@Ladyside
Helaas gaat dat niet ivm mijn werk ![]()
En civciv heeft wat dat betreft idd gelijk.
Tamara082,bij de een duurt het idd langer dan bij de ander. De een hopt zo weer naar de volgende en de andere kan er langere tijd over doen… bij mij heeft het zo’n 4.5 jaar geduurd voordat ik er echt over heen was,maar er was/is dan ook een kind in het spel…
Oh lieve Tamara ik voel je pijn en de leegte :(… ik denk ook dat je je gevoel moet volgen. Als het voor jou goed voelt om even iets te laten horen om een teken van leven te krijgen gewoon doen meis je hebt niks te verliezen. Jullie hebben toch niet gezegd nooit meer contact. Probeer als t kan alleen geen verwachtingen te hebben misschien is hij net zo in strijd met zichzelf. Hele dikke knuffel meis en weet dat ik je erg sterk vind ik moet het je nog maar na zien doen mocht het bij mij zover komen en het is ook echt een rouwproces en ergens nog moeilijker dan iemand die overlijd omdat dan je dierbare niet meer op deze aarde rondloopt en dat doet hij nog wel…en toch is hij niet bereikbaar dat vreet aan je…neem je tijd en wees lief voor jezelf!
Turkijelover jeetje meis 4 en half jaar is echt lang wel begrijpelijk maar wat moet het een zware periode voor je zijn geweest. Hoop zo dat de liefde je weer snel gaat toelachen en je alle vertrouwen terug geeft in mannen en de liefde. Ik denk dat het bij mij ook zo lang zou kunnen duren mocht het misgaan gewoon omdat dit m voor mij is. Ik weet nu wat echte liefde is en ga niet meer voor minder. Dan zou ik bijna 40 zijn en dan kunnen mijn rammelende eierstokken het wel vergeten…maar weet ook niet of ik het wel wil voor mezelf met een andere man zou meer voor mijn dochter zijn. Haar gun ik wel echt een broertje of zusje…
Summie en civciv bedankt voor jullie lieve woorden en steun gaven me weer een positief zetje in de goede richting.
Bij mij nog niet echt iets veranderd behalve dan dat ik voor mezelf heb besloten het wat meer op zijn beloop te laten en dat geeft me voor nu even rust. Ben niet meer zo down. Aşkım komt nu ook weer meer uit zichzelf dat voelt wel fijn
Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer
Hallo meiden,
Is al weer even geleden, lukt me maar niet om het reageren hier netjes bij te houden. Is soms ook erg stil. Daarnaast zit ik zelf ff niet lekker in mn vel. Had gehoopt dat dat hier in Turkije zou veranderen maar nog steeds weet ik gewoon niet wat en hoe de toekomst gaat worden en hoe en wat ik wil.
Heb het naar mn zin hoor hier, maar is niet iets wat ik de rest van mn leven wil blijven doen.
@Summie, ja ik ben wel gek op kleurtjes, dit kussen word roze met lila en wit. Dat had ik nog liggen ![]()
Wat fijn dat hij zo blij was toen je hem belde. Wie weet dat je nog een keer meer uitleg krijgt op skype of als je hem weer gaat opzoeken.
@Delali Wat blijft het een lastige situatie, wel fijn dat hij nu iets meer uit zichzelf komt.
Ik denk dat hij behoorlijk onder druk staat nu hij thuis is.
Heb je eigenlijk wel al iets gehoord van de IND? Zou natuurlijk ook nog kunnen dat hij gewoon bang is dat het afgewezen word en daarom zo doet.
@Kaja, ik denk dat je van alles kunt gaan bedenken waarom het zo gelopen is maar ik denk niet dat je er achter komt. Hij is de enige die je dat zou kunnen vertellen maar ik denk na het lezen van jullie telefoon gesprek dat dat er niet in zit.
Hoe moeilijk dat voor jou misschien ook is.
Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
@xlovato, weer terug in Nederland, Ik hoop dat je een super tijd hebt gehad met je askim. Dat het afscheid een beetje mee viel en dat jullie snel weer iets kunnen gaan plannen om elkaar weer te zien.
@Bianca, ik sluit me aan bij de mooie woorden van civciv. De stap maken om je veilige leventje in Nederland op te geven is helemaal niet makkelijk. Maar je krijgt er dan zoveel moois voor terug.
De echte vriendinnen blijven contact met je houden ook al woon je niet meer in Nederland. Misschien op een andere manier maar echte vriendinnen zullen je zeker niet laten vallen.
@Tamara, ik snap je twijfels. Maar ik denk dat het je heel erg gerust zou kunnen stellen als je even weet hoe het met hem gaat. En ik denk dat hij dat van jou ook wel fijn zou vinden. Waarschijnlijk zit hij met de zelfde twijfels.
Knuffel voor jou meid.
@LBDSS volgens mij is je zusje nu bij jou geniet ervan!
Met kerst naar Nederland gaat het voor ons niet worden. Dat is veel te kort dag. Voorlopig is alles nog enorm onzeker op askim zijn werk. Wel blijven, niet blijven, een maand weg hij heeft geen idee. Ik hoop zo dat hij snel duidelijkheid krijgt want dan kunnen we iets gaan plannen.
Verder weinig te melden.
Fijne dag meiden
Hoi meiden,
Ik ben weer terug hoor! Heb de gehele tijd geen internet gehad. Haha was eerst wel ff wennen 10 dagen zonder internet, maar eigenlijk wel lekker rustig en gewoon alleen zijn met askim. We hadden een apartementje gehuurd en tsja dat is toch wel anders dan een hotel of bij zijn familie. Dan ben je echt aan het samenwonen en moet er gekookt en schoongemaakt worden en askim is nogal van de klassieke rolverdeling ( al is hij ook niet beroerd om te koken of schoon te maken), maar toch vind hij dat ik dat moet doen. En omdat ik nog thuis woon en hier gewoon echt bijna niets in huis hoef te doen ben ik dat niet gewend. Dusja daar hebben we wel een beetje woordwisselingen over gehad.
