Delali: Ik snap dat je nieuwsgierig wordt naar Side. Gewoon eens er heen gaan haha. Heb je het naar je zin (gehad) in Bodrum? Daar ben ik dus nog nooit geweest en ben ook wel benieuwd hoe het daar is.
Summie: Alvast een hele goede reis gewenst en ik hoop dat je enorm gaat genieten van je vakantie. Je hebt het verdiend! Ik ga weer animatiewerk doen die twee weekjes. Ik ga werken voor Kids&Co van Corendon, dus ik zal me alleen bezig houden met de Nederlandse (kleine) gasten. Bedankt voor jouw lieve woorden! Ik hoop ook heel erg dat het weerzien beter zal gaan dan vorige keer. Maar he, slechter kan ook bijna niet 
Milou: Fijn dat je ontsnapt bent uit de kamer haha! Volgens mij heb ik je dit al eerder geschreven, maar ik vind het echt goed dat je je best doet om in het Turks te spreken. Dat je dan even niet meer weet wat 34 is… maakt niet uit. Tellen is ook lastig in een andere taal. Grappig dat jouw askim ook een moment had dat hij ongeduldig werd over plannen maken. Leuk dat je moeder langs komt!
Lovato: Hoe gaat het nu met je kies? Heb je je askim 2 jaar niet gezien?? En dan zit ik te zeuren dat ik de mijne een jaar niet zal zien! Poeh, fijn dat je nu dan een datum hebt om naar toe te leven.
Isafazli: Het missen is in het begin altijd het ergste. En ik heb nog steeds enorme twijfels bij jouw verhaal, maar wie ben ik om jou een richting op te sturen… Uiteindelijk zal je zelf beslissen of je hier mee verder wil of niet. Ik weet het gewoon niet zo zeker, of hij jóu als persoon wil. En dat verdien je absoluut wel. Maar opnieuw: daar ga je zelf wel uitkomen. Sterkte met het missen.
LadySide: Nogmaals bedankt voor je berichtje! Ik had inderdaad een voorkeur ingediend en toevallig konden ze daar wat mee doen. Had niet zo hoeven zijn, dus ik ben wel tevreden. Zover ik weet gaat askim niet komen… heb het wel gezegd/gevraagd, maar je weet zelf hoe vaag Turkse mannen soms zijn. Over jouw update: wat asociaal om niet even te bedanken!! Echt hoor! Het is zo’n kleine moeite om even ‘dank je wel’ te zeggen. En wie het kleine niet eert… Je kent het gezegde. Ik vind ook dat je niet met een kado hoort aan te komen. Jij bent het kado. Jij betaalt veel geld om naar hem toe te gaan. Moet je dan echt nóg meer meebrengen? Ik verwijs opnieuw naar het gezegde. Zelf zou ik de moeite dan niet nemen.
Zo, nu even updaten over de afgelopen dagen. Donderdag had ik mijn bachelor uitreiking op school. Ik denk dat de meeste de foto’s wel gezien hebben op FB (als je me niet op FB hebt en dit wel wil: stuur me even een berichtje). Ik heb nogal wat leuke reacties gehad op mijn outfit. Veel docenten zijn ook naar me toe gekomen om me te feliciteren met mijn afstuderen. Het is leuk om te horen dat ik bij best veel docenten toch indruk heb gemaakt en dat ze dit ook wilden laten weten aan mijn familie, die mee was.
De middag begon met een toespraak van de directeur, gevolgd door de uitreiking van prijzen voor sommige studenten die net wat meer hebben gedaan voor de opleiding of hele goede cijfers hebben gehaald. En ik werd opeens naar voren geroepen. Blijkbaar ware mijn cijfers zo goed, dat ik een extra titel mag voeren op mijn diploma: ‘Met genoegen’. Dit houdt in dat ik mijn opleiding binnen 4 jaar heb voltooid, nooit lager dan een 6 heb gehaald en dat mijn gemiddelde een 7,5 of hoger is. Nou, ik was blij! Heb nu een boekenbon van 25 euro naast me liggen hierdoor. Daarna gingen we in groepjes uiteen en werden we toegesproken door een docent, in mijn geval mijn studieloopbaanbegeleider. Hij zei best leuke dingen. Te veel om nu op te schrijven. Ook mijn moeder en mijn broer werden gevraagd kort wat over mij te zeggen. Kort gezegd: ik heb enorm veel zelfdiscipline en volg mijn hart in plaats van te doen wat mensen vinden dat ik eigenlijk zou moeten doen. En dat ze trots op me zijn. Ik heb een traantje weggepinkt… Tenslotte diploma ondertekend, foto’s gemaakt en uit eten gegaan met mijn familie.
Gisteren een bijeenkomst gehad voor Kids&Co. Was heel gezellig. Om half 8 's avonds was ik weer thuis. Doodop. Zere enkels. Maar dat verbaast me niks… Heb op de uitreiking uren op hoge hakken moeten rondlopen. Dus heb nu wel een terugval helaas, maar ik hoop dat het een deel spierpijn is. Vandaag lekker uitrusten.
Oh, Milou? Kan je mij in het lijstje zetten? Side: 10 oktober t/m 28 oktober