Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 100!!!!!!!!! :-)

Egwene: Leuk om te lezen dat jij je zo vermaakt in Turkije. Echt meid het is je zo gegund. Ik vroeg me af heb je met je (ex)askim ook nog contact gehad? Nou meid ik hoop dat je gewoon nog heel veel lol en aangename afleiding gaat hebben daar in Turkije. Mocht je nog leuke verhalen met ons willen delen, dan kan dat natuurlijk altijd en vind(en) ik (we) alleen maar leuk!!!

X-lovato: Heb je het gezellig gehad in Grun? Fijn om te lezen dat het met je gezondheid weer wat beter gaat en ja inderdaad het aftellen voor jouw is nu echt begonnen. Je had je askim toch 2,5 jaar niet gezien? Ik ben echt benieuwd hoe jullie samen zijn zal gaan en ik wil natuurlijk hier wel een update lezen…ik ben veel te nieuwsgierig haahah.

Miloutjuhh: Het was/is inderdaad hier stil op het topic…maar dan nog geen tijd hebben om al onze verhalen te lezen…schaam je… nee geintje…ik denk persoonlijk dat het een goed teken is en dat jij je goed vermaakt in Antalya. Ik las dat je weer bezig was met je Turkse cursus wat voor cursus doe je en hoe is het trouwens met je Turkse taal?

LBDSS: Wat leuk dat je naar Nederland gaat oooh en in jouw situatie met overstappen enzo zou ik ook een echt een angsthaas zijn. Dus super dat je hier meiden kunt vragen voor advies! Maar begrijp ik het goed, ga je alleen naar Nederland? Ja het is inderdaad walgelijk om te zien hoe soms bepaalde mensen die samen gelukkig zijn het geluk niet word gegund. Zelf heb ik het dan nu dus ook ervaren en begrijpen doe ik het niet, laat staan dat ik het begrijpen wil. En ja ik begrijp dat het je askim raakt, maar juist door er samen over te spreken, kan het jullie ook weer meer verbinden en samen sterker maken, want als jij met twijfels rondloopt is ook niet goed.

Litleone: Dus bijna op de helft, wat gaat het snel meid! Begin je al een buikje te krijgen? Ik hoop zo voor je dat je askim snel bij je kan zijn en heb je inmiddels al iets van een huisje voor jezelf op het oog?

Tamara: Super dat je er alsnog voor hebt gekozen om een ticket naar tel-aviv te boeken. En ja begrijpelijk dat het een lastige keuze is en ongetwijfeld zal het ook lastig zijn als je daar de feestdagen gaat vieren, omdat jij je toch had verheugd op de feestdagen in Istanbul te vieren. Maar desondanks vind ik het knap dat jij toch hebt besloten een ticket voor jezelf te boeken en toch in gezelschap met je familie de feestdagen door te brengen. Kan je reizen met je familie of heb je de pech dat je alleen moet reizen? En bakkes wat een discriminatie dat jij te oud was om au-pair te worden. He meid effe een dikke knuffel voor jouw! Gewoon omdat je het verdiend hebt en ongetwijfeld het goed kunt gebruiken! Veel succes en sterkte met alles en don’t forget je bent een kanjer!

Marije: Geniet jij maar lekker in Turkije! We krijgen vast na de tijd wel een update van je.

Kardelen: Ooh meid ik ga keihard voor je duimen ik hoop gewoon echt dat je die baan gaat krijgen! Het zou namelijk inderdaad een ideale afleiding zijn en je doet werkervaring op! Hahaha ik stond ook vreemd te kijken toen ik die Nokia zag…echt ik dacht jeetje zo’n geval had ik toen ik een jaar of 15 was hahah. Maar onder welke steen mijn askim heeft geleefd? Ik vrees onder een hunnebed, stiekem is het gewoon een drent joh ahahha…ja die hunnebedden heb je niet alleen in Drenthe maar ook in Turkije blijkt dus nu hahaha. Maar thanks voor je tip over bellen met delight, kan dat gewoon prepaid of heb je dan een abonnement?