En zo bijzonder de dag dat ik weg ging en we op de bus stonden te wachten kwamen we een vrouwtje tegen die ook op de bus stond te wachten en we raakte aan de praat en echt zoo vreemd ze kon ons niet, maar ze praatte met ons als of ze ons al jaren kon! Ze sneed precies die onderwerpen aan waar wij woordwisselingen over gehad hadden en begon te vertellen over zijn familie etc. Over dat ik moeite heb met Turks leren en nog veel meer dingen. Ik raakte echt een beetje ontroerd van haar woorden. Ze zij ook dat we voor onze relatie moeten vechten en heel goed bij elkaar passen. Naaa ik was echt verbaasd over hoe deze vrouw ons wist te raken.
Heb hier net alles gelezen ( dik een uur bezig geweest hahaha) maar eigenlijk geen tijd om op iedereen uitgebreid te reageren, heb zo een personeelsuitje van mijn bijbaantje.
Goeiemiddag meiden
Kardelen welkom terug, toch speciaals dat eerste keer samenwonen, is natuurlijk wat aanpassen voor alle twee. Is toch al goed dat hij er zich niet te goed voor voelt, voor de huishoudelijke taken. Echt veel mannen zien helpen ginder zie je ook niet.
En hoe speciaal dat je daar dat vrouwtje hebt ontmoet aan de bus, en dat ze wist hoe of wat te zeggen…
Hoe is het met je aşkım? Alles goed met de gezondheid?
Xlovato: hoe gaat het met jou meid? Al terug gewoon hier?.. Knuffel!
Miloutjuuh: jammer dat nog niks weet voor de feestdagen, ik hoop dat je toch nog iets kan regelen voor de feestdagen en dat jullie samen iets kunnen doen.
Wat de toekomst brengt dat weten we jammer genoeg niet, er zullen ook wel altijd twijfels zijn. Het voornaamste is dat je het nu naar je zin hebt, geniet van de dag die komt. Mss val je wel op een job die jou op het lijf is geschreven, of komt met je aşkım alles in een stroomversnelling. Forceer niks, tijd zal raad geven!!
Bianca: twijfels zijn normaal, is ook een grote stap. Zeker als je ginder opnieuw wilt beginnen, nieuwe start. Zal natuurlijk aanpassen zijn, maar je kan je tijd nemen, informeren, en eens goed met hem praten, kijken wat jullie samen willen. En echte vriendinnen, die laten je niet vallen, het contact zal mss veranderen, maar helemaal weg zullen die nooit zijn. En ginder zal je ook nieuwe mensen leren kennen…
Delali: hoe is het met jou meid? Goed dat je hem wat kan “loslaten”, en dat hij uit zichzelf komt. Knuffel!
Tam082 hoe is het met jou? Heb je dan iets gestuurd? Knuffel meid!!
Ladyside hoe is het met je? Voel je je al iets beter?
Summie: hoe is het met jou? En altijd leuk om iets van jou te lezen;)
Turkijelover op liefdesverdriet staat er idd geen herstelperiode, kan maar de tijd nemen die het nodig heeft en niks forceren. Hoe is het verder nog met jou?
Civciv: ik vind het heel leuk als de mensen het hart op de tong hebben, en het zeggen zoals ze het denken!! Doe aub zo verder;)
Kaja hoe is het nu met jou?
Hier niks nieuws te melden, zenuwen komen eraan!!
Fijne dag nog meiden
Hee meiden!
Ik ben alweer terug sinds dinsdag en ook ik ben in het welbekende zwart gat gevallen… Pff ik mis askim ontzettend en verder moet ik hier echt weer wennen… Het gaat allemaal even niet zo goed, met school een hoop gezeik… Ben al bijna een week vaak misselijk en ik moet even de tijd nemen om mijn draai hier weer te vinden… De vliegreis dinsdag was ook echt een drama, zat langs een turks stelletje die de halve vlucht ruzie hadden haha, maar ik werd gelukkig opgehaald door m’n zus en een vriendin en vriend en m’n hondje hihi en als verassing stond er nog een andere vriendin van mij die ik niet vaak zie! Verder ben ik blij dat ik deze stap heb gezet om toch naar askim te gaan en nu weet ik tenminste zeker dat we er allebei weer voor gaan! Ik heb een hele leuke tijd gehad met askim en als die vrij was nam die me overal mee naartoe en als die aan het werk was dan ging ik lekker m’n eigen gangetje daar! Maandag zou die moeten werken maar hij is naar huis gestuurd door z’n baas om nog een dagje wat samen met mij te gaan doen! Dus toen zijn we naar de watervallen geweest in manavgat en hebben we vollop genoten van onze laatste dagje samen! We hebben afgesproken dat we er weer voor gaan en wel zien wat de toekomst ons gaat brengen!
Ik probeer van het weekend alles terug te lezen en op jullie te reageren!
Fijne avond allemaal xx
Nog drie dagen en dan gaat me zus alweer wat gaat dat snel! Tis gelukkig super gezellig!! Askim en me zus klikken heel goed en ze vind m heel leuk!! Wat een opluchting! Me familie loopt in elk geval weg met askim dus wat me vrienden vinden ach… wat boeit dat ook!!
Vd week wel weer een nare droom gehad! Stond opeens een dame voor de deur met een kind en had askims gezicht! Waarom kan ik t soms zo moeilijk loslaten dat askim met andere is geweest? (T zijn er niet weinig… hij heeft geleefd!) Ik wist dit vanaf t begin! Was super close met askim voor de relatie en hij vertelde me zulke dingen gewoon! Deed me nooit wat tot nu… misschien omdat ik teveel weet? Askim weet ook al die dingen van mij en hij heeft t er ook moeilijk mee soms! Gewoon t idee? Misschien weten we wel veel te veel details van elkaar?
En deze maand ga ik naar NL! Ben er super zenuwachtig voor! Kan nu askim al bijna niet loslaten omdat k straks weer alleen moet slapen enzo! Ben er te zenuwachtig voor en tis maar 5 weken! (35 dagen) ben nu zo gewend aan askim! Ik denk wel dat als ik t nu gedaan heb t steeds makkelijker zal gaan! Zo gek… toen ik op vakantie was met askim enzo was t makkelijker ofzo voor me gevoel! Bhleeeee ik weet t allemaal niet meer!!!
Via Wereldwijzer app
Dag lbdss wat fijn dat het zo goed klikt met je zusje en je vriend. En nog 3 dagen, maar je ziet ze terug in nederland!!!
Wat jullie “verleden” betreft, denk dat je dat gewoon gaat moeten loslaten. Het heeft geen zin om daar verder op te lopen kauwen, het is gebeurd en het was voor jullie relatie! Kan het samen eens bespreken maar dat is het ook! Jullie zijn nu samen en gelukkig!!!
