Yildiz: Succes met het zoeken naar vliegtickets. Wat is je plan om alleen of samen met je askim tijdens de feestdagen naar Nederland te gaan?
Littleone: Ooh meid ik wil jouw een hele dikke knuffel geven! Pfff wat wordt er momenteel ook veel van jouw gevraagd! Ach meid ik wilde het zo graag dat ik het wat makkelijker voor je kon maken, dat ik iets voor je kon doen…Begrijp ik het goed dat als het je askim niet lukt om naar jouw toe te komen dat jij dan gaat bevallen in Turkije? Brrrr wat een heftige situatie…Sterkte meid! Ik heb veel respect voor je hoe je met alles omgaat!
Delali: Nee hoor meid don’t worry ik vergeet jullie echt niet
Maar wel lief dat je me gemist hebt hihi. De laatste keer dat ik wat van je las leek de situatie met je askim wat te verbeteren. Hoe is het inmiddels met jullie? Fijn om te lezen dat er een bepaald gedeelte van zijn familie aan jullie kant staat. De rol die de families kunnen hebben is gewoon echt bizar en soms moeilijk te begrijpen. Tegelijkertijd denk ik dat je askim misschien ook wel wat bang is dat zijn visumaanvraag afgewezen wordt. En ja afleiding is inderdaad in moeilijke situaties een heel goed iets. Meid veel succes met de voorbereidingen van het huwelijk van je zus en ik hoop dat je ondanks alles er wat van kunt genieten! Sterkte meid ik denk aan je!
X-lovato: JA dat gemis is afschuwelijk meid…Ik hoop dat je je draai inmiddels weer wat gevonden hebt. Zijn je problemen met school inmiddels opgelost? Belachelijk dat je netjes toestemming vraagt en dan vervolgens na de tijd narigheid. Fijn om te lezen dat je familie er voor je is. Wat betreft je vader ik kan indenken dat het lastig is maar vergeet niet je bent je vader zijn kleine meid. Dat zal je altijd blijven en voor sommige vaders kan het slikken zijn als zijn kleine meid opeens een volwassen vrouw begint te worden en toekomstplannen gaat maken en natuurlijk speelt het onbekende (een Turk, een vreemd land en een vreemde cultuur) ook een hele grote rol. Misschien heeft hij gewoon even wat langer tijd nodig.
Miloutjuhh: Dat gevoel heb ik inderdaad heel erg bij jouw. Jij bent zoekende naar een inrichting in je leven, jij wilt je settellen heb ik het idee, samen een eigen leven opbouwen en daarbij verlang je naar je askim. Naar een leven met je askim, dus ook samenwonen. Ik kan indenken gezien jullie omstandigheden dat het misschien lastig is, maar tegelijkertijd denk ik dus dat jouw gevoelens wel verklaarbaar zijn
Las ik nou dat jij een cursus Engels gaat doen? Hoe gaat het trouwens met je Turkse cursus? Wat een bijzonder verhaal van de tandarts trouwens.
Isa: Meid ik wil je een goede reis en tijd in Turkije toewensen! Pas goed op jezelf, denk om je grenzen, blijf trouw aan je zelf en volg je gevoel! Enne je weet het hè wij ontvangen hier graag updates van je! Veel plezier!!!
LadySide: Ach meid effe een hele dikke knuffel voor jouw! Ik kan me zo goed jouw gevoelens voorstellen dat je het soms zo ontzettend lastig en moeilijk hebt en dat het op zo’n moment voelt alsof alles teveel wordt/is. En dan heb je ook nog de pech dat je op een Turk verliefd geworden bent, want die zijn soms nogal onvoorspelbaar en Turkije is toch wel erg ver weg. Ik vind het eerlijk gezegd heel dapper dat jij je gevoelens je durft te verwoorden. Mijn advies, meid blijf gewoon lekker jezelf hier en deel met ons wat je delen wilt
Je bent een schat van een vrouw met een hart van goud, jij mag jezelf laten zien!
Tamara: Meid ook wederom een knuffel voor jouw. Ik vond het heel mooi om te lezen wat je gedaan hebt. Je hebt hem een e-mail geschreven. In die mail stond de woorden wat jij graag met hem zou willen delen. Juist om die gedachten/die woorden te typen, heb je jezelf de vrijheid/ruimte gegeven om je gevoelens op te schrijven. Maar juist doordat jij jezelf die vrijheid hebt gegeven kan dat soms ook al een stukje verwerking zijn en daarvoor hoef je de mail dus niet eens te versturen. Ik heb het gewoon heel erg met je te doen. Vond het ontroerend om te lezen hoe jij een ieder hier een gelukkig liefdesleven toewensen. Meid het is ook iets wat ik jouw heel erg wens!
LBDSS: Uuuuuh begrijp ik het goed, ben jij bij onze MisterSide wezen eten? haahahah. Wat ontzettend balen van je fotocamera ik hoop dat je een oplossing vind. Ik zou het kaartje wel effe meenemen naar Nederland. Bij fotozaken/computerzaken zijn ze namelijk nog in staat om de gegevens er alsnog van af te halen. Je kan het altijd proberen, wie weet krijg je nog wat foto’s terug
Jeetje meid wat trouwens een heftige gebeurtenis met je askim. Gelukkig is het goed afgelopen.
Tam: He meid jij verdient ook het allerbeste! Thanks meid pas jij ook goed op jezelf 
Civciv: Ik denk inderdaad dat het zwijgen typisch Turks is. Heb je er een protocol voor hoe jij je askim hebt geleerd daarmee om te gaan? :-p Ik merk dat mijn askim daarin ook wel een handje van heeft. Hij durft zich wel heel open en kwetsbaar op te stellen, maar zodra het hem wat teveel word merk ik dat het lastig voor hem is om in contact te blijven, helemaal als je dan te maken hebt met een Summie die meteen 1001 vragen op hem afvuurt omdat ze informatie nodig heeft.
Egwene: Wooouwww jij verrast mij met je woordkeuze ‘askim’. Het aftellen is dus nu officieel begonnen voordat jij je askim gaat zien en hem een klap tegen zijn koppie kan geven. Mijn tip…geef hem dan wel een goede knal…misschien komt dan alles in zijn koppie weer op de juiste plek en ziet hij in dat hij gewoon heel dom bepaalde dingen heeft aangepakt. Ik vind het ongelofelijk sterk hoe jij je toch staande hebt gehouden en hem altijd bent blijven steunen. Heb je tips en trucs hoe je dat hebt gedaan? Zo ja dan hoor ik ze graag van je, want ik weet niet of ik zo sterk ben.
Uuuh ik hoop dat ik iedereen wat heb gehad…mocht ik iemand vergeten zijn…sorry…
Update van mij:
Heel erg bedankt voor jullie warmte, liefde en steun! Vanavond voor het eerst een avond geen verplichtingen en ik merk dat ik tot toch wel lastig vind. Opeens komen dan de gevoelens van verdriet, boosheid en angst om de hoek, maar ook dat ik me eigenlijk grote zorgen maak om het welzijn van askim. Ik probeer mijn gevoelens uit te schakkelen, dit is gewoon heel heftig en zo bizar, zo onbegrijpelijk, dat twee mensen verliefd op elkaar zijn, dromen van een gezamenlijke toekomst en dat het ‘onmogelijk’ wordt gemaakt. Maar juist nu heb ik mijn koppie nodig, ik heb mijn kracht nodig en ik moet mezelf vooral niet verliezen in emoties. Ik wil juist veel informatie, inzichten en duidelijkheid voor mezelf zien te krijgen om uit te zoeken of er hoop is of niet. Sorry als het misschien wat wazig klinkt allemaal. Het staat misschien wel symbool voor hoe het hier gaat…hihi…