Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 100!!!!!!!!! :-)

Goeieavond allemaal,

Lbdss fijn een maand naar nederland, wel jammer dat je aşkım niet meekan… Zal wel weer even wennen zijn voor jullie twee! Fijn dat je niet moet overstappen. Houdt eigenlijk niet zo veel in, koffers enkel inchecken bij het doorgaan en de rest gaat vanzelf, paspoortcontrole en security dat moet nog eens gebeuren, en er lopen heel.veel behulpzame mensen rond waar je de weg en hulp kan aan vragen.
Hoe gaat het in je nieuwe huisje, ben je het al goed gewoon?

Egwene ben heel blij dat daar alles goed verloopt, en dat je de plooien hebt kunnen gladstrijken met je aşkım. Ook leuk dat je zijn vriend hebt ontmoet! Trek je ondertussen al wat meer kids?

Turkijelover: jammer dat je dit jaar niet kunt gaan, hoop dat het je lukt voor volgend jaar!

Summie: blij te lezen dat alles goed met je is, en jojo, ja gevoelens zijn iets raars, soms.een echte roetsjbaan. Toch blij voor jou dat de foto situatie opgeklaard is.
Wat de gsm betreft, zelf had ik een samsung mee, was geen enkel probl om het imei te laten veranderen, half uurtje moeten wachten, geen pas nodig gehad. Weet je al wanneer je je aşkım terug kan zien?

Miloutjuuuh fijn dat je een leuk weekend hebt gehad met je aşkım. Succes met de turkse taal. Is idd zo dat je meer opneemt als je in de taal "zelf"zit. Met wat studeer je je taal?

Marijenvd leuk dat je zo een geweldige tijd hebt, geniet maar verder!!!

Deniz: superblij dat je zo een leuke tijd hebt gehad, ik heb wel moeten lachen met je verhalen, met de jetski!! Maar gelijk heb je meid, ga ervoor en geniet maar met volle teugen!! Ik hoop dat je vlug terug kan gaan!!!

Kardelen: goed dat je hem al wat vaker hoort! Weet je al iets meer van de situatie ginder? Veel succes met je sollicitatie donderdag, hoop dat je het te pakken krijgt!

Xlovato: het is bijna zo ver! Bijna bij je aşkım!!wat al jij al zitten te popelen!! Geniet erva meid. Blij dat je keel beter is! Amuseer je nog in groningen!!

Ladyside: jammer dat het visum van je aşkım niet doorgaat!! Dat hij,wil werken is op zich niet slecht, hoop wel dat jullie toch wel tijd zullen hebben om van elkaar te genieten als je teruggaat! Hoe.is.het met de communicatie?

Littleone: hoop dat alles vlug in orde geraakt om hem hier te krijgen, hier op het gemeentehuis waren ze wel bezig dat het toch wel een tijdje kan duren voor alles geregeld is… Hoop ook dat je vlug je eigen plekje vindt. En een buikje;)) ja zijt toch al bijna aan de helft zeker nu!! Succes meid!!

Aan de rest van de meiden ook nog vele grtjes en een knuffel!
Hier verder niks nieuws te melden: alles goed hier!
Fijne avond allemaal!

Via Wereldwijzer app

@egwene fijn dat je het zo naar je Zin hebt daar! Geniet ervan meid!

@kardelen1 jaa het is al bijna zo ver! M’n keel is wel weer goed nu alleen m’n stem nog steeds niet helemaal goed maarja komt vanzelf wel weer!
Succes morgen bij het sollicitatie gesprek! Hoop voor je dat het goed verloopt en je aangenomen word!

@denizkizi jaa het is al bijna zo ver!

@summie ik heb een heel leuk weekend gehad in Groningen! Jaa ik en askim hebben elkaar 2,5 jaar nu niet gezien omdat het in de tussentijd een tijd uit is geweest. Natuurlijk plaats ik hier een update als ik weer bij askim ben! Jammer dat je een jojo gevoel hebt meid, een lang afstand relatie is en blijft toch moeilijk en met wat minder contact lijkt dat me helemaal! Aftellen dus tot z’n vakantie voorbij is hihi.

