wat is het stil hier…
niet dat ik echt iets zinnigs te vertellen heb…maja…
beetje verveling denk ik…
hoest met jullie en met de lovers?
ik mnis de mijne echt weer zo verschrikkelijk!! maar heb gelukkig lieve vriendinnen waar ik uren tegen aan kan lullen…het helpt echt.
oja…mijn vriend had met moederdag een berichtje naar mn moeder gestuurd>>hallo, ik wil je graag een mooie dag wensen en ik hoop dat je nog lang mn schoonmoeder mag zijn…haha mn moeder vond het natuurlijk helemaal geweldig…en ja ik ook:D
ik vin het hier ook erg stil worden. Mijn vriend had mijn moeder ook gebeld voor moederdag vond ze hartstikke leuk, hij noemt haar ook altyd mama hahaha. Ik had ook naar zijn moeder gebeld maar toen nam zijn schoonzus op en ik vroeg naar zijn broer omdat ik geen turks kan. Maar die was er nie dus ik had gezegd ‘bugun’(vandaag) en ‘mama’ gelukkig begreep ze wat ik bedeolde.
Mizz, we hebben allemaal onze ups en downs.
Blijf in de liefde geloven dan komt het echt wel goed. Hij is vast gefrustreerd.
Ercan zit dan wel niet in het leger, maar die kan ook nukken vertonen hoor, dat ik denk wat moet ik hier mee. Ze hebben nou eenmaal veel temprament.
Ik weet ook iedere keer weer dat het wel weer bijdraait. Maar je moet er wel tegen kunnen en dat heb ik wel geleerd.
Mijn Vriend heeft mijn moeder niet gebeld op moederdag,maar ik was bij me ouders met hem online en toen zei hij wel tegen me moeder een fijne moeder dag dat was toch ook wel lief vond ik.
Mizz,wij hebben hier allemaal onze ups and downs ik heb soms ook me twijfels hoor,dus kop op he.
mijn vriend moet donderdag ook het leger in
weet hier iemand iets van kayseri? hij is daar gewoon soldaat.
en hoe gaat het met verlof? is dat na 1 maand of na 3 maanden?
ik zie er echt tegen op dat ik hem dan niet vaak meer kan spreken of misschien wel helemaal niet want nu praten we elke dag en ga ik om de 3 maanden daar naartoe om hem te zien…
Haayy Giara…
Deze tijd is rot, maar als de 15 maanden voorbij zijn… Over kayseri weet ik eigelijk niks, misschien dat iemand anders je daar nog mee kan helpen… Het verlof is bij iedereen verschillend. De eerste maand ( 1 of 3 maanden ) is een soort training, dan heb je eigelijk heel weinig contact… Daarna wordt het steeds meer… Het ligt er ook aan in welke plaats ze zitten… Ze hebben in ieder geval wel een aantal verlof dagen ( 25 ? dacht ik ) en die mogen ze zelf opnemen wanneer ze dat willen, dus dan zou je wel naar hem toe kunnen gaan…
ik heb al op meerdere sites gekeken maar overal staat verschillende info
ik zag ergens dat ze hun verlof pas na 6 maanden mogen opnemen. klopt dat?
hij is geopereerd in zijn lies en mag niet veel meer lopen maar geldt dat ook voor militaire dienst? hij heeft wel een doktorsadvies ingeleverd, maar ik vraag me af of het leger zich daar wel wat van aantrekt…
overal hoor je zo’n verschillende verhalen. krijg daar de zenuwen van
maar ja. ik hoop dat alles goed afloopt daar en dat we wel redelijk contact kunnen hebben.
hoi giara…het eerste verlof krijgen ze na 1 of 3 maanden…daarna moeten ze weer een half jaar in het leger blijven, daarna mogen ze hun andere dagen pakken.
ze zullen wel rekening houden met zijn lies.
ik heb dagelijks contact met mn vriend, we smse iedere dag, bellen 1 bof 2 keer per week en we schrijven. vanaf volgende maand krijgt hij miss in de midsdag een paar uur vrij, dsan kunnen we ook weer msne…
de 1e maand hebben we heel weinig conact gehad…was echt rot!!
Filiz,
Heb jij mazzel dat je dagelijks contact met je vriend kan hebben zeg,mag hij dan een mobiel hebben in het leger.Ik spreek mijn vriend alleen in het weekend dan is hij 1 dag vrij en daar ben ik dan ook heel blij mee.Maar leuk voor je hoor dat je hem elke dag spreekt via sms of telefoon.
wat doen jullie allemaal om afleiding te hebben?
als ik niks te doen heb dan zit ik de hele tijd te denken of alles wel goed gaat daar…
donderdag zal hij vertrekken om 13.30, maar hij zou me dan wel bellen als hij daar aankomt en weet waar hij ingedeeld wordt maar dan vraag ik me af of dat wel mag, gelijk bellen als je pas een uur ofzo daar bent???
Mijn vriend komt van oorsrong uit kayseri maar woont al erg lang in alanya maar hij heeft weleens daar over de legerbasis in kayseri gehad. Ik weet er niet erg veel meer van maar iets met een vliegbasis dacht ik en dat ze daar ook weleens parachute springen. ik heb nog altyd geluk gehad mijn vriend heeft in het leger mij al de eerste dag kunnen bellen.ik geloof dat ze 1dag verlof hebben naar de eerste maand, 10 dagen naar 3 maanden in hun eerste legerbasis en dan in hun 2e mogen ze 20 dagen verlof opnemen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Mijn vriend had naar de 1ste maand 1 week verlof en hij wil in juni 15 dagen verlof opnemen,maar dat zal hij deze week vragen.Volgens mij hebben ze in het totaal 30 dagen en mogen ze die zelf indelen zoals ze willen,tenminste zo begreep ik het.
dat van die 30 dagen heb ik ook gehoord
maar ook dat ze na 1 of 3 maand verlof hebben van 10 dagen en dan 6 maanden moeten wachten tot het volgende verlof
ik hoop eigenlijk dat hij na 3 maanden 10 dagen vrij heeft want dan weet ik zeker dat ik naar hem toe zal gaan.
weet hier iemand iets van piyade af en wat die allemaal doen?
hey giara…
ik kom uit maastricht…
tja wat doe ik om afleiding te zoeken…naar vriendinnen gaan, heb 't op 't moment ook druk met werken enzo. maar vind het ook heerlijk om gewoon op de bank te liggen en alleen maar aan hem te denken, ons liedje op:)
@turkije lover…nee een gsm mag niet in het leger, maar hij is tot nu toe gelukkig nog niet betrapt.
wie weet er iets van de landmacht af? wat doen ze precies? mijn vriend moet dus naar kayseri. 1nci komando Tugay Komutanlığı. weet iemand wat dat betekent? hij zegt dat hij geen opleiding hoeft te doen i.v.m. zijn operatie. maar dan vraag ik me af wat hij daar dan wel moet doen de hele tijd?
heeey meiden,
ik heb dus ook een turkse vriend al bijna 2 jaar en hij moet over 2 a 3 jaar ook in het leger ik ben er dus ook helemaal nii blij mee mjaa het is niet anders en ik ben er voor hem enzo de eerste 3 maanden moeten ze egt heel hard werken en het ligt eraan waar je vriend geplaatst word want sommige mogen msnen en andere niet het is egt verschillend overal mjaa ik hoor het wel als jullie iets nodig hebben…doeidoei xx