Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 100!!!!!!!!! :-)

Miloutjuhhh ja, daar heb je helemaal gelijk in haha. We wachten het af, maar zal wel heel fijn zijn:) leuk dat jij ook een weekendje komt

Via Wereldwijzer app

@ Deniz kizi Ik sluit me bij de meiden hierboven aan. Ik snap dat je stapel op hem bent maar laat nu je verstand even zijn werk doen. Je kent hem in principe nog helemaal niet goed. Ga idd eerst eens langer naar hem of als het mogelijk is laat hem eens 3 maanden hiernaartoe komen op een toeristenvisum. Op vakantie is alles geweldig maar het echt leven samen kan vies tegenvallen. Hij leeft in een totaal andere cultuur en daar kom je pas achter als je constant op elkaars lip zit. Ik heb het zelf ook meegemaakt het is niet makkelijk en je moet elkaar goed kennen en sterk in je schoenen staan om deze botsingen aan te kunnen en compromisen te sluiten. En natuurlijk je kindje die moet mama ineens delen laat haar ook rustig wennen aan hem. En ben niet te snel met betalen want op die manier loop je het risico om gebruikt te worden net als helaas Isafazli. Je bent 31 en geen puber meer ben verstandig en als jullie bij elkaar horen gebeurt dit echt wel.
Een vriendin zei een tegen me als Allah wil dat jullie samen zijn dan gebeurt het ook missschien niet morgen of over een jaar maar het zal gebeuren je moet geduld hebben. En als Allah niet wilt dat jullie samen zijn dan zal het ook nooit gebeuren wat je ook probeert. En ja ik vind dat ze een punt heeft.

Deniz Kizi, je zegt ik ben ook al 31 
 Ben je bang dat je overblijft? 31 is nog jong en je zit nu zo op die roze wolk 3 keer elkaar gezien tuurlijk is alles dan nog leuk en aardig en klopt het,maar je moet wel realistisch blijven
 En je dochtertje uit haar vertrouwde omgeving trekken naar iemand die ze nog nooit ontmoet heeft.Laat je askim eerst eens 3 maanden hier komen dan weet hij ook hoe jij leeft. En weet niet of je dochtertje wel een omgangsregeling heeft met haar vader dan zou hij ook nog eens tegen kunnen gaan werken ook al heeft hij haar niet erkend. En daarbij veel jongens veranderen naar het leger krijgen ineens een andere manier van denken.

Miloutjuuh leuk dat je moeder al bijna komt en dan zondag misschien samen met je moeder je zus bezoeken dat zou helemaal mooi zijn.

Oh wat zijn jullie hard voor me! Maar ik waardeer jullie eerlijkheid en jullie zullen misschien wel gelijk hebben, al kan ik het zelf nu nog niet zo zien zoals jullie. Maar misschien komt dat inderdaad Door mijn roze wolk en mijn enorme hoop. Aßkim en mijn dochter hebben elkaar al eens ontmoet, op een moment dat de vonk al wel over geslagen was, maar ik nog niet echt had gehapt. Ook hebben We de afgelopen week samen in een huisje geleefd en waren dus elke dag op elkaars lip. OkĂ© nu is een week maar een week, maar alles ging zo vanzelf en van nature en vertrouwd. Maar ik zal mezelf proberen af te remmen al heb ik er op dit moment wel moeite mee aangezien ik aan niks anders kan denken nu. En dat van dat veranderen na het leger, hoe groot is die kans? Ik hoor dat de meeste relaties de diensttijd overleven en dat ze juist in positieve zin terug komen.

Deniz, mannen veranderen inderdaad heel erg in het leger. Dat is 100% zeker. Het kan positief en negatief zijn. Het ligt heel erg aan de omgeving. Sommigen komen terug met een trauma, anderen met volwassenheid. Het is van te voren niet echt te voorspellen hoe het in jouw askims geval zal zijn. Ik weet alleen mijn eigen ervaring, omdat mijn askim nu bezig is met zijn dienstplicht. En ja, hij is heel erg veranderd. Hij was een ongeduldig, onvolwassen rotjochie (ik mag het zeggen haha). Ik zie hem veranderen in iemand die niet alleen naar zichzelf kijkt, maar ook rekening houdt met anderen. Hij is bezig met de toekomst. Ik waardeer dat heel erg en ik vind zijn verandering erg positief. Hij is nu veel meer een man dan een jochie. Hopelijk blijft dat zo na zijn dienstplicht haha

Deniz kizi weet hij dat je zijn legerdienst wil afkopen?

