Het Turkse leger

@Filiz… Selman’s ouders wonen in Manavgat en s’winters woonde hij daar ook… Dus als ik later in Turkije ga wonen wordt het denk ook Manavgat of Side… Is ook een hele mooie plaats, enz. Ik ben er toen samen een dag heen geweest met hem… zoo gezellig… :slight_smile: Alleen die waterval viel me een beetje tegen… Ik had er een heel ander idee bij…

Groetjes Yoella…

ja idd…had bij die water val ook een hele andere voorstelling…!! dacht dat hij ontzettend hoog en breed zou zijn…viel dat even tegen…!!
en wie weet worden we nog buren…:smiley: of nou ja iig stadgenootjes…:smiley: oke vervelen hoeven we ons dus al niet…hehe

liefs

filiz

hey filiz!

Mijn vriend is geboren in Marmaris…daar heeft hij gewoont tot zn 9de! Daarna zijn ze verhuist naar Goynuk wat tussen Antalya en Kemer ligt…hier liggen ook onwijs veel hotels langs de kust!
De familie van mn vriend komt uit Gumushane…zwarte zee

misschien een beetje een late reactie op dit stukje, maar ik denk niet dat cicek zich zorgem hoeft te maken…en dat je vriend idd het leger niet meer in hoeft als jullie eenmaal in nl zijn, mijn vader is ook noiit in het leger geweest, hij was voor die tijd hier in nl om te studeren en voordat ie terug moest was hij al nederlander en dan hoef je ook niet meer in dienst.

pff…ben al een uur aant proberen te bellen, had ik vandaag geplant, want ben ongeveer de hele dag alleen thuis, moet echt niemand om me heen hebben als ik ga bellen in een andere taal…ma krijg niemand aan de lijn…geen idee hoelaat ze eigelijk vrije tijd hebben of wanneer ik gelegen bel…en ben me iedere keer druk aant maken of ik wel goed uitsrpeek hoe ik naar hem moet vragen in het turks…pff…ben blij als ie in januari ergens anders naartoe gaat en zn gsm bij zich heeft…!!

groetjes

filiz

Ik denk dat je het beste rond 6 uur kan bellen…
Dat had ik ook weer ergens gelezen op internet…

Filiz… Je mag altijd op bezoek komen hoor, als ik in turkije woon… :slight_smile:
Haha… Dan kunnen we ook een keer gaan shoppen in side…

Groetjes Yoella…

ja…kreeg net iemand eraan, ik gezegd wat ik moest zeggen…op van alles voobereidw at zij zou kunnen zeggen…en geen van die dingen zegt ze…ze zei wel its met vandaag erin…maja dat kan van alles zijn.
-vandaag mag hij niet bellen
-bel vandaag nog ff terug
-hij belt vandaag nog terug

naja we w88 af…haha…nog een maandje…

@yoella,ja jij ook bij mij hoor…!!lijkt me super gezellig. en fijn om weer even je eigen taal te spreken…!!

kus kus

filiz

@filiz: mijn vriend komt uit alanya. eigenlijk uit adana maar woont al meer dan 6 jaar in alanya, en zijn ouders ook. ik ga idd een thuiscursus doen want op de dagen dat ze hier in de buurt een cursus geven moet ik altijd werken. dus dan thuiscursus volgen!! ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet eerder naar turkije vertrek voordat ik 10.000 euro heb gespaard. dus dat kan nog wel ff duren!! hihi…
ik ga mijn vriend ook niet bellen hoor voordat ik goed weet wat ik moet zeggen en voordat ik weet wat degene aan de andere kant van de lijn zegt.

ik zie hem als alles goed is in februari weer!! maar hij had van de week gebeld en zei dat ie misschien in januari ook vrij kreeg omdat t dan een feestdag was… ik zei dat ik dan niet kon komen maar hebben jullie iets van jullie vriendjes gehoord of weten jullie iets over een belangrijke feestdag in januari??

groetjes myrna x

Heey,
Ik heb ook gehoord van een feestdag in Januari. Had met een bevrijding van iets te maken. Sorry, meer kan ik je er ook niet over vertellen. Ik weet alleen dat een jongen uit Turkije die ik ken het over deze dag had.
groetjes

Ik weet er niks vanaf… Hij heeft mij daar ook niks over vertelt… ( 4 weken geleden ) Maar ik zal het is vragen, aan een vriend van mij… Dat zou wel super zijn als ze dan even vrij hebben…!! Dan kan hij mij misschien bellen… :slight_smile:

Groetjes Yoella…

Op 10 januari is het Kurban bayrami, offerfeest.

ooww jaa!! Dat was het!

@myrna

Mijn vriend komt ook uit Alanya woont er sinds zijn 9e en komt oorsprongekelijk uit Kayseri. Mag ik vragen hoe en waar heb jij je vriend in Alanya ontmoet. Wel leuk zijn er toch ook veel mensen op het forum die vriendjes in de zelfde plaats hebben:) .

gr. Victoria

Ja idd… Er komen een hele boel vriendjes uit dezelfde plaats hier op het forum… :slight_smile: Als het maar niet dezelfde zijn… ( het zal wel niet hoor )

Hebben ze dan op Kurban bayrami vrij van het leger ??

Groetjes Yoella…

mijn vriend had een soort van vrij vorig jaar met bayrami!
ze mochten wel uit de basis, maar niet naar huis!

Oww super… :slight_smile:
Dan zit ik de hele dag te wachten op msn… haha…

Groetjes Yoella…

:slight_smile: ja idd! ik had toen ook de hele dag gechat met hem

Het is al 4 weken geleden, dat ik voor het laatste met hem heb gepraat…
De tijd gaat eigelijk best wel snel…
Zijn mailbox is nu alleen helemaal vol… denk ik… :slight_smile: haha…

Groetjes Yoella…

Ik heb een vriend in Turkije en die moet ook het leger in voor 15 maanden. Het is zo dat ze in die periode maximaal 4 weken vrij kunnen nemen. Tis idd een erg lange periode.

klopt…30 dagen intotaal!

10 dagen na de 1e maand of derde maand (lig aan wat voor functie hij heeft in t leger) en dan daarna nog 20 dagen verspreid over de rest

Bedankt! want ik wist dat het 30 dagen waren maar niet hoe het verdeeld zou zijn. Mijn turkse vriend moet volgend jaar het leger in. Hij zou in febr. gaan maar gaat nu eind volgend jaar omdat ik naar turkije kom en hij mij nog wilt zien. Erg lief natuurlijk want ik mis hem heel erg.