Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 100!!!!!!!!! :-)

@Turkijelover, Ik ga er al een stuk makkelijker mee om, en ik weet dat het contact nu eenmaal niet altijd kan zijn wanneer ik dat wil.
En nee, geen 25 meer… Dat hij hier heen komt is helaas geen optie omdat ik geen baan heb, en dus niet borg kan staan voor zijn toeristenvisum of eventuele verblijsvergunning.
En ik doe op het moment niets anders dan bedenken wat ik nu wil.

Euh Aapje: zou jij in Nederland na 6 maanden relatie, waarvan je elkaar 4 weken hebt gezien, al gaan samenwonen?? De meeste mensen gaan niet zo snel al samenwonen, en ik ben daar eentje van. Ik vind niet dat je, na zo weinig tijd samen te hebben doorgebracht, elkaar goed genoeg kent om te emigreren. Heeft niets te maken met of de liefde diep zit of niet. In NL zou ik ook niet na zo’n korte tijd gaan samenwonen.
En ja, momenteel zijn het geen positieve berichten omdat ik nog niet helemaal weet wat ik wil… het is niet een beslissing die je 1,2,3 neemt.
En zoals ik al vaak heb gezegd, is een lange afstandsrelatie idd niets voor mij, maar helaas kies je niet op wie je verliefd wordt… het overkomt je!

1 like

@aapje jammer dat je hier alleen reageert als je iets negatiefs te melden hebt…

5 likes

Mag k even zeggen ik heb Ladyside en haar askim samen gezien en de liefde is er ZEKER! Hij is gek op haar en zij op hem!
Het is nu gewoon lastig want emigreren is een groot besluit! Vooral als je een chronisch vermoeidheids ziekte hebt en weet dat werken hier niet ideaal is daarvoor! Ik kan me heel goed vinden in haar twijfels!

En idd aapje jammer dat als je elke dag de tijd neemt om mee te lezen je alleen reageert als het slecht lijkt te gaan met iemand, volgens mij heb jij geen goed beeld van turken wat jammer is want niet iedereen is zoals jou ex…

Ladyside gewoon lekker je eigen ding blijven doen en wij zullen er zijn om je te supporten! (Zie mij als je cheerleader mauhaha!)

Oohh civciv ik heb me askim er ook al een beetje in veranderd int negeren! Wij zitten vaak een kwartiertje in een andere kamer en komen dan weer samen om te praten als grote mensjes in plaats van kleine kleutertjes haha! Ookal valt hij soms nog terug in ze turkengedrag met t negeren ik boek vooruitgang!! Maar ga zeker zeggen wat jij gezegt hebt de shock factor helpt vaak bij dat soort dingen haha

2 likes

Ladyside: laat gewoon alles even bezinken. Mss heeft hij het ook gewoon lastig met alles, mannen hebben ook heel andere kronkels dan wij. Liefde blijft een sprong die je moet wagen, is het nu hier of ginder! De afstand is een obstakel, en alleen jij kan beslissen of je het wilt aangaan of niet! Knuffel meid!!!

Ladyside: laat gewoon alles even bezinken. Mss heeft hij het ook gewoon lastig met alles, mannen hebben ook heel andere kronkels dan wij. Liefde blijft een sprong die je moet wagen, is het nu hier of ginder! De afstand is een obstakel, en alleen jij kan beslissen of je het wilt aangaan of niet! Knuffel meid!!! En kzal meechearen met lbdss!!!

Hallo dames,

@Isa, nee mijn askim is nog niet in dienst. Maar na zijn studie moet hij nog wel 5 maanden. Maakt hij de studie niet af moet hij de volledige 12 maanden.
Ja lekker druk bezig tussen de tijd met de kinderen door. Anders ga ik helemaal veel te veel nadenken :wink:
Ik hoop dat jij veel duidelijkheid gaat krijgen als je daar bent meid.

@Ladyside. Waar jou askim alles op het stomme europese systeem gooit is bij mijn askim Turkije in alle opzichten slecht. Ik snap dat je nu nog niet wilt gaan verhuizen. Dat zou inderdaad snel zijn. In Nederland zou 6 maanden samen zijn natuurlijk heel anders zijn, maar zelfs dan erg snel.
Gaat het definitief niet door dat je askim naar Nederland komt? Want dan zou jij een ritje die kant op kunnen uitsparen zodat er niet zo’n enrom lange tijd tussen zit. Enne ik vind niet dat je zeurt. Je moet hier ook dit soort dingen kwijt kunnen. Ik denk wel dat je misschien moet beslissen of je een lange afstandsrelatie nog ziet zitten. Want volgens mij is dat het grootste probleem. Het missen zal blijven denk ik, of je nu 6 maanden of 6 jaar samen bent.
Alles opgeven in Nederland is misschien niet makkelijk. En een leven hier is ook niet altijd simpel zeker niet met een man in toerisme dat is wel belangrijk om rekening mee te houden.

