Het Turkse leger

nou ja klinkt misschien niet helemaal goed…maar jullie snappen wat ik bedoel toch??

hey allemaal

Mijn vriend kan me bijna dagelijks bellen ligt misshcien ook aan zijn basis in ankara hij belde me al de eerste avond da hij in het leger zat :slight_smile: maar k had net mijn foon eens nie bij was ff buiten in de sneeuw :stuck_out_tongue: dus ik had zijn telefoontje gemist:mad: . Maar vandaag heeft hij mij 2 keer gebelt. Ik hoop da het bij alle andere meiden ook zo snel gaat da ze weer iets van hun vriend horen. Ik heb denk geluk da hij gwn dagelijks kan bellen.

Hay victoria…
Wat super dat hij je kan bellen…!!
Mijn vriend zit in Izmir in het leger, en ik heb dinsdag, voordat hij weg ging, voor het laatste met hem gesproken…
Woensdag kreeg ik een mailtje dat zijn broertje, dat ze in izmir waren en dat ze om 3 uur echt het leger in moesten…
Daarna heb ik niks meer van ze gehoord…
Idd, misschien ligt het gewoon aan de plaats waar hij zit…

Groetjes Yoella…

Het ligt eraan wat hij in zijn hele leven voor hij in dienst moest heeft gedaan!
Heeft hij alleen de middelbare school af dan moet hij minimaal (ligt ook weer aan welk niveau hij is afgestudeerd) 15 maanden in dienst, dat houdt in ECHT İN DİENST, geen mobiele telefoon, en een of meerdere keren bellen per week!
Is hij ook nog afgestudeerd aan de universiteit dan moet hij maximaal 15 maanden in dienst, dat houdt in de wacht houden over degene die dus echt in dienst zijn, hij is er dan maar van 09.00 tot en met 17.00 uur in de dag en een keer per week houdt hij ‘de slaapwacht’ over degene die echt in dienst zijn, om 21.00 uur moeten ze namelijk gaan slapen!
Ook krijgt hij betaald en krijgt hij een huis voor hem en eventueel zijn vrouw, verloofde, vriedin en of kinderen waar hij na zijn werk naar toe kan!
Vind hij dt toch maar niks en 15 maanden wel erg lang dan kan hij ook kiezen om maar 3,5 maand te gaan maar dan wel echt in dienst!
Beide, de aan de universteit afgestudeerde en de middelbareschool agestudeerde hebben recht op een vakantie in hun dienst periode, die vakantie mogen ze zich zelf plannen!
Mijn vriend moet na zijn universiteit in dienst, dan is hij zo’n 24 jaar!
We hebben daarom informatie gevraagd aan degene die gaan over het leger en ook aan zijn neven die de dienstplicht al hebben vervuld!
Ik ben er echt tegen dat mijn vriend in dienst gaat, we wonen nu samen in Turkije en hebben het goed, 15 maanden lijkt me erg lang om aan de andere kant van Turkije met hem te gaan wonen, wel hebben we dan een huis en geld maar ik wil gewoon hier op mijn vertrouwde plek blijven, die 4 maanden ‘Hard’ leger zoals ze het noemen wil ik echt niet dat hij dat doet!
We zijn ook al een tijdje bezig de dienstplicht uit te kopen, maar we hebben nog even de tijd!
Ik wens iedereen hier met een vriend in dienst heel veel sterkte en dat de tijd gauw voorbij gaat!
Heel veel groetjes vanuit İçmeler…:wave:

hey meiden,

ik ben afgelopen week terug gekomen van 2 weken turkije!!!
heb t geweldig gehad en genoten van mijn schat! hebben veel gepraat over t leger, de komende 15 maanden en over onze dromen om samen oud te worden!! :slight_smile: :slight_smile:
hij is afgelopen zondag naar zijn legerplaats vertrokken. ik zou hem dus zondag nog bellen voordat ie in de bus stapte maar was te laat… ik heb de hele dag mezelf zo rot gevoeld. vooral omdat ik vroeger moest beginnen op t werk en we zouden online komen voor de laatste keer en dat kon nu dus maar heel even op t werk zonder webcam. dus hij snapte al niet dat ik zoiets kon doen, dacht dat ik niets om hem gaf, dat ik hem niet wilde spreken enz… dus ik janken achter de pc. daarna hem bellen maar niet te pakken krijgen, dus nog een keer janken. wat voelde ik met k*t!!
gaat de volgende ochtend de telefoon… een turks nummer!!! dat was mijn liefje met de mededeling dat ie zich pas om 4 uur s’middags moest melden op de legerbasis. of ik online kwam? natuurlijk!! ik was zo gelukkig dat ik hem nog kon spreken. dus nu zit ie in t leger en waarschijnlijk zie ik hem in januari alweer! want hij hoeft dus maar 45 dagen training te doen. dat is wel fijn maar ja, hij moet toch 15 maanden volmaken. hij gaat daarna richting de grens van iran en irak als commando. dat maakt me zo onzeker. vooral omdat er in de 2 weken dat ik bij hem was op t nieuws verschillende berichten waren over rellen van de koerden die daar wonen en over soldaten die dood zijn…
ik wens alle meiden veel sterkte en hoop dat we bij elkaar altijd steun zullen vinden. vooral omdat de meeste in naaste omgeving die steun niet krijgen…

