Het Turkse leger

hehe egt leuk Yoella dat ie tog nog sn8s ff op msn met je wilde babbelen:P:D
Mijn vriend belde en smste me ook de hele nacht door…werd er helemaal gek van haha. Maja wel lief hoor hij smste me aan het begin van de avond: your telefone no close ok askim dus ik terug smsen: ok my telefone no close:P
In turkije zullen ze er wel een big party van hebben gemaakt die turken kennende…want die weten wat feesten is:P

Groetjes…

ik heb mijn vriend gebeld toen het bij hem 00.00 was en hij mij toen het hier 00.00 was. Ze hadden op zijn legerbasis een speciaal oud en nieuw feest en hij mocht dj zijn:) Zo heeft ie toch nog een leuk oud en nieuw gehad:)

Whoeehoee!!

Echt superrrr voor je, Miss!!

xx Franka

Nou, mijn vriend heeft het niet zo best gehad met oud en nieuw…
Er is helemaal niks gevierd !!! En hij mocht niet bellen enz.
Hij vertelde nog meer van die zielige verhalen, ik kreeg tranen in me ogen…
Ik heb hem egt nog noooit zo sirieus meegemaakt…
Maar toch heerlijk om hem gesproken te hebben…!! Ik heb hem 100x vertelt hoe blij ik ben dat hij me belde en aan me dacht… ( zat echt in een dip )
Heb egt 2 uur met hem gepraat… zoo heerlijk, en misschien volgende week weer !! :slight_smile:

Groetjes Yoella…

leuk leuk leuk leuk!!

@ MiZz-StyloOW: egt minder joh dat ie niet eens mocht bellen:| mijn vriend vierde het gister wel…het zal wel een onwijs groot feest zijn geweest daar maar goed…Spreek je gewoon engels met hem of ook Turks? ik spreek een paar zinnetjes en woordjes turks maar daar blijft het ook bij hehe. Hij spreekt een heel klein beetje engels. Vind het wel jammer dat de meeste turkse jongens weinig engels spreken. Hoe is dat bij jouw vriend?

Ik praat altijd engels met me vriend… Hij kan het zelfs beter als mij, hij heeft het mij geleerd…haha… ( Dat is een heel verhaal )

Ik hoorde ( voordat ik naar turkije ging ) dat ik naar een andere school moest, omdat ik was blijven zitten op Frans, Engels en Duits…
Ik zag daar egt heel erg tegen op…
In de zomer vakantie leerde ik mijn vriend kennen, en ik sprak geen woord engels… ( tjah, alleen : How are you ? enz… )
En na heel wat smsen en bellen heb ik het eigelijk zo geleerd… en nu zijn het allemaal 10en voor engels…whaha :slight_smile:
Ik kan zo weer terug naar me oude school…

@Linda… Hoe praat jij dan meestal met hem ??

@Franka… Jaja… ons jaar kan nu al niet meer stuk…:slight_smile:

Groetjes Yoella…

idd Yoella!!

Oscar spreekt heel goed duits en engels… en soms ineens wat Nederlands dr doorheen, nou ja en ik spreek ook duits en engels… dus wij hebben geen probleem…

Ow… ik zit nu zeker bij legertopic… Os is allang uit t leger…

Meiden succes dr mee!!

@ MiZz-StyloOW: ik praat engels en turks door elkaar haha ik spreek een paar woordjes en zinnetjes turks en als ik op msn met em praat of ik stuur hem een smsje dan probeer ik zoveel mogelijk turks te praten en wat ik niet weet in het turks zeg ik in het engels tegen hem. Ik leerde hem kennen in april…de eerste vakantie die ik samen met hem doorbracht kon hij geen woord engels. En ik geen woord turks. Maar ik heb wel gemerkt hoe vaker ik met hem praat hoe langer en leuker onze gesprekken worden omdat we elkaar nu wel kunnen verstaan. :smiley:

Gr

ik heb mijn vriend ruim 1.5 jaar geleden leren kennen,hij is 23 november het leger ingegaan,naar Erzincan voor 1 maand.Hij heeft nu een week vrij en woensdag moet hij weer vertrekken,dan gaat hij naar de commando’s in Mus.Ik ben in oktober nog bij hem geweest en we zouden ringen gaan kopen,maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen,nu wil hij dus niet verder met mij,alleen nog gewone vrienden zijn:sad: .Ik ben er kapot van.Nu hoorde ik wel dat veel turkse jongens het moelijk vinden in het leger en soms niet weten wat ze moeten doen,ik hoop daarom dat hij erop terug komt en we toch samen verder gaan.Niemand snapt er wat van.hij heeft wel gezegd dat ik hem kan smsen en schrijven en dat hij me ook een foto zal sturen van hem in het leger,en dat als hij vrij is mij dat laat weten zodat ik hem wel kan opzoeken,maar dan als normale vrienden.Heel vreemd allemaal.

ik heb mijn vriend ruim 1.5 jaar geleden leren kennen,hij is 23 november het leger ingegaan,naar Erzincan voor 1 maand.Hij heeft nu een week vrij en woensdag moet hij weer vertrekken,dan gaat hij naar de commando’s in Mus.Ik ben in oktober nog bij hem geweest en we zouden ringen gaan kopen,maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen,nu wil hij dus niet verder met mij,alleen nog gewone vrienden zijn:sad: .Ik ben er kapot van.Nu hoorde ik wel dat veel turkse jongens het moelijk vinden in het leger en soms niet weten wat ze moeten doen,ik hoop daarom dat hij erop terug komt en we toch samen verder gaan.Niemand snapt er wat van.hij heeft wel gezegd dat ik hem kan smsen en schrijven en dat hij me ook een foto zal sturen van hem in het leger,en dat als hij vrij is mij dat laat weten zodat ik hem wel kan opzoeken,maar dan als normale vrienden.Heel vreemd allemaal.

commando’s heeft ie een blauwe muts???

wil nl even weten wanneer ze een blauwe PET (muts hoe kom ik dr bij…) hebben…

ik wens je veel succes meid… hoop dat het allemaal goed komt!!

Groetjes Franka

@Turkije lover… Echt heeel raar… Bij mijn vriend is het juist heel anders…
Toen ik vandaag met hem sprak… was hij zo sirieus en zo lief…
Ik heb vaak gelezen dat de jongens in het leger heel erg veranderen enz.
Het leger maakt alles ook zoo moeilijk… ( met contact enz. )
Het lijkt wel of ze het gewoon express doen…
Ik hoop dat het goed komt…En dat je hem snel weer spreekt…!!

Trouwens welkom hier…:slight_smile: Hoe oud ben je ?? waar heb je je vriend ontmoet ?? enz…

Groetjes Yoella…

tis wel waar dat turkse jongens heel erg veranderen in het leger…naja dat zegge ze dus het zal wel zo zijn denk ( niet dat ik meteen alles geloof) maar ik hoor het heel veel mensen zeggen. Mijn vriend moet volgend jaar ook het leger in. Ik hoop egt dat ie nog steeds dezelfde lieve jongen is als ie uit het leger komt. Ik wil eigenlijk niet eens weten hoe het daar in het leger allemaal aan toe gaat. Het lijkt me echt vreselijk en volgens mij willen heel veel het leger ook niet in. Lijkt me zo erg als je iets moet doen waar je niet achter staat.

mijn vriend komt 26 januari uit het leger:) en ik moet zeggen dat hij positief verandert is! Hij si veel meer gaan nadenken over de toekomst over zijn persoonlijkheid etc…hij hecht veel meer waarde aan dingen waaraan die ervoor er niet aan hechte.

Ik was voordat ie t leger in ging heel bang dat ie zou veranderen en mij dan niet meer zou willen om een of andere reden. Maar het leger heeft ons dichter bij elkaar gebracht en hem in laten zien wat belangrijk voor hem is en wat hij wilt bereiken in het leven!

Het is echt heel mooi om te zien hoe hij zich bewust is geworden van het leven!Ik hoop dat al jullie mannen hetzelfde zullen ervaren als mijn vriend:)
succes allemaal

Ik hoop ook egt dat mijn vriend ook positief uit het leger stapt. Ik zal hem een tijdje niet kunnen zien maar ik hoop dat het leger hem goed doet. En dat we daarna voor altijd samen kunnen zijn

ik hoop het ook voor jullie!Het belangrijkste is dat je er voor hem bent!Dat is echt het belangrijkste voor ze…dat ze een luisterend oor hebben en dat iemand altijd voor hen klaar staat.

het leger is echt een relatietest!Wij hebben de 'test’bijna volbracht met succes:) we zijn nu meer als 4 jaar samen en dit was het laatste wat ons in de weg stond! ik spring op 26 januari echt een gat in de lucht van blijdschap!

Ik heb geen idee of hij een blauwe pet heeft,daar hebben we het niet over gehad en een foto heb ik nog niet.Die zou hij nog opsturen.Hij had eigenlijk vorig jaar al het leger ingemoeten,maar toen wilde hij al niet,omdat we elkaar toen nog maar zo kort kende en ij bang was dat ik hem dan zou vergeten en nu doet hij zo.Hij vindt het ook helemaal niet leuk hoor in het leger dus missschien dat dat er ook wel mee te maken heeft.Hij wil wel contact houden,maar dan als gewone vrienden,erg moeilijk dus als je van iemand houdt

@turkije lover…wat rot voor je dat je vriend je zo iets stuurt…hoop dat ie snel van gedachten veranderd…!! lijkt me ook moeilijk vrienden te zijn, met iemand waar je meer van houd dan gewone vriendschap…!!

@lcm…voor jou is het echt al aftellen nu…!! helemaal top toch:D

@mizz…helemal super johh…:Dben echt blij voor je…alleen jmmr van 't tijstip hehe;)

ik heb nu weer iedere dag contact…al is het maar een smsje…vind het gwoon heerlijk weer iedere dag wat van m te horen:)

kusz kusz

filiz

niet alleen turkse jongens zullen allicht veranderen in het leger. Iedereen verandert door het leger, NL-ers, Amerikanen en dus ook turken. Soms positief, soms negatief.
Er zelfs al hoeven ze niet eens geen gekke dingen te doen, zoals oorlog, dan nog…tis echt geen pretje. Geen privacy, altijd ter beschikking moeten staan, leven onder “commando”. De enige manier hoe ze dat overleven, is zoveel mogelijk hun gevoelens uit te schakelen. Zo stoer mogelijk doen binnen de groep, dan kunnen ze zich handhaven. gevoelens helpen daarbij niet echt…vriendinnetjes of vrouwen of familie worden daar meestal de dupe van, maar als ze er dan eenmaal uit zijn, weten ze idd vaak wat echt belangrijk is. Ik denk dat dat in turkije net zo is.
Veel sterkte allemaal.