@Tamara, als je hem dan een berichtje stuurt dat je er bent kan hij zelf beslissen wat hij er mee doet!
Knuffel meid.

@LBDSS Je zus weer weg maar gelukkig hebben jullie een super fijne tijd met elkaar gehad. Wat balen van je geheugenkaartje! Lukt het ook niet via de computer om de foto’s er af te halen?
Via internet zijn heel veel van dat soort dingen ook in Nederland nog wel te krijgen! Mijn oude tablet word ook al een paar jaar niet gemaakt. Kabel is een bijzondere die ik nog nooit ergens anders bij heb gezien en via lang google toch nog een nieuwe oplader kunnen vinden.
Wat een verhaal met die man. Gelukkig is het niet op vechten uit gekomen!

@Egwene lekker bezig met talen leren. Al een idee wat je met werk wilt?
Rondreizen in Turkije, vrienden opzoeken. Dat klinkt wel heel leuk!
Hoop dat je ook snel weer wat van hem hoort. Waar zit je hij precies?

Gelukkig heb ik dan niet in alles een typische Turk want mijn askim is helemaal niet van het negeren als we ruzie hebben eigenlijk.
Hij word dan alleen maar bozer als ik niet meteen reageer. Ik heb vaak moeite om me dan te uiten in het Engels.

Hier vanmorgen naar de tandarts met een van de kids. Gaat een beetje anders dan Nederland ahhahah. Maar het is gelukt ze is op controle geweest. Volgende stap snap ik niet, nooit gehoord van een wortelkanaalbehandeling in een melkkies. 10 maart pas de nieuwe afspraak, benieuwd of als je op een bepaalde tijd een afspraak hebt je dan ook op die tijd geholpen word. Vandaag gewoon in de rij gaan staan.

Fijne avond meiden.

Oja tv tip voor vanavond…buitenlandse bruiloft op net 5 een meisje dat gaat trouwen in Turkije.

@miloutjuhh ja ik snap ook niks van mijn school… Wat betreft mijn vader ik hoop dat die bijdraait maar ik denk dat die dat niet snel zou doen, hij vind het niks dat ik er weer aan begonnen ben en hij denkt dat ik m’n leven nu weggooi voor askim… Maar ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken! Hihi je het het er maar druk mee om alles te leren maar wel leuk! Moet jou askim nog in dienst? Of las ik het nou verkeerd? Haha wat appart heb ook nooit gehoord van een wortelkanaal behandeling in een melkkies.

@isafazli jaa ik hoop dat een gesprek meer duidelijkheid geeft! M’n vader staat niet echt open denk ik om meer over askim te weten maar ik laat het er maar even zo. Spannend zegt dat je donderdag weer gaat! Ik snap je twijfels en angst, de vorige keer ging het natuurlijk niet zoals je had gehoopt, maar ik vind het knap van je dat je nu weer gaat om te kijken hoe het nu gaat!

@ladyside een hele dikke knuffel voor jou! Je zeurt niet! Je mag hier altijd je hart luchten en wij zijn er allemaal voor jou! Dat is juist het fijne aan dit forum! Wat een lastige situatie zeg, ik snap dat je twijfelt of je in december wel of niet gaat… Zit dan idd wel een lange tijd tussen… En dat je daar nu nog niet wilt wonen is ook wel begrijpelijk in Nederland zou je idd ook niet zo snel al gaan samenwonen… De afstand maakt het zeker niet makkelijk en dat je askim boos ophangt en niks meer zegt dat herken ik ook… Probeer het er nog eens over te hebben hoe hij het dan voor zich ziet.

@tamara082 knuffel voor jou meid!
Ook jij zit in een lastige situatie, snap je twijfels om hem wel of geen berichtje te sturen… Lijk me ook een lastige keuze, even goed er overna denken of je hem een berichtje wilt sturen over je tussenstop in Istanbul en zoals ladyside zegt of je het aan kan om hem te zien.