Denk wel dat het afscheid wel even slikken gaat zijn voor beiden, maar 5 weken zijn zo om!!! Geniet ervan!!!
Tot later meid
Xlovato: probl op school? Knuffel meid!!
Hey meiden!
@Miloutjuhh, Jammer dat je met kerst niet naar NL kunt gaan. En balen dat je nog steeds niet helemaal weet wat je precies wilt gaan doen, en dus niet echt helemaal op je plek zit. Is het geen optie om een baantje te zoeken bij je askim in de buurt( desnoods in een animatieteam) en dan samen een huisje huren? Of hebben we je dat al eens gevraagd, maar ben ik het weer vergeten?
Het maakt het er ook allemaal niet makkelijker op natuurlijk dat je askim nog steeds geen duidelijkheid heeft over zijn baan. Hoop dat er snel wat duidelijkheid komt, en daarmee ook wat rust in je koppie!
@Kardelen, goed te lezen dat jij weer een fijne tijd hebt gehad bij je askim. Was hij weer helemaal gezond?
Dus hij is van de ouderwetse stempel? Dan zijn de woordenwisselingen daarover heel normaal volgens mij, leuk is anders natuurlijk! Maar gelukkig zijn jullie eruit gekomen en is hij niet te beroerd om iets te doen in het huishouden.
Wow, wat een bijzonder gesprek bij de bushalte zeg! Heel apart lijkt me, als zo’n dame precies de goede woorden weet te zeggen.
Heb je een leuk personeelsfeest gehad?
@Isafazli, hier gaat het weer wat beter. Zit niet meer helemaal op de bodem van de put van eenzaamheid. Het gemis wordt wel steeds moeilijker vind ik, het is nog maar 6 weken geleden dat ik daar was, maar het voelt echt alsof ik het al maanden is.
Hoe is het met jou en je askim?? Wanneer ging jij ook alweer die kant op?
@LBDSS, aan de foto’s te zien heb je een leuke tijd met je zus! En wat super dat het zo goed klikt tussen haar en je askim! Geniet nog even van jullie tijd samen.
Wanneer ga jij naar NL? Betekent waarschijnlijk dat ik je nieuwe huisje niet eens kan zien! Ik hoop namelijk dat de tickets goedkoop worden, zodat ik toch nog even in December heen kan gaan.
Ooh jij aldoor met je dromen! hihi! Denk dat het heel normaal is hoor dat je het moeilijk kunt loslaten dat je askim zo’n losbol is geweest. Maaaar dat is hij nu niet meer!
Die man is nu dolgelukkig met jou!
@xlovato, welkom in het zwarte gat
tja we moeten met zelfspot het redden, anders wordt het wel heeeel zwart. Maar ik begrijp je helemaal meis!
Maar wat ongelooflijk super dat jullie zo’n heerlijke tijd hebben gehad, en dat jullie voor een toekomst samen willen gaan.
Nu weer de afleiding zoeken om weer door te kunnen voor de tijd dat jullie gescheiden van elkaar zijn.
Hier je hart luchten kan helpen ![]()
@Delali, hoe is het nu met jou meis? AL die lieve woorden die je voor anderen hebt, terwijl je zelf ook niet in de ideale situatie zit.
Hier lijken we weer uit de dip te zijn (voor nu… ) De gedachte om daar heen te gaan en echt te gaan wonen speelt wel steeds vaker door mijn hoofd, maar alle twijfels en onzekerheden hebben toch nog steeds de overhand. Typisch gevalletje bindingsangst…
@Summie, jij bent ook wel heeeeel stil de laatste tijd. Gaat alles nog goed daar aan de overkant? Hoop snel weer iets van je te lezen!
Update van mij:
De meiden die me op FB hebben zien dat ik de laatste dagen druk bezig ben met kleuren
Ik heb het kleuren voor volwassenen ontdekt, een hobby die niet veel geld kost, heeeeeel goed is om mijn hoofd leeg te krijgen, en iets dat iedereen kan
Heb al pogingen gedaan met haken, zelf Zendoodles/Zentangles tekenen, maar als iets me niet lukt ben ik nogal een opgever… En dit vind ik nog steeds heerlijk hahaha! Als kind vond ik het altijd al leuk om te kleuren, en blijkbaar is dat blijven hangen.
TUssen askim en mij is het op het moment weer ok. Hij vraagt regelmatig wanneer ik langskom, liked weer dingen op mijn FB, stuurt uit zichzelf hartjes (geen diepgaande gesprekken op FB) en gisteravond uit zichzelf ging ie me skypen. Ik hoop echt zo dat ik binnenkort die kant op kan gaan, en gewoon weer ff bij hem kan zijn. Toch mis ik de echte gesprekken van in het begin, zijn we nu al uitgepraat? Ik merk dat ik dingen als de toekomst en zo niet aan durf te snijden, en ik ben op het moment wel vreselijk wantrouwend en dat haaaaat ik zo aan mezelf!
Ook merk ik dat ik niet meer zo gefocussed ben op een bericht te krijgen van hem, ik zie het allemaal wel wanneer en of het gebeurd…
Het daarheen verhuizen speelt zoals ik bij Kardelen al zei, veel rond in mijn gedachten. Maar ik weet nu het erop aan komt, helemaal niet of ik wel daarheen wil verhuizen en alles hier achter me wil laten. Ok, ik heb hier ook niet veel wat ik achterlaat (weinig vriendinnen, weinig banden met familie etc), maar ik weet ook niet of de liefde van beide kanten sterk genoeg is om alles voor achter te laten. Gevalletje bindingsangst 2.0?
Ik ga maar weer verder met kleuren, zodat alle stomme gedachtes uit mijn hoofd verdwijnen!
Fijn weekend dames, en geniet nog ff van het zonnetje!!
Hallo meiden,
@Kardelen, Fijn dat jullie een leuke tijd samen hebben gehad. Even wennen aan het echt samen wonen maar gelukkig is dat helemaal goed gekomen. Dat zal zeker even wennen geweest zijn 10 dagen zonder internet, maar dan kan je wel ff echt helemaal van elkaar genieten.
Wanneer is je askim nu klaar met zijn dienst periode? Heeft hij nog een keer verlof of moet je nu wachten tot hij klaar is?
