wat zeggen jullie vrienden en familie er eigenlijk van als je een turkse vriend hebt. mijn familie maakt er niet echt een probleem van. ook al hebben ze hem nog niet ontmoet.
ik heb geen probleem met mensen die een andere huidskleur en een ander geloof hebben dan mij. maar ik ken genoeg mensen die je raar aankijken als je met buitenlandse mensen omgaat. positieve of negatieve ervaringen??
morgen gaat mijn vriend weg. heb hem net de laatste keer gesproken
voel me nu echt zwaar k*t. gaat die tijd een beetje snel voorbij???
Mijn vrienden reageren wel raar soms hoor en van veel mensen krijg je ik ook wel commentaar,maar daar trek ik me weinig van aan.Ze hebben toch vaak het idee van de turken hier in gedachten,maar die zijn toch heel anders vind ik,maar ik ga er meestal niet op in ik heb zoiets van laat ze maar lekker lullen.
Soms denk je dat de tijd snel voorbij gaat,maar ik heb ook wel eens dagen dat ik denk was het maar alvast zover dat hij klaar was,hij moet nog tot februari,maar spreek hem ieder weekend wel een keer en misschien kan hij in juni of juli verlof opnemen.
ja dat klopt dat heb ik ook en ik doe precies hetzelfde als jou.ja dat is wel heel fijn he dat je hem elke weekend spreekt.jaa ik moet er egt nii aandenken als mijn vriend in het leger moet.hij vindt het zelf ook niks want hij is bang om mij kwijt te raken enzo mjaa we zien het allemaal wel het is nog 2 a 3 jaar dus tijd zat nog…mijn vriend is nu in marmaris werken enzo en 4 juli ga ik weer daarheen voor 7 weken dus dat is wel heel fijn…maar ik wens je sterkte meid
Groetjes…
hij is weg net de laatste keer met hem gebeld en nu mis ik hem al
nu maar afwachten waar hij ingedeeld wordt. ik hoop dat ik snel iets van hem zal horen. als ik weet dat het goed gaat met hem dan gaat het met mij ook goed.
dat onderdeel waar hij nu bij ingedeeld wordt zal hij daar dan ook de hele tijd bij blijven?
ik zal er maar aan denken dat over 15 maanden alles goed zal komen
Ja filiz !! De helft zit er al bijna op bij ons !! Vind de tijd eigelijk best wel snel gegaan.
Ik weet nog al te goed dat het 22 november was en dat ik belde, was druk bij hem, allemaal familie was daar etc. Allebij helemaal verdrietig aan de telefoon. Dat was ons allerlaatste gesprek voor het leger. Daarna had ik een hele tijd niks meer van hem gehoord.
Normaal zet ik altijd me tel. uit voordat ik ga slapen ( of iig stil ) en toevallig op 1 januari ( was helemaal moe enz. van oud en nieuw )was ik het vergeten, heel vroeg in de ochtend belde S. me wakker, Askim come on msn… Haha… En daarna is hij eigelijk elk weekend op msn geweest.
Met mijn vriendinnen kan ik ECHT NIET over S. praten. Vind het zoo rot. Maar gelukkig maken me ouders niet zo veel problemen ermee… We zien het allemaal wel als hij het leger uit is… Dan komt hij als het goed is een paar weken hier, wil hem gewoon een keer laten zien hoe ik hier leef… Denk dat hij verbaast zal zijn, het is hier zoo anders als daar !!
@Filiz… Meid, voor je het weet is het weer Februari !! Je ziet het, we zitten nu al weer bijna op de helft !! Wie had dat ooit gedacht dat het zoo snel zou gaan ?? Het lijkt een hele tijd “15 maanden”… Maar het valt best wel mee. Okey, soms hebben we onze ups and downs, maar die heb je ook welis als hij niet in het leger zit…
misschien iemand zin om op msn te kletsen?
denk dat ik iemand nodig heb die hetzelfde dan mij meemaakt want met vrienden kan ik het hier niet over hebben.
Mijn vriend is 24 november het leger in gegaan en vlak daarvoor hebben we wat poblemen gehad ik hem hem 2 dagenn voordat hij ging nog wel gesproken over de telefoon,maar echt leuk ging dat niet.Hij heeft me later nog wel een sms gestuurd met de plaats waar hij de 1ste maand heen moest.Later is het contact via msn weer beter geworden en hebben we het er wel over gehad,maar is toch anders,waarschijnlijk ga ik hem in juni of juli zien en dan wil ik ook goed met hem praten,want via msn vind ik dat niet wat,dus moet nog even geduld hebben en dan kijken we wel waar het schip strand,ik hoop natuurlijk wel op een goede afloop.Heb hem met zijn verjaardag ook nog gebeld in het leger en spreek hem ieder weekend op msn dus denk dat het wel goed komt.
