets eerst voor rond de €300 euro en ongeveer 6 weken voor vertrek gooien ze de prijzen omlaag tot wel €99 om zo toch de laatste stoelen nog te kunnen verkopen. Ik ben twee weken geleden ook voor €99 heen en weer gevlogen! Echt supergoedkoop Het vliegtuig zat ook lang niet vol, ik had zelfs drie stoelen voor mezelf op heen en terug weg. Superchill. Zo wil ik wel vaker vliegen haha.
Voor de rest heb ik niets onthouden (oeps) ik moet er weer even inkomen hoor. Iedereen die hem kan gebruiken in ieder geval een dikke knuffel! Blijf positief denken!
Isa een hele goede reis en ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt hoe dan ook!
Ik ken askim in februarie 5 jaar en wanneer het echt officieel werd ik heb geen idee het is er gewoon ingeslopen;) Dus ik hou maar ongeveer 4,5 jaar aan dat we echt een relatie hebben ik heb echt geen idee.
áaaah heel verhaal getypt, loop Google Chrome vast! Weg al het getypte!
Nog maar een keer proberen dan!
Ik ben net ff kijkje gaan nemen bij het topic over visumaanvraag, maar daar is alles vrij oud en krijg ik niet de antwoorden die ik zoek.
En julle hebben er bijna allemaal al wel mee te maken gehad, dus wie weet kunnen jullie mij helpen.
Askim heeft een tijd terug de formulieren gekregen, maar na alles te hebben bekeken en overdacht te hebben, was hij bang dat het financieel allemaal niet zou lukken. Dus toen hadden we afgesproken dat hij het geld in zijn zak zou houden en ik die kant weer zou opkomen.
Nu vertelde hij vorige week dat ie toch de aanvraag heeft gedaan.
Ik dacht altijd dat de persoon zelf naar Ankara moest gaan voor de aanvraag, maar hij heeft alles laten meenemen door een vriend die voor zichzelf een visum ging aanvragen voor ergens Scandinavie.
Weten jullie of het mogelijk is dat iemand anders de formulieren enzo meeneemt?
Een half uurtje geleden kreeg ik een berichtje van hem dat mijn land hem geen visum geeft en hij dus niet kan komen.
Ik wil hem natuurlijk niet gelijk wantrouwen( hij denkt toch al dat ik hem niet vertrouw) , maar hoe lang duurt het normaal gesproken voor je dat antwoord krijgt? Moet je daarvoor ook weer naar Ankara, of krijg je dat per post/telefoon?
Ik weet ook niet of hij het op eigen geld heeft geprobeerd, of toch met de uitnodiging van die Nlse vrienden. ELke keer als we het daarover hebben, heb ik het idee dat we allebei niet goed snappen hoe het allemaal werkt.
Afgelopen week zei een vriendin dat ik maar moest uitzoeken hoe ik hem naar NL kon krijgen, en over het garant staan. Want dan wil zij met haar man wel garant staan.
Maar kan dat alsnog nu hij een afwijzing heeft gehad,( er vanuit gaande dat alles gewoon klopt wat hij zegt) en is het een probleem als hij nu door iemand anders uitgenodigd gaat worden?
Ik weet nog niet of ik wil dat vrienden garant staan, én of hij uberhaupt wel naar NL wil komen, én of het allemaal nog zin heeft… Twijfels zijn nog steeds volop aanwezig, maar de liefde ook nog steeds!
Edit: Staat er een reden bij als het afgewezen wordt?
Ladyside, voor de eerste aanvraag moet hij sowieso zelf naar een kantoor toe. En het snelste dat wij ooit antwoord kregen was na 3,5 week… Je moet er altijd persoonlijk om komen. Ik spreek je zo even aan op fb, eerst even de hond uitlaten.
Dan is ie er waarschijnlijk keihard over aan het liegen… zucht!!
Ik ben al vragen aan het stellen aan hem, en dan maar kijken hoe hij gaat reageren.
Zijn vriend heeft wel een visum gekregen voor Noorwegen.
Ladyside als die vriend echt zijn papieren heeft ingeleverd heeft tie ook een soort track en trace code gekregen,waarmee je online kan kijken wat de status is
@ Ladyside hopelijk beseffen je vrienden wat het inhoudt garant te staan. Dit houdt in dat wanneer hij besluit na aankomst in Nederland er vandoor te gaan of hij weigert terug naar Turkije te gaan, dat je vrienden de komende 5 jaar alle finianciele onkosten op hun bordje krijgen wat hij veroorzaakt. Dit bedrag is 10.000 euro per jaar x 5 jaar = 50.000 euro!!! Beseffen ze zich dit wel? Ik wil niet zeggen dat askin dit zal flikken maar als je twijfelt over zijn oprechtheid is het zeker een punt om eens heel goed over na te denken.
De uitspraak over het visum kan al binnen 2 weken gegeven worden dus dat kan wel. Alleen kan het niet dat iemand anders voor hem naar de ambassade gaat. Hij moet zelf komen met al zijn papieren, de papieren van de garantsteller, zijn paspoort, zijn papieren voor de medische reisverzekering en een reserveringsbewijs voor vliegtickets. En dan nog zullen hem vragen gesteld worden. Dus dat die vriend dat even gedaan heeft geloof ik niks van. Hij krijgt trouwens een brief thuis gestuurd waarin staat of hij wel of geen visum krijgt en bij afwijzing staan daar ook de redenen bij. Als je die ongegrond vind kun je op basis daarvan in Nederland een bezwaarschrift indienen waarna hij alsnog een visum kan krijgen
Ja ik heb ondertussen idd op ander websites gelezen wat er allemaal moet gebeuren. Iets anders google gebruiken wil nog wel es helpen.
Askim wil helemaal niet in NL of waar dan ook in Europa wonen, dus als mijn vrienden garant staan is hij bij mij, dus er vandoor gaan of dingen uitspoken zullen dan niet gebeuren.
Maar dat risico heb je ook als je zelf garant staat. Het is dat ik zelf niet garant kan staan, anders had ik dat al geprobeerd.
Oooh nu hoop ik niet dat iedereen gelijk alleen maar negatief gaat denken over zijn oprechtheid, dat doe ik nl al en eigenlijk niet zo’n behoefte aan dat dat ook nog eens hier bevestig wordt… Sorry dat ik het zo bot neer zet, maar het “gedoe” van een paar dagen zit me nog steeds hoog.
Ik respecteer al jullie lieve bedoelingen, maar ik sta heel nuchter met beide benen op de grond. Het enige waar hij eventueel misbruik van maakt is mijn hart… en die kan tegen een stootje.
Ik wil eerst zijn reactie horen, én zien voor ik helemaal verkeerde conclusies ga trekken…
@ LAdySide begrijp me niet verkeerd ik veroordeel hem niet dat is niet aan mij. Ik wil alleen even de praktische zaken aankaarten. En ik kijk altijd naar 2 kanten, positief en negatief en die geef ik dan ook aan. Dat betekent niet dat ik negatief over hem denk! Het betekent alleen dat ik een situatie van alle kanten benader en ook vanuit alle kanten advies probeer te geven.
Alleen jij kent hem echt en alleen jij voelt wat je voelt. En jij maakt jouw overwegingen en jij maakt uiteindelijk een beslissing niet wij!!! Wij beslissen niet en denken ook niet negatief! Hou dit in gedachten wij denken neutraal
Knuffel en sterkte met deze situatie en vooral ook alles een beetje laten sudderen voordat er conclusies getrokken gaan worden dat wil ook nog wel eens helpen
Sorry civciv, het was ook geen aanval op jou persoonlijk.
Maar we zijn hier allemaal goedbedoeld heel beschermend naar elkaar.
En dat ik van de week ook al gelijk te horen kreeg dat het allemaal niet goed was, en de liefde niet diep genoeg zou zitten enz enz… dat maakt me net evne iets defensiever dan ik normaal ben.