Wat een bijzondere ontmoeting met de vrouw bij de bus!
@Isa thanx voor je lieve woorden.
Feestdagen in Nederland gaat het niet worden dit jaar, te kort dag om te regelen. Nu hopen op begin volgend jaar, januari/februari rond die tijd naar Nederland te kunnen gaan.
Wanneer vertrek jij naar je askim?
@Xlovato Wat fijn dat je door zoveel lieve mensen opgehaald werd. Nu proberen lekker veel afleiding te zoeken en uitzoeken wanneer je weer richting askim kunt gaan. Gelukkig heb je een fijne tijd gehad en gaan jullie er nu weer helemaal vol.
@LBDSS wat gaat de tijd snel he. Je zus al weer bijna terug naar Nederland. Gelukkig hebben jullie een fijne tijd gehad en klikt het goed tussen je zus en je askim.
Dat afscheid nemen van je askim zal niet makkelijk zijn maar je weet precies wanneer je elkaar weer ziet en dat is wel fijn denk ik zo.
@Ladyside. Samen wonen is op dit moment niet mogelijk volgens mijn askim. Eigenlijk om 2 redenen volgens hem. Hij helpt enorm zijn ouders op financieel gebied. 2016 gaat zijn vader met pensioen en dan is alles ineens wel mogelijk zoals ik het begrijp. Ik heb namelijk er ook al over gehad dat hij hier in de buurt iets zoekt. Werk genoeg in een grote stad hier volgens mij. Maar meneer is er van overtuigd dat we niet kunnen leven van zijn salaris en het geld dat ik hier verdien. Terwijl ik er totaal anders tegen aan kijk. Ik denk namelijk dat dat zeker mogelijk is. We verdienen nu samen rond de 2000 tl. daar moet je prima van kunnen leven hier.
Had het inderdaad op fb gezien dat je flink bezig bent met kleuren. Ik zie het steeds meer langs komen op fb. Als ik naar Nederland ga misschien ook eens zo’n boek aanschaffen.
Wat lastig al je twijfels.
Voor jou was het niet mogelijk om eens langer dan 1 of 2 weken naar je askim te gaan toch? Denk dat je dan pas weet hoe echt samen leven is. die 1 a 2 weken is toch altijd vakantie gevoel. Alles achter laten is zeker niet makkelijk. Diepere gesprekken is wel lastig als je dat mist. Is dat anders als jullie samen zijn?
Ik voor vandaag lekker geen plannen. Lazy sunday. Zo een filmpje kijken denk ik. En lekker met een boek op de bank kruipen.
Hardlopen gaat steeds beter ![]()
merk dat mn uithoudingsvermogen langzaam beter begint te worden. Soms gaat het me niet snel genoeg maar dat zit een beetje in me hahaha.
Fijne zondag meiden.
Hey meiden ik ben jullie niet vergeten hoor!!! ;- ) Ooh jeetje er is veel geschreven, ik heb alles wel gelezen maar het reageren is wel een uitdaging.
Mariska: Ik zag jouw naam voorbij komen…dat is lang geleden hoe is het meid?
Miloutjuhh: Ach meid wat jammer om te lezen dat je nog steeds niet echt lekker in je vel zit en wat jammer dat het niet gaat lukken om met kerst in NL te zijn. Het is mij niet helemaal duidelijk maar verlang jij er naar om te samenwonen? Lastig lijkt mij dat jullie zo verschillend denken over samenwonen. Ik weet het niet maar soms vermoed ik wel dat het typisch Turks is…denken in onmogelijkheden en dat wij meer in mogelijkheden denken…Super dat het hardlopen steeds beter gaat. We hebben nog geen concrete plannen wanneer ik askim kom op zoeken. Sowieso kan ik hier de komende 3 maanden niet weg en ik heb eigenlijk nog een voorwaarde waar askim aan moet voldoen voor we serieus verder kunnen gaan. Dus ja dat is best wel lastig…Maar ja we dromen en verlangen er echt na om weer bij elkaar te zijn.
Civciv: Mooi om te lezen hoe jij en je askim leren van jullie stormachtige verleden en dat jullie rustig op jullie eigen manier werken aan een gezamenlijke toekomst. Ik hoop voor jullie echt dat jullie op een bepaald moment gezamenlijk een toekomst in NL kunnen beginnen.
X-lovato: Hoe gaat het meid? Heb je inmiddels je draai weer wat kunnen vinden? Afscheid nemen van je geliefde gaat denk ik nooit wennen maar juist dat het zo lastig is is een bevestiging hoe goed de tijd samen was.
Bianca: Hoe is het met je meid? Twijfelmomenten zijn inderdaad lastig, vooral als je er midden in zit, maar tegelijkertijd kan het je ook helpen. Bewust worden van de situatie waarin je zit, dat jij jezelf centraal stelt. Dat je jezelf afvraagt wat wil ik? Voelt de koers die ik vaar nog goed voor mij? Wat heb ik nodig? Dus wat ik probeer te zeggen is dat twijfelmomenten ontzettend lastig zijn maar ze ook nuttig kunnen zijn en ze je inzicht kunnen geven. Tegelijkertijd vond ik dat civciv ook heel mooi op je gereageerd heeft.
Tamara: Ooh meid effe een xxl-knuffel voor jou!!! Ik kan me jouw verdriet zo voorstellen en ik wil je zo graag advies geven maar eerlijk gezegd vind ik het heel lastig. Ik begrijp je verlangens maar wat zou het je opleveren? Als hij je negeert omdat het voor hem ook te pijnlijk is? Wat als hij je wederom afwijst? Wat als hij je gewoon te woord staat…krijg jij dan ook meteen weer hoop? Maar zolang hij zijn keuze niet veranderd ben ik bang dat contact je alleen maar pijn zal doen… En meid net als wat er hier al gezegd is, is het verlies van je askim te vergelijken met een rouwproces. Het nadeel van een rouwproces is dat er geen stappenplan is wat je kunt doorwerken. Nee het proces is voor iedereen verschillend en ja tijd heelt wonden…maar als je midden in het proces zit van het gemis, pijn, verdriet en boosheid dan kan je weinig met de woorden tijd heelt wonden…Want verstandelijk weet je het misschien wel maar gevoelsmatig voelt het misschien niet zo. Ik wil je veel sterkte wensen meid!!!
