Het Turkse leger

Giara, ook raardat zijn commedant niet die brief wilt aannemen.
Wel een lekker vooruit zicht he.

Groet jac

Ik heb wat vandag maakt alleen maar schrijffouten. Commandant bedoel ik dan weer.
hmmmm
Groet jac

mijn vriend zit in kayseri bij de landmacht en is daar gewoon soldaat.
maar dat betekent volgens mij ook op elke plaats wat anders.

ik hoop wel dat het doorgaat van die 68 dagen. eerder zal ik geen vakantie hebben en anders moet ik nog 6 maanden extra wachten :frowning:

Hmmm ik duim voor je!!!

groet

Ik duim mee!!!

groetjes

ik duim ook mee…:wink:

dat worden dan al veel duimen :slight_smile: leuk! hoop dat het helpt…

heb hem net weer aan de telefoon gehad… hij wordt gek van de pijn in zijn lies maar die commandant luistert niet en er is geen doktor daar. das dan wel weer slecht nieuws.

klopt het dat iedereen na 1 maand een dag vrij heeft? hij zegt wel dat hij daar dan toch die 68 dagen moet blijven. en klopt het dat als je gewoon soldaat bent je het beter hebt in het oosten en zuidoosten? zijn commandant had dat tegen hem gezegd…

groetjes

Giara,Mijn vriend had na 1 maand een week vrij,voordat hij zich in zijn nieuwe plaats moest melden.Ik weet niet of je als gewone soldaat beter af bent in het oosten of zuidoosten,mijn vriend hoopte dat hij niet die kant op hoefde,maar helaas zit hij wel in die regio.De pkk is daar toch wat actiever dan in andere delen van Turkije,en je hoort ook dat er daar toch wel vaker gevochten wordt.Ik denk zelf dat je beter af bent als je niet in het oosten of zuid oosten wordt geplaatst.Weet je vriend al waar hij heen moet dan na de 1ste maand?

Groetjes

ik snap het eigenlijk niet zo goed wat hij allemaal bedoelt. hij zegt dat hij na een maand 1 dag vrij heeft en dat er dan een ceremonie ofzo is waarbij de familie ook mag komen. en dat hij vanaf dan ook op internet mag. maar hij zegt ook dat hij gewoon nog 67 dagen op die eerste plaats moet blijven. mijn vriend weet ook niet waar hij naartoe moet later.

volgens mij vertelt die commandant van hem ook maar gewoon wat om zoveel mogelijk jongens daar in het oosten te krijgen. ik kan me ook niet voorstellen dat je het daar beter zou hebben dan in de rest van turkije ook vanwege de pkk. maar mijn vriend beweert dat je als soldaat in het oosten bijna niks hoeft te doen terwijl je in de rest van turkije gewoon 15 maanden lang die sport opleiding zou hebben en bijna geen rust. dat je alleen in het oosten een andere taak krijgt dan nu. ik hoop eigenlijk dat hij niet naar het oosten gaat. maar het is afwachten.

groetjes

Nou ik vroeg mijn vriend laatst wat hij nu zoal doet de hele dag hij zei toen dat ze veel moesten sporten,dus ook in het oosten moeten ze dat doen.Smorgen 4 of uur je bed uit en s’avonds om 9 uur er weer in en soms kun je maar een paar uurtjes slapen,dus makkelijk is het daar ook niet hoor.

groetjes

ja maar hoe krijg ik dat mijn vriend aan het verstand gebracht? ik ben immers niet daar dus hoe weet ik dat allemaal? hij is toch diegene die dat allemaal meemaakt. zo denkt hij erover. ik snap heel goed dat het voor hem niet makkelijk is daar. maar hij snapt niet echt dat het voor mij ook niet makkelijk is om de hele tijd in onzekerheid te zitten.

ik wacht het maar af. ik zal hem zo goed als het gaat proberen te steunen.

groetjes

wat ontzettend vervelend dat hij gewoon door moet gaan ,terwijl hij pijn heeft aan zijn lies. vind het niet echt normaal.

ik denk dat waar je ook zit, het leger nooit leuk is. alleen treft de ene het beter dan de ander.
een vriend van ons, zit ook in het leger, hij is 3 maanden later dan mn vriend gegaan. had na een maand verlof en is nu in zijn nieuwe plaats, gewoon ober, wat hij thuis dus ook deed.

groetjes

filiz

ben al een tijd niet op dit forum geweest, omdat ik steeds perfectnave kreeg.

mijn vriend zit sinds augustus 2005 in het leger. 6 november heb ik hem voor het laatst (zijn familie toen ook ontmoet) en in november ga ik hem na meer dan een jaar weer zien.

meiden…!! we zakken helemaal naar onder!!

volgende maand is mijn vriend jarig…toch maar eens een pakje versturen.
kan ik gewoon alles in een doos doen? en moet daar van dat licht bruine papier over…of??

groetjes

filiz

Filiz,ik heb mijn vriend ongeveer 12 weken geleden ook een pakje gestuurd,maar die is nog steeds niet aangekomen :no:, en daar had ik juist leuke dingen ingestopt,ook met dat bruine papier eromheen,ik had deze een keer niet aangetekend gedaan,omdat dat 20 euro zou kosten,maar hij heeft hem dus niet gehad.Ik heb daarna wel weer wat anders verstuurd en dat heeft hij wel gehad,dus als ik jou was zou ik het zeker aangetekend versturen.

groetjes

ik heb ook al vaak dingen gestuurd maar bij mij is het nog nooit aangekomen. aangetekend niet en gewoon ook niet. ik snap er niks van. wel een onderzoek laten doen door tpg van dat aangetekende pakje maar dat konden ze niet meer achterhalen…

heb vandaag weer met mijn vriend gebeld. hij is nou toch ineens commando terwijl hij eerst gewoon bij de landmacht zou zijn. hij weet wel al dat hij op kantoor is ingedeeld. hoop dus dat dat in ieder geval niet meer gaat veranderen. in augustus ga ik dan waarschijnlijk naar hem toe. maar daar verandert het allemaal elke dag dus of dat wel doorgaat is ook nog niet zeker. wist jullie vriend ook al de eerste week waar hij ingedeeld werd?

groetjes

geen leuke mannen in nederland dames? klinkt erg moeilijk allemaal

toen een brief van mij 3 weken onderweg was heb ik ook naar de tpg gemaild…op het moment dat ze het onderzoek gingen starten, kwam de brief aan…weer gemaild…tj sorry voor het ongemak, maar hij is intussen aangekomen…

morgen gaat mijn vriend foto’s op de post doen voor mij…ben benieuwd wanneer ze aankomen:D

groetjes

filiz

Ik heb vorig jaar een keer een pakketje aangetekend verstuurd naar een andere vriend van mij die is ook nooit aangekomen,heb toen ook contact opgenomen met de tpg en die zouden het gaan uitzoeken,na 3 maanden kreeg ik te horen dat het pakketje wel afgeleverd was,maar die vriend zei dat hij het niet gehad heeft,dus waar het dan is weet niemand.Voor de rest is altijd alles wat ik aangetekend verstuurde wel aangekomen.

groetjes

heeft nog wel eens iemand wat van leonie gehoord…?
ben beneiuwd hoe ze het heeft in turkije:)…waarschijnlijk druk met werk op het moment…

xx