Ja daar heb je ook alle recht toe en dan begrijp ik ook. En dat kan ook gewoon want je moet het toch kwijt. Dat is beter dan opvreten. Zolang we elkaar maar niet verkeerd begrijpen. Ik kan dat wel hebben als iemand defensief is geen probleem als je er uiteindelijk maar wel uit komt dat is het belangrijkste. Dat is voor mij en voor de andere meiden waarschijnlijk ook het belangrijkste. Jouw geluk
Turkije lover ik weet het maar kan maar proberen toch en met een briefje van de gynaecoloog kunnen ze me niet tegen houden
Ladyside Mmm lijkt me vreemd hoor dat een vriend het kan mee nemen maar ben niet helemaal zeker wij hebben vorig jaar 3 weken moeten wachten op antwoord
Littleone,tot 34 weken kunnen ze je waarschijnlijk niet tegen houden als je een briefje heb,daarna wel ze willen dat risico niet nemen. Maar het verschild ook per maatschappij
Gezellig dat er weer wat actiever geschreven word Misschien niet altijd even leuke onderwerpen maar goed dat we er nog steeds voor elkaar zijn.
Dit deel is ineens bijna vol. Heeft lang geduurd deel 100.
@Ladyside Ik hoop dat hij je wat duidelijkheid kan geven. Een beetje vreemd verhaal is het al.
Maar wij kunnen geen oordeel over hem geven. Jij bent de gene die hem goed kent en weet dus zelf het beste wat je hier mee moet.
Natuurlijk kan je hier alles kwijt, en ik snap dat dat van van de week vervelend is. Dat was ook de rede waarom ik gereageerd had op aapje. Ik vind dat we elkaar best zo af en toe even met de neus op de feiten kunnen drukken maar wel op een nette manier en niet als je het normaal niet nodig vind om op de gezellige dingen te reageren.
@Summie ik denk dat het helemaal klopt wat jij zegt. Heeft er denk ik ook mee te maken dat veel vrienden daar mee bezig zijn. Huisjes, samen wonen, kindjes enz.
Ja klopt ik ben begonnen met een cursus Engels. Een TEFL cursus. Teaching English as a Foreign Language. Daarmee kan je Engelse les geven aan mensen die Engels niet als moedertaal hebben. En wie weet kan ik daar hier in Turkije iets mee. Of misschien wel heel ergens anders.
Een rustige avond en dan gaan je gevoelens ineens alle kanten op. Ik hoop zo dat het voor jullie allemaal goed gaat komen en dat jullie een enorm mooie toekomst samen kunnen gaan opbouwen. Ik hoop dat het met je askim allemaal goed gaat en het allemaal opgelost raakt.
@Egwene ik zie hier niet veel nieuws voorbij komen, maar ik heb kars niet onlangs gehoord of gezien op tv.
Wel bijzonder dat jou askim en die van Kardelen ineens op dezelfde plaats zijn. Of ze elkaar ontmoeten is denk ik erg afhankelijk van hoe groot de legerbasis daar is.
Lastig als je je droombaan hebt gevonden maar het nog niet mogelijk is. Moet je daar voor gaan studeren of alleen maar veel ervaring opdoen? Ik weet zeker dat waar je ook terecht gaat komen je het gaat redden.
@Isa je bent al weg nogmaals een fijne tijd samen.
Als alles goed gaat is hij deze zomer klaar met zijn studie. Zelf heeft hij er op dit moment even niet zoveel vertrouwen in en denkt een jaar extra nodig te hebben.
@civciv Jou tandarts avontuur als klein meisje klinkt erg naar! Ja ze gebruikt het slim daarom is het soms zo lastig om haar te geloven of ze echt veel pijn heeft ja of nee. Ik heb zelf nooit geluk gehad met mijn gebit maar nooit geklaagd. Wat iedereen juist altijd verbaasde. De tandarts zei altijd tegen mijn ouders klaagt ze niet ze moet continu pijn hebben. Voor mij dus erg gek als ze het zo gek gebruikt.
@xlovato klopt als hij zijn studie afmaakt maar 5 maanden dienst.
Even een knuffel voor alle andere dames die we hier al even niet gezien hebben
Ik heb eigenlijk niks te melden. Gaat allemaal rustig aan.
