Het Turkse leger

Hallo,

Mijn vriend zit sinds januari dit jaar ook in het leger. Hij is sinds februari in Akcakale (bij de Syrische grens). Hij moet momenteel de hele dag werken en kan alleen tussen de ritten door ff een dutje in de auto doen. Hij is namelijk chauffeur en moet de soldaten van de kazerne naar de grens brengen. Ze hebben daar 2 auto’s voor, waarvan en 1 kapot is. De andere chauffeur is nu al 1,5 wk. met deze auto weg om te laten repareren.
Maar normaal gesproken begint hij met werken om 15:00 en hij moet werken tot 9:00 's ochtends. Het weekend vrij kennen ze daar niet en computers hebben ze helemaal al niet van gehoord. :frowning:
Enige contact hebben wij (dagelijks) via de telefoon en via brieven (met foto’s). Hij heeft over de hele tijd denk ik 3 vrije dagen gehad, maar dat stelde ook niks voor.
Het enige geluk dat hij heeft is dat hij niet helemaal in het oosten terecht is gekomen én dat hij hoogstwaarschijnlijk in juli verlof kan opnemen. We gaan dan samen vakantie vieren en zijn familie bezoeken.
Klinkt dit bij iemand bekend in de oren??

Grtz Mariska

hey mariksa…ik zou zeggen…enjoy tha club!! wat vervelend dat je vriend zo weinig vrij heeft!!

waar komt je vriend vandaan…? wanneer heb je hem leren kennen…?

ik hoop dat hij in juli idd vrij heeft, en jullie samen een leuke vakantie zullen hebben!!

groetjes

filiz

Dank je Filiz,

Ik heb Serkan vorig jaar juni leren kennen in Alanya, waar hij ook vandaan komt.

Hij heeft de afgelopen tijd ook geen vrij genomen, omdat ik toch niet op msn kan zijn. Zijn vrije dag heeft hij nl. alleen op maandag, woendsdag of vrijdag. Ik heb hem net gesproken en waarschijnlijk dat hij vrijdag vrij is, wordt ook weer tijd…

En jij Filiz waar heb jij je vriend leren kennen, waar zit hij in het leger en wat is zijn functie?

Gr. Mariska

haha, ja was eigelijk al van je naam af te lezen waar je vriend vandaan komt!!

ik heb mn vriend afgelopen oktober leren kennen. in manavgat.
mijn vriend heeft ook maar een enkel weekend vrij…de laaste tijd wat meer dan eerste gelukkig…

is het de 1e keer dat je zijn familie gaat zien, of ken je ze al?

mijn vriend is op het moment in denizli…(naast izmir) en hij is jandarma…wegenpolitie.

liefs

filiz

Ja idd, maakt niet uit.

Maar ik heb kennis gemaakt met een aantal neven, ooms, tantes en zijn zus. Zijn ouders nog niet, is er nog niet van gekomen. We zijn van plan om in onze vakantie zijn ouders in Aydin op te gaan zoeken, maar we moeten ff kijken hoe warm het is. Want 8 uur in de auto en het is zo heet, dat doe je ook niet voor je lol…
Maar naar zijn zus in Antalya gaan we zeker weer heen.

En jij heb jij je schoonfamilie al ontmoet?

Hoe gaat het contact met jouw mannetje?

Liefs Mariska

Hey Mariska,welkom hier.Leuk hoor dat je al zoveel familie hebt gezien.Ja het is niet makkelijk als je vriend in het leger zit,maar ik lees dat je toch wel regelmatig contact met hem heb,dat is wel fijn.Ik spreek mijn vriend meestal in het weekend dan is hij 1 dag vrij,maar soms is dat niet zo en moet ik maar afwachten wanneer hij komt,bellen gaat ook niet altijd makkelijk.Maar binnenkort hebben we lekker een weekje samen vakantie.