Via Wereldwijzer app

Deniz ik wil toch even op je reageren, maak me toch zorgen dat je iets te hoog op de roze wolk ben geklommen en daardoor wat dingetjes vergeet! Je dochtertje bijvoorbeeld, zij heeft geen enkele vorm van communicatie met je askim en ze moet dan opeens samen leven met een man die ze niet kent, naar een ander land verhuizen voor zo’n kleine is al heel eng maar deze omstandigheden dan zou ze het echt heeel moeilijk krijgen!

Het zal voor jou al zwaar zijn! Je weet nooit hoe je askim is! Je leer iemand pas echt kennen als je er langere tijd mee samen woont! Ik ken me askim al jaaaren maar toen we gingen samenwonen zagen we toch kanten van elkaar die we niet kende en niet altijd accepteerde! Heel veel ruzies, onenigheden etc later is het goed gekomen maar het kan in het begin erg stressen zijn omdat je beiden van een andere cultuur komt en communicatie toch moeilijk is ondanks dat je misschien een gemeenschappelijke taal spreekt je bent nooit zo vloeiend als je moedertaal! En dan zou je dochtertje daar ook nog eens tussen komen! En je weet niet of dat je askim straks zegt van wij zijn getrouwd en nu gaat de opvoeding op mijn manier! Ik zou eerst rustig afwachten hoe de legerperiode verloopt, daarna elkaar weer ontmoeten MET de kleine erbij en dan langer dan een week! Dan duidelijke afspraken maken over alles en goed alles doorspreken voordat je dit doet!

Het punt is, je neemt je dochtertje er in mee die eigenlijk niet zoveel over de situatie te zeggen heeft. Dus jij moet goed aan je kleintje denken en goed haar voorbereiden, afspraken maken met askim etc etc voordat je deze stap zet!

Voor de rest mag je wel genieten van je roze wolk hoor!! Maar sla niet door :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Ooh en de mannen kunnen erg veranderen in t leger! Mijn askim was er natuurlijk niet 1 van haha! (Die had harde woorden van ze grote broer nodig voordat hij serieus werd)

Maar zoals de askim van egwene hoe zij verteld veranderd hij heel erg!

Ik heb ook jongens gezien die helemaal gek waren geworden ofzo! Askim stelde me voor aan n jonge die net van de syrische grens af kwam en die was er stil ingetogen en erg bang! Askim vertelde me ook over jongens die gewoon psygisch het niet aan konden! Mijn ex askim heb ik meegemaakt in t leger en hij was al n schijterd en was er als n klein miertje uit gekomen! Als meneer vuurwerk hoorde schoot die al overeind! (Ja ik was de dominante in die relatie haaaha!!)

Vele mogelijkheden dus! Het ligt ook aan de plek waar je askim komt en hoe streng ze daar zijn, mijn askim zat op cyprus en dat was lang leven de lol vertelde meneer! Haha

Via Wereldwijzer app

@deniz kizi, ik weet niet hoe oud je dochtertje is, maar is het geen optie om eerst samen een aantal week of maand die kant op te gaan??

Via Wereldwijzer app

Kreeg even mensen op de trolley :wink: Maar iedereeb heeft natuurlijk alles al gemeld, wilde je alleen nog even zeggen dat we je die roze wolk ontzettend gunnen! En ga alstublieft geen duizenden euro’s/lira’s betalen om die dienstplicht af te kopen. Maar net als een paar anderen denk ik ook dat dat alleen mogelijk is als je askim buiten turkije woont.
Geniet stap voor stap :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Inderdaad moeilijk om van te voren in te schatten hoe askim zal veranderen. Dat zal ik dus af moeten wachten en uit moeten vinden daarna dan. Ik probeer nu nog een manier te vinden om dit feit te accepteren. Vind het gewoon zo zonde allemaal.