Delali: Meid ik ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat? Hoe is de situatie met je askim? Ik kan me zo goed voorstellen hoe lastig jullie situatie is. Ik hoop heel erg dat jullie er samen uitkomen!!!
Kardelen: Meid welkom terug. Ik vind het zo mooi om te lezen hoe jij en je askim met elkaar om gaan! Ook al komen jullie soms wat moeilijkheden tegen jullie vinden toch samen een oplossing! Ik heb het idee dat jullie elkaar echt terug hebben gevonden en samen alleen maar samen sterker lijken te worden!!! Wat zijn jullie volgende plannen?En hoe is het trouwens met de gezondheid van je askim?
Isa: meid je had dus geen nieuws…dat is erg weinig… ik ben juist benieuwd hoe het met je gaat… ![]()
Ladyside: Hey lieve buuf, thanks voor je lieve reactie. Fijn om te lezen dat het beter gaat tussen jouw en je askim. Begrijpelijk dat jij bezig bent met de toekomst en de grote vraag zou je naar Turkije willen verhuizen. Persoonlijk denk ik dat jij het nodig hebt om hierover diepgaande gesprekken te voeren. En ik begrijp dat jij dat spannend vind. Ik denk dat als jij ooit die keuze gaat maken dat jij het nodig hebt dat jij voelt dat jullie samen de keuze maken! Zelf ben ik er de laatste tijd wel veel mee bezig, alleen speelt er bij ons nog wat anders. Met askim heb ik ook hele gesprekken al gehad. Askim zei heel mooi dat als we samen een toekomst willen opbouwen en stel je voor ik zou naar Turkije gaan. Dat hij heel veel van me zou vragen om mijn vertrouwde leven achter te laten, dat hij daarom een stabiel en goed leven moet hebben en dat hij mij al zijn steun en hulp zal moeten geven om daar samen een leven op te bouwen. Maar dat als we geloven, en vertrouwen in elkaar en door veel te spreken dat we samen sterk staan en kunnen bouwen op elkaar. Maar omgekeerd zou het net zo zijn. Tegelijkertijd voelde het zo goed om het daar over te hebben, hij is zich dus heel erg bewust van wat het inhoud en dat je het gezamenlijk zal moeten doen. Meid ik wens jouw ook heel erg toe dat jij zo’n gesprek met jouw askim gaat hebben. Mijn askim liet mij op dat moment voelen dat het een gigantische stap zou zijn maar dat ik hem niet in mijn eentje zou hoeven te zetten, dat waar hij zou kunnen naast me zal staan.
Wat leuk trouwens dat je het kleuren hebt uitgevonden!!! Ik doe het al jaren en ik vind het een heerlijke ontspanning. Ik vind het ook altijd een feest om te kleuren met mijn tantezeggers. Maar ik schaamde me er altijd voor maar nu die kleurboeken bij de Action gewoon te koop zijn, heb ik opeens het idee dat het helemaal hip is.
Lbdss: Ik begrijp dat je het verleden van je askim lastig vind. Maar meid zijn verleden is zijn verleden en ook al zou hij misschien voor jou zijn verleden wel ongedaan willen maken, dat kan helaas niet. Vandaar mijn advies probeer het een plekje te geven, het is gebeurt…punt!!! Leuk dat het contact met je zusje en je askim zo goed gaat. Wat leuk en spannend dat je binnenkort lekker naar NL gaat. Het zal inderdaad wel effe wennen zijn om zonder je askim te zijn. Dan kom je weer in het tijdperk van skypen met je askim…
Summie’s update:
Wat ontzettend lief dat bepaalde mensen zich afvroegen hoe het met me gaat…Hier is het momenteel heel erg onrustig en druk. Het voelt soms echt als een wervelwind…er gebeurt momenteel zoveel dingen om mij heen wat veel energie kost, op zichzelf slinger ik er wel heel goed doorheen, maar ik merk wel dat ik op mijn teentjes loop. En wat betreft askim wij hebben weinig contact… maar hopelijk veranderd dat binnenkort. Van de week toen ik hem belde kreeg ik een vreemde gast aan de telefoon die mij even duidelijk wilde maken dat ik askim met rust moet laten en vervolgens werd de telefoon er op gegooid…ja dan schrik je wel effe maar ik had meteen wel iets van als dat zo is dan mag askim dat zelf tegen me zeggen. Uit onze contacten komt wel naar voren dat hij echt van me houd, tot zijn kop en oren in de ellende zit maar dat hij strijdvaardig is…dus ja het word ons niet echt gemakkelijk gemaakt… maar ja ik denk maar zo hup Summie koppie omhoog, laat je niet onderuit halen. Als de liefde echt is vind het vast een weg… Althans dat hoop ik dan maar haha
Via Wereldwijzer app
Hey girls,
Gelukkig ben je ons niet vergeten Summie :), ik mis jou ook inderdaad als je ff niet meer meeschrijft…
Bij jou is het ook nooit echt helemaal rustig he volgen mij hou je wel van een uitdaging :). Fijn dat je zo goed met je askim kan praten
dat is echt heel belangrijk en als je dat gevoel hebt van we doen het samen kun je volgens mij veel aan…Komt je mannetje snel richting een ander gebied waar hij meer contactmogelijkheden heeft? wat een raar verhaal van die man die zei dat je je askim met rust moet laten :O…Nou ja zeg, wie zou dat zijn en waarom?? heb je je askim er al over kunnen spreken? Succes meis met alles, knuffel.
Milou jammer dat Nederland er niet in zit en lastig dat je askim niet goed weet wat te doen met zijn werk. ik hoop dat julie snel plannen kunnen maken om straks structureel samen te zijn. lijkt me lastig om elke dag rond de turkse mensen te zitten en je askim te missen. hopeljk komt er snel meer duidelijkheid meis. kun je met de feestdagen straks wel samen zijn? Ik hoop het! je gaf aan dat je denkt dat mijn askim behoorlijk onder druk staat dat denk ik ook merk het aan alles. Zijn visum is er nog niet door sterker nog de beslistermijn is met een maand opgeschoven
…echt jammer en ergens wel onterecht omdat het document niet vereist werd maar toen die man belde van IND zei hij voor hun wel…dus nu staat het op 24 december…zou betekenen dat de kans er in zit dat hij misschien niet eens kan komen naar mijn verjaardag (25 nov) of mijn zusje dr trouwen (2 december)
Maar die angst kan er bij hem ook nog bij zitten had ik eigenlijk niet eens aan gedacht wel dat de stap naar nederland een spannende voor hem zal zijn…
Kardelen1 welkom terug in ons kikkerlandje…was ineens koud van de week en dan je askim missen, wat een mooi verhaal van die vrouw bij de bus. grappig en mooi hoe sommige mensen op je pad komen soms maar even en toch een diepe indruk kunnen achterlaten. heerlijk dat je zo hebt genoten samen. hahaha ja samenwonen en vakanti vieren zeggen ze en nou ja bij nader inzien een lange afstandsrelatie…allemaal proeven en als je die doorstaat weet je dat het helemaal goed zit :). Geniet nog lekker na van jullie tijd samen en nog een paar maanden en dan hebebn jullie zijn legertijd achter de rug.