Mizz is het jouw nog gelukt om het telefoon nummer van het leger te achter halen?
Giara,kop op he,voor je het weet is het weer voorbij.We weten hier hoe je je voelt.Toi toi toi
heb net van zijn broer gehoord dat alles goed was daar.
had natuurlijk liever gehad dat hij me ook ff had gebeld maar dat zat er niet in.
ik heb op internet een telefoon nummer gevonden van kayseri maar ik weet natuurlijk niet of dat wel het goede is. ik zal eerst maar eens afwachten tot ik wat van hem zelf hoor en dan zal ik hem vragen naar het telefoonnummer.
maar hoe vraag je in het turks of ik hem kan spreken want volgens mij zijn daar niet echt veel mensen die engels of duits spreken.
Giara,Ik heb het eerst in het engels geprobeert maar dat begrepen ze niet helemaal en toen heb ik gezegd Istiyorum konusmak (ik wil spreken) en dan zijn naam gezegd,dit begrepen ze wel en toen gingen ze hem roepen.Maar als hij er niet is en ze zeggen wat terug in het turks ja dan heb je dus een probleempje,want dan snap jij hun waarschijnlijk niet.
Nee, heb het telefoon nummer van het leger waar hij zit nog niet. Maar op dit moment staat z’n mobiel wat vaker aan… Dus dat is ook weer een goed teken. Ik ga het telefoon nummer van het leger nog wel vragen aan haar als ze op msn is, want ze is de laatste tijd niet meer geweest.
Turkije lover… Heeft jou vriend in het begin eerst 1 maand training gehad en daarna verlof ? want ik heb ook gevraagd aan S. of hij vrij kon nemen in Juli, maar dat kon niet, omdat hij dan nog geen 6 maanden op die ( 2de ) plek was. ( Hij heeft 3 maanden training gehad en daarna verlof )
Mizz,mijn vriend kreeg na de 1ste maand een week verlof,voordat hij zich moest melden bij de andere plaats,daar zit hij nu sinds januari.Hij zou deze week of volgende week gaan vragen wanneer hij vakantie kon krijgen hij wil dan 15 dagen opnemen,maar dat moet hij nog vragen,dus misschien dat ik het van het weekend hoor als ik hem op msn spreek.
ik heb mijn vriend net gesproken. alles was goed. er waren zoveel mensen daar dat ze te weinig plaats hadden voor iedereen :S
hij zit nu daar maar heeft nog niks gedaan behalve eten en douchen. is dat normaal?
mijn vriend zegt dat hij na 75 dagen verlof heeft maar kan hij dat nu al weten?
volgens mij als iemand yok zegt betekent het dat hij niet daar is. maar als daar nog een heel verhaal bij komt dan begrijp ik dat inderdaad niet haha.
mijn vriend zou mij bellen als er tijd voor was maar dan kan ik nog altijd terug bellen. tenminste vanmiddag was dat wel gelukt.
ja ik ben blij dat ik wat heb gehoord want als ik steeds in onzekerheid hier moet zitten dat doet echt niet goed. heeft net trouwens weer gebeld. hij moet vanaf nu elke dag om 4 uur opstaan om niks te doen. maar goed. ik blijf denken aan de toekomst. ik wil echt heel graag met hem verder…
ja gelukkig wel.
hij had eerder al gezegd ik ga je elke dag bellen tot ik op msn mag.
dat heeft hij tot nu toe ook gedaan. ben ik wel blij om.
over 68 dagen waarschijnlijk het eerste verlof dan wil ik wel naar hem toe.
over een maand zou hij 1 dag vrij hebben. en vanaf dan zegt ie dat ie ook online mag komen.
hij heeft het alleen zwaar met de kilometers lopen daar omdat hij dat eigenlijk niet mag. zijn commandant wilde de doktersbrief niet aannemen
Giara,Lekker hoor dat je vriend je elke dag kan bellen.Dus je kan al gaan aftellen,wanneer je hem weer kan zien.In welke plaats zit je vriend trouwens of heb je dat al verteld?