ja dat is idd lief! je hebt mazzel dat ie later kan! normaal gesproken moet je gewoon gaan bij een oproep tenzij je op school zit of een geldige reden hebt voor uitstel
Mijn vriend heeft het ook 1x uitgesteld, omdat hij samen met z’n broertje in het leger wilde… En nu zitten ze samen…
Ik heb ook heeel goed nieuws…
Ik ben zoo blij… Ik heb vandaag met me moeder gepraat over het leger enz. Normaal deed ze er altijd negatief over, en ze vond het niet goed als ik daarheen ging, ze wilde niet met me mee enz. ( ben 16… ) Maar er is nog hoop…
Als mijn vriend vrij heeft uit het leger, mag ik naar hem toe met iemand, als het in een schoolvakantie is…
Maar er is 1 probleem ( natuurlijk… ) Hij heeft er nu bijna 1 maand op zitten, en ik heb nog steeds geen contact gehad met hem, dus ik weet niet wanneer hij vrij heeft… Ik heb wel 100 mailtjes gestuurd, duss als hij op msn komt… heeft hij eerst wat te lezen… ![]()
X Yoella
die 10 dagen die ze krijgen. wat voor een functie krijgen ze als ze ze pas na de 3e maand krijgen…?
groetjes
filiz
Ik ken me vriend nu bijna 10 maanden dus nog niet zo heel lang. Ik heb hem in april ontmoet en ben in sept weer terug gegaan. Ik heb een onwijs mooie tijd met hem gehad en ik weet zeker dat ik met hem een toekomst wil. We smsen elke dag en ik heb hem gister nog op msn gesproken ( en gezien via de cam) volgend jaar ga ik terug voor 4 weken en dan hoop ik nog veel meer leuke dingen met hem mee te maken. Mensen( veel nederlanders) hebben teveel vooroordelen over turkse jongens. Maar hij kan mij gelukkig maken dus ik wil voor hem gaan en als het vertrouwen er is en je bent helemaal gek van elkaar kan er weinig meer mis gaan lijkt mij. Over 2 jaar wil ik er stage gaan lopen omdat ik een toeristische opleiding doe dus zal ik hem zoiezo vaak gaan zien. Hij moet eerst nog 15 maanden in het leger maar dat moet goed komen ook al is het een erg lange tijd.
Hij woont trouwens in Izmir maar ik heb hem ontmoet in Gumbet( plaats naast bodrum)
filiz:
je hebt zeg maar land/lucht/marine…
mijn vriend zit bij soort van marine en die hebben 1 trainingsmaand. Als je commando bent of jandarma heb je pas na 3 maanden vrij!Die hebben een langere ttraining…moeten meer leren…
yoella,
wat appart dat ze t uitgesteld hebben voor je vriend. Mijn vriend zit nu in het leger en zn broertje moest eigelijk ook al, maar dit mag officeel niet. Ze mogen nooit 2 broers in dezelfde periode in het leger stoppen, vanwege de familie. Dit is vaak moeilijk voor de familie als 2 van hun zoons gelijk gaan…extra moeilijk. Daarom is het voor zijn broertjeuitgesteld totdat mijn vriend eruit komt (in januari) en hij gaat in mei erin!
ohh oke…ik wil niet dom over komen ofzo, maar wat is een jandarma dan…? mijn vriend heeft namelijk pas na drie maanden vrij…
@linda…hoe oud ben je als ik vragen mag…? en je vriend…?
ben niet nieuwsgierig ofzo…wil gewoon graag alles weten ![]()
Ik ben 19 en mijn vriend is ook 19. Hij wordt in april 20 en ik in nov dus we schelen 8 maandjes ofzo:D
En tis nie erg hoor als je nieuwschierig bent je mag me alles vragen:P:D
wat leuk dat jullie ‘maar’ acht maandjes schelen…!!![]()
wat ik me afvraag: hoe kan het dat sommige jongens al het leger in moeten als ze 19 zijn en andere veel later. ik heb bijv ook een vriend die is 21 en nog niet geweest…weet iemand van jullie hier meer over?
groetjes
filiz
@ filiz
Dat vind ik een hele goeie vraag want ik hoor er meer over. Een vriendin van me heeft ook een turkse vriend( is weer de vriend van mijn vriend) en die had het er ook over dat sommige pas moeten als ze 20 of ouder zijn…ik zou ook wel willen weten hoe dat zit
jandarma is een soort politie!
in turkije heb je verschillende soorten politie
jandarma= normale politie
trafik polis= verkeerspolitie
t stomme is ook dat als er iets met t verkeer te maken heeft en de jandarma is er getuigen van …mogen ze niet ingrijpen omdat alleen de verkeersplitie daartoe bevoegd is…en andersom!
maar in t leger hebben ze alleen jandarma. Het broertje van mn vriend gaat als jandarma t leger in. Dat schijnt zwaar te zijn net zoals commando’s
dus waarschijnlijk is je vriend of een commando of jandarma
op hun 19e krijgen ze een oproep…en wanener ze daadwerkelijk t leger in gaan is vanaf hun 20ste. Zo hoort t eigelijk te gaan , maar soms zie je zulk soms gevallen dat ze nog maar 19 zijn. Ik weet niet waarom ze dat doen…zal geen reden voor zijn…tis turkije! hahaha
en als ze pas hun oproep later krijgen hebben ze mazzel (of niet) ligt natuurlijk aan de situatie!sommige studeren of zijn er ouders ziek of zit al 1 van hun broers in het leger!Dat zijn allemaal dingen waardoor ze later in dienst kunnen treden.
Wat raar dat mijn vriend dan precies tegelijk ging met zijn broertje… Ze gingen precies op dezelfde dag weg enz. Voor hun is het natuurlijk wel beter, zo hebben ze steun aan elkaar… Alleen de familie van hun idd niet…
Ik heb trouwens niks meer gehoord over het verkorten van de diensplicht… ( ik hoop natuurlijk wel dat het doorgaat… )
Groetjes Yoella…
hey linda
ik doe zelf een toeristische opleiding:) ik zit pas in het het propeduese jaar maar wil ook een stage gaan lopen in turkije voor een half jaar maar dat ligt aan mijn aftroomrichting. Waar zit je op school en welke opleiding doe je.
groetjes Victoria
Victoria: Ik zit op school in Alkmaar op het horizon collega. Ik ga volgend jaar hbo toeristisch managment doen in Amsterdam. Het is een 3 jarige opleiding waarvan je in het 2e jaar een stage hebt van een jaar. Die stage wil ik dus gaan lopen in Turkije.
Groetjessss
@victoria: mijn vriend en ik hebben elkaar leren kennen toen hij vorig jaar in robin hood werkte als barman. hij heeft dit jaar in james dean gewerkt als barman. we hebben nu ruim 7 maanden een relatie.
hij heeft me zaterdag middag gebeld!! was weer fijn om zijn stem te horen. hij vertelde me dat ie 4 dagen in de bergen had gezeten en dat hij zich echt rot voelde.hij mag vanaf volgende week waarschijnlijk 1 dag in de week van de basis af dus kunnen we gaan chatten!!! echt super gaaf!! hij gaat me een brief schrijven en stuurt zijn eerste 'soldaat’foto mee… ben benieuwd hoe mijn mannetje eruit zien in zo’n pakkie…
@mizz: ik zit ook constant te denken aan de verkorting van t leger!! ik hoop echt dat t doorgaat!! maar ze zijn al zolang bezig met dit onderwerp dus laten we niet te vroeg gaan juichen…
groetjes myrna
hey leuk da je vriend daar in james dean en robinhood werkt:) ! Kom vaak in deze disco’s als ik in Alanya ben. Misschien heb ik hem dan wel eens gezien. Ik vind het beide super leuke disco’s vooral is ik daar ben met mijn vriend.
Leuk da je ook weer van je vriedn hebt gehoort, mijn vriend stuurt mij ook een brief en zijn eerste foto’s van het leger:o , ik heb naar hem ook een brief en foto’s gestuurd. pff kan nie w8en tot ik die foto’s weer van hem kan zien en hijj heeft deze vrijdag 2 dagen vrij kan ik hem eindelijk weer zien bij de cam:) !