Xlovato jij ook welkom terug. fijn dat het zo heerlijk was samen met je askim. logisch dat je in het welbekende gat valt. geniet nog lekker na en van de plannen die jullie samen al hebben gemaakt en nog gaan maken.
Tamara meis hoe is het met je. hoop dat je er voor jezelf uit bent wel/niet berichten en wat je ook doet dat het goed voelt. Heb je via facebook nog iets beter leren kennen en ben daar wel blij mee , we hebben meer in gemeen dan we wisten, je bent een mooi mens dat een mooie toekomst verdiend. ik duim voor je dikke knuffel!
Tammy meis hoe is het met jou voel je je iets beter? met jou ben ik ook blij :). Mooi hoe sommige mensen ook hier weer op je pad komen, ik hoop je morgen te zien bij de turkse les bij Miss Tasmanian devil hahahaa…
Ladyside hey meis…wat kun jij mooi kleuren zeg
echt een leuke hobby (doe het stiekem ook graag),. snap je angsten wel hoor over de stap naar daar. Ben het wel met Summie eens dat als je het gevoel hebt van wij doen het samen en dat voelt goed dan kun je alles aan. moet eerlijk zeggen dat mijn ex altijd heel graag wilde emigreren. geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om dat te doen. Maar met mijn askim als ik de vrijheid had zou ik de hele wereld over gaan met hem, gewoon omdat ik voel dat als wij samen zijn dat we echt samen zijn. meer dan ik ooit bij een ander heb gevoeld. dat maakt het voor mij wel des te moeilijker om hem los te laten. ik weet niet of ik dit nog zo bij iemand kan vinden met wie het op alle andere vlakken ook zo goed klikt. als ik mijn dochter niet had gehad was ik misschien al daar al zou zijn familie dan nog steeds een rol spelen of niet dat weet ik niet. Maar meis kun je hem dat zeggen dat je jullie gesprekken van het begin mist, wellicht is dat alleen al goed om jou meer vertrouwen te geven in een toekomst van jullie samen in turkije? sterkte meis.
Isafazli hoe is het meis ben je al aan het aftellen. ziet je askim uit naar je komst? wanneer ga je precies?
Egwene meis hoe is het met jou? weer een beetje geland hier? civciv bij jou alles goed? heb jij al iets in het vooruitzicht om je askim te zien?
LBDSS: meis wat spannend straks weer even zonder je askim, misschien ook we leuk elkaar weer even echt missen.
fijn dat je zo een fijne tijd hebt gehad met je zus ook wel leuk met de feestdagen weer met je familie door te brengen en ja skypen inderdaad dat zal even slikken zijn. maar meis voor je het weet ben je weer terug in zijn armen, hou hem nu nog maar even lekker stevig vast.
Bianca meis wat een spannende plannen snap je twijfels en soms moet je de sprong wagen om t ontdekken dat je kunt vliegen :)…
update van mij: ik hou me redelijk rustig heb het ook best druk met mijn zusjes trouwen en werk enzo askim wordt steeds meer de oude dat is wel fijn om te zien, de lieve woordjes komen weer terug en hij kruipt weer uit zijn schulp. hij is weer wat opener praat weer wat meer en lacht ook weer wat meer. hij is wel weer ziek griep en body pains, heeft hij altijd last van als hij me mist zegt hij dan. jij hebt vitamine D nodig zeg ik dan (Delali :):)) dan moet hij wel lachen. de siutatie thuis lijkt wat stabieler ik hoor hem niet meer over de verhuisplannen. verder praat hij veel over ons er is/komt ook een oom praten (oudere broer van zijn vader) ik ben benieuwd. en er staan ook veel mensen aan onze kant begrijp ik van askim dat stemt me al wat positiever kreeg de laatste tijd het gevoel dat iedereen tegen was. verder heeft mijn zusje gisteren met hem ge-appt om hem uit te nodigen voor haar trouwen. hij zei dat hij heel graag wil komen en echt hoopt dat het lukt dat ik heel speciaal voor hem ben en dat hij me heel graag gelukkig wilt zien. ik ben benieuwd. ik reken nergens op zeker nu het visum op zich laat wachten…maar we blijven positief en hopen op het beste :)!
fijne avond allemaal meiden!!
Heey meiden!
Ik heb nog geen tijd gevonden om alles terug te lezen… Ik spring er vanaf nu gewoon weer in en reageer vanaf nu weer op jullie!
@LBDSS fijn dat je een leuke tijd hebt gehad met je zus en dat het zo goed klikt tussen jou zus en je askim! Wat het verleden betreft probeer dat een beetje los te laten lijkt me ook wel moeilijk maar het was voor de tijd dat jullie samen waren toch! En nog even en je gaat naar Nederland, spannend om weer zo ‘lang’ zonder je askim te zijn.
@isafazli wanneer ging jij Ookal weer die kant op? Spannend en vind het super van je dat je het nog een kans wil geven en kijken hoe het nu verloopt! Ja wat problemen op school… Volgende week even kijken hoe en wat nou precies
@ladyside ja het welbekende zwarte gat… Gelukkig is m’n familie heel lief voor me (vooral m’n 2lingzus) dus kan m’n gedachtes een Beetje opzij zetten, het zal nog wel even duren voordat ik me hier weer op m’n plek voel maar dat komt vanzelf goed! Ik weet nu dat ik en askim er samen weer helemaal voor gaan en dat was ook de doel voor deze reis hihi
Heerlijk dat je iets hebt gevonden waarmee jij je gedachtes even mee kunt verzetten! Misschien is het ook wel wat voor mij hihi! Jammer van alle twijfels over het later daar wonen is ook beslist geen makkelijke keuze om te maken!
