Ik heb het gigantisch druk, maar ik wil toch even een vlugge korte snelle reacties hier geven:
LadySide: Ay meid effe een dikke knuffel voor jouw! Oooh ik heb het zo met je te doen! Ik baal er stiekem van dat het zo moeizaam gaat met jouw en je askim. Hoe sta je er zelf onder? Ik hoop heel erg voor je dat als je hem weer ziet dat het goed gaat tussen jullie en dat je de tijd van je leven gaat hebben, want dat heb jij verdiend!!! En meid als jij je hart wilt luchten, weet dat we er hier allemaal voor je zijn!
Birgül: Wat leuk om jouw weer effe voorbij te zien komen! Ja het is nogal turbulent geweest en nog steeds eerlijk gezegd, ik verlang naar rust, maar dat lijk ik maar niet te vinden, want er gebeurt hier echt van alles. Ooooh wat ga ik voor jouw en je askim duimen dat hij een baan gaat krijgen in de bouw! Op zichzelf een mooie constructie om hem eerst een werkervaringsplaats te geven in de hoop dat als hij goed voldoet een baan kan krijgen. Ik duim voor jullie! En ja net als wat jij schrijft…ook ik mis Mutlu hier op het forum 
Kikiek: Leuk om jouw weer te lezen. Fijn dat jullie samen jullie dip hebben overwonnen en wat leuk dat hij je ten huwelijk heeft gevraagd, hebben jullie dan nu ook daadwerkelijk serieuze trouwplannen? In de laatste keer dat je mee schreef is er inderdaad bij mij veel veranderd. Heel kort samengevat het ging niet meer. De druk van zijn familie, de cultuurverschillen, de geloofsverschillen zijn ons uiteindelijk fataal geworden. Hij kon/wilde niet samen vechten voor een gezamenlijke toekomst kiezen. Doormodderen heeft niet veel zin als er gezwegen wordt en er wederzijds steeds meer irritaties ontstaan. Het is heftig, maar ik geloof wel dat het uiteindelijk zo beter is, een relatie heb je namelijk samen en niet alleen en ik heb wel veel van deze periode geleerd.
Kardelen: Meid ik las dat je weer plannen hebt om naar Iskenderun te gaan een lekker vooruitzicht dat jij je askim weer gaat zien
Hebben jullie nog regelmatig contact?
Egwene: Knuffel voor jouw meid! Wat ontzettend jammer dat het zo gaat en dat je het juist zo leuk vond in Slagharen. Veel beterschap en pas goed op jezelf! Maar fijn om te lezen dat het met jouw en je askim wel goed gaat. Heb je het idee dat het serieuzer word tussen jullie? En denk je dat het ooit echt wat kan worden? Ik blijf het bijzonder vinden hoe jij hem bent blijven steunen!
Isa: Oooh meid jij komt vannacht aan in Turkije! Pffff ik heb de zenuwen namens jouw, ik vind het ontzettend spannend voor je! Ik ga keihard duimen dat dit allemaal goed gaat komen daaro in Turkije. Onthoud 1 ding, ten alle tijden wat er ook gebeurt verdien jij het om respectvol behandeld te worden! Hou ons alsjeblieft op de hoogte
Oh ja en ik hoop dat je onwijs geniet en ik onterecht een beetje bezorgd over je ben 
Miloutjuhh: Jij bent bezig om je levendje in Nederland los te laten, voor hoe lang je naar Turkije gaat is een verrassing. Maar jij vertrekt als ik het goed heb morgen naar Antalya. Ik wens je alvast een hele goede reis! En sterkte met het afscheid nemen van je familie! En ik ben heel erg benieuwd hoe iedereen in Turkije op je terugkomst gaat reageren. Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden 
Lbdss: Ook een knuffel voor jouw. Jammer om te lezen dat het niet zo lekker met je gaat. Meid heel veel beterschap en pas goed op jezelf!
Littleone: Ooooh spannend nu komt de grote dag steeds dichterbij. Wel superfijn dat je moeder en je nichtje alsnog hebben besloten om met je mee te gaan. En natuurlijk is er die kleine spetter die in je groeit…dus ook al ben je helaas nu niet bij je askim…het bewijs van jullie liefde groeit in je 
Civic: Bij jouw naam moet ik meteen aan een Honda Civic denken hahaha. Heb je de naam daarom ook uitgezocht? Wat een bijzonder verhaal van jouw en je askim. Zo zie je maar weer door veel te praten kan je samen heel veel overwinnen! Ik hoop dat jullie snel een gezamelijk leven kunnen opbouwen! En mooi om te lezen hoe jij bent geaccepteerd door je schoonfamilie.
Mootjuhh: Oooh jij zit op de roze wolk…uit ervaring weet ik hoe fijn dat kan zijn
Geniet er maar lekker van
Wat had je hier een mooi verhaal neergeschreven en wat ontzettend leuk om te lezen dat het goed is gegaan met jouw en je askim! En ik begrijp dat het inderdaad wel heel erg kort was. Maar ik vroeg mij af waarom zou je niet kunnen slapen bij hem en zijn zus?
X-lovato: Jij hebt het zo te horen ook aardig druk! Veel succes met alles en fijn dat het zo goed gaat met jouw en je askim.
Marije: Leuk dat jij ook weer plannen hebt om terug te gaan!
Tam: Ooooh meid fijn om te lezen dat er nog hoop voor ons is
Ik hoop dat jij heerlijk geniet in Italië en dat je lekker tot rust kunt komen en voor jezelf dingetjes op een rijtje kunt zetten ook met betrekking tot die gekke Turk van jouw…Oh ja en wees maar voorzichtig met al die Italianen en anders weet je het hè…is er nog altijd een klooster 
Deniz: Fijn dat je over je dipje heen bent! En dus wederom ga je terug, een dure nieuwe hobby heb je uitgezocht :-p . Lekker vooruitzicht meid! Dus je gaat ditmaal zonder je dochter? (of had je geen dochter)??? In welke plaats heb jij je askim eigenlijk leren kennen?
Tamara: Ik kon het niet over mijn hart krijgen om je niet te benoemen…Ik weet niet of je nog mee leest…maar ik wil je toch laten weten dat ik aan je denk
Heel veel sterkte meid!
Nou ik hoop dat ik niemand vergeten ben…anders sorry!
Effe een kleine update van mij: Het is hier momenteel best wel turbulent…druk met van alles en nog wat en er gebeurt hier echt van alles, soms voelt het net een soap…op zich voel ik me ondanks alles boven verwachting best wel goed, ik slinger er toch redelijk doorheen…maar natuurlijk zijn er ook zwakke momenten maar dat hoort er bij en dat mag…