Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 100!!!!!!!!! :-)

Yay verhuist!! Nja yay?? I dont know!!

Dit is het smerigste huis was ik OOIT heb gezien!! Studentenhuizen zijn er niks bij!! Alsof er een zwijn gewoont heeft!! Stofpluizen danste het hele huis door, tegels die wit of beige achtig waren waren zwart!! Spiegels kon je niks meer in zien! Heb dus lekker gepoetst… ik kon wel janken dit had ik niet in gedachten met verhuizen! Had gedacht haal overal n doekje doorheen even stofzuigen en inrichten! Helaas dus… met de smoes dat de vorige eigenaar vier dagen in het ziekenhuis had gelegen! DIKKE SMOES!! Er was maanden niet schoongemaakt en dat was duidelijk te zien!!

Ook zitten er mooie deuken in me deuren van een mannetje met losse handjes zo te zien! Aarghhh ik kan wel janken meiden echt waar!

Nja flink geboent met askim en dan begint t wel ergens op te lijken!

Morgen verder mja askim zou een vrije dag hebben! NIET DUS!! Krijg ik net bovenop dit alles het vrolijke telefoontje dat meneer morgen moet werken vanwegen een themafeest wat elke week is verder maar dat kon ze baas vorige week nog niet vertellen… compromiss hij mag om 20:30 beginnen ipv 16:30… yay… had me vergeugd op EINDELIJK na al die maanden askim weer eens een hele dag voor mezelf te hebben, en waarom zo last minute en waarom na al die tegenslagen dan ook nog eens dit!!!

Ben ook nogsteeds hondsberoerd, vanochtend bijna flauwgevallen dus het ging van kwaad naar erger! En ik dacht dat t ergste zou zijn dat ik en askim stressruzie zouden hebben… das nie eens gebeurt trouwens! En daar had ik me op voorbereid!

1 slaapkamer had trouwens glow in de dark sterren OP de inbouwkast! Heb die er ook allemaal af moeten peuteren ben toch geen klein kind??

Al met al merken jullie miss wel dat ik ONTZETTEND chagerijnig ben!

Allemaal door dat ZWIJN dat hiervoor in dit appartement heeft gewoont! En ik zag calve pindakaas, hagelslag en een libelle dus ik vermoed nog ook eens dat het een landgenootje van me was!! Potverdorie!

Ga nu maar proberen slaap te pakken al ruim 13 uur wakker doet me humeur ook nie veel goeds!

Trusteee

Via Wereldwijzer app

Wat verschrikkelijk zeg LBDSS. Heb het echt met je te doen. Nooit leuk “thuis” komen in zo’n smerig huis. Verhuizen brengt al veel stress mee en dan ook nog dit. En je aşkim morgen werken… zucht. Dikke knuffel voor je meis.
Rustig aan doen. Hopelijk voel je je morgen beter.

Succes met de turkse les morgen @deniz kizi

Vandaag aşkim gesproken en gezien. Hebben video chat gedaan via een app. Ben helemaal blij :slight_smile:

Liefs

Via Wereldwijzer app

Even een update vanuit het mooie Turkije. Tis heerlijk genieten…vermaak me super goed…er gebeurt hier echt van alles… het leven is hier soms net een soap…en het ergste ik speel er zelf ook nog een rol in…maar het gaat goed me…later komt een uitgebreide update van me…

Via Wereldwijzer app

Goeieavond meiden,

Summie blij te horen dat alles daar goed gaat, ben benieuwd naar je verhalen;))

Bianca super dat je je aşkım hebt gehoord en gezien. Hoop ook dat je wat meer hebt kunnen doorvragen!!

Lbdss niet leuk om zo te moeten verhuizen, zoveel werk en zo weinig tijd. Balen dat je aşkım moet werken morgen, en dat je lijf niet meewilt zoals je het wilt. Hoop dat jullie “nestje” vlug vorm krijgt en dat je dan kan genieten van wat rust. Is alles in orde gekomen met de meubeltjes!! Knuffel!!!

Deniz: morgen Turkse les? Ben benieuwd hoe je het zal stellen! Veel succes!!! Blij dat je het ook wat rustiger aan doet. Hoe gaat het nu met de communicatie?

Yildiz fijn te zien dat je terug op internet kan. Het is maar als het er niet meer is dat je weet wat je mist;))

Egwene: spierkracht vermindert snel! Maar dagelijks wat trainen en je komt er wel, je bent nog jong;)!! Jammer dat het contact wat minder is… Is er een kans dat jullie elkaar zien in Turkije?

Ladyside: ik hoop zo hard voor jou dat het lukt dat hij naar hier komt!! En ja dr. love… Voor de liefde met je kop op tv, waarom niet e;)) hoop dat de communicatie wat vlotter voor je gaat!!

Via Wereldwijzer app

Miloutjuuuh morgen komt je moeder zeker!? Veel plezier en geniet ervan!! Blij dat je buik al beter is!!!

Kardelen: hoelang moet hij nog zijn legerdienst doen? Kan me inbeelden dat het verwarrend moet zijn voor hem. Het blijft een hekel onderwerp!!
Blij dat je een leuke tijd hebt gehad ginder! Geraak je het al terug gewoon hier!?

Tam198 blij dat de Turkse les meevalt. Toch 4 jaar? Succes!!

Xlovato geluk dat je het nu voorhebt met je pas, stel je voor dat je zo niet mag vliegen!! Leuk dat je je draai begint te vinden op je stage!! Het is ook wel zo dat als de mensen je leren kennen je een stukje van hun familie wordt!!
Aftellen is wel leuk zo!!!

Marijenvd leuk dat hij maar 4 dagjes hoeft te werken. Komt nu wel heel snel dichtbij! Geniet ervan meid!!

Ook de andere meiden eventjes groeten en een knuffel naar tam sturen: hoe gaat het nog met jou meiske?

Hier niks nieuws te melden!
Grtjes allemaal!!

Via Wereldwijzer app

@Lbdss: Oh nee wat jammer van de viezigheid in het huis en het extra werk. Vooral nu je je niet zo lekker voelt en dat askim ook nog eens moet werken. Ik snap goed dat je baalt mop. Maar voor je het week is jullie nestje een paleisje en voel je je weer kiplekker en kunnen jullie er samen van genieten xX

@Bianca1984: Dank je, ik ben benieuwd. Video chat via een app? Wat gezellig :-). Welke app is dat dan?

@Summie: Wat fijn te horen dat je je zo goed vermaakt daar! Je verdiend het mop! Blijf lekker genieten daar en ben benieuwd naar je uitgebreide update xX

@Isafazli: Dank je wel. Ik ben ook benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in. De communicatie tussen mij en askim ging overigens als van nature. Ik begreep gewoon wat hij tegen me zei en vaak antwoorde ik in het Turks terug en soms half Turks half Engels, maar gelukkig begreep hij me over het algemeen wel. Als hij of ik het niet begrepen legden We het rustig op een andere manier uit, lieten We het zien of gebruikte we Google translate, maar joh we hadden hele gesprekken :-). Ik ken gelukkig nu ook aardig de taal, ik ga dus niet naar Turks 1 hihi.

10-10 Egwene :turkey: Side 8 nachtjes
14-10 MarijeNdv :turkey: Kusadasi 12 nachtjes
17-10 canim24 :turkey: Alanya 15 nachtjes
25-10 xLovato :turkey: Manavgat 23 Nachtjes

******BACK AT

MarijeNdv 26-10
egwene 28-10
xLovato 04-11
canim24 03-11

***- BIRTHDAY’S.

06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
20-12 xLovato
05-01 MarijeNdv
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
03-06 Canim24
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
MarijeNvd : 16 oktober 2013
Ladyside : 11 april 2014
Canim24 : 09 juni 2014

Via Wereldwijzer app

LBDSS,balen dat het zo’n vies appartement is en je askim weinig tijd heeft om te helpen misschien een vriendin vragen om te helpen? En als alles schoon en ingericht is ben je het zo vergeten en geniet je van jullie nieuwe appartement.

Miloutjuuuh,nog 1 dagje en dan lekker je moeder bij je.

Summie,lekker blijven genieten.

Deniz kizi,ik ben hier degene met een kind.

Via Wereldwijzer app

@Turkijelover: Woon je hier of in Turkije? Hoe oud is jouw kind?

Deniz kizi ik woon hier mijn zoontje is 5… lang verhaal

Via Wereldwijzer app

Hallo meiden,

@Kardelen Ik hoop dat je samen met je askim hebt kunnen genieten van het weekje samen. Dat is denk ik ook heel verwarrend voor je askim. Natuurlijk staat koerd niet gelijk aan pkk maar ik snap zeker wat je bedoeld!
Wanneer is je askim klaar?

@Ladyside wat zou dat heerlijk zijn als je askim op die manier naar Nederland komt :slight_smile:
Ik las het op je fb van die aardbeving lijkt me best eng. Ik heb er hier nog geen last van gehad.

@Egwene, jammer dat je askim slecht te bereiken is.
Het trainen weer langzaam aan het opbouwen, hoop dat het allemaal goed gaat en je snel weer wat meer kracht hebt.

@Denizkizi. Ik woon nu weer wel in Turkije maar niet bij mijn askim.
Ik heb 2012/2013 ook hier gewoond/gewerkt als au pair. Daarna terug gegaan naar Nederland. nog wel 6 weken in de winter bij askim geweest en nu sinds 7 september weer terug bij mijn au pair gezin.

@LBDSS balen dat het wat tegen valt allemaal. Zijn jullie niet vooraf gaan kijken bij het huisje? Vies is het hier volgens mij bijna altijd als je een huis huurt. Nog niet anders gezien.

@Summie fijn je hier even te lezen. Klinkt spannend daar net een soap hahaha. Heel benieuwd naar je verhalen.

@Isa vrijdag komt mijn moeder. eigenlijk pas zaterdag want ze land 00.45 maar goed ik houd het op vrijdag hahahaha.

Laatste dagje vroeg op deze week. Kids hebben morgen al vrij omdat dit weekend offerfeest is. Mn moeder is dit weekend bij ons, dan 2 en halve dag bij mn zusje en dan nog even hier :slight_smile:

Fijne dag verder meiden

Deniz kizi: Eigenlijk kom ik er vrij goed doorheen, al wordt ik nu wel af en toe een beetje bang als ik in de kranten lees dat Turkije zich militair wil gaan inzetten tegen ISIS. Maar dat ik bijna dagelijks contact heb met askim helpt heel erg. En wat ik al tegen je zei: We zijn nu nog gewend aan de afstand tussen ons. En ik denk gewoon de hele tijd aan het feit dat als hij klaar is in het leger ons leven samen echt kan beginnen.

LBDSS: och meid wat balen om dan in zo huis aan te komen. Dan heb je je er zo op verheugd om te verhuizen en lekker nieuw huisje met je eigen spullen, tref je dit aan! Hebben jullie niet eerst bij het huisje gekeken?

Summie: meid leuk wat van je te horen! Ben heel benieuwd naar je (soap) verhalen!

Isa: Mijn askim moet nog tot maart 2015 in het leger. En ja als ik thuis ben is alles zo snel weer normaal. Ik was ook maar een weekje bij askim, dus dat gaat super snel voorbij. Al ga ik askim wel elke keer weer meer missen…

Milou: Askim moet nog tot maart 2015 in het leger, ben niet zo als egwene al de dagen aan het aftellen, omdat het voor mij gevoel nog zover weg is. Fijn dat je moeder al zo snel komt en dat ze er ook is met het offerfeest. Wel bijzonder voor dr om mee te maken denk ik. Ook fijn lijkt me dat je nu zo dicht bij je zusje woont, kunnen jullie elkaar eens opzoeken! Heb je ook nog een paar vrije dagen met je moeder samen? En vermaak je je daar een beetje?

Askim weer aangekomen op zijn legerbasis. Lees al twee dagen in de krant dat Turkije zich militair wilt gaan inzetten tegen ISIS aan de grens. Wordt daar wel een beetje bang van. Want sturen ze dan troepen vanuit het hele land daar heen of echt alleen de militairen die in de grensplaatsen gelegerd zijn? Hopelijk kan askim mij dagelijks op de hoogte houden over wat daar gebeurd.

@kardelen zaterdag en zondag heb ik vrij. Zondag gaan we met mn zusje winkelen.
Zoals ik van askim heb begrepen word er vandaag een beslissing genomen of ze in actie gaan komen tegen isis. Wie er dan naar toe gestuurd worden weet hij niet, hij zei er is zelfs een hele kleine kans dat als het echt uit de hand gaat lopen dat de jongens die uitstel hebben ook opgeroepen gaan.worden, maar daar gaan we maar niet van uit want dat zou echt oorlog in Turkije betekenen.

Duim dat de askims die nu in dienst zijn of bijna moeten in veilig gebied zijn.

Via Wereldwijzer app

@miloutjuhh: Woon jij daar omdat jij daar gewoon graag woont en voor het werk dat je nu doet? Dus dat staat buiten het feit dat jij een turkse askim heb of ook omdat zo de afstand ook minder groot is tussen jou en je askim? Jullie hebben wel plannen bij elkaar te gaan wonen of? Lijkt me sowieso wel erg leuk hoe je leeft meis :slight_smile: Fijn ook dat jouw moeder er het weekend is. Komt ze gewoon voor een weekendje overvliegen?
Ik ben overigens zeer benieuwd wat voor nieuws er vandaag dan komt over wat ze gaan doen tegen ISIS. Brrrr.

@Kardelen: Knap van je hoe je er mee omgaat. Ik merk dat ik er nu al moeite mee heb en dan zit hij er nog niet eens in. Brrrr, die verhalen over die İsis en oorlog en alles. Ik probeer het positief te denken, maar ik snap super goed dat je er af en toe een beetje bang van word. Ik zou ook gek worden joh. Duimen en hopen dat dit allemaal goed gaat komen hè. Maar je heb gelijk, we zijn nu nog gewend aan de afstand. Dat zou later een stuk moeilijk zijn. Mooi Hoe je dat zegt, dat jullie leven na zijn dienst pas echt kan beginnen. Zo zie ik het namelijk ook, ook al duurt het voor mij nog 15 maanden voordat ik dan een beetje zal weten waar ik aan toe ben en hoe de toekomst er uit kan gaan zien.

Deniz kizi: ik woon sinds begin vorig jaar in turkije en wij zijn sinds mei vorig jaar getrouwd. Zijn dik drie jaar samen. Heb op dit moment geen werk wegens lichamelijke toestanden maar volgend jaar wil ik echt gaan werken en actief opzoek naar een baan.

Deniz: ik ben benieuwd wat je vindt/vond van je eerste Turkse les. Veel geleerd?

LBDSS: Jeetje wat balen zeg!! Stom dat je alle troep zowat in je eentje moet gaan opruimen. Dat is inderdaad niet fijn verhuizen op deze manier… Je keek er zo naar uit! Hopelijk lukt het je snel om een beetje orde te krijgen in het huis. Dan kom ik over iets meer dan een week even kijken haha.

Summie: Ook ik ben nou wel heel nieuwsgierig wat daar allemaal gebeurd… Maar ben allang blij dat je je vermaakt.

Isa: Ja, het verbaast me echt soms hoe snel spierkracht kan verdwijnen! Nee, er is geen kans dat ik askim ga zien. Hij is namelijk zo ‘slim’ geweest om al zijn vakantiedagen in 1x te gebruiken toen ik in Italië zat. De stomkop.

Milou: Ik train wel heel rustig aan hoor. Wil niet het risico lopen om nu een terugval te krijgen. Veel plezier samen met je moeder. Fijn dat ze even bij je is.

Kardelen: Haha, ja… ik ben inderdaad meer aan het aftellen dan jij, maar mijn askim is dan ook 2 maanden eerder klaar. Nog minder dan 4 maanden en dan is hij klaar (januari 2015). Ook ik hou mijn hart vast voor de situatie in Turkije… Hij zit dan wel niet bij die grens, maar alsnog te dichtbij voor mijn gevoel. Hopelijk worden onze askims er niet heen gestuurd.

Nog steeds niet/nauwelijks contact kunnen krijgen met askim. Alleen heel kort dat het goed met hem gaat (maar dat zegt hij altijd, bijna). Ik vind het een beetje frustrerend, omdat ook ik wil weten of hij in actie moet komen tegen ISIS. Ook omdat hij de jongste zoon van de familie is. Maar goed. Verder ben ik langzaam me aan het voorbereiden op mijn Turkije-avontuur. Nieuw paspoort vandaag opgehaald.

Deniz kizi… Ik woon in tr met mijn turkse man en zoontje. Maar dat is natuurlijk anders dan wanneer je met een kindje gaat emigreren. Ik weet niet of zij nog wel eens hier op de site kijkt, maar Semra is ook ooit met een kindje naar hier verhuisd. Misschien kun jij haar een pm sturen?

Semra heeft idd met haar kindje in turkije gewoond,maar woont inmiddels al weer een tijd in Nederland.

Via Wereldwijzer app

@yildiz: Duş jullie zijn na ongeveer anderhalf jaar gaan trouwen? Hoe jong zij jullie als ik vragen mag? Wel fijn dat je de mogelijkheid om niet te hoeven werken. Wel jammer van de omstandigheden. Is het wel zo dat je daar een betere baan kan vinden omdat je Nederlands en Engels kunt of maakt dat niet zoveel uit? Weet je al wat je volgend jaar wilt gaan doen?

@Egwene: Turkse les was niet echt interessant voor mij vandaag omdat ik de stof al ken. Ik ga vanaf volgende week dus een klas hoger. Scheelt me 24 weken cursus ook.
Jammer dat je askim zijn vakantiedagen al op heeft gemaakt. En ik voel met je mee over het nieuws van het leger. Vind het vervelend spannend allemaal. Blijven hopen hopen hopen

@Filiz: Jij bent daar getrouwd, blijven wonen en daar een zoontje gekregen? Als hij daar geboren is, is het inderdaad anders. Ik zou niet mijn kind schaden voor een man, maar heb toch ook wel nederlandse gezinnen met Nederlandse kinderen gezien die zijn geëmigreerd. Ik word soms echt gek en ben dan bang dat we er niet uit gaan komen. Ik weet niet hoe ik die Semra kan vinden dan, maar zou het wel heel erg interessant vinden in ieder geval. Bedankt voor je tip

Deniz kizi: wij waren ongeveer een jaar en 8/9 maanden samen toen we trouwde. Ik was 19 en mijn askim 27. We kunnen het op zich redden van askims salaris, hij heeft een redelijk goede functie. Maar voor wat meer financiële zekerheid zou het toch wel fijn zijn als ik ook een baan heb. En om wat te doen ook natuurlijk! Ik kan op zich goed alleen zijn en vermaak me altijd wel, maar iets nuttigs te doen hebben zou wel fijn zijn haha. Ik heb een diploma in de zorgsector en kan daar helaas niet zo veel mee hier zolang ik geen Turks paspoort heb, ik weet nog niet precies wat ik wil gaan doen. Iets met de toeristen lijkt me wel leuk, misschien bij een reisorganisatie of in een hotel als guest relation bijvoorbeeld…