LadySide: Ach meid vervelend dat er wat onrust is in je familie, ook dat hoop ik dat dat snel weer wat beter zal gaan. Sinds afgelopen week heb ik ook ervaren hoe lastig afstand kan zijn en ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt. Volgens mij zijn wij wel een beetje dezelfde typetjes, wij hebben gewoon regelmatig een teken van leven nodig. Jammer dat het voor hem niet mogelijk is om voor een visum te gaan maar toch hoop ik dat jij deze winter hem nog even op kunt zoeken. En ik begrijp dat die stap om naar hem voor een langere tijd erg groot is als het inhoud dat jij je inkomsten gaat verliezen. Misschien zou je voor jezelf precies kunnen uitzoeken wat de gevolgen van je keuze zouden zijn zodat je ook precies weet waar je rekening mee moet houden en op basis daarvan ook de keuze kunt gaan maken of je de gok kan/wil nemen om voor een langere tijd naar hem toe te gaan of niet. Maar nogmaals het lijkt me lastig aan de andere kant als jullie samen echt voor een toekomst willen gaan, moeten er soms risico’s genomen worden. Maar neem vooral de tijd die je nodig hebt en veel plezier op de zonnebloem! Moet ik mijn ogen van de week ook weer openhouden of kom je deze keer niet bij mij door de achtertuin varen?

Civciv: Hoe is ie???

Deniz: Thanks voor je lieve woorden. Wat een verhaal joh, het zou een film kunnen zijn. En dus toch maar weer besloten om nog maar effe lekker naar hem toe te gaan. Lukt dat allemaal met je werk enzo? Ik geef je groot gelijk ik wil ook hahaha. Uuh begrijp ik het goed dat je maar 3 dagen naar hem toe wilt? Of wil je tussen die dagen vertrekken? Oh ja en wat betreft die telefoon allereerst is het belangrijk dat je telefoon simlock-vrij is. Vervolgens moet hij inderdaad geregistreerd worden maar het schijnt dat ze in sommige winkeltjes ook kunnen gaan rommelen met het ihmei-nummer van de telefoon en dan kan je de regeltjes omzeilen. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Update van mij:
Uuuhhh ik ben soms zo’n jojo hahah. Het ene moment staat mijn hart hier echt letterlijk te springen van geluk en het andere moment is het toch stiekem wel verdomde lastig. Van de week werd er door een ander een foto op askim zijn Facebook geplaatst waarvan ik de situatie totaal niet begreep. Vooral omdat ik we momenteel ff weinig contactmogelijkheden hebben maakte ik me toch wel wat zorgen. Om die reden de na een nacht slecht slapen de volgende ochtend de telefoon gepakt en met askim gebeld. Oh en hij was zo ontzettend blij om mij te horen, en het was zo fijn om zijn enthousiasme en zijn stem te horen, maar vervolgens merkte ik ook dat het gemis van hem juist daardoor steeds groter werd. Dus eigenlijk voel ik voor het eerst heel bewust hoe groot de afstand is en hoe zeer je je geliefde kunt missen en dat het gewoon echt pijn kan doen. Ja achteraf gezien was ik met pipo en zijn contactmogelijkheden gewoon extreem verwend wij hadden gewoon een hele dag door contact en dat is nu momenteel met mijn askim dus wel anders. Dus ja ik tel stiekem de dagen af totdat zijn vakantie voorbij is…hahaha erg ben ik…I know…verder erg druk met mijn dagelijkse dingen en helaas ben ik niet zo fit…maar gaat vast wel weer over voor ik een oud vrouwtje ben.

1 like

Deniz kizi, je kunt een telefoon niet (legaal) laten registreren bij een telefoonshop. Daarvoor moet je bij ‘vergi dairesi’ (tax kantoor) zijn.

Dag meiden allemaal

Deniz had in juli ook een gsm mee, hij heeft het imei nummer laten veranderen, kostte iets van een 11 euro. Blijkbaar kennen ze dat daar, toonden ons zelf de weg. Gsm ginder kopen is duurder dqn hier!

Slaapwel meiden, reageer morgen op allemaal

Grtjes

Via Wereldwijzer app

@Deniz je kan hem bij sommige telefoon winkeltjes inderdaad illegaal laten openen zoals Isa haar askim heeft gedaan. Is alleen erg merk gevoelig en soms helemaal niet mogelijk. IPhone kunnen ze bijvoorbeeld niet meer. Volgens de legale weg moet je naar de belasting in de eerste 60 dagen. Met een paspoort van iemand die nog geen 60 dagen in Turkije is. Wel iemand die Turkse nationaliteit of een Turkse verblijfsvergunning heeft.
Ik ben vorige week voor mijn telefoon geweest en dat is nog niet gelukt omdat ik geen Turks persoonsnummer heb. Moet eerst mijn ikamet(verblijfsvergunning) verlengen en om een tc nummer vragen.

@summie hahahaha ja zo weinig als er geschreven is had ik inderdaad wel kunnen lezen, maar moet volgens mij ook nog een aardig stuk terug lezen.
Mijn Turks gaat langzaam voor uit. Als er geen volwassene bij mij is die Turks spreekt durf en praat ik redelijk veel. Anders durf ik niet goed.

Fijne dag meiden

Via Wereldwijzer app

Summie wat jammer dat je het wat moeilijker hebt, ik begrijp het anders heel goed minder contact met je Askim is lastig omdat je hem zo mist en je oo zo weinig hoord.
Ik heb het zelfde met Askim als hij bij zijn ouders is. Wat stelde de foto nu voor of maakte je je zorgen om niks?

Nog geen stekje gevonden al wel gaan kijken maar of te klein of te duur en ik moet het alleen zien te redden met mijn ukkie dus… Nog geen idee wanneer Askim kan komen nog geen nieuws van de politie ook niet kben het wachten echt beu dus ga strak even bellen. ik heb idd al wel een buikje en ik weet ook wat het word hèhè :slight_smile:

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

1 like

@Littleone: waarom moest je ook al weer op nieuws van de politie wachten?

Ik moet verklaring afleggen tegen schijn huwelijk

@Littleone: oh das raar… ik heb da nooit moeten doen. Ben jij voor jullie getrouwd zijn dan niet op de belgische ambassade in turkije geweest om een attest van geen huwelijksbeletsel? Dat is eigenlijk een bewijs dat jullie huwelijk geen schijnhuwelijk is. Wij konden zonder dat papier ook niet trouwen. Was wel in Aydin. Waar was jij ook alweer getrouwd?

Ik was in aksaray maar ben getrouws in marmaris omdat in aksaray ik niet voldoende papieren had maar ze mij niet konden vertellen welk ik nodig had en ook niet konden laten zien en in marmaris was het wel ok… mijn schoonzus heeft da ook moeten doen dus

Turkije lover, nee ik verblijf midden in het centrum, echt ideaal. Zondag ga ik weer weg helaas:(

Via Wereldwijzer app

Maar tegen ons hebben ze gezegd dat we niet naar de ambassade mochten als het dan toch ni lukte om te trouwen Askim gewoon met visum kort verblijf kon komen naar zijn broer om de bevalling mee te maken

@Littleone: oh ja hopelijk zal hij bij de bevalling kunnen zijn. Wanneer was je weer uitgerekend?

21 maart… heb net gebeld zr hebben de papieren aangehad maar nog niet bekeken Grrr

Via Wereldwijzer app

marije beter ladies beach zal nu wel rustig zijn. Oww nog bijna een week geniet er nog maar goed van. Is het weer nog goed? Ik had ook nog wel gewild,maar helaas…

Via Wereldwijzer app

Kardelen bedankt voor de uitleg! Ik ga nog nakijken welk vliegveld ik heen ga en dan ga ik je lastigvallen op FB hahaha :stuck_out_tongue:

Las dingen over imei? Ik probeerde t hier illegaal te doen iPhones en HTC accepteren ze niet! Ze vertelde mij dat ze alleen maar Samsungs en Nokias illegaal doen!

Via Wereldwijzer app

**LBSS: **Niet te hard verkondigen dat jij daar in Turkije illegalen dingen probeert te doen met telefoons :stuck_out_tongue: hahahahahah Ik weet alleen dat jij mij de volgende keer ongetwijfeld dan wel verder zou kunnen helpen…want echt ik geloof dat ik de volgende keer toch echt een smartphone mee naar Turkije neem…en dan kan askim nog zo blij en tevreden zijn met zijn Nokia uit het jaar 0…wedden dat hij overstag gaat als hij kennismaakt met een smartphone hahaha

Turkije lover: Ach meid ik had het jouw ook echt gegund dat je even naar Turkije kon gaan.