Mizz,waar ben je toch ik mis je al een tijdje,alles goed?

groetjes

ja klopt…met die hitte in een uto is bijna niet te doen…
hoe oud is je vriend als ik vragen mag…?

ik heb mn schoonfamilie wel al allemaal ontmoet…

vandaag weer gebeld:)ik mis m zo!!

xx

filiz

gister vertelde mijn vriend dat hij volgende week vrijdag en zaterdag 2 dagen naar huis mag. maar daarna moet hij wel weer terug naar dezelfde basis voor 1,5 maand. ik ben zo blij voor hem dat hij zijn moeder weer even kan zien. alleen jammer dat ik er zelf niet naartoe kan. maar na die anderhalve maand ga ik als alles goed is wel een paar dagen naar hem toe.

groetjes

Ik probeer mijn vriend al 2 dagen te bellen,maar op de leger basis waar hij zit wordt niet opgenomen :confused: snap er niks van.Hij zou volgende week zondag met verlof komen voor 2 weken en dan zouden we samen 1 week vakantie houden,maar wil zeker weten of het zeker is dat hij met verlof kan,zodat ik kan boeken.Wil niet voor niets boeken om daarna misschien te moeten annuleren.Kan nu alleen maar hopen dat hij in het weekend op msn komt,dus moet nog even afwachten en dan maar hopen dat er nog plek is op een vlucht.

Hoe gaat het met jullie mannen in het leger ? Ook al plannen om vakantie te nemen?

groetjes

Ja ik ben er nog wel hoor, af en toe… Lees eigelijk alleen maar een beetje mee. Hier gaat alles super. Ben net geslaagd, bijna naar Turkije, lekker vakantie… etc. Alleen heb ik geen contact meer met S. Heb al zeker een maand niet meer met hem gesproken, dus van mijn kant is het een beetje over. Ik zie allemaal wel wat er komen gaat ( want in oktober ga ik naar hem weer zien ) en dan moet er gewoon goed worden gepraat…

Groetjes…

Oei Mizz toch…schrik er van. Hou je taai meid!

Turkije lover (ja sorry weet je naam nog niet) ik hoop dat je je vriend inmiddels hebt gesproken én dat je hem binnenkort kunt zien.

En Filiz Serkan is 27 op z’n Turks en dus op z’n Nederlands 26. En officieel is hij 25. Snap je um nog? Zijn vader heeft hem in 14 januari 1981 aangemeld en hij is 8 oktober 1980 geboren. Gaat/ ging daar zo vreemd in mijn ogen…

Hij is vandaag vrij geweest (en ik ook) en we hebben een paar uur gemsnt, zo lekker. Maar nu wel weer klote dat hij weer weg is. Zal nu 6 weken moeten wachten en dan kan ik hem lekker in mijn armen sluiten…

Gaat één van jullie toevallig rond 29 juli naar Alanya?

Grtz. Mariska

Mizz,Van harte gefeliciteerd toppie hoor :NETHERLAN,dus je gaat een lekker feestje geven.Goh daar sta ik wel van te kijken zeg dat je al zo lang geen contact met je vriend heb gehad,jullie hadden het meeste toch uitgepraat?Misschien is hij op oefening enkan hij niks van zich laten horen ofzo.Hoor je nog wel een wat van zijn broertje dan?Hoop voor je dat je snel weer wat hoort van hem.

Ik heb mijn vriend ook nog steeds niet gesproken :no:,hoop echt dat hij van het weekend op msn komt,heb vandaag weer gebeld naar het leger maar ze nemen daar nog steeds niet op.Een vriendin van mij is getrouwd met een turks nu zou die nog gaan proberen of hij misschien het leger te pakken kan krijgen,en anders probeer ik morgen wel weer te bellen.

Mariska lekker hoor dat je je vriend zolang heb kunnen spreken,alleen balen dat je nu weer zo lang moet wachten.

groetjes

Marion… Je hoef niet te schrikken hoor…:slight_smile: Met mij gaat het echt heel goed.