groetjes myrna

ey myrna wat fijn dat je hem in januari alweer ziet…
wanneer komt ie er voorgoed uit…? ook februari 2007 toch…? ik wne sjou ook veel sterkte en laten we elkaar idd ma steunen…:wink:

liefs

filiz

Natuurlijk denken we allemaal aan de meiden van wie de vriend in het leger zit en hopen er het beste van.
Maar we denken ook aan alle anderen die hun geliefde op een of andere manier voor langere tijd moeten missen. Toch?

Liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

cicek,
ik zag jou eerder al een berichtje plaatsten dat jullie misschien samen naar NL willen komen en hier weer gaan wonen, maar ook dan moet hij gewoon zijn dienstplicht gaan vervullen, dat lukt echt niet, denk ik. Ik denk niet dat ze hem laten gaan voor die tijd…

heel veel succes met informatie inwinnen enzo
ik zwijg het onderwerp maar dood, mijn turk, die is veels te optimistisch hierover, geloof er niks van…de tijd zal het leren.

Bloem29,
Als wij in Nederland gaan wonen nu dan laten ze hem gewoon hier gaan, als wij alles geregeld hebben qua MVV enz en hoeft hij niet meteen in dienst (wat wel geld als je in Turkije woont en net je dtusie af hebt) maar als hij dus in Nederland woont kan hij wachten tot zijn 38 ste, tot die tijd hebben we de kans om geld te sparen en dan later het leger uit te kopen, wat dus mogelijk is als je in Nederland woont!
We hebben alles netjes en duidelijk nagevraagd en we hebben alle papieren al een tijdjes thuis liggen!
We willen gewoon samen ons leven verder opbouwen in Nederland, daar hebben we gewoon een veel beter toekomst, voor onszelf maar ook later voor onze kindjes!
Ik maak me niet zo heel druk meer over het in dienst gaan, want als hij toch MOET gaan dan is het als een werk, hij krijgt betaald en we krijgen een huisje naast de basis waar hij komt te werken voor die tijd en ook krijgt hij loon!
We moeten nog heel wat regelen qua het wonen in Nederland enz, maar de eerste stappen zijn al gezet dus nu maar rustig verder!
Heel veel groetjes vanuit İçmeler…:wave:

ik heb mijn lief gisteren aan de telefoon gehad en waarschijnlijk zien we elkaar nu in februari. wel moeilijk hoor die onzekerheid elke keer…
hij vertelde me dit: ze hadden hem gevraagd wat hij voor t leger had gedaan. hij zei dat ie barman was en toen zeiden ze: ok, dan kunnen we je wel misschien in marmaris plaatsen maar dan moet je eerst 75 dagen hier zitten. maar toen zagen ze zijn tatoages en toen zeiden ze: nee t is niet mogelijk. je wordt commando in de bergen! BAH BAH!! echt ongelofelijk he?
hij klonk ook niet echt vrolijk aan de telefoon… ik vind t zo raar ook dat ik hem niet kan bellen nu… maar t komt allemaal wel weer goed denk ik dan maar om mezelf gerust te stellen.

@çiçek: ik hoop voor je dat t allemaal gaat lukken!! ookal heb ikzelf mijn twijfels dat ze zomaar iemand laten gaan die nog t leger in moet. maar als t allemaal lukt dan wens ik jullie veel geluk samen in nederland!!

@fransijn: zekers denken we ook aan alle meiden die t ook moeilijk hebben met hun liefde die ver weg is…

groetjes myrna x

@Myrna… Wat super dat hij jou gewoon kan bellen… !!
( alleen het nieuws was wat minder, denk ik )

Ik heb nog steeds niks van hem gehoord…
Het is echt heel irritant, want normaal kon ik bellen en smsen waarneer ik wilde, maar dat gaat nu niet… :frowning:

Groetjes Yoella…

@mizz: ja ik weet wat je bedoelt. t is echt heel irritant dat je gewoon niet ff de foon kan pakken en hem bellen. t nieuws wat ik hoorde was idd wat minder. dat ik hem in febr. pas zie vindt ik dan nog niet zo erg maar dat hij toch naar de grens van iran en irak moet in plaats van marmaris is toch wel een enorme domper!
je zult vast snel van hem horen meid!