Litleone: Oh jakkes wat heeft het dus veel voeten in de aarde om je askim bij je te krijgen. Ik hoop echt dat hij aanwezig kan zijn bij de bevalling. Maar damn hé wat lijkt mij dat jij op dit moment in een lastige situatie zit. Ik kan me indenken dat jij je misschien soms ook wel heel alleen en machteloos moet voelen. Maar wat vind ik je dapper hoe je hiermee om gaat en hoe jij vecht voor je geluk! Alleen erg jammer dat het een lastige en zware weg is die jij moet bewandelen. Een hele dikke knuffel voor jou! Oh ja en die foto, het was gewoon echt een hele onschuldige foto op een feest. Ik begreep alleen de reacties niet waarom hij gefeliciteerd werd en dat triggerde mij. Maar inmiddels weet ik dat het voor hem was georganiseerd vanwege zijn diplomering en voor welkom thuis.

Yildiz: Jaaaaaa ik heb je hier nu toch echt gespot…long time ago… Nasilsin???

Miloutjuhh: Meid moet ik een samenvatting voor je maken van de afgelopen weken hahaha. Vergeet gewoon dat terug lezen en spring er gewoon nu weer lekker in :wink: Ik merk zelf soms ook wel dat als ik een tijdje niet heb gereageerd en de meiden hier dan actief zijn dat ik denk…pfff nu moet ik er echt voor gaan zitten…en dan blijft het er bij…dus daarom zeg ik spring er gewoon ergens midden in en als je es een keer niet op iemand reageert nemen we je echt niet kwalijk hoor :wink: Knap hoe jij je Turks onder de knie probeert te krijgen. Eerlijk gezegd denk ik ook dat het de beste manier is om Turks te leren om daadwerkelijk tussen de bevolking te zijn. Maar volg jij een cursus of wat doe je? Zelf ben ik me namelijk ook aan het oriënteren voor een cursus Turks, tot op heden zonder goed resultaat. En tegelijkertijd heb ik daar op dit moment ook niet de tijd, ruimte en energie voor…maar het staat wel echt op mijn To Do lijstje hahaha.

Weet trouwens iemand hier toevallig hoe het met Multu is? Ik vraag het me al een hele tijd af en ik heb haar hier al een hele tijd niet gespot. Ik hoop dat het een goed teken is en dat ze het gewoon veel te druk heeft met het samen gelukkig zijn met haar askim!

Summie,voor zover ik weet is mutlu deze week op vakantie. Ze zal vast nog wel meelezen.
Ja denk dat het pas het voorjaar wordt… De herfstvakantie was gewoon duur net als de kerstvakantie. :frowning:

Via Wereldwijzer app

Haha Summie denk dat t algemeen bekend is dat er in Turkije niet veel dingen volgens het boekje gaan :stuck_out_tongue: en ik kan je zeker verder helpen haha! Ochh heeft je askim nog een telefoon uit de goede oude tijd haha! Zo een had ik ook een tijdje hier voor me turkse nummer was erg raar om niet met een touchscreen te smsen haha!

Ik ga zo me ticket boeken!!! Heb twee directe vluchten gevonden! Via arke en pegasus! Ben heel erg blij haha! Is zo’n 250 turkse lira duurder maar voor dit jaar vind ik t wel fijn om even direct te gaan! Heb de laatste tijd veel oorontstekingen en last van me botten en stijgen en dalen is dan echt hell! En dat dan vier keer… ik sla het liever nog even over haha! 23/11-27/12 ben ik in NL dus ik kan in het lijstje hihi!! :slight_smile:

Vind het toch wel spannend om askim alleen te laten! Ik regel alle financieen hier en askim is nou niet echt n held als t gaat om sparen en alles goed inplannen zodat je rond komt! Ook word het de eerste keer dat ik dan terug ga naar NL nadat we zolang samen zijn geweest, ik heb een volle agenda in NL maar heb t vermoeden dat askim t zwaar gaat krijgen met me afwezigheid! Als ik t er over heb krijgen we elke keer ruzie! Ik denk dat askim zich ook zorgen maakt over hoe die t hier rond gaat krijgen haha!

Via Wereldwijzer app

@LBSS: Wat leuk dat je geboekt heb! Ik snap je wel over directe vlucht! Die zocht ik ook, maar was niet makkelijk. Ik heb zojuist ook geboekt, maar met tussenstop in Istanbul.
Ik ga volgende week telefoon halen voor askim om mee te nemen. Kan jouw hulp goed gebruiken daarmee las ik? Hihi