@LBDSS heerlijk een maandje naar Nederland meid! Helaas zonder je askim. Directe vluchten vind ik ook wel fijner, die heb ik nu (gelukkig) ook wou eerst ook met een overstap maar ik had precies dezelfde gedachtes als jou hihi,

@isafazli jaa het is bijna zo ver!! Ik kan niet meer wachten hihi, nog een paar dagen!

Ik heb het heel gezellig gehad in gronigen!

Over 3 dagen ben ik bij askim!!! Kan niet wachten maar begin nu toch echt wel de zenuwen te krijgen! De komende dagen worden weer druk, m’n koffer inpakken en m’n huisje nog even poetsen voor m’n zus omdat die als ik bij askim ben voor m’n hondje zorgt! Nog de laatste inkopen doen en dan kan het avontuur bijna beginnen! M’n tijd van mijn ticket terug is al veranderd dus ben benieuwd of die nu wel zo blijft

Fijne dag allemaal! Xx

Via Wereldwijzer app

Isa,volgend jaar moet het me minimaal 1 keer lukken om te gaan,tis alleen zo balen dat de schoolvakanties altijd zo duur zijn helaas. Het is nu voor het eerst in 10 jaar dat ik in oktober niet in Turkije (kusadasi) ben best wel vreemd hoor. En moet zeggen dat ik het mis …

Summie,bedankt

Kben vandaag naar de politie geweest… Pff wat een zever was dat… heb er een slecht gevoel bij… Ze hebben me laten merken dat het nog lang kan duren eer alles ok is… en vanuit mijn verhaal gaan ze beslissen of het wel of geen echt huwelijk is echt vervelend dat wild vreemde mensen daar over moeten beslissen… ik ben vandaag mogen komen dankzij men telefoontje van maandag anders had ik nog langer moeten wachten pfff

Via Wereldwijzer app

Hey meiden!
Gisteravond een update gemaakt en jullie raden het al… app liep weer vast :frowning:

Heb van iedereen alles gelezen, maar reageren ga ik nu op de app nog ff niet aankunnen omdat ie dan toch weer crashed.

Wij liggen ff 2 dgn in Antwerpen met het schip, door het slechte weer een dag vroeger in Antwerpen, verder weinig last gehad als passagier :slight_smile:
Zit er heerlijk doorheen zoals verwacht, maar gaan nog ff gezellig door.
Askim is rustig, maar allea gaat nog z’n gangetje.

Fijne avond nog en tot snel!!!

Via Wereldwijzer app

Hey meiden,

sorry dat ik zo lang niets heb laten horen…

ik heb geprobeerd wel mee te lezen dus hoop dat ik het nog weet :wink:

allereerst Summie…wat een heerlijk nieuws dat jij het zo fijn hebt gehad in Turkije en dat je weer lekker op een roze wolk zit.
het is je zo zo gegund meis. heerlijk dat je weer zo verliefd bent. en weetje moeilijkheden kun je samen overwinnen als jij en hij er
100% voor gaan dan kun je alle vertrouwen hebben en lekker genieten van die rondswarrelende vlinders :D. een ding begrijp ik niet woont hij nu in Nederland en is hij op vakantie in Turkije bij familie of woont hij in Turkije?

Deniz kizi meis jij ook zo heerlijk gehad wat fijn en goed van je dat je hem weer bent gaan opzoeken. had ik denk ik ook gedaan. als het mogelijk is en de dienstplicht staat voor de deur wil je ieder moment dat je kunt samen zijn. en ik las dat je alweer een aantal daagjes aan het plannen bent. Heerljk meis. weer iets om naar uit te kijken. jullie vakantie samen klonk super romantisch.

