Het Turkse leger

Bloem,bedankt voor deze woorden,tis inderdaad jammer dat ze hun gevoel uitschakelen,maar misschien wel beter.Mijn vriend zit in het oosten van Turkije en het lijkt me daar inderdaad geen pretje.Ook zijn vrienden weten niet waarom hij zo doet,hij maakt het zichzelf nog moeilijker zo,maar daar zal hij wel een rede voor hebben.Ik heb hem wel gezegd dat ik hem in ieder gavel wel zou schrijven dat is toch het minste wat ik kan doen.

bloem!

heb je helemala gelijk in…t maakt niet uit of het een turks leger is of een amrikaans leger. Je levert je vrijheid in voor 15 maanden in de meeste gevallen en je leeft onder een “commando”. Dit valt niet mee en zullen vooral je vriend en de geliefdes merken. Ze kunnen soms heel boos uit de hoek komen en gestressed zijn…dit moet je allemaal niet persoonlijk nemen, maar dat komt door hoe ze zich daar voelen. We zullen het nooit begrijpen omdat wij het niet mee maken.

filiz: thanx:) zeker aftellen!! mn vriend is nu ook heel vrolijk en richt zich op de dag dat hij uit dienst treed.

alle meiden heel veel succes!

Ik snap er helemaal niks van waarom mijn vriend of nou ja moet ik zeggen ex vriend zo doet,ik blijf mezelf maar afvragen wat heb ik fout gedaan,waarom doet hij zo.Het liefst zou ik nu met hem willen praten face to face maar dat zit er voorlopig niet in.Ik heb echt geen flauw idee.Weet ook niet wat te doen of ik hem moet blijven schrijven of niet.Echt moeilijk!!!

Hoi Turkije lover,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het is om van lovers ineens om te schakelen in “goede vrienden”.
Gevoelsmatig kan dat ook niet zomaar.
Je vriend is misschien gewoon onzeker door de situatie waarin hij nu zit.
Als ik jou was zou ik gewoon blijven schrijven en hem laten weten hoeveel hij voor je betekent.
Wie weet ziet hij dan wel in dat het niet onmogelijk is om geliefden te blijven, ook al zit je in het leger.

Veel sterkte, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Hayy, Ja ik denk ook dat je hem het beste gewoon brieven moet schrijven… Dat vinden die jongens egt heel erg leuk… Mijn vriend vroeg er ook om…

Ik kijk de hele week al uit naar zondag… :slight_smile: Hij belt me dan weer als hij op msn komt… whaha…
Toen ik heb vorige week sprak… was hij zoo verandert… hij zei elke keer sorry, don’t angry me… terwijl hij niks heeft gedaan !! Iemand zei ook al tegen mij… Hij gaat nu nadenken wat hij allemaal gedaan heeft, en hij heeft er spijt van… echt zoo raar…

Het leger moet gewoon helemaal afgeschaft worden…!!
Groetjes Yoella…

haha ja mizz…vind ik ook…zullen we een grote handtekeningen actie gaan beginnen:D…neej sorry…flauw grapje…:wink: alleen morgen nog;)en dan spreek je hem weer:D

kan me ook best voorstellen dat je over alles gaat nadenken als je in het leger zit…maar dat vrouwen of vriendinnen daar nu de dupe van worden…?? l
ik zou ook gewoon blijven schrijven als ik jou was turkije lover…hij zal dan wel begrijpen dat hij je niet moet op geven…!!

mijn vriend is op het moment ziek…was hij bij de dokter geweest. kreeg ik een super leif smsje:D
de dokter had gezegd dat hij niet meer lang te leven had, maar als hij bij mij was. zou hij nog vele mooie jaren hebben…:smiley:
maar ziek of niet…hij moest vandaag weer gewoon mee de bergen in om te rennen…tot 11 uur vanaaf :S

groetjes

filiz

Ik blijf hem ook gewoon schrijven hoor en ik hoop dat hem dat dan ook een beetje aan het denken zet en dat hij het ook wel waardeert maar hij is ook erg eigenwijs,maar een kaartje of brief doet natuurlijk altijd goed.Voor de rest is het afwachten hoe het gaat lopen.

Voor de anderen hier die wel contact hebben met hun vriend wens ik jullie veel geluk.Vindt het leuk om te lezen allemaal hoewel het soms wel moeilijk voor me is,maar het kan dus ook anders gaan.

En bedankt voor de goede adviezen

groetjes

@Turkije lover… Het contact met mijn vriend is ook niet zo best… Ik heb hem vorige week voor het eerst gesproken op msn en heel even aan de telefoon… Ik hoop dat hij morgen ook nog even komt, hij had gezegt : Als ik vrij hebt, bel ik je en kom ik op msn… En die verhalen wat hij mij vertelt, denk ik, Het zit wel goed… Alleen deze tijd is gewoon heel moeilijk om contact te houden, maar als het allemaal goed zit tussen ons, dan overleven we dat leger ook wel…!! :slight_smile: ( teminste, zo denk ik… Positief blijven he… :wink: ) Haha… en dat zeg IK… die 2 weken geleden nog in de stress zat, omdat ik niks van hem gehoord had… Gelukkig denk ik nu heel anders… :smiley:

@lcm… Hoeveel dagen nog ??? :smiley:

Groetjes…

hey yoella,

nog maar 16:) over 16 nachtjes gaat hij het leger uit en krijgt hij zn operatie en dan 2 dagen later mag hij naar huis:) kan echt niet wachten hiihih. Het is ook zo leuk om te zien hoe vrolijk mijn vriend nu is:)

hou jij het nog een beetje vol?
xleonie

Hoi Mizz-Styloow,

Ik hoop voor je dat je vriend vandaag op msn kan komen,en dat je ff lekker met hem kan kletsen.Ik probeer ook positief te blijven,maar soms is dat toch wel heel moeilijk hoor.
Maar ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden hier.

lcm lekker dat je nu kan gaan aftellen,ga je direct naar hem toe als hij uit dienst komt??

groetjes

Yoella… zooo super dat je em hebt gesproken!! Ben errug blij voor je!!

xx Franka

Yaa he Franka… :slight_smile: Ik ben ook zoo blij…
Toen ik wakker werd had hij nog niet gebeld… dus ik was al beetje kwaad… Dus ik kom op msn is mijn vriend op eens op msn… Ik natuurlijk nog meer in de stress. maar hij had me wel geprobeert te bellen, maar ik had geen bereik… Dus ik heb weer heerlijk 1 uur met hem gepraat op msn… Met de webcam aan… ( in pyama, whaha ) Alleen hij wilde niet :mad: … Maar hij is echt zooo verandert… Hij vertelde dat hij 10 km de bergen in moest met 40 kilo bij zich… Dus mijn reactie was, That’s very bad… maar hij dacht daar ineens heeel anders over… Hij vind het heerlijk te rennen en met een geweer te lopen… Hij zegt : Ik doe het voor mijn land !! Terwijl hij het eerst een rotleger vond… Echt zooo raar om dit dan te horen van hem… Maarja, zaterdag komt hij weer op msn… Ben zoo blij… ( Sorry voor dit lange verhaal, maar moest het ff kwijt. Haha )

En ik ga in juli EN oktober naar turkije !! Waarschijnlijk kan ik mijn vriend in Oktober zien… ben zoo blij…

@lcm… Wanneer ga jij weer terug naar je vriend ??

Groetjes Yoella…

turkije lover,

Ik ga niet direct naar hem toe…kan niet vanwege werk. Mn vriend komt begin maart hierheen en dan gaan we samen terug en dan blijf ik daar:) dat zijn de plannen…heb er hartstikke veel zin in

:@ icmvannieuwenburg

Leuk voor je dat je vriend hier heen komt naar het leger. Mijn vriend wil hier ook heen komen naar het leger. Hoe heb je dat allemaal geregeld, terwijl hij nu nog in het leger zit? Als ik naar hem toe ga gaan we die papieren enzo proberen te regelen maar hoe lang van te voren moet je een visum aanvragen? Dat kan toch best lang duren voordat je daar iets over hoort en is het wel zo makkelijk omdat te regelen als hij nog in het leger zit?
Sorry dat ik je met al deze vragen lastig val maar jij hebt er ervaring mee en zou er graag meer over weten:) .

groetjes Victoria

hey victoria,

nou ik ben ook bezig met de papieren!Mijn vriend is hier al 3 keer geweest maar deze keer is het lastiger omdat hij in dienst heeft gezeten en niet gewerkt heeft. Ze willen papieren van werk zien…dus we zijn bezig hoe we dat gaan oplossen. We kunnen papieren laten zien van werk voor het leger en papieren van werk dat ie krijgt na het leger. En tijdens het leger kunnen we het salaris laten zien van zn vader. We zijn nu bezig om alles te verzamelen en een afspraak te maken.

je kunt naar de ambassade emailen op deze email: ank-visa@minbuza.nl

daar kunnen ze je een document opsturen via email en daar staat alles wat je moet doen.

groetjes,

leonie

Hy heeft eındweekend vrıje dagen dus zaterdag 09-00 s’avonds 17-00 zondag ook.Als je will je kan msn met hem.

Ja dat klopt… :slight_smile:
Mijn vriend komt zaterdag ook op msn en op zondag komt hij ook altijd, dan is hij normaal ook gewoon vrij…
Maar zijn ze zaterdag de hele dag vrij ??

Groetjes Yoella…

Hoi Lcm,
wat leuk dat je vriend hierheen komt na het leger,en dat jij met hem mee terug gaat,zal best wel een grote stap voor je zijn.

Mizz styloow
erg leuk dat je je vriend heb gesproken dus jijkan er weer ff tegen aan en hopen dat hij zaterdag weer op msn komt.

hey turkije lover…

ja het is een grote stap maar ik ben er echt klaar voor! Ik heb al meer als 4 jaar op dit moment gewacht en kan haast niet wachten tot dit moment:)

meiden: wat zijn jullie toekomstplannen met jullie mannen?

Lcm ik vind het heel knap van je dat je naar turkije gaat…:slight_smile:
Wat vind je familie hiervan ??

Ik had het er juist zondag over met mijn vriend…
Hij vertelde over het leger, dat hij het voor zijn land doet, enz.
Dus ik zei dat ik liever in Nederland wil blijven… Had ik eigelijk beter niet kunnen zeggen…
Hij vond dat ik net zo goed naar Turkije kon komen en hij vroeg wat mijn familie er van zou vinden…
Tjah, ze zouden het zeker niet leuk vinden… dus ik heb maar tegen hem gezegt, dat zien we later wel… ( kwam een beetje ruzie van… )
Ik vind wel dat hij als hij uit het leger komt, naar nederland moet komen…

Groetjes…