Het Turkse leger

Hallo!

Mijn vriend moet ook in het leger, maar ik had een vraagje hoe werkt het met de vrije dagen daar? Hoeveel krijgen ze, en kunnen ze ze ook opsparen dat ze een langere tijd achter elkaar vrij zijn?

XX carlyn

Hay ecarlyn… Waneer moet jouw vriend in het leger ? en weet hij al waar hij heen gaat ?

Mijn vriend had na 3 maanden vrij… ( dat ligt er aan waar ze zitten, soms hebben ze na 1 maand vrij en soms na 3 maanden… ) Hij had toen 1 week vrij en daarna moest hij naar een andere plaats… Daarna kan hij geloof ik nog 20 ( ? ) dagen vrij krijgen en dan kan hij wel zeggen wanneer hij ze wil en hoe en wat… Volgens mij kan hij ze ook opsparen tot het einde, zodat hij er eerder uit mag… Maar ik weet het niet zeker…

Ik heb een tijdje geleden een brief gestuurd toen mijn vriend nog in ankara in het leger zat, die is nooit aangekomen:( en nou had ik 2 weken voor valentijn ook nog wat foto’s naar mijn vriend gestuurd dus die ik naar ankara had gestuurd nog een keer en zijn weer niet aangekomen bij zijn huisadres:mad: :frowning: . Ik had ze beide priority gestuurd.

Hebben jullie het ook al vaker gehad? Andere keren kwam het wel gewoon aan ik ga eens na vragen waar ze zijn gebleven bij de tpg post.

Met mijn vriend gaat alles goed in zijn nieuwe legerplek (istanbul) hij zegt dat hij echt geluk heeft en het bevalt hier beter als bij de vorige. Alleen ik mis hem hier zo veel, ik zie hem pas weer in augustus. Hoe doen jullie dat als jullie hem zoveel mis voor afleiding?

Groetjes Victoria

gelukkig dat ie het naar n zin heeft…victoria

en tja wat doe ik als k m heel erg mis…mis hem natuurlijk altijd erg. maar alks je aan het werk bent of op school zot heb je toch niet alle tijd van de wereld om aan m te denken.

vandaag ziek verveel me dood, pff…naja. normaal als ik thuis ben en ik mis m heel erg, ga ik naar een vriendin…beste afleiding.

en op dagen als deze…denk ik gwoon extra veel aan m…:Dheerlijk!!

liefs

filiz

Victoria,
Balen zeg dat je post niet is aangekomen,zou het volgende keer eens aangetekend proberen als ik jouw was,dan is het door de post ook te achterhalen of het afgeleverd is en wanneer.Mijn post is nog steeds elke keer aangekomen en ik stuur het alleen met een postzegel en priority sticker,pakketjes doe ik wel aangetekend.

groetjes

@turkije lover…wat doe je zoal in die pakketjes…?:)als k vragen mag

liefs

filiz

Filiz
ja wat stop ik allemaal in een pakketje,chocolade en adere dingen wat hij lekker vindt een geurtje,leuke boxershort,zijn gewone dingen hoor tis er maar net wat ik tegenkom.Heb ook een kalender laten maken met foto’s van hem en mij.Vond hij erg leuk!!!

groetjes

Aaahh nu begrijp ik ineens wat mijn vriend bedoelde op msn !!! Hij zei… Als je grote dingen stuurt ( dus pakketjes ) moet je het met een handtekening doen… Maar nu ineens begrijp ik het… :smiley: Hij bedoelt natuurlijk aangetekend !!! whahaha Thanks Meiden… :wink:

Hoeveel kost dat… ?? Aangetekend sturen ? Want ik wil een klein nederlands woordenboekje opsturen… Ik weet eigelijk niet of ik het aangetekend moet doen, of met priority… Bij mij is het namelijk altijd aangekomen met priority… Wat zoude jullie doen ??

voor een pakketje zou ik aangetekend doen…je betaald 6,60 hiervoor. valt mee dus, en je bent er zeker van dat het aan/terug komt

liefs

filiz

Maar het boekje past wel gewoon in een envelop… Ik ga het denk gewoon met priority proberen… Met priority is het bij mij altijd aangekomen… dus dit moet denk ook wel lukken…

mijn brief is inmiddels aangekomen:) heb van de week nog een kaart gestuurd…ben benieuwd wanneer die aankomt…hier heb ik wel TURKIJE opgezet;)

@yoella…heb je je woordenboekje al opgestuurd…?

liefs

filiz

thanx meiden!!!voor jullie komt deze dag dat jullie kunnen genieten en geen afscheid meer hoefen te nemen!!

@leonie…ja vast wel;) moet heerlijk voor je zijn!!
waar woon je nu ookal weer precies…?

liefs

filiz

filiz… Hoe lang is jouw brief onderweg geweest ?? en had je het aangetekend verstuurd ??

Mijn woordenboekje is ook al onderweg… Ben benieuwd wat hij er van vind… whaha :smiley: was eigelijk meer als een grapje bedoelt, maar ik hoop eigelijk ook wel dat hij het gaat leren… :D:D

Ik hoop dat me vriend dit weekend op msn komt… Maar meestal als ik dat denk/zeg dan komt hij nooit… duss… ik heb niks gezegt :D:P

Yoella,ben benieuwd wat je vriend van het woordenboekje vindt,zal hij vast wel leuk vinden,kan hij lekker oefenen in het leger!!Ik hoop voor je dat hij van het weekend nog online komt of je een sms stuurt.

Ik heb mijn vriend vandaag op msn gesproken,hij had zijn leger kleren aan.Ik vond het wel leuk staan,maar hij vind het maar niks.Helaas was hij ziekerig,de dokter heeft hem medicijnen gegeven,ik hoop dat het snel beter met hem gaat.

Groetjes

@ Yoella: Eigenlijk kan hij nu toch niet anders meer! Net zo goed als wij het leuk vinden om wat turks te leren is het voor hen ook leuk om wat hollands te leren lijkt me.

Marion… I hope so… :smiley:

Ik heb deze hele middag weer met hem gepraat op msn… zoo’n schat… en z’n broertje was er ook… Heb zoo met hem gelachen… Mijn vriend kan elk weekend een dag op msn komen… Ben zo blij voor hem… Hij stuurt me foto’s op van het leger, maar hij stuurt het pas als hij er veel heeft… Dus ben benieuwt… En ik had me webcam aan, had hem een film laten zien van turkije waar hij op stond… Die moet ik dus ff kopieren voor hem, en al verrassing ga ik die dvd ff vol zetten met een filmpje van mij hier thuis… :stuck_out_tongue: Ik hoop dat hij het leuk vind… Haha…

Groetjes Yoella…

Tuurlijk vind hij dat leuk Yoella, een film leeft toch iets meer dan een foto. Is toch ook leuk voor hem hoe te zien hoe je hier in Holland leeft.

Vind het een goede tip voor alle anderen die een vriend in Turkije hebben en op zoek zijn naar een orgineel cadeau!

Jah dat is wel zo he !! Haha… Ik zou niet weten wat ik erop moet zetten… :smiley: misschien een dagje madurodam…:D:D

De plaatsen die jij belangrijk voor jou zijn en waar je vaak komt. Madurodam is ook een goed idee. Heeft hij meteen heel Holland gezien…:yes: