Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 100!!!!!!!!! :-)

Kardelen dat heb ik nog niet gedaan! Ik geloof er heel erg in! Heb het zelf een beetje genomen als een teken van me onderbewuste dat ik op mezelf moet focusen en mijn lichaam de rust moet geven die het verdient voordat ik grote verantwoordelijkheden aan gaan! (Askims familie zeurt veel over dat askim en ik kinderen moeten maken vandaar miss de baby?) Het schiet idd maar niet op met mij heel erg balen dat wel!
Turkije heeft nog niks gestuurd dus maak je nog maar geen zorgen! De plannen waren er wel maar volgens mij zijn ze terug geroepen omdat er angst was voor oorlog ofzo i dunno askim vertaald het nieuws hier voor mij maar natuurlijk niet een super goede vertaling haha! Gok er inderdaad maar op dat die geen internetbundel heeft, ik hoop wel dat je snel een berichtje of iets krijgt! Sterkte

Ladyside volgens mij heeft het jou wel echt goed gedaan om een kijkje te nemen in je askims leven omdat je nu meer begrijpt waarom dingen soms niet lukken dus minder frustraties? En geen zorgen het seizoen is bijna voorbij! Gaat je askim naar zijn familie of blijft die werken?

Vandaag heel Manavgat doorgelopen om een apotheek te zoeken die open is! Heel irritant als je medicatie precies tijdens bayram op raakt! Uiteindelijk wel gevonden maar door de uren wandelen ben ik nu heel erg moe! Gelukkig hoef ik niet te koken heb nog pannenkoeken yumm!!
Ook bakspullen gehaald kan ik binnenkort weer lekker koekjes maken! Wat heb ik bakken gemist!! :slight_smile:

Met mij en askim gaat het echt heel goed lijkt wel alsof we met de dag gelukkiger met elkaar zijn!

EN!!!
Me zus komt langs!!! Begin november zoveel zin in! Ze gaat askim voor het eerst ontmoeten in het echt! Spannend! Hoop dat ze in het echt net zo’n klik hebben als op skype :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

@Kardelen, aaah wat rot dat je je askim nog niet het kunnen spreken! Hoop dat hij snel weer iets kan laten horen.
En volgens mij is het in Van nog steeds rustig, zit meer tegen Irak/ Iran aan, dan Syrie. En volgens mij is Turkije meer met Syrie bezig dan met Irak. Ik heb mijn askim er ook nog niet over gehoord trouwens, zijn familie komt uit die buurt. Van/Hakkari. Hij zit vast rustig op de basis en ziet geen mogeljkheid tot bellen.

@LbDSS, jaaaa het is zeker goed geweest om daar ff 2 week in het seizoen te zijn, maar ondanks dat vind ik het nog steeds enorm K** haha! En het heeft mij ook ontzettend goed gedaan om van andere mensen te horen dat hij tegen hun had gezegd dat zijn schatje uit Holland eindelijk weer kwam. En dat dat ook het eerste was dat sommige mensen tegen me zeiden na de kennismaking :slight_smile:
Maar toch is een lange afstandsrelatie echt zooooo niks voor mij! Ik wil terug!!!
Ah was het nog niet afgelopen allemaal, datde winkels nog niet open zijn? Ik dacht dat het alleen dit weekend (zaterdag) was… Je hebt uiteindelijk wel je medicijnen? En waren de “toeristen” apotheken ook dicht? Of hebben die niet wat je nodig had?
Fijn dat je weer dingen kunt gaan bakken :smiley: Lekkerrrrr!
Nog ff geduld, dan kun je je zus alles laten zien, je nieuwe huisje, en natuurlijk die lieve vent van je! En je hebt Egwene bijna daar!!

Heb hier nog niet veel gereageerd sinds ik terug ben ik ben in een groot zwart gat gevallen en ga elke dag werken maar met veel tege zin. Kben nu aan het wachten op het parket om verklaring af te leggen over ons huwelijk… Mijn vakantie was leuk de familie van askim is echt lief en kvoelde me al snel thuis…het henna feest was super leuk het was bij askim in de tuin hadden mooi weer en er Is veel gedanst…de dag nadien toch wel wat meer stress en dat was ook wel te merken ben naar de kapper gebracht en werd opgehaald in een limo verrassing zei askim hèhè eerste verrassing toen zijn we naar zijn thuis geweest waar iedereen begon te wenen toen ze mij zagen ik werd in de zetel gezet en iedereen wou op de foto ( te lang staan wqs niet goed voor de baby hèhè) dan zijn we op een gegeven moment naar de zaal gegaan en werden askim en ik in een aparte ruimte gezet

Via Wereldwijzer app

Toen we in de zaal mochten sprong het liedje op dat askim elke dag voor me zingt Ooo ik kreeg tranen in men ogen verrassing :wink: het was echt leuk alleen jammer dat me mama bijna heel de avond geweend heeft en ik vond dat ik toch bij haar wat moest blijven maat het was echt leuk zijn we 2 dage na dien vertrokken heel de nacht in de bus gezeten om daar ook te horen te krijgen dat er iets niet ok was met de papieren zijn dan net als het gemeentehuis dicht ging nog kunnen trouwen met veel geluk maar het is gelukt… het Is erg vreemd om thuis te zijn ik mis askim en zijn familie
Kmis dat askim op me buik gaat ligge om de baby te zoeken Kmis echt zo veel… met de baby gaat het goed denk ik word weinig gewaar van de zwangerschap maar ben er ook ni echt met bezig

Via Wereldwijzer app

@Littleone, aaaah dat klinkt als een mooie bruiloft! En wat fijn dat je moeder er toch bij was.
Hoezo word je weinig gewaar van de zwangerschap, en ben je er niet zo mee bezig?? Ik denk dat ik met niets anders in mijn hoofd kan zitten als ik zwanger zou zijn. Hoeveel weken ben je nu??
Oh en ik heb je even opgezocht op FB en kon je profielfoto zien :smiley: Wat zagen jullie er mooi uit!!

Kardelen, dat mag jij zeker vragen. Ik ben 27 en mijn askim 29. Wij zijn volgende week 9 jaar samen. Ook ik woon in manavgat haha.

Littleone…wat leuk om te lezen dat jullie zo een fijn feest hebben gehad…Veel geluk samen.

Summie…super leuk om te lezen dat je weer verliefd bent. Het is je echt gegund.

Ladyside ik ben eerst veel met het trouwfeest en de trouw bezig geweest nu moet ik papieren in orde maken om het huwelijk hier ook in orde te hebben en om askim naar hier te krijgen ik ben nu 16 weken en 3 dagen

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Goeieavond allemaal

Littleone heel blij om iets van je te horen, kan geloven dat je in een zwart gat bent gevallen na je terugkomst. Ben heel blij dat je moeder erbij was voor je, en ik hoop dat de papieren heel snel in orde komen en dat het parket en alles vlug geregeld geraakt. Het lijkt me dat je een romantische tijd hebt beleefd, het is je gegund!!
16 weken, je bent bijna op de helft van je zwangerschap, knuffel meid!!! Hoelang moet je nog werken?

Filiz fijn om je verhaal te lezen, en manavgat, dat lijkt me daar een plek die goed in de markt ligt;)) hoe oud is je zoontje?

Ladyside, na zo een tijdje bij je aşkım is het wel weer even afkicken en wennen, dat langeafstandsgedoe is niet zo fijn, wel goed dat je het wat beter kan plaatsen, en dat je ziet of gemerkt hebt, dat hij het toch ook wel wilt!! Heb je al kunnen skypen ondertussen?

Lbdss: veel succes woensdag, hoop dat je goed nieuws krijgt!! Dromen kunnen toch een akelig gevoel nalaten… En het is idd zo dat het een soort verwerkingsproces is van je onderbewustzijn. Hoop dat je ondertussen al wat gesetteld geraakt in je nieuwe stekje, en alles zijn eigen plaatsje krijgt! Leuk dat je zusje komt, zal wel spannend voor je zijn, en voor je aşkım!!

Kardelen: hoop dat je ondertussen je aşkım al hebt kunnen bereiken. Geen idee hoe het daar verloopt in turkije…

Summie: hoe is het met jou meid? Al terug gewoon van thuis te zijn? Geniet gewoon, het is je gegund!!

Xlovato: blij te horen dat je stage zo goed meevalt, en je hebt gelijk, tijd gaat sneller voorbij zo!!

Miloutjuuuh: hoe is het met jou? Leuk weekend gehad met je moeder?

Ook de rest van de meiden even een knuffel en grtjes!!

Hier alles redelijk goed, heb besloten in november toch te gaan, voor een week, weet wat jullie gaan denken, maar dit is iets wat ik gewoon moet doen. Valt deze week niet mee, dan kap ik ermee, maar ik wil het deze kans nog geven!
Mijn vader en broer negeren gewoon het onderwerp en mij,ze vragen er niet om. Mijn broer heeft me zelfs van fb verwijderd, gewoon voor mijn status en foto’s, terwijl hij hem helemaal niet kent… Fb is wel virtueel, maar twas wel slikken.

Grtjes allemaal en knuffel

Via Wereldwijzer app

@ Isafazli heel vervelend dat van je pa en broer. Trek het je niet te erg aan wat wij denken jij moet dit voor jezelf doen. Als het voor jou goed voelt om nog eens te gaan dan moet je dat ook doen. Liefde is niet een knopje die je even aan of uit kunt zetten het is een proces waar je door moet of het nu goed afloopt of niet goed afloopt. En zoals hier vaker is gezegd beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt dan spijt hebben om iets wat je niet gedaan hebt. En de vraag wat als is ook verschrikkelijk dus doe wat goed vor JOU is. knuffel

1 like

10-10 Egwene :turkey: Side 3 nachtjes
14-10 MarijeNdv :turkey: Kusadasi 7 nachtjes
17-10 canim24 :turkey: Alanya 10 nachtjes
25-10 xLovato :turkey: Manavgat 18 Nachtjes

******BACK AT

MarijeNdv 26-10
egwene 28-10
xLovato 04-11
canim24 03-11

***- BIRTHDAY’S.

06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
20-12 xLovato
05-01 MarijeNdv
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
03-06 Canim24
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
MarijeNvd : 16 oktober 2013
Ladyside : 11 april 2014
Canim24 : 09 juni 2014

Via Wereldwijzer app

@littleone, aha! Ik hoop dat het allemaal een beetje voorspoedig zal lopen en je askim snel bij je kan zijn!

@isafazli nog steeds niet kunnen skypen… vrees dat ik hem maar weer gewoon moet bellen en hem niet te zien ga krijgen de komende tijd.

Aaah ging alles maar zo makkelijk als dat het in dromen gaat. Nog net ff laatste anderhalf uur gedroomd dat ik “even” een dagje naar aşkım ging om hem te verrassen. Naar zijn werk gegaan, en daar gewacht tot ie kwam. Hij moest zelfs huilen hahaha!
Alleen wel heel raar dat het totaaaal ergens anders was dan zijn huidige werk, maar wist er wel de weg en de collega’s wisten ook wie ik was. Toen snel weer het vliegtuig halen en ik werd wakker… alleen in mijn eigen bed :frowning: Stomme dromen!! Konden we maar even snel op en neer een dagje om de mannen te verrassen… a la star trek :wink:

Ik ga maar es uit bed… fijne dag meiden!

Via Wereldwijzer app

Het is erg stil hier jeetje…

Isa wat jammer dat je vader en broer zo doen ik ken er alles van. Het is echt niet leuk ik raad je aan ondanks dat toch zelf je gevoel te volgen. Ik hoop dat ze snel van gedacht veranderen en dat het erg mee valt bij je askim

Ladyside wat een leuke droom hèhè hoe gaat het nu tussen jou en je askim?

Summie waar blijft de rest van het verhaal?

Ik moet 21 december stoppen met werken maar soms is het werk al exht zwaar maarja ik moet nog zoveel mogelijk centjes sparen want ik moet dringend op zoek naar een huisje appartementje dat geschikt is voor mij askim en ons Ukkie.

Heb nog even jullie raad nodig… ik en askim hadden eerst altijd gezegd 2 namen te nemen een Belgische en een Turkse maar als ik naar zijn broer zen Kids kijk zie ik dat dat eigenlijk ni werkt… ik heb askim gezegd om dan een naam te doen en dan gewoon de Turkse maar askim heeft schrik dat hij/ zij dan gepest gaat worden… Wat denken jullie?

Via Wereldwijzer app

@ Littleoone dat is een hele goede vraag van je. Er zijn ook Turkse namen die europees klinken even als voorbeeld; Cennet. Dit betekent hemel en je spreekt het uit als Djanet / Janet. Dat klinkt al heel westers toch? Misschien kunnen jullie naar zo’n naam op zoek gaan. Bovendien denk ik niet dat in deze tijd van multiculti het kindje gespest zal worden om zijn naam. Tegenwoordig hoor je de gekste namen. En pesters vinden altijd wel een reden ook als het kind een ‘normale’ Belgische naam heeft.
Ikzelf zal mijn kinderen wel Turkse namen geven. Die vind ik gewoon mooier en ze hebben vaak een mooie betekenis. En als ze dan toch hier opgroeien dan dragen ze hun vaderland toch een beetje bij zich door middel van hun naam.

:zon02:

1 like

Hallo meiden,

@Littleone Heb de foto van jullie bruiloft gezien, jullie zagen er super mooi uit!
Klinkt ook als een mooi feest!
Ik hoop dat het allemaal vlot gaat lopen, je askim snel bij je is en jullie dan samen van de laatste tijd zwangerschap kunnen gaan genieten.
Hier is het echt nog niet zo ver, maar askim en ik hebben het ook al eens over namen gehad. Hij had het zelfde als jou askim. Stel we wonen in NL word een kindje dan niet gepest met een Turkse naam. Maar er wonen in NL zoveel mensen met zoveel verschillende nationaliteiten. Je moet alleen een beetje oppassen wat voor naam je kiest. Zou heb je hier de meisjes naam Eylül, dan is de kans natuurlijk groot dat er gepest gaat worden omdat het lijkt op lul. Ik zeg altijd een Turkse naam maar dan zonder letters die we in Nederland niet kunnen uitspreken.

@Summie meid wat heerlijk dat je weer verliefd bent. Cultuur kan soms moeilijk zijn hier, klinkt best heftig wat er allemaal gebeurd is. Ik hoop wel dat je lekker kunt genieten van je vlinders samen met je askim.
Hoe gaat het met jullie nu je weer terug bent?

@LBDSS Wat een vervelende droom! Ik hoop dat je snel alles een beetje op orde hebt, en dat het ziekenhuisbezoek goed gaat.
Lekker aftellen tot je zusje komt. Heerlijk meid!

@Kardelen je askim al kunnen bereiken? Ik weet dat er een aantal dorpen langs de grens met Sirie zijn geevacueerd maar verder is er voor zover ik weet nog niet echt gevochten ofzo in de grens gebieden.
Ik hoorde wel van askim dat er weer heel veel demonstraties zijn in veel grotere steden. En dat in Van en nog een stad de politie heeft gezegd dat na een bepaalde tijd mensen niet meer naar buiten mogen hierdoor.
Askim vertelde me ook dat er in Kusadasi heel veel Amerikaanse soldaten rondlopen. Schepen, helikopters alles van het Amerikaanse leger is daar. Zodra het nodig is gaan die naar de grens met Sirie en Irak.

@Isa als dit voor jou goed voelt moet je dat zeker doen! Je bent gek op hem, en ergens voel je dat het niet helemaal goed is maar je kan die gevoelens niet zomaar uit zetten. Ik hoop dat de sfeer bij jou thuis beter gaat worden!
En wij zijn hier om advies te geven, soms zijn we misschien wat hard zoals bij jou of deniz kizi maar dat is ook omdat we elkaar zoveel mogelijk willen steunen en willen behoeden voor grote fouten. Maar natuurlijk zullen we je niet veroordelen dat je de keuze gemaakt hebt toch te gaan. We zullen je steunen als dat nodig is, maar we hopen natuurlijk dat we enorm mooie dingen van je mogen gaan lezen!

@Ladyside soms zou ik ook willen dat dromen werkelijkheid konden worden!
Maar helaas moeten we geduld hebben. Soms niet makkelijk als je elkaar zo weinig kunt spreken/zien. Hoop dat jullie snel kunnen skypen.

Even een paar dagen niet de tijd kunnen vinden om een update te maken.
Vrijdag avond is mn moeder gekomen. Zaterdag de eerste dag van Bayram met de familie hier door gebracht. In de straat waar we voorheen woonde met alle familie. Geen schapen maar 2 stieren die dit jaar weer geslacht gingen worden. Blijft ergens toch bijzonder om het mee te maken, al had ik na 1 er wel genoeg van. Daarna zijn de vrouwen druk om alles netjes te snijden en te verdelen en vervolgens er een eerste maaltijd mee te maken. Even gek bij de eerste happen, maar het vlees is zo vers en dus enorm mals. Na het eten met de kids naar Lunapark geweest en s avonds vroeg slapen want het was een korte nacht geweest.
Zondag lekker gaan shoppen met mn moeder en zusje :slight_smile: En nu is mn moeder bij haar in het hotel. Morgen avond is ze weer hier tot vrijdag middag.
En dan vrijdag avond ga ik lekker naar askim :):):):):):):slight_smile: Zaterdag heeft hij vrijdag dus hebben we lekker een dagje samen.

Nu duik ik mn bedje in. Morgen begint de school weer dus weer vroeg op staan morgen.

Slaap lekker meiden.

@LBDSS wat een nare droom meid, gelukkig dat je huisje al ergens begint op de kijken meid! Morgen weer naar het ziekenhuis spannend! Veel succes morgen meid! Ooh en je zus komt! Super leuk dat ze hem nu een keer in het echt kan ontmoeten! Hopelijk is de klik er maar dat zal vast wel goed komen!

@summie wat heerlijk om je verhaal te lezen meid, ik ben benieuwd hoe het nu allemaal verder zal gaan maar zoals je zelf al zegt de basis is gelegd, echte liefde overwint alles!

@ladyside het seizoen is gelukkig bijna afgelopen meid en hopelijk heeft je askim dan meer tijd voor jou!

@kardelen1 ik snap je bezorgdheid om je askim het is allemaal ook niet niks meid! Hoop dat je snel weer wat van hem hoort, misschien dat zijn internet bundel idd op is.

@littleoone heerlijk om je verhaal te lezen meid! Zo te lezen heb je heerlijke dagen gehad en een mooie bruiloft! En ik ben zo blij voor je dat je moeder er bij was! Kan begrijpen dat het nu allemaal moeilijk is dat je nu weer terug bent, ik hoop dat je een geschikt huisje kunt vinden voor jullie samen met de baby!

@isafazli de tijd gaat idd sneller zo! Ik snap je meid, liefde is iets wat zo maar niet voorbij gaat, vind het knap van je dat je toch gaat en hem nog een kans geeft! Je ziet wel hoe de tijd dan samen is! En wat erg dat je vader en broer zo doen en dat je broer je zelfs heeft verwijderd van Facebook… Knuffel voor jou meid!

@miloutjuhh zo te lezen heb je een hele leuke tijd samen met je moeder! Wat leuk dat je samen naar je zusje bent geweest! Geniet nog van de tijd samen met je moeder! En wat heerlijk dat je naar je askim gaat! Eindelijk!

Het is hier idd erg rustig, hier gaat alles goed! Het komt steeds dichterbij!

Welterusten allemaal! Xx

Via Wereldwijzer app

10-10 Egwene :turkey: Side 2 nachtjes
14-10 MarijeNdv :turkey: Kusadasi 6 nachtjes
17-10 canim24 :turkey: Alanya 9 nachtjes
25-10 xLovato :turkey: Manavgat 17 Nachtjes

******BACK AT

MarijeNdv 26-10
egwene 28-10
xLovato 04-11
canim24 03-11

***- BIRTHDAY’S.

06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
20-12 xLovato
05-01 MarijeNdv
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
03-06 Canim24
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
MarijeNvd : 16 oktober 2013
Ladyside : 11 april 2014
Canim24 : 09 juni 2014

Via Wereldwijzer app

Goede morgen meiden

@summie kreeg een mail dat je een privé berichtje probeerde te sturen maar mn inbox zat vol, nu moet het als het goed is wel lukken.

Enorm verkouden :frowning: askim hoorde het gisteren op Skype al aan me en is dan meteen super bezorgd. Dan denk ik het is maar een verkoudheid hahaha

@egwene bijna meid! Gaat het weer wat beter met je? Gek dat ze niks aan die ontsteking willen doen.

Fijne dag meiden.

Via Wereldwijzer app

Hallo meiden,

Sorry dat ik de laatste tijd niet zoveel meer reageerde, maar bij terugkomst uit Turkije viel ik ontzettend in een zwart gat en dat werd maar niet minder. Ik vind het echt super knap hoe jullie dat allemaal doen!
Ik wilde ook even vertellen dat ik morgenochtend om 6.20 uur weer op het vliegtuig zit naar Izmir en ik kom dinsdag weer terug.
Zodra ik terug ben, zal ik proberen alles te terug te lezen en mee te schrijven.

Fijne dag meiden

Deniz goeie reis!!!

Via Wereldwijzer app

Deniz veel plezier

Via Wereldwijzer app