@littleone probeer het rustig aan te doen meid, maar het is allemaal ook niet niks, ook een dikke knuffel voor jou!

@summie allereerst een HELE DIKKE KNUFFEL! Pff klinkt niet goed meid :frowning:

@lbdss ik denk ook dat het een Turks trekje is om ons te negeren als ze boos zijn, mijn askim deed dit eerst ook altijd… Heerlijk om te lezen dat je een super tijd hebt gehad met je zus! Zal nu wel weer even wennen zijn ja, balen van je geheugenkaart hoop dat je er ergens toch nog een kan vinden! Wat heftig zeg die ruzie tussen jou askim en die man!

@egwene leuk al die talen leren! Welke talen leer je ook al weer op dit moment? En dat rondreizen en vrienden op zoeken klinkt ook leuk! Dus niet zo veel meer van hem gehoord?

Hier gaat ook alles zijn gangetje,
Het echte leventje is weer begonnen met Stage hihi, wel moe dus zo lekker buitenlandse bruiloft kijken! Met mij en askim gaat het ook goed, maar omg hij heeft z’n kop kaal geschoren! Ik schrok der echt van haha hij is altijd zo ijdel met z’n haar en gaat zo vaak na de kapper, maar het is gelukkig maar tijdelijk hij wil ‘nieuw’ haar haha, las hier laatst iets over een besloten groep op fb? Waar kan ik die vinden?:blush: lijkt me namelijk leuk!

1 like

@ Miloutjuhh dat van die wortelkanaalbehandeling kan wel. Dat heb ik zelf als ukkie ook moeten doorstaan het zal waarschijnlijk door de tand heen de kaak in gaan want daar zit vaak de ontsteking niet in de tand zelf. Sterkte voor de kleine ik kan het me nog goed herinneren ook al was ik toen nog heel klein :frowning:

@xlovato, Wat balen dat je vader er zo over denkt. Ik snap die gedachte niet zo zou je voor een jongen ergens anders ook je leven vergooien? Of is dat omdat hij vind dat als je naar Turkije zou verhuizen je je leven vergooit, je opleiding enzo?
Mijn askim moet inderdaad nog in Dienst. Uitstel gekregen door zijn studie. hij is ook pas 23.
Oei je askim zijn hoofd geschoren, daar zou ik ook ff van schrikken hahaha. Gelukkig groeit haar vanzelf weer aan :slight_smile: Als je ff je fb in een pb stuurt dan kan ik je toevoegen aan de groep. Ik weet niet of je het zoekt op fb of je het dan kan vinden.

@Civciv oei dat klinkt niet echt goed dat je het nu nog kan herinneren.
Of ze nu echt veel pijn heeft is niet echt duidelijk. De momenten dat ze er over klaagt zijn momenten dat ze iets niet wil, slapen, groente eten enz.
Zoals ik het vandaag begreep bij de tandarts zit er een ontsteking onder de vulling die ze er afgelopen zomer in Nederland in gezet hebben. Ik zou dan denken trek hem er uit en klaar.

@ Miloutjuhh hahaha klein spookje ze weet het wel goed te gebruiken om ergens onderuit te komen :wink: Last zal ze er vast wel van hebben en ik hoop dat dat alles is vulling eruit en ontsteking weg. Zolang de ontsteking niet verder is gaan vreten in ieder geval. Bij mij werkten de verdovingen toen niet omdat de boel te ontstoken was dus ik heb het zonder verdoving moeten ondergaan. Die pech zal de kleine meid wel niet hebben.

@miloutjuhh jaa ik denk dat mijn vader dat denkt… Jammer dat die nog in dienst moet maar wel verkort toch als die zijn studie afmaakt?! Haha jaa gelukkig groeit haar vanzelf weer aan

Hey lieve meiden

Heel erg bedankt voor jullie hele lieve reacties en knufffels…dat had ik echt effe nodig…

Sorry wederom effe een ego-berrichtje…

Nu ik mijn berrichtje wat ik hier had geschreven terug lees denk ik…ik had misschien wel wat meer uitleg mogen geven…Voor alle duidelijkheid askim en ik zijn nog gewoon samen. We houden volgens mij ook allebei echt van elkaar. Zijn persoonlijke omstandigheden zijn alleen helaas verslechterd. Het word ons erg lastig gemaakt. Tsja dat is voor ons beiden behoorlijk slikken en tegelijkertijd is voor mij erg moeilijk om alles te kunnen begrijpen. Voor mezelf probeer ik er zo veel als mogelijk er verstandelijk mee om te gaan, want als ik mijn gevoel de ruimte geef dan kan ik wel verzuipen in de ellende…