groetjes myrna xx

Myrna… Maar het is natuurlijk wel super dat je hem in februari kan zien…!! :slight_smile:
Ik weet eigelijk helemaal niks… Ik weet niet waarneer ik hem weer kan zien…
En ik weet niet wanneer ik hem weer spreek…
Ik hoop in iedere geval heeel snel… :slight_smile:

Het lijkt wel of ik er gewoon aan gewend was… elke dag smsen enz.
Nu is het ineens zoo stil…
( en me beltegoed gaat nu niet meer zo snel op… )

Groetjes Yoella…:wave:

hey mizz
ik hoop voor je dat ie je heel snel belt en dat je zijn vertrouwde stem weer even hoort. ik heb net ff all u need is love gekeken. (opgenomen want ik moest gisteren werken) maar ik merk wel dat t niet goed is om te kijken want ik moet steeds aan mijn schat denken en ben in staat om gelijk een mail te sturen of een brief te schrijven naar robert ten brink!!

maar houd de moed erin meid! ik weet hoe je je voelt!!
groetjes myrna xx

Jaaahh… dat heb ik ook… !!
Elke keer als ik all you need kijk… dan denk ik, ik ga ook mailen…!!
haha… Is wel grappig… we denken allebij hetzelfde… :slight_smile:
Maar ik denk dat het voor ons niet veel zin heeft om te mailen naar all you need…

Jij ook heel veel sterkte, en het komt allemaal wel weer goed… :slight_smile:
Laat je het ook nog even weten als je wat van hem gehoord hebt ?
Groetjes Yoella…:wave:

hey, t is nog maar een paar dagen geleden dat ik iets van hem heb gehoord maar t lijkt alsof er al 2 weken voorbij zijn gegaan… ik hoop echt dat ie snel weer belt. t enige wat mij op de been houd is de gedachte dat ik ‘nog’ maar 15 maanden hier moet zijn en dan lekker in turkije ga wonen met mijn lief!

groetjes myrna

pff…heb vandaag ook echr een baal dag…!! hij belde maandag voor 't laatst…
en ik weet dat ik niet hoor te klagen, want er zijn meiden die minder horen…maar ik mis de dagelijkse smsjes en telefoontjes…!!!:frowning:
morgen gaat 't vast weer beter, maar heb dr gewoon vandaag echt geen zin in…!! wil gewoon bij hem zijn…
en als ik hier mensen hand in hand door de stad zie lopen helemaal in love…jeetje 't klinkt vast zielig, maar dan kan is echt zooo down worden…
zo oneerlijk…!! en morgen heb ik vast weer een dag dat ik zoiets heb van: ohh god, het gaat toch snel…voordat je het weet is het februari 2007…
maar vandaag…bah bah…volgens mij kom ik echt over nu als een totaal gefrustreerd mens…oej sorry hoor, maar ik wou het gewoon ff kwijt.

@myrna…'t moet idd een heerlijke gedachten zijn dat je over 15 maanden voor altijd met hem samen bent…wou dat ik dan ook al kon gaan, maar ik maak eerst mijn school af, en daar zit ik tot 2008 aan vast…:frowning:

poh…'t lucht toch best op

groetjes

filiz

@hey filiz

Ken het gevoel ook ik had normaal voordat hij het leger in ging dagelijks veel contact en was ik ook wel erg aan gehecht:) maar nu is het erg wennen dat we een paar dagen niks van onze vriend horen :sad: . Ik heb hem voor het laatst gesproken woensdag echt een eeuwigheid. Al was het maar kort ik hoorde zijn stem ff dat maakt me toch weer een stuk blijer om ff te kunne horen dat het goed gaat al klonk ie triest omdat hij er nie echt zin in heeft. Ik hoop da ik zo snel mogelijk weer iets hoor van mij vriend.

@ hey myrna wat leuk da je al weet da jullie gaan samen wonen als hij klaar is met het leger:) . Ik ga het er met mijn vriend over hebben als ik pas weer in de zomer naar hem toe kan. Kan helaas nie eerder gaan ben maar een arm studentje. Ik hoop dat het voor mij weer snel zomer is.

iedereen veel sterkte met jullie vriendjes in het leger:wave:

@Myrna… Daar kan jij lekker naar uitkijken… en over nadenken…

@Victoria… Voor mij is precies hetzelfde… Ik ga ook waarschijnlijk in de zomer pas weer naar Turkije en dan kan ik hem weer zien… Als hij op die datum ook vrij kan krijgen… ( dat is pas over 7 maanden… :frowning: )

Voordat hij in het leger ging had ik hem gebeld…
En nu nog steeds niks van hem gehoord…
Maarjah, ik wacht af… :slight_smile:

In welke plaats zitten jullie vriendjes nu in het leger ??

Groetjes Yoella…

mijn vriend zit in Ankara. Bij is het ook nog de vraag of mijn vriend vrij kan krijgen, ik hoop het echt. Ik heb dit jaar ook veel minder vakantie door mijn nieuwe school echt irrie.

gr. victoria