Ik ga het ook maar even in delen doen, gezien jullie ervaringen…
Xlovato, jeetj meis nog maar een paar nachtjes. kan me voorstellen dat de zenuwen toenemen. wel positief dat je vader laatst iets vroeg over je askim. ben zo benieuwd hoe het weerzien zal zijn voor jullie. lekker van gaan genieten en veel foto;s maken ;).
Isafazli: ik las dat jij ook weer naar je askim gaat, ik vind het knap van je dat je je hart blijft volgen en misschien moet je iets afsluiten, misschien krijg je andere antwoorden. verstandig dat je wel een eigen plek hebt geboekt. ik hoop het beste voor je meis.
turkijelover: wat jammer meis dat je niet naar Kusadasi kon met de herfstvakantie. woww 10 jaar…jij bent een trouwe bezoeker :)…Balen he dat die prijzen zo idioot hoog zijn in de kindervakanties…hoop dat je gauw een reis gaat boeken voor volgend jaar.
Marijendv: veel plezier nog de laatste dagen, geniet er lekker van samen met je Askim
Tam98: hey meis hoe is het heb je je huiswerk al gemaakt ;)…ik nog niet…hahaha…volgende keer maar geen ruzie meer maken met de lerares hahahaa…vind het wel erg leuk met jou en corrie in de “klas” te zitten.
Kardelen1: succes met je sollicitatiegesprek morgen ga voor je duimen! fijn dat je je askim weer hebt gehoord.
Egwene: fijn te horen dat jij het zo heerlijk hebt in Side. Jij weet je volgens mij prima te vermaken. grappig met die vriend van je askim…nou ja hij bedoelt het wel goed denk ik dan. schrok ook wel even toen je schreef over die blonde haren dacht echt nou jaa…misschien kwam het er rotter uit dan hij bedoelde…hopelijk kom je eruit voor jezelf. geniet nog ff lekker van het mooie Side.
Tamara082: wat fijn je nog even langs te zien komen. meis ik vind het zo heftig wat jij doormaakt en ik vind het des te knapper hoe je ermee omgaat. heel moeilijk dat jullie nu helemaal geen contact hebben maar misschien is het nodig om je verdriet een plekje te geven. ik vind je heel sterk, hoop zo dat het geluk je weer snel zal toelachen.
een update van mij: ik heb een meer dan heerlijke vakantie gehad met askim. hij moest helaas wel werken maar zo weinig voor horeca tijden dat ik er eigenlijk geen last van heb gehad. we gooiden rond vijf uur de bar open. ik hielp dan mee met de opstart en ik vond het nog wel leuk ook. daarna hadden we nog een paar uur samen tot een uur of negen dan ging hij werken en ik even naar het hotel en in de nacht kwam ik hem dan weer halen en rond een uur of 3.00 was hij klaar. we hebben heel veel nachtelijke strandwandelingen gemaakt tot de zon opkwam, zo heerlijk was dat. we hebben een auto gehuurd een aantal dagen wat nog best wel lastig was vanwege bayram, maar een gamelle auto op de kop getikt hahaha…ach het was wat. lekker getourd door de bergen vinden we zo heerlijk. we hebben echt genoten verder lekker geshopt gegeten veel gelachen en gekletst…zo fijn weer…tijd was voorbij gevlogen voor we het wisten. Toen ik daar was kreeg ik een telefoontje van de IND, ze vroegen om de ongehuwdheidsverklaring vertaald., terwijl op de site van de turkse ambassade staat dat dit niet nodig is. maar voor de IND bleek het toch nodig. ik zei dat ik nu bij askim was en het zu gaan regelen. na 9! loketten was het gergeld. hahaha…je wordt daar wel een beetje van het kastje naar de muur gestuurd maar ach… het was gelukt met apostillestempel en alles. toen ik terug kwam aangetekend verzonden en nu in afwachting…duurt al best lang 61 dagen, dus hoop snel iets te vernemen.
toen ik terug was kreeg askim een naar bericht van zijn familie. er was een schietgevecht geweest in het dorp waar zijn familie woont en er waren twee familieleden doodgeschoten, afschuwelijk. wat verdere familie maar toch hij kende ze heel goed. zijn vader zei dat hij voorlopig beter niet naar huis kon komen, terwijl hij zijn zoon toch al vijf maanden niet had gezien. askim was hier erg verdrietig over en ik was ook echt heel erg geschrokken. vind het ook niets dat zijn familie daar zit, ze zijn bang voor wraakacties het zijn twee grote families waarbij de slachtoffers zijn gevallen er waren 3 doden en 5 gewonden ik heb het op het nieuws gezien. en nu ruim twee weken later is askim onderweg naar huis en ik vind het eng. ik zou het liefst zeggen kom nu naar mij en zorg dat je familie ook naar een veilig gebied (westkust) komt, maar ik heb niet eens een visum voor askim :(… Verder zitten ze naar mijn idee ook te dicht bij Kobane slechts 432 km dat is in oorlogsgebeid niet ver. vreselijk wat daar allemaal gebeurt. ik hoop dat het in zijn dorp rustig blijft en hij snel naar mij mag komen. Kan niet wachten tot hij hier in nederland is. eind november word ik 35 :O…en mijn zusje trouwt de week erna hoop zo dat hij erbij is duim duim duim.
inmiddels zijn we gestart met de turkse les. erg leuk wel al had ik in les 2 al woorden met de lerares. ik vroeg waarom ze een woord anders uitsprak. volgens haar was dat niet zo dat lag aan haar uitspraak of aan mijn oren maar zij sprak het goed uit…okeeee…hahaha…het was maar een vraag. de week ervoor hadden we een man en eerlijk gezegd vond ik zijn manier van lesgeven prettiger. maar ja wel heel leuk dat ik met Tam98 zit en de vrouw van askims neef.
meiden hoop dat ik niemand ben vergeten, zal proberen het nu weer wat bij te houden, slaap lekker allemaal!! liefs van mij