LBDSS: hoe is het in je huisje helemaal gesetteld? Leuk dat je een maandje naar NL komt. en wel spannend zo zonder Askim, kon hij niet mee? Met zijn werk waarschijnlijk niet makkelijk? overstappen wijst zich vaak vanzelf hoor. en je hebt de tijd vaak hard nodig dus 2 uur is net mooi denk ik. geen zorgen maken hoor, komt vast helemaal goed!

Littleone: nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. jullie zagen er prachtig uit. volgens mij was ik rond die tijd ook in Marmaris. ik heb best wat bruidsparen gezien toen ik daar was. wanneer was jullie grote dag? jeetje wat een gedoe wel met alle instanties. ik hoop zo dat alles snel in orde komt en je askim bij jou kan zijn bij de bevalling en daarna. Leuk he als je het buikje gaat zien. geniet van je mooie wondertje en ik duim hard met je mee dat het snel goedkomt voor je askim.

Ladyside: hey meis veel plezier nog op de Zonnebloem. mooi dat je het doet zal vast heel bijzonder zijn. geniet er nog lekker van. Jammer dat je askim niet naar Nederland kan komen, waarom gaat het niet lukken (heb ik even gemist), maar leuk dat jij een reisje die kant op gaat plannen.

Miloutjuh: volgens mij had jij ook een heerlijk weekend met je askim…lekker van nagenieten. ik zag mooie gelukkige foto’s voorbij komen heerlijk.

Ik ga het ook maar even in delen doen, gezien jullie ervaringen…

Xlovato, jeetj meis nog maar een paar nachtjes. kan me voorstellen dat de zenuwen toenemen. wel positief dat je vader laatst iets vroeg over je askim. ben zo benieuwd hoe het weerzien zal zijn voor jullie. lekker van gaan genieten en veel foto;s maken ;).

Isafazli: ik las dat jij ook weer naar je askim gaat, ik vind het knap van je dat je je hart blijft volgen en misschien moet je iets afsluiten, misschien krijg je andere antwoorden. verstandig dat je wel een eigen plek hebt geboekt. ik hoop het beste voor je meis.

turkijelover: wat jammer meis dat je niet naar Kusadasi kon met de herfstvakantie. woww 10 jaar…jij bent een trouwe bezoeker :)…Balen he dat die prijzen zo idioot hoog zijn in de kindervakanties…hoop dat je gauw een reis gaat boeken voor volgend jaar.

Marijendv: veel plezier nog de laatste dagen, geniet er lekker van samen met je Askim

Tam98: hey meis hoe is het heb je je huiswerk al gemaakt ;)…ik nog niet…hahaha…volgende keer maar geen ruzie meer maken met de lerares hahahaa…vind het wel erg leuk met jou en corrie in de “klas” te zitten.

Kardelen1: succes met je sollicitatiegesprek morgen ga voor je duimen! fijn dat je je askim weer hebt gehoord.

Egwene: fijn te horen dat jij het zo heerlijk hebt in Side. Jij weet je volgens mij prima te vermaken. grappig met die vriend van je askim…nou ja hij bedoelt het wel goed denk ik dan. schrok ook wel even toen je schreef over die blonde haren dacht echt nou jaa…misschien kwam het er rotter uit dan hij bedoelde…hopelijk kom je eruit voor jezelf. geniet nog ff lekker van het mooie Side.