Turkije Lover… Thanks, ik heb vanavond ook al een feestje bij iemand en morgen weer ( eigenlijk de hele week :smiley: ) Dus dat komt helemaal goed.

Idd, ik had alles aan hem vertelt, wat ik er van vond etc. Maar je weet hoe turkse jongens zijn… Het is sorry en ze zijn het gelijk vergeten… Hij is wel een paar keer op msn geweest, maar hij praat niet tegen mij. Terwijl hij me in het begin altijd belde als hij op msn kwam… Maarjah, ik ga me er niet meer druk over maken. Zijn broertje had ik ook geen contact meer mee. Totdat hij me maandag smste met de vraag : Where is S. ? Dus ik hem terug gesmst met het verhaal dat ik hem al paar weken niet gesproken heb en of hij hem nog wel spreek… Kreeg een smsje terug : Nee, ik heb hem ook al een paar weken niet gesproken, maar ben wel benieuwt waar hij nu is… :rolleyes:

Had hem ook nog een smsje gestuurd, tijd geleden. Heb nooit wat terug gehad. Allemaal heeel vaag. En ik ga me er niet meer druk om maken… Heb nu me eigen dingen, ga lekker feesten, vakantie etc. En dan zie ik het allemaal wel…

Groetjes…

Ken dat ook ! Mn vriend is nu 30 geworden maar op zijn paspoort staat 35 omdat hij het paspoort heeft gekregen van een overleden broertje. Daardoor moest hij ook 5 jaar vroeger het leger in enzo, en laat dat leeftijdsverschil soms wel tekenen achter van vroeger hoe hij heeft afgezien om hem altijd 5 jaar ouder voor te doen dan hij werkelijk is …

@Mizz: Dit klinkt minder, sterkte meid ! Ik hoop voor jou dat alles nog goed komt, maar idd, mss beter om te wachten tot zijn legerdienst voorbij is, ze zijn toch zo beïnvloedbaar daar …

Heyy Mizz,wat vreemd dat hij zo ineens niks meer zegt als hij op msn komt en dat zijn broertje ook niet weet waar hij is.Dat klote leger ook maakt het niet makkelijker voor ons.Je hebt gelijk dat je je er niet druk om maakt,en dat je lekker gaat feesten.Wanneer ga je op vakantie en waar naar toe?

Heb mijn vriend gister en vandaag gesproken op msn en hij heeft volgende week vakantie dus dan ga ik lekker naar hem toe,ben wel blij hoor dat ik hem weer ga zien:banana:.Volgende week zondag vertrek ik voor 1 week.

Vandaag gingen ze naar het huis van de officier of hoe dat ook mag heten daar,daar hebben ze een vaderdag cadeautje voor gekocht,omdat het wel een aardige vent is en me vriend vakantie heeft gekregen van hem,vind ik wel lief hoor dat ze dat doen.

groetjes

Sevgilim dat is wel heel erg extreem en ik snap best dat hij het daardoor ook erg moeilijk heeft gehad.

Is het bij jullie ook bekend dat de turken na een geboorte met 1 beginnen en niet pas bij de 1e verjaardag?

Grtz Mariska

@turkije lover…wat super dat je volgende week al naar hem toe gaat!!! wordt zeker helemaal leuk:D:D alvastr heel veel plezier!!!

@mariska…hmzz…nee nog nooit van gehoord.

heb zo een leuke verjaaredagkaart voor mn vriend gekocht:D hij is volgende maasnd jarig.
op de kaart staat taz op zo een kleinb onbewoond eilandje…en dan staat daat is zo een hartje bij geschreven>>waar ik ook in de wereld ben.

en dan doe je hem open. staat taz met een verjaardagstaart…lichtrjes gaan flikkeren en je hoort het liedje van lakoekaratsja…en dan staat daar bij>>jou verjaardag vergeet ik nooit:D…vind hem echt helemaal leuk:D

groetjes

filiz

@Filiz: Leuk die kaart! Echt héél leuk ! hihihi en dat liedje :stuck_out_tongue: