Wie volgde hier nou ook alweer turkse les op de Rotterdamse volksuniversiteit?
Even snel.
Delali en ik volgen turkse les. Maar op maandag avond.
Heb gisteren de 1e les gehad.
Was ontzettend leuk!!
Via Wereldwijzer app
@tam198 Wel een lastige taal hoor. Hoelang duurt de opleiding?
Via Wereldwijzer app
de taal is eenvoudiger dan Nederlands!!! gramaticaal gezien dan. dit is het eerste jaar en dat zijn 24 lessen. Duurt tot eind Maart. En er zijn 4 leerjaren en daarna Turks voor gevorderden (als ik het goed heb)
Via Wereldwijzer app
Hoi Ladyâs!
Ook ik ben weer terug in Nederland. Weekje is echt voorbij gevlogen! Op de heenweg al uur vertraging met de vlucht vanaf Amsterdam, maar gelukkig had ik twee uur overstap tijd op sabiha gökcen. Daar aangekomen staat er een gigantische rij bij de paspoortcontrole, de rijen in pretparken zijn er niets bij! Bleek er een fout in het systeem te zijn waardoor ze alles handmatig moesten invoeren. Lekker dan! Gelukkig toch mijn vlucht naar Adana nog kunnen halen.
De eerste dag dat ik er was, was ook gelijk mijn verjaardag. En askim heeft echt zijn best gedaan om mij een leuke verjaardag te geven. Hij viert het zelf nooit en zijn familie ook niet echt. Maar hij had twee chocoladetaarten voor me gebakken en kwam toen met kaarsjes op de taart aanzetten. Zo lief! Daarna nog wat kadootjes gekregen van hem en familie.
Rest van de week hebben we eigenlijk niet veel gedaan, vaak bij zijn familie langs geweest of vrienden bezocht. Maar was heerlijk om weer even een weekje samen te zijn! Hadden we ook echt weer even nodig.
Askim is nu weer terug naar het leger en ik merk dat hij het er steeds moeilijker mee heeft. Voor hem is het psychisch ook zwaar. Een vriend van hem was gewond geraakt en hij vind het erg verwarrend dat ze strijden tegen de pkk (koerden) en dat turkse koerden ook gewoon in turkse leger moeten. Hij weet niet meer wie hij kan vertrouwen en wie niet. En nu met de dreiging van ISIS bestaat er een kans dat ze ook echt moeten gaan vechten⊠hopelijk komt het niet zo ver! Maak me daar soms wel druk over. Maar askim zit gelukkig een stuk hoger dan de Syrische/Irakese grens.
@Kardelen: Turkse koerden moeten ook âgewoon in het turkse legerâ omdat zij ook maar gewone Turkse staatsburgers zijn. 99% van al de Koerden in Turkije heeft helemaal niets met pkk te maken. Koerd staat niet synoniem voor PKK ofzo.
@birgĂŒl: Ik bedoel ook niet dat koerden synoniem staan voor de PKK. Maar dat koerdische turken die lid zijn van de PKK of hier achter staan op die manier wel een kijkje in de keuken van het turkse leger krijgen en je de vijand op die manier binnen haalt als het ware. En dat maakt mijn askim nogal verward. Volgens mij was er bij mijn askim zijn team ook iets soortsgelijks gebeurd (ik begreep hem niet helemaal) en dat had nogal impact op hem gemaakt.
Hey meiden,
@xlovato: Fijn dat je zo op je plek zit op je stageplek! En al bijna is het zover! Heerlijk dat aftellen!
En wat raar dater zomaar iets los zit op je ID kaart! Maar goed dat je er nu achter kwm, en niet dat ze het op het vliegveld zien en je niet mag vliegen.
@Bianca, ondertussen heeft ie gereageerd, nadat ik hem gevraagd had. En dat het bedankje niet is gekomen heb ik al naast me neer gelegd. Het zal wel bij hem horen.
Dat je askim niets uit zichzelf stuurt is irritant lijkt me! Misschien eens met hem over praten, en wie weet veranderd het dan. En hoe oud is je askim?
Misschien is het iets mannelijks dat ie niets uit zich zelf vraagt over jou, of is ie te moe en te druk om lange gesprekken aan te gaan? Ik zou het neit weten, denk dat je het hem eens moet vragen.
@Kardelen, Welkom terug in koud NL meis! Goed te lezen dat je een fijne tijd hebt gehad samen. Wat leuk van de taartjes en cadeaus op je verjaardag!
LIjkt me idd zwaar voor de mannen die op dit moment in het leger zitten, vooral met alles wat er momenteel gaande is.
Hoop dat je askim er goed uit komt, en er geen traumaâs aan overhoud!
Update van hier:EIndelijk na een week lang te weinig contact, heb ik askim vanmiddag maar eens gebeld. Wilde niet langer meer wachten tot we eindelijk eens gingen skypen. Dan maar geen beeld, en dan maar mijn btg opmaken. Hebben een half uurtje gebeld, en het voelde weer zo goed eindelijk zijn stem weer te horen.
Hij zei dat ie de papieren n huis heeft gekregen via kennissen om naar NL te komen. Die mensen willen hem uitnodigen, en wonen in Amsterdam.
Weten jullie of hij dan ook persé in Amsterdam moet blijven, bij die mensen die hem uitnodigen? Of mag hij ook gewoon een tijdje bij mij blijven??
Hij denkt nog steeds dat het allemaal niet zo moeilijk is, en dat het allemaal wel gaat lukken dat ie naar NL kan komen.
Ik ben benieuwd of die mensen echt garant gaan staan voor hem, en ik hoop zo dat ie naar NL kan
Ik zou echt bijna Robert ten Brink gaan inschakelen voor mezelf! Die krijgt tenminste voor iedereeeeen een visum. Zelf ga ik het in ieder geval never nooit voor elkaar krijgen.
Ik ben in ieder geval voor even weer gelukkig, en merk dat ik er al aan begin te wennen dat er minder contact is. Dat maakt het contact nu in ieder geval helemaal leuk!
Oh en vanmiddag mijn eerste aardbeving meegemaakt! Dacht eerst nog dat er iets tegen het flatgebouw aanreed/viel aangezien er om me heen gebouwd wordt. Maar nee, mijn moeder had het ook gevoeld 10 km verderop, en de berichten op FB en Twitter kwamen al snel binnen dat het toch echt een aardbeving was. Gelukkig was het een kleintje 2,8 maar vond het een heeeeel aparte gewaarwording!
Fijne avond!!
@ LadySide het zou supergaaf zijn als die mensen echt voor hem garant staan en hij kan komen!
Als hij eenmaal zijn schengenvisum heeft boeit het niet zoveel waar hij verblijft. Wel zal hij waarschijnlijk binnen 2 dagen in Amsterdam bij de vreemdelingenpolitie moeten komen om een stickertje te halen voor zijn paspoort. Dan kan ie 3 maanden gaan en staan waar ie wil je kan rustig met hem naar Frankrijk, Duitsland of zo op vakantie gaan als hij maar binnen Europa blijft. Dus bij jou verblijven is geen probleem. Er wordt voornamelijk gecontroleerd of hij op tijd weer terugkeert naar Turkije. Dus ik zou zeggen leef je uit als ie komt en maak je alleen druk over het feit dat ie weer op tijd terugkeert. Voor de rest lekker genieten!
Ladyside, dr love krijgt het niet altijd voor elkaar hoor weet ik uit ervaring. En zoals civciv al zegt hij kan overal verblijven in die tijd dat hij hier is.
Via Wereldwijzer app
Klopt het dat als je askim naar Nederland komt hij zich nog steeds moet melden bij de vreemdelingenpolitie? Ik dacht namelijk dat ik eens had gehoord/gelezen dat dat voorheen wel zo was, maar dat het tegenwoordig niet meer hoeft.
En echt super Ladyside als je askim naar Nederland zou kunnen komen!
Wanneer wilt hij komen?
Ooh ik zou DR Love zooooo gaan proberen! Haha, alleen zo jammer dat je daarbij met je hoofd op de tv moet ![]()
@Civciv, Thnx! Dat is al een hele geruststelling. Maar ik moet eerst maar zien of het llemaal doorgaat hoor.
@Kardelen, zou fijn zijn als dat niet meer hoeft. Dan kan ik hem nl gewoon bij mij houden ipv in Amsterdam ![]()
Net met LBDSS aan het kletsen, en die zegt dat Duitsland ook vrij makkelijk is. Hij heeft ook een stel goede vrienden in Duitsland, ik heb ze ook ontmoet, en misschien willen die ook wel garant staan als het in NL niet lukt.
Maar goed, eerst maar eens rustig afwachten of het uberhaupt door gaat. Het blijft natuurlijk een Turk, en niets zo wisselvallig als dat ![]()
@ Kardelen ik heb even geloerd op de politie site en daar staat inderdaad dat het tot 1 januari 2014 zo was. Dus of dat nu nog moet dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar als het wel nog zou moeten dan is dat geen ramp het stelt geen ene bal voor
Sterker nog toen ik daar met askim zat om hem aan te melden vroegen ze aan hem of het om mij ging XD De oelewappers
@Ladyside Mijn aĆkim is 30 jaar oud. Zodra zijn internet weer goed is ga ik het hem ook vragen. Kan idd zo zijn dat hij geen zin heeft in lange gesprekken. Hij heeft het wel altijd over zijn werk dat het te druk is en lange dagenâŠ
Via Wereldwijzer app
10-10 Egwene
Side 9 nachtjes
14-10 MarijeNdv
Kusadasi 13 nachtjes
17-10 canim24
Alanya 16 nachtjes
25-10 xLovato
Manavgat 24 Nachtjes
******BACK AT
canim24 05-10
MarijeNdv 26-10
xLovato 04-11
canim24 03-11
***- BIRTHDAYâS.
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
20-12 xLovato
05-01 MarijeNdv
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
03-06 Canim24
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
***-samen met vriend sinds:
*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
MarijeNvd : 16 oktober 2013
Ladyside : 11 april 2014
Canim24 : 09 juni 2014
Via Wereldwijzer app
Goede morgen dames,
Gisteren lag ik om half 8 op bed. Voelde me zo beroerd enorme last van mn buik. Nu gelukkig weer beter.
Ik zie alleen dat mn wanneer terug lijstje niet klopt. Canim24 wanneer kom jij terug en egwene tot wanneer blijf jij in Side?
Vanavond ga ik proberen op iedereen te reageren.
Fijne dag
Via Wereldwijzer app
Milou, ik ga 28 oktober weer naar huis.
Verder hier weinig te melden. Askim is slecht bereikbaar de afgelopen paar dagen. Gelukkig ben ik er aan gewend. Voor de rest hou ik mezelf bezig. Langzaam pak ik het trainen weer op. Had gisteren 10 minuten beenspieroefeningen gedaan⊠liep ik rond met wiebel benen! Ben duidelijk heel veel kracht kwijt, helaas.
Via Wereldwijzer app
Hoi allemaal,
Las iets over de vreemdelingenpolitie. Voorheen moest je je op een bureau melden maar het is nu al sinds een paar jaar (deels) digitaal. Dan vul je een formulier in online en die krijg je het als het goed is ondertekend teruggestuurd via de post. Wanneer je askim weer vertrekt stuur je dit formulier wederom terug, zit nog een strookje onder dat je dan moet invullen. Wij hebben het de afgelopen 3 jaren althans zo gedaan. Piece of cake!
Ik heb na 4 dagen eindelijkkk weer internet, kreeg al zowat afkickverschijnselen
(nee grapje). Ons modem was kapot gegaan door bliksem inslag. ![]()
@littleone: Ik had jou nog helemaal niet gefeliciteerd, maar het is niet niks dat je nu met je askim getrouwd bent hĂš. Wat mooi zeg!! Gefeliciteerd meid!! Voel je je anders nu of?
@ladyside: Jammer dat hij je niet heeft bedankt ja. Maar ik vind sommige dingen ook typisch bij de Turken. Ik vind ook dat jij het kadootje al bent aangezien jij naar hem toe bent gekomen.
@egwene: Gefeliciteerd met je bachelor diploma meis! Goed zeg! En nu?
@lbdss: Wat vervelend dat je je zo rot voelt mop. Ben wel blij te horen dat askim zo lief voor je is. Viel me op dat ze inderdaad liever in elkaar zitten dan de Nederlanders die ik kende hihi. Geniet lekker van je askim en beterschap met je gezondheid
@bianca_1984: Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet leuk is als er weinig intresse in je word getoond en jij meer vragen stelt dat andersom, maar zoals ik eerder zei Was het mij ook opgevallen dat ze daar iets anders in zijn. Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, maar hopelijk maak je je er niet al te druk om en word het beter. Knuf
@Kardelen: Ik sloot mn ogen na het lezen van je stukje over dienst en de pkk en İsis. İk ging nu al kapot van binnen door het lezen van deze informatie. Hoe kom je hier door heen?
Ik moet denk ik dingen opschrijven want ik ben soms een zeef. Wie van hier had nou ook een kind/kinderen?
En wie zijn er ook alweer geëmigreerd?
Jaaa meiden, ik doe rustiger aan, jullie hadden gelijk, ik onderzoek alleen, want mn gevoel werd er niet minder door! Hihi
xXx
Morgen heb ik mijn eerste turkse les op de Rotterdamse volksuniversiteit. Die was vorige week donderdag begonnen, maar toen zat ik in Turkije. Ben benieuwd! ![]()