Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 100!!!!!!!!! :-)

Tamara nog even een vlug en reactie op jouw…
Wat jij hebt geschreven over hoe het met jouw en je askim gaat is zo herkenbaar. Vooral zijn moeilijke gedrag, ja sorry maar zo noem ik het. Ik blijf van mening dat jij recht hebt op antwoorden/duidelijkheid en ik hoop ook echt dat je die gaat krijgen! Ongetwijfeld zal het lastig zijn dat je elkaar weer gaat zien, maar ik vind het wel heel dapper dat je gaat! Want ik weet zelf hoe lastig het is als je askim blijft zwijgen en weigert om antwoorden te geven, die onduidelijkheid is gewoon zo frustrerend! Zelf heb ik mij er bij neergelegd, hij bleef weigeren om er over te spreken om antwoorden/duidelijkheid te geven en ik bleef maar hoop houden dat hij uitleg ging geven, elke keer weer als hij contact met me zocht en om die reden heb ik uiteindelijk besloten om het contact met hem (tijdelijk) te verbreken… Sterkte meis!!!

Binnenkort reageer ik weer effe uitgebreider op de anderen!

1 like

@miloutjuhh zal wel wennen zijn om weer hier te zijn naar een geweldige tijd met je askim, op naar het nieuw avontuur meid!

@canim24 jaa we kunnen samen gaan aftellen! Het visum lijkt me een heel gedoe maar gelukkig heb een vriendin die hier best veel vanaf weet! Leuk dat ook jou askim naar nl wil komen om iedereen te ontmoeten !

@isafazli jaa de eerste schooldag zit erop! Maandag begint het pas echt!
Hoe is het met jou meid? Al wat meer duidelijkheid over het hotel?

Via Wereldwijzer app

Goedemorgen!!

@xLovato jaa ik dacht eerder ook wel van oh zo’n visum is zoveel gedoe :wink: maar ik vind t wel reuze meevallen :wink: maar toch als je eraan begint is het altijd super spannend tot je de uitslag weet :wink:

@isa dank je wel!!! Ja het is me gelukkig gelukt de site beetje te ontdekken :wink: via de app is het toch niet iets makkelijker vind ik

Ik wil niemand de moed in de schoenen laten zakken maar een visum voor je askim is niet zo gemakkelijk als voor jezelf. mijn askim wou vorig jaar langs komen op vakantie,.we waren er mee bezig van augustus als ik begin september weer ging heb ik alle papieren mee genomen die hij nodig Had. Hij zou dan ook naar zijn broer gaan en niet naar mij wat het veel makkelijker zou moeten maken… De eerste keer afgekeurd nog een keer geprobeerd maar ik Had alle moed al opgegeven askim kwam op een zaterdag en ik wist pas begin van de week dat hij wel kon komen…

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

@littleone jaa ik snap wat je bedoelt! Maar ik bedoelde eigenlijk dat toen ik me er de eerste keer in ging verdieping ( kwa papieren enzo ) ik dacht dat dat echt heel veel werk was. En ik het daarin wel vind meevallen :wink: het is natuurlijk bij de aanvraag altijd afwachten hoe of wat het kan om de gekste dingen worden afgewezen :s

Via Wereldwijzer app

D-Day vandaag… :wink:

Pfff… Begin toch wel beetje nerveus te worden hoor.
Tis wel eerder dat ik nerveuzig ben omdat ik (voor het eerst in mn hele leven) alleen op reis ga… En nog naar een wereldstad ook nog, op een vreemd vliegveld waar ik nooit geweest ben… Voor het eerst terug Turkije in, op m’n eerder gekochte visum in mei jl. (dus maak me ook druk van “oe…als dit maar zonder problemen goed gaat”… Ben blij als ik als ik eindelijk in het transferbusje zit iig :wink: En dat ik super kan gaan genieten van al het moois in Istanbul :slight_smile:

Daarna kan ik me druk gaan maken over vanavond… Eindelijk zie ik M dan irl… spannend!! Tuurlijk zie en spreek ik hem wel via Skype, maar das toch anders. Het is toch al vreemd om (als je erover kunt spreken eigenlijk) al gevoelens te kunnen gaan krijgen voor iemand die je enkel nog maar kent via sociale media. Hoop dat dit ‘gevoel’ blijft (beiderzijds) ook zodra we elkaar irl zien/voelen/praten. Pfffff… hahaha! Gekkehuis :smiley:

@Isafazli: Dank je!! Vertrek idd vanmiddag en ga zeer zeker genieten!

Miloutjuhh: Gefeliciteerd met de verloving!! Jammer dat je je askim nu even moet gaan missen, maar hopelijk kunnen jullie snel weer samen zijn en beginnen aan een nieuw hoofdstuk!

@Summie: Wat mooi geschreven! Ik ga m’n allerbest doen om hier heel veel te mee te schrijven :smiley:

Ennuh @Canim24 een heel hartelijk welkom hier!!

Ik ga proberen om tijdens m’n citytrip nog een update te posten, maar das helemaal afhankelijk of ik fatsoenlijke wifi ga hebben. Anders post ik zodra ik weer terug ben maandag. En dan reageer ik ook fatsoenlijk op jullie.
Ik ga nu proberen mijn zenuwen in bedwang te krijgen…

Heb een hele fijne dag allemaal!!

@mootjuh, heeeeeel veel plezier!! Gaat vast goed komen allemaal. Vind het echt zo een leuk verhaal, ben erg benieuwd naar de eerate echte ontmoeting :slight_smile: wacht in spanning af! Geniet!!

@Canim welkom hier, leuk dat je mee gaat schrijven. Ga straks je verhaal nog ff lezen.

@miloutjuhh, welkom thuis! Je bent natuurlijk al weer even thuis, en binnenkort ga je alweer die kant op en dan zijn jullie in ieder geval een stuk dichter bij elkaar! Mooie foto’s van jullie verloving!

@summie, wat een ontzettend mooie woorden weer van je!

Snel weer bericht versturen via app, anders loopt het vast. Later op laptop meer!!

Via Wereldwijzer app

Merhaba ladiesss,

@Mootjuhh: Ik wil jou even een heeele fijne reis en ontmoeting wensen! Zooo spannend! Geniet er lekker van en ben super benieuwd naar jouw update hoe het gegaan is! You go girl!! :slight_smile:

@Summie: Wat heb je dat weer ontzettend mooi geschreven! Je bent echt een fantastisch persoon! Hoe gaat het nu met je?

@Miloutjuhh: Vind het geweldig voor je dat je verloofd bent! Jammer dat ik de foto’s daar van niet kan zien. Lijkt me super joh! Ik zal helaas nog 2 jaar moeten wachten mocht daar überhaupt een kans voor zijn hihi, maar ik voel intussen gewoon lekker met jullie mee. Geniet er van meid en hopelijk zijn jullie gauw weer samen!

@Tamara: Ik snap je en vind het echt rot voor je dat het zo gaat, maar ik hoop zoooo dat jullie er alsnog uitkomen en het toch nog gaan redden samen. Het is ontzettend moeilijk, maar probeer je mentaal voor te bereiden zodat je een eventueel negatieve wending te kunnen dragen door al aan dat idee te wennen zodat je fundering heb gebouwd op het pijnlijke gevoel, maar probeer tegelijkertijd ook hoop te houden en door te vechten en nog niet op te geven. Ik weet niet in hoeverre je hier iets aan heb, maar ik hoop dat je de kracht vind om te kunnen gaan met deze situatie en het straks alleen maar een positieve wending voor je zal zijn. Sterkte meis en we leven met je mee! Knuffel

@canim: Welkom hier! Leuk dat je meeschrijft! Ik zal ook straks jouw verhaal even teruglezen. Ik las iets van een romantische filmscene situatie? Hou ik van hihi! Geniet er lekker van!

Update: Nog steeds geen antwoord van aşkım over een adresje! Is toch raar?!! Zo lijkt het net of hij niet wilt dat ik kom, terwijl hij zegt van wel. Of is dat echt normaal bij hun en zit ik gewoon te zeuren? Hoe dan ook zal ik het zelf uit moeten puzzelen, want ik wil zooo graag terug. Word helemaal duizelig van het gezoek en de frustraties. Soms vertel ik me zelf: geef op, hij doet geen moeite en hij gaat toch in dienstplicht. Maar als ik hem dan weer gesproken heb verklaar ik mezelf voor gek dat ik de gedachte had om op te geven. Pfff ik weet het ook allemaal niet meer! :frowning:
Ik zou bijna vliegtickets boeken en op de bonnefooi er heen gaan om ter plekke een appartementje te huren! Risico of doen?

Zo achter de laptop, en ff een update plaatsen.

@Tamara, las ik nou dat je volgende week eindelijk die kant op kunt? Ik vind het zo ontzettend rot voor je dat het allemaal zo lang duurt voor je antwoorden hebt!
Hier gaat het moeizamer, de lange dagen staan breken me vreselijk op. Maar nu eerst 2 dagen lekker vrij en dan alleen zondag nog ff een dagje en dan eindelijk klaar!
Gelukkig zit het weer erg goed mee de laatste dagen :slight_smile:

@DenizKizi, Wanneer ga je ook alweer heen?? Maar volgens mij is het wel iets typisch turks hoor dat ze allemaal zo makkelijk denken van: komt wel goed! Frustrerend voor de mensen uit landen waar alles direct geregeld wordt en we ietsje punctueler zijn. :wink:
Ik hoop dat hij snel met iets komt. Je kunt natuurlijk ook tegen hem zeggen dat als hij niets voor een bepaalde datum heeft gevonden, jij zelf iets gaat boeken.
Maar op de bonnefooi heen gaan zou ik niet aandurven. Maar ik wil dan ook altijd graag weten waar ik terecht kom.

@Isafzali, wow! Is er ondertussen al iets geboekt? Wat raar dat je moest annuleren, en dat hij nu geen geld heeft om te boeken.
Ik zou gewoon iets gaan boeken hoor, je zit daar al in the middle of nowhere dan wil je toch wel ff van tevoren weten waar je terecht komt. Zoveel hotels zullen er niet zijn denk ik.
Hoe wil hij boeken zonder geld??

@Lovato, jeeeej je hebt geboekt! Leuk zeg dat je nu eindelijk een datum hebt dat jullie elkaar weer kunnen gaan zien! :slight_smile:

@Canim, aaah en jij gaat ook al bijna! Fijn dat je 2 week kunt gaan!

Drama update hier:
Contact is nog steeds minimaal… Heb een heeeeeel slecht voorgevoel de laatste dagen. Hij zegt nadat ie ziek was laatst door zijn rug te zijn gegaan, en naar de dokter was geweest. Ik vroeg hem hoe het was bij de dokter, zegt ie dat ie waarschijnlijk binnenkort naar het ziekenhuis moet en moet blijven. Hij weet niet wanneer en hij weet ook niet wat er dan gaat gebeuren.
Dan moet je net mij hebben, ik vraag dan door: je gaat naar de dokter, die zegt dat je naar het zhuis moet en zegt neit waarom? Heeeeel vaag!
Daar reageert hij dan niet op, behalve maak je geen zorgen, ik ben ok. Euh, ik maak me geen zorgen ik toon interesse…
Dan afgelopen nacht weeeeer een hele discussie gehad, ik push hem teveel. Tja ik wil af en toe merken dat ik een relatie heb, dus wil contact.
En als hij geweten had dat ik hem zo zou pushen, dan had ie gezegd dat ik niet moest komen en dat ik niet mijn geld moest spenderen. Pffff alles bij elkaar begint het voor mij erop te lijken dat hij terug begint te krabbelen. Ik heb gezegd dat ie maar es goed moet nadenken of hij nog steeds wil dat ik kom, aangezien hij dit al eerder zo heeft gezegd. Wat ik dan ging doen als hij nee zou zeggen, want mijn ticket was toch al betaald? Tja, dan is het weg ticket of ik zoek een goedkoop hotel.
Het voelt voor mij alsof hij me laat komen omdat we dat afgesproken hebben. Ik zou er dan ook helemaaal niet raar van opkijken als ik een paar dgn van tevoren hoor dat ie “in het ziekenhuis ligt” Het klinkt allemaal zooooo als een smoes!
Ondertussen bekijk ik een aantal goedkope hotelletjes op Booking.com zodat ik in ieder geval overal op voorbereid ben.
Ik heb er zooooo geen zin meer in! Als ik had geweten dat hij zoooo moeilijk zou zijn, en zo stug dan was ik er noooit aan begonnen. Ik geef het een kans als ik daar ben, maar als hij niet weer dezelfde is als hij was in Mei/Juni, dan vertrek ik naar een hotel óf ik vlieg terug naar huis.
Zo, dat moest er ff uit! Sorry!!!
Ik ga nu eerst lekker genieten van mijn 2 vrije dagen van het festival. Vanavond nog even gezellig met mijn ouders over het terrein, en daarna naar een optreden samen met een collega’tje die ook vrij is :slight_smile: Morgen nog ff een voorstelling bekijken en dan nog 1 dagje en dan zit het er eindelijk weer op. Lijf is opperdepop :wink:

Geniet van de dag dames!!

Hoi meiden,

Gefeliciteerd met deel 100!!!

Waar is de tijd van de delen dat ik nog heel actief meeschreef! Moet ergens de delen in de 30 geweest zijn denk ik. Ik ben dus niet nieuw hier op het forum maar ik lees nog steeds heel graag mee en breek zo nu en dan ook eens in.

Ik denk dat Isafazli eens naar mijn verhaal vroeg dus hierbij wil ik het wel even vertellen:

Ik heb mijn askim leren kennen in 2007 in Kusadasi (jaja nog eentje). Ik heb hem toen meteen de eerste avond van mijn vakantie ontmoet in de disco waar hij werkte en in het begin was het gewoon een beetje flirten en samen dansen en plezier maken. Ik zag hem welke avond opnieuw en was altijd heel erg leuk. Ook had ik hem 1 dag uitgenodigd om te komen zwemmen in mijn hotel en dat was ook heel leuk. Toen ik dan naar huis moest voelde ik wel wat kriebels voor hem en ik heb dan ook wel tranen met tuiten gehuild toen de bus van het hotel vertrok. Eenmaal thuis hield ik nog wel contact met hem, in het begin veel chatten en emails sturen. Maar omdat ik kort erna naar het buitenland vertrok om te studeren is het contact verwaterd en bezag ik het dan ook maar gewoon als een leuke herinnering en vakantieliefde. Echter in de zomer van 2008 ging ik opnieuw naar Kusadasi op vakantie en jaar hoor hij was er nog steeds, in dezelfde disco. We waren echt blij om elkaar terug te zien en de vonk is toen wel echt overgeslagen. Einde van de vakantie weer een heel drama natuurlijk om naar huis te gaan. Dan oktober 2008 terug gegaan met men moeder en weer een hele leuke week met elkaar door gebracht en ook men moeder hem leren kennen. Toen ook echt besloten dat het een relatie was en we het serieus wouden nemen. Vanaf toen een aantal jaren waarin ik heel vaak op en neer gereisd ben naar Turkije. Elke vrije dag op men werk opgespaard om zoveel mogelijk vakanties te kunnen hebben per jaar. In 2010 toeristenvisum geprobeerd maar dit werd steeds geweigerd omwille van vestigingsgevaar. Heel erg flauw maar ze waren toen echt streng! Dan heb ik echt een periode gekregen waarin ik het niet meer zag zitten. Ik zag geen toekomst meer en wist niet meer wat ik moest doen. Ik heb het dan ook uitgemaakt ergens einde 2011. We zijn toen een paar maanden uit elkaar geweest maar uiteindelijk is het toch weer goed gekomen en hebben we besloten dat er iets moest veranderen. In 2012 dan uiteindelijk getrouwd voor de wet in Turkije en meteen visumaanvraag gedaan voor gezinshereniging. 2 Maanden na indiening kwam het verlossende antwoord dat het visum binnen was. In augustus 2012 is men man dan definitief verhuisd naar België. Was wel spannend dat zijn eerste keer België meteen voor altijd was :slight_smile: In begin was het heel moeilijk. Voor hem om zich aan te passen maar ook voor ons om ineens samen te leven. Nu na 2 jaar hebben we goed onze draai gevonden en gaat het beter dan ooit. Nog steeds zijn we heel blij met de keuze die we toen gemaakt hebben.

Zo is uiteindelijk een heel verhaal maar het is ondertussen ook al een verhaal van 7 jaren :slight_smile:

Ik heb vaak wel weer zin om hier wat meer mee te schrijven op het forum maar helaas vind ik zo weinig tijd om updates te maken en ik moet ook echt weer groeien in al de verhalen van iedereen. Maar wie weet komt het er binnenkort wel weer eens van.

Groetjes Birgül

Gefeliciteerd met deel 100! Ik zie veel nieuwe gezichten wat is er veel geschreven in mijn drie weken afwezigheid! Excuus nogmaals…

Heb een heerlijke tijd met me ouders gehad! Het is alleen veel te snel gegaan! Jullie kennen allemaal dat gevoel als je afscheid moet nemen van je askim wel, nou kan je vertellen met je ouders is dat gevoel er net zo hard! Heb een verschikkelijke rot dag nu! Heb ze vanochtend nog gezien en bij het afscheid me ontzettend groot gehouden.

Maar toen ik weg liep met askim brak ik! Alsof me hart kapot ging, heb een halfuur op de straat staan huilen in askims armen buiten zicht van me ouders wou niet dat ze me zagen, nu nog huilen askim heeft me net ontzettend goed opgevrolijkt maar is zojuist naar ze werk gegaan en nu zit ik weer alleen in huis en de leegte maakt me verdrietig. Wat is dit ongelofelijk zwaar! Vraag me af waarom mijn leven zo ingewikkeld is geworden leef in twee landen en in beide landen mis ik iets, toch ben ik hier in turkije veel gelukkiger dan in nl maar toch blijft dit lastig.

Ik wacht op een teleportatiemachine waardoor reizen makkelijker word, zou er al me spaargeld aan spenderen aan zoiets!

Sorry dat ik niet op jullie reageer maar hoop dat jullie het begrijpen teveel bij te lezen en teveel emoties

Via Wereldwijzer app

Zal nog even vertellen hoe het was met me ouders even aan vrolijke dingen denken!

Ben vier keer uiteten met ze geweest twee keer met askim erbij! Het gaat heel erg goed met askim en me ouders vooral me vader ben ik erg blij mee! Hij heeft askim echt geaccepteerd hij ziet ook hoeveel trekjes askim en me vader gemeen hebben en hoe beschermend en zorgzaam askim is, hij ziet dat die niks te vrezen heeft zolang askim mij beschermd! Ze vechten zelfs over mij wiens princesje ik ben haha! Heel leuk!
Askim had eerst wel zijn twijfels over me vader of hij hem wel echt accepteerde, dit kwam vooral omdat me vader vaak zijn lolbroek aan heeft en askim zijn grapjes niet altijd snapte en dat kwam dan raar over! Maar elkaar pesten hoort bij onze familie alleen moet askim er nog wel aan wennen haha!

Ook was de verloofde van askims vriend er! Paar keer in de avond met haar en een vriendin van haar in de kroeg gezeten wat ook super leuk was! Nog nooit zo druk geweest in zo’n korte periode haha!

Ben elke dag rond het eind van de middag naar me ouders gegaan en gebleven tot iets na het avondeten! Wat was het lekker om weer bij te kletsen en lekker te zwemmen met me moeder!

Ook hebben ze de kleine baby cavia gezien! Ochh dat weten jullie niet eens alleen als je me op fb hebt haha! Mijn cavia is bevallen van een nestje van twee! 1 heeft de nacht niet gehaald, had verlamde achterpootjes en geen slikreflex erg jammer want het was echt een prachtig beestje! De andere doet het heel erg goed! Is erg nieuwsgierig en actief eet al alleen (geboren op de 16e). De babycavia is gek met askim en is ook altijd rustig als die bij askim zit, bij mij probeert die weg te rennen :frowning:

Al met al drie heerlijke weken gehad die van mij wel langer hadden mogen duren! De tijd gaat te snel voorbij en dat is gewoon k*t! Ga zelf midden/eind november terug naar NL voor een paar maandjes weer me hele familie zien! En dan hopelijk samen met askim!!

Via Wereldwijzer app

@mootjuh heel veel plezier!! Wat ik zo begrijp uit je verhaal ga je iemand opzoeken die je online hebt leren kennen? Wat spannend zeg! Ben benieuwd hoe het is als je elkaar voor het eerst real life gaat zien!!!

@ladyside dank je wel!! :slight_smile: vind het tot nu toe erg gezellig over komen hier :smiley:
Maar wat een lastige situatie bij jou! Snap je twijfel en slecht voorgevoel wel! Ik hoop natuurlijk heel erg dat het niet zo is maar vaak klopt je gevoel wel. Vind het wel goed van je dat je al kijkt naar hotels voor het geval dat! Je kan beter op alles voorbereid zijn dan daar ineens zo staan! Maar hopelijk loopt het toch anders dan dat je gevoel nu zegt!!

@deniz kizi weet je niet zeker als je gaat waar je kan verblijven dan? Wat je ook altijd kan doen ( heb ik nou ook gedaan ) is via trivago kijken voor hotels of appartement in die omgeving en dan op de site van hotel of appartement zelf kijken wat dan de eventuele kosten zijn? Dan zou je iig zeker weten waar je eventueel heen zou kunnen en wat de kosten dan kunnen zijn? Ik had juist tegen m’n vriend gezegd van ik kijk wel voor een hotel zodat ik zeker weet waar we gaan verblijven en dat er dan ook plek is en we ook echt samen kunnen zijn dan. Weet natuurlijk niet of dit eventueel bij jullie een mogelijkheid is?

@birgul wat leuk jullie verhaal te lezen zeg!! En wat fijn dat je nou lekker samen bent! Zal voor hem indd wel erg spannend geweest zijn dat z’n eerste bezoek naar België gelijk voor altijd was! Maar mooi om te lezen dat je toch telkens wel weer bij elkaar terug kwam en dat uiteindelijk tot een mooi leven samen heeft geleid!!!

@LBDSS aah ja het is lastig he! Welke keus je ook maakt om waar te wonen er is altijd gemis :frowning: hopelijk kom je snel een beetje tot rust! Maar je hebt zo te lezen wel een hele fijne tijd met ze gehad!

Via Wereldwijzer app

Hellooo

Ahhh, het 100ste deel alweer! Gefeliciteerdd.
Hallo Canim :slight_smile: ! Ik ga nu eerst jouw verhaal lezen!!

@Flooortjee dank je wel!! Haha en wat leuk dat je m’n verhaal gaat lezen :wink:

Via Wereldwijzer app

Woaaaaaaaahhhhhhh!!! Askim vroeg me zojuist net op de app of ik met hem wil trouwen!!! Wattttttt!!! Mijn hart gaat tekeer!!!
Ik schreef: haha are you serious ;-). Hij schrijft: Askim, ik vraag het je nu
Woooaaaaaaaahhhh!! Wat gebeurd er?!!!
Sorry sorry dit MOEST ik ff hier kwijt!!

@Deniz kizi waaauuuw echt waar!!! Dus je idee van of hij wel wilt dat je komt is vast helemaal weg :wink:

Nu ben ik wel erg benieuwd wat je geantwoord hebt :wink:

Via Wereldwijzer app

Ow ja EN hij vertelde erbij dat hij morgen weet waar ik kan verblijven en vroeg me de datum en aantal dagen dat ik wou, dus hij was er wel mee bezig!! En ik weet nu al wat er gaat gebeuren zodra ik terug ben daar!!! Omg!!! Ik word helemaal gek hier! Ik drooommm!!!

Hahaha canim, het is nu 10 min geleden dat hij dit schreef en heb er nog geen antwoord op gegeven, alleen maar hartjes en smileys stuurde ik! Ik was in shock en nog steeds! Omg!

Haha jaaaaa dat snap ik wel!! Haha maar wel super leuk!!! En vast ook iets wat je graag wilt denk ik :wink:

Via Wereldwijzer app