Nou meiden zeer binnenkort hoop ik weer op jullie te reageren…sorry

Liefaass

Via Wereldwijzer app

Ik zag dit plaatje (weet niet of ie ook daadwerkelijk hier verschijnt hoor…) En moest gelijk aan de berichten denken over het negeren, en het uitleggen aan de askims…
Ik had hem gedeeld op mijn FB en askim heeft hem geliked, nu nog kijken of ie het ook in zijn geheugen opslaat en met me gaat praten :wink:

@Summie, blij te lezen dat jullie nog wel steeds bij elkaar zijn. Ik had idd ook het wel idee dat het de situatie er rondom heen was.
Oh meis ik hoop echt dat het allemaal beter gaat worden, en jullie toekomstplannen kunnen gaan maken en gewoon heerlijk onbezorgd verliefd kunnen zijn.

1 like

LBDSS: Poeh, jij maakt wel echt wat mee daar in Side! Logisch dat je enorm schrok van wat daar allemaal gebeurde. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Even tussendoor, goed om te horen dat negeren een typisch Turks trekje is. Askim kan daar ook wat van, als iets wat ik gezegd heb hem niet bevalt. En dan kan je zeggen en doen wat je wil: niks helpt. Maar als ik het verhaal van civciv lees, dan is er hoop haha! Ze zijn tembaar.

Milou: Jammer dat jouw askim het leger nog in moet. Maar 5 maanden is zo voorbij in vergelijking met de 12 maanden die hij anders moet. Je vroeg of ik al een diee voor werk had… Ja en nee. Ik heb vorige week ergens mijn droomjob gevonden, maar daarvoor mis ik de ervaring en kennis simpelweg nog. Dus dat is iets om naartoe te streven (International hostess). Het kan zijn dat ik het hele zomerseizoen in Turkije kom te werken als alles goed gaat in februari. Zo niet, dan vertrek ik naar een ander land en red ik het ook wel. Ik ben nog heel erg zoekende, maar ik weet wel dat ik buitenlandse ervaring op wil doen. Askim zit nog steeds in Kars.

xLovato: Jij dus geschrokken door je askims nieuwe kapsel haha! Leuk dat je je ook hebt gemeld in de FB groep. Om jouw vragen te beantwoorden: ik heb op dit moment een goede balans tussen Duits, Frans, Italiaans en Spaans. In die volgorde. Op Spaans na zit alles ongeveer op hetzelfde niveau en kan ik het aardig spreken als mensen me de tijd geven.

En Summie: Hou je taai! Liefde overwint alles :slight_smile:

Nou, even snel een eigen update. Nog steeds niks van askim gehoord. Geen teken van leven online sinds 3 november. Aankomende zaterdag ben ik jarig en ik hoop zo dat hij voor die tijd nog even online is… Snap ook niet waarom hij geen vrije dagen meer heeft opeens.
Door een enorme ‘twist in fate’ is de askim van Kardelen nu ook in Kars geplaatst (waar mijn askim ook zijn legerdienst heeft), en we zijn heeeel benieuwd of ze elkaar al ontmoet hebben. Echt een bizar idee. Maar ze zijn allebei niet te bereiken. Dus er zal wel wat aan de hand zijn daar.
Verder gaat alles z’n gangetje hier gelukkig. Paar leuke contacten waar ik mee kan kletsen en sport + talen vullen mijn hele dag. Nog 78 dagen en dan ga ik richting Manavgat hopelijk… om eindelijk askim een fikse klap in zijn gezicht te geven :wink:

1 like

@ Miloutjuhh vind je het goed als ik je een pb stuur? Dan kan je me misschien ook in de facebook groep smijten

@civciv ja natuurlijk. Moet je wel eerst als vriend toevoegen anders lukt het me niet.

1 like

@Miloutjuhh ik heb je toegevoegd heb een berichtje meegestuurd dat ik het ben :slight_smile:

Ladyside…ik weet niet waar jij woont…Maar als het mogelijk is om vanaf brussel te vliegen moet je eens op corendon kijken. Daar staan heel veel vluchten in december voor 49 euro. Bovendien zit daar nog wel gewoon 20 kilo bagage bij.