Afgelopen dagen paar uurtjes 2 kids extra gehad. Neefje en nichtje van 2 en 3 die bijna geen Nederlands spreken. Besef ineens weer hoe lastig dat in het begin was. Wel super schattig als ze iets proberen te zeggen in het Nederlands. Vooral de kleinste die moet er weinig van hebben dat ik hem niet verstaan vanmiddag zei hij ineens in de Speeltuin Kom eve gidilim. En dan vol trots dat hij kom in het Nederlands heeft gezegd.
Civciv…nou ik vind het een mooi protocol het scheeld dat askim de moed heeft om moeilijke zaken met mij te bespreken. Dingen waarvan hij weet waarmee hij mij zal raken. Maar als ik hem vervolgens bestook met allerlei vragen (oepssss) want ja ik moet en zal op zo’n moment duidelijkheid krijgen. Uuh dan merk ik wel dat hij steeds kortere antwoorden geeft…
Lbdss: jouw askim was dus heel gezellig op zijn vrije dag :-p Sterkte met het onweer.
Miloutjuhh: wat leuk dat je een cursus Engels volgt. Kan je daar dan ook een certificaat ofzo voor krijgen? En ja we gaan op naar topic nummer 101. Dat huisje, boompje, beestje zie ik ook in mijn omgeving vandaar dat ik het me af vroeg of dat bij je leefde Op zich denk ik dat het een gezond verlangen is…maar ook lastig. Knap hoor dat jij oppast op kleine kids die alleen maar Turks spreken, lijkt mij een hele uitdaging. Thanks voor je lieve woorden. Met askim en ook met mij gaat het gelukkig weer wat beter. Van de week was gewoon voor beide partijen erg lastig. En pfff dan ben ik een muts wat gaat huilen (terwijl ik normaal niet veel huil) maar voor hem is het ook een nachtmerrie.
Litleoone: Ik hoop gewoon dat jij lekker voor een goedkoop prijsje nog even naar je askim kunt. Ben je al bezig met babyspulletjes te verzamelen?
Kardelen: Schaam je dat je onze verhalrn niet onthouden hebt :-p Heerlijk is dat als het vliegtuig niet zo vol zit en er lekker veel ruimte is. Hoe gaat het inmiddels met je? Heb jij je draai weer wat kunnen vinden? Wat bijzonder trouwens dat jouw askim en egwene haar askim in deze plaats zitten.
LadySide: Uuh die lieve woordjes van mij…ze komen spontaan uit mijn hart Uuh balans vinden tussen verstand/gevoel/emoties is niet mijn sterkste punt. Als het mij te moeilijk word heb ik de neiging om met alles verstandelijk om te gaan. Tsja soms is dat goed en soms loop je jezelf daardoor voorbij. Ach meid ik begrijp je frustraties zo. Jij wilt zo graag dat het lekker vlotjes loopt met je askim en dan gaat het juist effe alles behalve vlotjes. Persoonlijk denk ik dat je toch misschien moet overwegen om naar hem te gaan. Ik denk dat julllie gewoon elkaar effe moeten zien. En ik begrijp dat jij het niet trekt dat je dan misschien moet wachten tot juni. Maar wie weet is de situatie dan wel weer heel anders. Op de manier hoe het nu gaat, geeft het je ook alleen maar onrust en moeilijkheden. Dus ga op zoek naar duidelijkheid. I know makkelijker gezegd dan gedaan knuffel voor jouw meid.
Egwene: Meid thanks voor je uitleg. Hoop tsja 1 klein woordje met zo’n grote betekenis/inhoud. Ik hoop dat ik net zo sterk zal/kan zijn dan dat jij bent. En weet je voor jouw hoop ik gewoon dat je lekker gelukkig gaat worden in de liefde. Je hebt het verdiend.
Isa: Hoe is het met jou?
Update van mij:
Ik heb weekend…echt effe lekker…ik hoop wat bij te gaan tanken. Gister een heel telefoongesprek gehad met askim. Het was van beide kanten emotioneel maar het was juist ook een super goed gesprek. Verder gaat het hier weer wat beter. Maar ja het zal gewoon nog wel effe lastig blijven. Ik kan gelukkig voor nu er weer effe wat op een luchtigere manier mee om gaan. In elk geval thanks voor jullie liefde, warmte en steun. Jullie zijn kanjers!!!