Tamara082: wat fijn je nog even langs te zien komen. meis ik vind het zo heftig wat jij doormaakt en ik vind het des te knapper hoe je ermee omgaat. heel moeilijk dat jullie nu helemaal geen contact hebben maar misschien is het nodig om je verdriet een plekje te geven. ik vind je heel sterk, hoop zo dat het geluk je weer snel zal toelachen.

een update van mij: ik heb een meer dan heerlijke vakantie gehad met askim. hij moest helaas wel werken maar zo weinig voor horeca tijden dat ik er eigenlijk geen last van heb gehad. we gooiden rond vijf uur de bar open. ik hielp dan mee met de opstart en ik vond het nog wel leuk ook. daarna hadden we nog een paar uur samen tot een uur of negen dan ging hij werken en ik even naar het hotel en in de nacht kwam ik hem dan weer halen en rond een uur of 3.00 was hij klaar. we hebben heel veel nachtelijke strandwandelingen gemaakt tot de zon opkwam, zo heerlijk was dat. we hebben een auto gehuurd een aantal dagen wat nog best wel lastig was vanwege bayram, maar een gamelle auto op de kop getikt hahaha…ach het was wat. lekker getourd door de bergen vinden we zo heerlijk. we hebben echt genoten verder lekker geshopt gegeten veel gelachen en gekletst…zo fijn weer…tijd was voorbij gevlogen voor we het wisten. Toen ik daar was kreeg ik een telefoontje van de IND, ze vroegen om de ongehuwdheidsverklaring vertaald., terwijl op de site van de turkse ambassade staat dat dit niet nodig is. maar voor de IND bleek het toch nodig. ik zei dat ik nu bij askim was en het zu gaan regelen. na 9! loketten was het gergeld. hahaha…je wordt daar wel een beetje van het kastje naar de muur gestuurd maar ach… het was gelukt met apostillestempel en alles. toen ik terug kwam aangetekend verzonden en nu in afwachting…duurt al best lang 61 dagen, dus hoop snel iets te vernemen.

toen ik terug was kreeg askim een naar bericht van zijn familie. er was een schietgevecht geweest in het dorp waar zijn familie woont en er waren twee familieleden doodgeschoten, afschuwelijk. wat verdere familie maar toch hij kende ze heel goed. zijn vader zei dat hij voorlopig beter niet naar huis kon komen, terwijl hij zijn zoon toch al vijf maanden niet had gezien. askim was hier erg verdrietig over en ik was ook echt heel erg geschrokken. vind het ook niets dat zijn familie daar zit, ze zijn bang voor wraakacties het zijn twee grote families waarbij de slachtoffers zijn gevallen er waren 3 doden en 5 gewonden ik heb het op het nieuws gezien. en nu ruim twee weken later is askim onderweg naar huis en ik vind het eng. ik zou het liefst zeggen kom nu naar mij en zorg dat je familie ook naar een veilig gebied (westkust) komt, maar ik heb niet eens een visum voor askim :(… Verder zitten ze naar mijn idee ook te dicht bij Kobane slechts 432 km dat is in oorlogsgebeid niet ver. vreselijk wat daar allemaal gebeurt. ik hoop dat het in zijn dorp rustig blijft en hij snel naar mij mag komen. Kan niet wachten tot hij hier in nederland is. eind november word ik 35 :O…en mijn zusje trouwt de week erna hoop zo dat hij erbij is duim duim duim.

inmiddels zijn we gestart met de turkse les. erg leuk wel al had ik in les 2 al woorden met de lerares. ik vroeg waarom ze een woord anders uitsprak. volgens haar was dat niet zo dat lag aan haar uitspraak of aan mijn oren maar zij sprak het goed uit…okeeee…hahaha…het was maar een vraag. de week ervoor hadden we een man en eerlijk gezegd vond ik zijn manier van lesgeven prettiger. maar ja wel heel leuk dat ik met Tam98 zit en de vrouw van askims neef.

meiden hoop dat ik niemand ben vergeten, zal proberen het nu weer wat bij te houden, slaap lekker allemaal!! liefs van mij

Delali ga je trouwen??

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Nee…was het maar zo ;)…Littleone. mijn zusje gaat trouwen…2 december.