@miloutjuhh ik probeer idd mijn gedachtes te verzetten en veel afleiding te zoeken, jammer dat je met de feestdagen toch niet naar Nederland kan gaan, en wat rot dat je askim nog geen zekerheid heeft over zijn baan!
@summie hier gaat het z’n gangetje, Mis askim nog steeds ontzettend en probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken, idd afscheid nemen van je geliefde is nooit makkelijk… Jammer dat het nu zo onrustig is bij jou en dat je weinig contact met askim hebt. Wat raar dat je iemand anders aan de telefoon kreeg en wat die zei… Maar idd als het echt zo is mag je askim dat zelf tegen je zeggen, jullie zitten in een lastige situatie maar liefde overwint alles meid! Ik weet zeker dat jullie hier wel een weg in kunnen vinden!
@delali fijn om te lezen dat je askim weer wat is bijgedraaid meid! Wat leuk dat je zus hem heeft geappt! Hopen dat het visum allemaal lukt met het visum!
Hier gaat alles z’n gangetje probeer veel afleiding te zoeken en te Skype met askim, nog een paar daagjes en hij is klaar met werken, vandaag een dagje stage dus gelukkig veel afleiding! Op school gaat het wat minder… Acheraf doen ze toch moeilijk over dat ik bij askim was terwijl ze me gewoon verlof hebben gegeven… Ben vorige week ook niet gegaan was zo misselijk kon niks binnenhouden en daar ook weer een hoop gezeur over… Dus deze week even in een gesprek kijken wat er nu precies aan de hand is. M’n familie en vrienden vinden het super voor me dat ik en askim weer samen zijn! (Behalve m’n vader) voordat ik ging toonde die nog belangstelling maar nu we weer echt samen zijn vind die het niks… Maar ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken want hij is gelukkig de enigste die er zo over denkt!
Fijne dag meiden!
Hallo meiden!
@Summie, Denk dat dat wel is wat ik het liefste wil. Samen met askim een leven gaan opbouwen. Al weet ik vanaf het begin van onze relatie dat dat nog een tijdje gaat duren door zijn studie en dienst.
Geen idee of het iets Turks is maar mijn askim heeft er wel last van. Vorig jaar rond deze tijd hebben we 6 weken heerlijk samen gewoond. En als ik daar aan terug denk dan mis ik dat gewoon heel erg.
Ik hoop dat je askim aan de voorwaarde kan voldoen meid. En dat jullie na de drukke periode waar je nu in zit weer even lekker samen kunnen zijn.
Let je een beetje op jezelf in deze drukke tijd!
Dat is ff schrikken zo iemand aan de telefoon. Heb je het daar nog wel met je askim over kunnen hebben?
@Delali, Ik denk niet dat we samen zullen zijn met de feestdagen. Voor mij zou oud en nieuw het belangrijkste zijn om samen te zijn maar dan moet askim zeker werken
Deze maand is heel erg druk op zijn werk daarna gaat hij proberen twee dagen na elkaar vrij te krijgen om hier langs te komen.
Wat balen dat de termijn langer is geworden door dat stomme document.
Geen idee natuurlijk of het zo is. Maar hij is nu rond mensen die niet achter jullie relatie staan als ik me niet vergis? Die kunnen best op hem hebben ingepraat. Je komt toch nooit in Nederland, waarom zouden ze jou een Visum geven. Daar zou ik enorm onzeker van worden.
Je update klinkt een stuk positiever meid! Wat zou het fijn zijn als zijn visum eerder komt en hij bij de bruiloft zou kunnen zijn. Gelukkig heb je daar ook wat afleiding van.
@XLovato wat vervelend dat je school nu toch moeilijk doet. Heb je toestemming gevraagd en gekregen doen ze als nog moeilijk. Beetje flauw.
Gelukkig gaat het tussen jullie wel erg goed
Wel jammer dat je vader niet zo enthousiast over jullie is. Wie weet veranderd dat als hij merkt dat je askim echt voor je wil gaan. Je vader is waarschijnlijk een beetje bang dat hij jou nog een keer pijn doet.
Hier eigenlijk weinig te melden.
Mijn Engels cursus vandaag ontvangen. Beetje aan het ontdekken nu wat het allemaal inhoud enzo en morgen als alle kids op school zijn een begin mee maken.
Best wel zin om weer wat te gaan leren ![]()
Ook nog steeds wel met Turks bezig maar denk dat dat hierdoor wel even op een laag pitje komt te staan.
Fijne avond meiden.
Goeieavond allemaal
Xlovato raar dat je school ineens zo raar doet, maar mss kan een goeie babbel een en ander opklaren, succes meid! Jammer van je vader, is niet fijn!! Maar mss draait hij terug een beetje bij, zoals voor je vertrok. En als hij hem wat beter leert kennen mss… Knuffel meid!!
Summie: enerzijds goed dat je druk bezig zijt, zo vliegt de tijd wel rapper voorbij. Je mag natuurlijk ook jezelf niet voorbijlopen, neem maar eens wat me-time tussendoor. Raar van dat telefoongesprek, kan natuurlijk iemand zijn die helemaal niet akkoord gaat met jullie plannen of die jaloers is,zoals je zegt, hij moet zo een dingen zelf doen, maar ik zou wachten tot je hem goed hebt gesproken, heb je hem dan nog terug gebeld? Knuffel meid!!!
Ladyside: heb al paar maal zo een boek in mijn handen gehad maar nog niet aan begonnen. Wel leuk dat het zo ontspannend werkt, zien er drukke patronen uit!
Het is normaal dat je met je toekomst bezig bent, het is allemaal niet zo evident. Het is ook een grote stap. Je vertrouwde leventje hier inwisselen en ginder iets beginnen. Natuurlijk jammer dat je beperkt bent met je weken! Heb je ondertussen al iets gevonden van tickets? Leuk dat verder alles ok is!
Miloutjuuh: je zegt dienst, zit hij in het leger? Jammer dat hij wat moeilijk doet over het samenwonen, zou natuurlijk helemaal anders zijn, samen settelen. Samen aan toekomst werken. Weten waarnaar toe. Zou je je ook helemaal anders voelen.