@Egwene: Het doet me goed te lezen hoe jouw askim in positieve zin is veranderd. Jouw verhaal zorgt voor het behoud van mijn hoop.
Had je hem intussen gezien in een vrije week of?

@Isafazli: Ik had hem de dag voordat ik vertrok gevraagd of ik dat kon doen ja, maar hij zei tegen me dat dat niet kon. Hij heeft zich er sowieso al in berust merkte ik. Maar hij is altijd heel rustig van zichzelf

@Lbdss: Je heb wel gelijk, er komt veel bij kijken, maar ik krijg soms het gevoel alsof er word gezegt dat wat ik wil niet kan. Ja het word vet moeilijk, maar wat dan? Uit elkaar gaan en er niet voor gaan? Nee dus, er voor vechten en dat is wat ik bereid ben om te doen.
Je heb gelijk hoor meis, ik zit best impulsief en dromerig in elkaar, maar ik heb ook een hele sterke wil en als ik iets echt graag wil dan doe ik er alles voor en zorg dat het lukt, snap je. Ik moet hier inderdaad goed over nadenken en het rustiger aan doen. Ik ben je dankbaar voor het mij laten nadenken over bepaalde punten waar ik nu misschien even nog niet bij stil sta en niet geheel onbelangrijk zijn, dus dank je wel daar voor mop

@ladyside: Mijn dochtertje is 4 jaar. Ik zou inderdaad graag met haar een paar weken daar willen zijn om te kijken hoe dat met z’n 3 en zou gaan. Dat zal dan ook het plan zijn zodra askim uit dienst is. Hij gaat nu binnen een maand en ik ben net terug dus nu gaat dat moeilijk worden op korte termijn.

Ik heb toch vaker gelezen en daar gezien dat mensen met kinderen daar heen zijn geĂ«migreerd. Vandaar dat ik niet inzie waarom anderen het wel kunnen en wij het niet voor elkaar zouden krijgen? Ja het is wennen en we komen misschien tegen problemen aan. Maar kan iemand mij vertellen wat voor andere opties ik dan heb? Als 2 mensen bij elkaar willen zijn dan zal de een moeten verhuizen en het is makkelijker voor mij daarheen te verhuizen, dan hij hier. Dat had ik al uitgevonden. En een relatie hebben terwijl ieder in z’n eigen land blijft is voor mij te moeilijk. Maar okĂ© lieve meiden, ik de rustiger aan en zal hier over nadenken. Heb tenslotte nog 15 maanden om hier over te piekeren

Deniz mij zal je nooit horen zeggen dat iets niet kan! Absoluut niet ik ben voor avontuur en het onbekende ontdekken en je dromen volgen! Maar met de juiste voorbereidingen! Als jij het alleen was zonder dochter had je alsnog voorzichtig moeten zijn en voorbereiden etc maar met dochter moet je toch even iets meer nadenken, ga ik haar alvast turks leren of engels? Hoe ga ik het haar vertellen, mijn familie, van welke inkomsten gaan we dit gezinnetje onderhouden, en niet geheel onbelangrijk een visum voor zowel jou als je dochter!

Probeer nu eerst even rustig na te genieten van de tijd met je askim! Ga dan een boekje kopen waar je praktische dingen in kan schrijven zoals ik hierboven genoemd heb waar je over na kan denken en beantwoorden!
En dan wel eerst nog voor alle zekerheid na de 15 maanden eerst even weer een vakantie (lange bij voorkeur) met je dochtertje naar je askim en dan gewoon zoals je t nu ook had gedaan! Dan zie je het best hoe zij samen zijn en dan valt t vanzelf wel op ze plek niet alleen wat goed is voor jou maar ook voor je kleine meid :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

@summie een beetje laat hihi maar ik wil je alsnog een hele fijne tijd toewensen in Turkije! Geniet ervan meid je hebt het verdiend!!

@miloutjuhh dankjewel! Haha jaa ik ben ook wel gewend aan de Turkse tijd, als askim een tijd zegt weet ik idd dat die wat later is haha. Ja idd kinderen hebben dat vaak ook, m’n verstandskies doet nu weer minder pijn gelukkig! Jaa ik kan niet wachten om hem eindelijk weer te zien! Jammer van de vele discussies met je askim hoop dat het snel minder word! Heerlijk je moeder komt al bijna!

@isafazli ik hoop ook dat m’n kies zich nu koest houd haha en askim kan nu ook echt niet meer wachten hihi! Dikke knuffel meid! Ik hoop dat je er voor jezelf een beetje uit komt! Je houd toch van hem en daarom is deze keuze nu ook extra moeilijk meid!

@ladyside wat rot dat je askim je niet eens heeft bedankt, ik zelf neem ook geen kado mee, zoals je al Zegt je bent het kado! Je betaalt de dure reis al! Hopelijk kan je snel Skype met hem!

@egwene met m’n kies gaat het nu wel wat beter hopelijk blijft het ook zo! Jaa ik heb hem 2 jaar niet gezien, maar in die tussentijd is het ook 1,5 jaar uit geweest
 Maar dat hebben we even nodig gehad, want het gaat nu veel beter dan eerst! Je kan trots zijn op jezelf meid! Je heb je diploma binnen!

@delali nog 26 nachtjes en ik ben weer bij askim! Vind het nu wel al weer spannend omdat ik hem zo lang niet gezien heb maar het gaat nu goed dus de klik zal er nog wel zijn! Heerlijk om te lezen dat je het zo fijn hebt samen met je askim! Geniet ervan meid!!

@littleone allereerst gefeliciteerd meid! Balen dat je het 2de vliegtuig had gemist en van de papieren maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen!

@LBDSS aah meid doe het lekker rustig aan! Echt vervelend maar gelukkig is je askim zo lief en zorgzaam!! Pak je rust echt meid want het is al bijna zover jullie verhuizing!

@denizkizi het zal idd wel weer wennen zijn om weer in Nederland te zijn zonder askim, dikke knuffel meid. Fijn om te lezen dat jullie een super week hebben gehad en zo te lezen zit je helemaal op je roze wolkje hihi, ik sluit me aan bij de andere meiden probeer niet te hard van stapel te lopen! Je bent nu pas 3 keer bij hem geweest, het voelt goed maar je kent elkaar nog maar net en hij moet helaas nog in dienst, zoals de andere meiden ook zeggen zal ik als ik jou was eerst voor een langere periode samen zijn en daarna de keuze maken, ik ben een keer 5 weken bij askim geweest een paar keer ruzie maar zo leer je elkaar steeds beter kennen. Ik gun het je echt meid! Maar helaas komt eerst de dienstplicht er tussen, maar als ik jou zo zie schrijven ga je der helemaal voor! Dikke knuffel

@MarijeNdv jij ook heerlijk aan het aftellen meid! Wat fijn dat je askim maar 4 daagjes hoeft te werken als je er bent lekker veel tijd samen!

Ik heb vandaag weer een stage dag erop zitten, begin het echt steeds leuker te vinden! Dus zit nu daar al helemaal op m’n plek! Verder gaat het helemaal goed tussen mij en askim en we zijn samen de dagen aan het aftellen! Kan niet wachten het komt steeds dichterbij hihi!
Morgen even langs het gemeentehuis om een nieuwe id kaart aan te vragen
 Kwam er gisteren achter dat er midden in het pasje een vierkantje los zit? Heel raat maarja voor de zekerheid maar een nieuwe halen

Fijne avond allemaal xxx

Via Wereldwijzer app

Hallo meiden,

@Marije zou natuurlijk super fijn zijn als hij bijna niet hoeft te werken :slight_smile:

@Deniz kizi hard zijn we misschien in jouw ogen wel ja. Maar soms is dat denk ik toch echt even nodig.
Je moet je even goed bedenken wat dit voor jou en je dochter gaat betekenen.
Je laat een leven achter en wat ga je daar doen? Wil je volledig afhankelijk zijn van hem? Want werk vinden is niet zo makkelijk zeker niet met een werkvergunning. Zoals LBDSS al zegt wat doe je met de taal. Hoe ga je dat doen als je dochter naar school gaat?
Je bent nu 3 weken bij hem geweest, zou je met een Nederlandse man ook na 3 weken trouwen en bij elkaar intrekken? Natuurlijk ken je elkaar langer ik weet zelf ook hoe dat gaat maar dit is wel enorm snel. Jullie hebben het moeilijk gehad met communicatie, je hebt hem voor jezelf moeten testen omdat je het niet vertrouwde en nu is het zo prachtig dat je je koffers al bijna gepakt hebt.
Natuurlijk is het mogelijk om met dochter te emigreren ik heb ook wel eens kindjes in de klas gehad die geëmigreerd waren. Het is alleen voor een kind een enorme stap. En ze kan misschien niet precies verwoorden hoe ze zich daarbij voelt. Ze komt op een plek waar ze niemand kent, en niemand kan verstaan. Kinderen die ik op school had hebben het heel zwaar gehad. Een normale verhuizing is al niet makkelijk maar emigreren is heel ingrijpend voor een kind.

@Xlovato wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je stage.
en lekker aftellen samen met je askim.
Ja dat is wel slim om nog even een nieuwe id aan te vragen. Problemen op het vliegveld zit je niet op te wachten.

Fijne avond nog meiden

Hoi meiden,

Hier weer ff een berichtje van mij. Had het zo druk dat ik geen tijd had om te reageren. Heb wel alles gekezen hoor :slight_smile:

Ik doe het maar ff in etappes. Fijn zo’n app die soms vast loopt
 zucht.

@isafazli Ik heb wel plannen om terug te gaan. Ligt wel een beetje aan het contact. Nu veelal oppervlakkig. Wil hem toch iets beter leren kennen. Side is idd een leuke plaats.

@egwene Super dat je naar Side gaat. Komt al heel dichtbij. Nog gefeliciteerd met je bachelor diploma.

Via Wereldwijzer app

@summie Fijn dat je het op een positieve manier benaderd. Hopelijk heb je wel een leuke tijd in Turkije.

@deniz Idd bijzonder dat je askim niks probeerd
 Al met hem gepraat hierover?

@lbdss Balen van de verkeerde badkamermeubel. Inmiddels wel de juiste? Wel lief dat je askim je 10 minuten later belde. Hopelijk heb je alles goed uit kunnen leggen aan je askim. Wat kan een vreemde taal dan soms toch lastig zijn hĂš. Maar ik vind dat ook wel weer wat hebben dat communiceren in een andere taal.

Via Wereldwijzer app

@egwene Wat een mooi gemiddelde zeg. Echt super goed gedaan

@delali Wat fijn dat je zo geniet met je askim. Niks romantischer dan lange strandwandelingen.

@miloutje Wat naar van jullie discussies. Al verandering hierin?

Via Wereldwijzer app

@ladyside Goed dat je hem hebt geconfronteerd. Wel raar dat hij je alsnog niet heeft bedankt. Ben benieuwd naar zijn reactie over skypen

@littleone Gefeliciteerd met jullie huwelijk

Via Wereldwijzer app

Verder heb ik over mezelf niet veel te vertellen. Had mijn askim een paar dagen geen berichtje gestuurd, omdat ik vond dat het veelal van mijn kant moest komen. Gister voor het slapen gaan wenste hij mij welterusten en dat hij me mist. Dat vond ik dan wel weer lief.

Alleen waar ik mee zit is dat hij alleen maar vraagt hoe het met me gaat, wat ik die dag ga doen of hij zegt dat hij me mist. Verder vraagt hij niet zoveel. Ik probeer zelf wel wat meer vragen richting hem te stellen en hij geeft dat wel antwoord. Vervolgens vraagt hij niks aan mij. Misschien als zijn internet weer goed is dat het dan anders wordt. Dat hoop ik dan maar

Afwachten dan maar.

Liefs

Via Wereldwijzer app

10-10 Egwene :turkey: Side 10 nachtjes
14-10 MarijeNdv :turkey: Kusadasi 14 nachtjes
17-10 canim24 :turkey: Alanya 17 nachtjes
25-10 xLovato :turkey: Manavgat 25 Nachtjes

******BACK AT

canim24 05-10
MarijeNdv 26-10
xLovato 04-11
canim24 03-11