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Waarom moet je dan dat ene papier laten vertalen? hèhè sorry ben nieuwsgierig ik ben net vandaag officieel een maand getrouwd Hihi

Via Wereldwijzer app

@turkijelover jammer dat je nu nog niet naar Turkije kan gaan, maar het is idd ook heel duur om in de vakantie te gaan… Daarom ga ik nu aan het eind van de vakantie en dat scheelt een hoop!

@littleone Pff wat een gedoe zeg! Hoop toch voor je dat je askim er kan zijn tijdens de bevalling en dat jullie ‘snel’ samen kunnen zijn

@ladyside geniet nog even op de zonnenbloemboot, jammer dat je er doorheen zit, dikke knuffel meid!

@delali jaa de zenuwen komen nu echt wel haha! Maar komt vast allemaal goed! Heerlijk om te lezen dat je een heerlijke tijd samen hebt gehad! Wel echt heftig van dat schietgevecht meid Pff en nu is die ook nog terug naar z’n familie? Snap dat je je zorgen maakt! En wat leuk dat je zusje gaat trouwen!

Pff vandaag druk poetsdagje gehad, en ook nog eens een dikke discussie gehad met askim over iets heel kleins sloeg helemaal nergens op stond bijna op het punt om niet meer te gaan maar het is nu allemaal weer goed! Was gewoon de stress bij mij vooral maar ook bij askim. Askim heeft 4 dagen vrij kunnen regelen als ik er ben zodat we ook een paar dagen samen wat kunnen doen! De rest van de dagen moet askim wel werken maar gelukkig maar van 8 tot 4! En dan is die ook zo weer bij mij want z’n hotel is 200 meter verder dan ons appartemetje!! Vind het ook niet heel erg dat die dan moet werken ik vermaak me eigen wel ik weet daar alles wel te vinden enzo dus komt helemaal goed! Vandaag al een klein deel van m’n koffer ingepakt en morgen de rest!

Fijne avond meiden! Xx

Via Wereldwijzer app

Xlovato, ik zit aan de schoolvakanties vast ivm met me zoontje. Had mooie aanbieding gevonden maar was net buiten de vakantie om helaas. Jij alvast veel plezier bij je askim

Via Wereldwijzer app

Hier is het bijna klaar. Nog 2 dagen werken, opruimen en dinsdag vertrek ik. Terug naar Nederland. Helaas gaat het hier alleen nog maar regenen. Echt heel erg balen. Maar heb tot nu toe echt een leuke tijd hier gehad. Op dit moment hebben we 6 kindjes. Harstikke gezellig. Behalve dat de hele kidsclub onder water staat, net als een deel van het hotel, het was een bizar gezicht. De obers vechten zowat om ons op hun gedeelte te hebben binnen de eetzaal. Ja… het is me wat hier. Een baan zoeken heb ik opgegeven. Ik merk dat ik nog te veel twijfel om echt gemotiveerd te zoeken. Dat komt later misschien wel.

Via Wereldwijzer app

@Littleone de ongehuwdheidverklaring hebben we nodig voor de visumaanvraag. Is onderdeel van het bewijs van een langdurige en exclusieve relatie. Maar als het nodig is om te trouwen hebben we dat papiertje vast op zak :wink:

Xlovato: begrijpelijk hoor dat jullie beiden zenuwachtig zijn en dan reageer je dat soms op elkaar af. Komt helemaal goed als jullie straks lekker samen zijn.

Egwene: balen van de regen meis hoop dat je ondanks dat nog een paar leuke dagen daar hebt.

Hallo meiden,

@Summie, ja ik spring er gewoon weer in vanaf nu en ga weer wat beter mn best doen :slight_smile:
Ja bijna alles wat ik nu weet heb ik geleerd door hier te wonen. Alleen grammatica enzo kon ik niet. Daarom ben ik via lesexpres.nl bezig.
Gaat alleen niet zo vlot bij mij omdat ik totaal geen talent heb voor talen en dus heel snel weer vergeet. Ik blijf heel veel herhalen om de woordjes zo goed mogelijk te onthouden.
Mutlu hier inderdaad al lang niet voorbij zien komen, ik zie haar nog regelmatig op fb voorbij wandelen, ze is nu inderdaad op vakantie.

@LBDSS Je ticket geboekt lekker een maandje naar Nederland.
Jammer dat je askim niet mee kan, maar ik denk dat hij het best wel gaat redden hoor in zijn eendje! Het is een grote jongen he :wink:
Al zal het voor alle twee wel gek zijn na zo’n lange tijd samen weer alleen te zijn.
Vooral voor hem ook omdat hij in jullie huisje is.

@Isa ik leer via lesexpres.nl Ik leer veel hier. Gisteren bijvoorbeeld werd ik gebeld door een tante van de kids. En ze heeft alleen Turks tegen me gepraat. Gewoon makkelijke dingen wat doe je, wie zijn daar, waar is mn nichtje dat soort dingen. Ik begreep alles. Geef alleen antwoord in het Nederlands omdat ik dan te verlegen ben om Turks terug te praten.

@xLovato bijna! Spannend meid, zo benieuwd naar hoe jullie het gaan hebben samen :slight_smile: Lekker dat hij een paar dagen vrij heeft. En best goede uren op die andere dagen :slight_smile:
Lekker naar buiten als het mooi weer is :slight_smile:

@Littleone wat balen dat het allemaal niet opschiet voor jullie. Ik duim enorm dat het allemaal wat sneller gaat en jullie samen kunnen gaan genieten van de zwangerschap. Hoe staat het met de huizenjacht wil dat wel een beetje lukken?

@Ladyside geniet nog even op de boot :slight_smile:

@Delali ik heb inderdaad een heerlijk weekend gehad bij mn askim. Voelt al weer als een eeuwigheid geleden en is dit weekend pas 2 weken terug hahahaha
Klinkt als een heerlijke tijd die je met je askim hebt gehad :slight_smile: Gelukkig het papier toch kunnen regelen na 9 loketten. Ja ze sturen je hier van hot naar her. Hoop op snel dat jullie goed nieuws van de IND krijgen :slight_smile:
Gezellig wat bekenden op Turkse les, succes.

@Egwene geniet van de laatste dagen! Balen van het weer, hier word het ook niks de komende dagen.
Je kunt toch ook in Turkije werken als het niet goed zou zijn gaan tussen jullie? Of wil je dat dan niet?
Hahaha vechtende obers genoeg keus dus daar :wink:

Ff een korte update, ga het vanaf nu weer wat beter proberen bij te houden.
Hier de vandaag niet al te best weer, maar beter dan in Side wat ik gelezen heb op fb. Gelukkig is het weer droog geworden en heb ik net weer heerlijk kunnen hardlopen buiten. Sinds deze week begonnen met hardlopen, wil echt wat meer conditie krijgen :slight_smile: Gaat best lekker alleen spierpijn hahahaha.
Verder alles goed hier, weinig te melden :slight_smile:

Fijne avond meiden

Delali Aahzo dat wist ik niet normaal gezien staan op zo’n papieren een datum en zijn ze maar 6 maanden geldig

Miloutjuh
We zijn al 1 stapje verder ben gister naar de politie geweest… helaas had ik een dipje het is echt vreselijk wat ze allemaal moeten weten en dan te horen te krijgen dat ze uit mijn verhaal gaan kijken of het een echt of een nep huwelijk is…
Met de zwangerschap gaat alles goed kmoet nog veel regelen en zo… De huizenjacht gaat niet echt voorruit ofwel te duur te klein of al verhuurd heb telkens pech… heb gewoon even heel veel ongeluk denk ik… Hoe gaat het met jou?