Druk bezig, engels, turks, hardlopen, haken;)) succes!! En ik hoop dat jullie vlug weten wanneer jullie samen kunnen zijn!!
Delalie: fijn dat je aşkım wat meer tot zichzelf komt. Jammer dat het visum uitgesteld is, maar uitstel is nog geen afstel, hou de moed erin!! Hoop dat alles vlug in orde komt!!
Deniz alles nog goed met jou?
Littleone met jou alles goed?
Hier alles goed: donderdag vertrek ik naar ginder, ik hoor hem best wel veel, en hij lijkt me ook wel heel blij.
Zijn broer zwaait ook af uit leger de dag dat ik toekom, heb die nog niet gezien.
De angst zit er wel in bij mij…
Twijfel slaat ook weer toe…
Grtjes verder en een fijne avond nog!!
Lieve woorden van jullie! Thnx!
Ik heb tickets gevonden, voor 104 euro bij Arke. Totaal komt het op 120 euro, dus erg goedkoop. Komen alleen nog koffers overeen van 5 euro per enkele reis.
Maar vanavond eindelijk een gesprek proberen aan te knopen, wat gewoon bijna onmogelijk lijkt, aangezien meneer alles gooit op het stomme systeem van Europa.
Ik heb ook gezegd dat ik nog niet daarheen wil, want als we elaar in NL ontmoet zouden hebben, zou ik ook niet na 6 maanden (waarvan elkaar 4 weken elkaar fysiek kennen) al samenwonen. Bij hem bestaar blijkbaar alleen zwart en wit en niets ertussen… want hij zou me dan wel 10 jaar geven, dan was ik er vast wel aan toe. Uiteindelijk na aandringen van mij dat ik wilde weten hoe hij het allemaal zag, kreeg ik weer bijna geen weerwoord, en uiteindelijk om weer iets stoms heeft ie weer boos opgehangen. Ik wordt langzamerhand echt gek!!
IK ben zoooooo close om het gewoon te eindigen. Hoeveel ik ook van hem hou, ik vind die afstand gewoon niet te doen. Krijg ik weer allemaal verwijten naar mijn hoofd dat ik geen lange relatie wil, en dat ik alleen maar korte relaties heb gehad, en dat hij weet dat ik hem niet vertrouw…
Conclusie, ik ga nog maar ff niet boeken… Klein puntje is ook dat als ik in December ga, ik waarschijnlijk pas weer kan aan als vakantiegeld gestort is 1 Juni. Zolang ga ik sowieso niet trekken. Ik weet dat sommige van jullie hun askim maaaanden niet hebben gezien, en dat ik misschien niet moet zeiken. Maar sorry ik kan niet een relatie hebben als ik iemand zo lang niet kan zien.
Pffff zo gefrustreerd, boos en verdrietig hier, ik weet het gewoon echt niet meer! Ik wil niet klagen (maar moest het ff aan iemand kwijt), ik wil gewoon leuke updates posten en niet het gevoel hebben dat ik weer 15 ben…
Nu maar es proberen te slapen…
Ooo ladyside hele dikke knuffel!!! JE ZEIKT dus echt NIET!!!
Wat frustrerend!! En dan zo dichtgooien, kan me voorstellen dat je je niet goed voelt en dan zo moeten slapen!!
Kan je hem niet nog eens schrijven wat je wilt weten? Dacht dat jij dat al eens had gedaan met goed resultaat of ben ik nu verkeerd?
Goedkopere tickets ga je waarschijnlijk niet meer vinden… Als je er echt nood aan hebt dan zou ik er toch voor gaan!
En ik begrijp je heel goed als je zegt dat je je askim regelmatig wilt zien en geen maanden wilt wachten, of het niet aan zou kunnen. Dat zou voor mij ook niet lukken!
Dikke knuffel meid!!!
Goedemorgen meiden
Even een update naar jullie…
Ik heb niks gestuurd naar hem ik had heel verhaal getypt maar ergens iets in mij zei niet doen laat het nog even
Ppfff dus ja… En ik moet eerlijk zeggen ik weet het ook niet tis moeilijk dubbel etc net wat jullie zeggen
Volgende maand heb ik een tussenstop heen en terug in Istanbul en ook wel een paar uur misschien dat ik hem dan nog wat stuur dat ik daar ben etc (zo denk ik nu) kan weer veranderen hoor
Verder hoop ik dat het bij jullie liefdes gewoon goed gaat en jullie lekker genieten want ik gun het jullie allemaal zo…
En ladyside kop op meid ik snap je frustratie en ja van december tot aan juni is een lange zit ik persoonlijk zou dat ook niet kunnen…kun je je vrije dagen niet wat meer verspreiden over een jaar(moetfinancieel ook kunnen natuurlijk)
Ik ga aan het werk
Fijne dag allen
@isafazli, tja dat ophangen doet ie vaker als ie boos is. Ik heb er dan ook gelijk nog dingen achteraan getypt. En daar reageerde hij dit keer dan wel op met dat ik geen lange relatie wil omdat ik alleen nog maar korte relaties heb gehad.
We hebben dit soort gesprekken al te vaak gehad, dan gaat het weer even goed. Maar het is gewoon niet hoe ik een relatie zie. Tickets zijn idd niet goedkoper te vinden denk ik. Maar ga nog niet boeken, zie wel of het nog doorgaat. Ik wil eerst een fatsoenlijk gesprek. Terwijl hij aldoor maar blijft zeggen dat ik gewoon moet langskomen, en dat we er verder weinig aan kunnen doen. Maar dieper dan dat gaat ie er niet op in. Thnx voor de knuffel!
Goedemorgen Tamara, dus toch niets gestuurd. Wat moeilijk voor je!! Je kunt er idd over denken of je hem een bericht stuurt voor tijdens de tussenstop. Bedenk of je het aankunt om of hem te zien of een afwijzing te krijgen. Kun je in die paar uur het vliegveld af, of naar een plek op vliegveld waar hij kan komen?
Lastige keus meis!
Ik kan vrij nemen wanneer ik wil, probleem is alleen dat alsbik in december ga mijn geld toch echt niet meer toereikend is voor nog een tripje. 1juni krijg ik pas weer vakantiegeld en dat is het enige extraatje in die periode. Vandaar dat ik hem dan zolang niet kan zien. Nog maar ff goed over nadenken hoe en wat ik het allemaal ga doen.