Via Wereldwijzer app

@Littleone goed dat ik het weet dan moeten we maar snel trouwen hahaha :stuck_out_tongue:

Effe vlug…hahah Delali ik zie het al voor me…lieverd we moeten trouwen anders zijn onze papieren nier meer geldig hahahaha dat is een goed excuus om vlug te trouwen…:-p

Reageer later ff uitgebreid. Fijne dag meiden

Via Wereldwijzer app

1 like

Hihi…ja toch Summie… zeg gewoon schat laten we het maar doen anders moeten we weer negen loketten langs :p, weet je nog… hahaha

Miloutjuh zo herkenbaar dat het alweer zo ver weg lijkt. Voor mij is het zondag 3 weken dat ik m voor t laatst zag lijken wel 3 maanden ;).

Hier nog niet helemaal gerust. Ik heb aşkım sinds 7 maanden gisteren een hele dag niet gehoord :frowning: … als het goed is dan is hij gister thuis aangekomen…

1 like

Hoi meiden,

Summie: Ik heb gewoon zo’n prepaidkaartje aangevraagd van delight. Kan je gratis doen via internet. Ik kreeg er zelfs twee haha! En ik snap precies wat je bedoelt met dat Facebook. Askim is de laatste tijd ook weer wat actiever op fb en ik wordt gewoon een beetje onzeker als allemaal meisjes zijn foto’s gaan liken.

Milou: Ik heb dat ook hoor dat ik nog niet goed turks durf te spreken. Als askim zijn ouders iets tegen mij zeggen dan begrijp ik het grotendeels wel, maar omdat ik niet echt iets terug durf te zeggen lijkt het net of ik het niet begrijp haha dan zit ik maar een beetje stom te knikken of nee te schudden haha.

Littleone: Vervelend dat het zo lang duurt met het vinden van een huisje. Is er in jullie gemeente in België niet zo regel dat zwangere vrouwen voorrang krijgen op een huisje? Ik weet namelijk dat het bij mij bij de woningbouw wel zo is. En wat stom zeg dat je helemaal verklaring moet afleggen dat het geen schijnhuwelijk is. Hallo je bent zwanger van hem, tuurlijk is dat niet voor de schijn!

LBDS: Fijn dat je toch een directe vlucht heb gevonden. Al zou ik die 200 lira extra er niet voor over hebben gehad, maar snap wel dat jij met je gezondheidsproblemen liever een directe vlucht hebt.

Delali: Klinkt inderdaad alsof je een heerlijke tijd heb gehad bij je askim! En wat heftig zeg van de schietgevecht in zijn dorp. Had dat gevecht iets te maken met de spanningen die daar nu zijn? Snap dat je het eng vind dat je askim nu terug naar dat dorp is. En meid, die 432 kilometer vanaf Kobani is echt nog wel veel hoor. Askim zijn familie woont 100 kilometer bij de syrische grens vandaan en rond de 300 kilometer van Kobani en ik heb daar nog nooit iets gemerkt van de conflicten in syrië en ook de laatste keer niet toen het in Kobani al aan de gang was. Maargoed het kan zich natuurlijk wel snel verspreiden en dan is het inderdaad niet heel ver weg.

Egwene: Wat heftig zeg joh dat het zo hard kan regenen dat gelijk alles onder water staat. Je zal daar maar nu op vakantie zijn! Is er veel schade aan het hotel?

Hier gaat alles wel oke. Helaas ben ik niet aangenomen… ze waren bang dat de functie niet echt een uitdaging voor mij was. Tsja dat vind ik altijd een beetje rare reacties want als ik het geen uitdaging had gevonden had ik niet gesolliciteerd en aan mijn cv kan je al zien wat mijn achtergrond en ervaring is en op basis daarvan al een inschatting maken of het een uitdaging voor mij is, dus had me dan niet uitgenodigd. Maargoed ze moeten toch iets zeggen haha. Dus ja nu is het weer verder zoeken naar een baan… Al begin ik er wel steeds minder zin in te krijgen. Het liefs zou ik nu naar Turkije gaan en daar met askim gaan werken. Maar hij zit nog tot maart in het leger.