Het Turkse leger

ik hoop het voor hem dat hij in istanbul kan verder als soldaat. zaterdag zondag vrij natuurlijk. en je bent in istanbul. zoveel te doen daar. 16 mil. mensen wonen er. er is een minester in cabinet over istanbul. wist je dat.

voetbal je ? gespierde benen?..:slight_smile: verdien je geld van voetballen?. ik doe mee met een bier elftal hoor…:slight_smile: niks bijzonders dus

groeten

Kadir

ik wist da nie over instanbul. Zou wel beter zijn als hij daar heen gaat kan ik weleens in het weekend daar heen gaan :slight_smile: .

Nou met vrouwenvoetbal verdien je nie echt iets in Nederland, misschien in de hoofdklasse alleen de vervoerskosten. Zo gespierd ben ik echt niet hoor gewoon normaal. We spelen wel wat hoger dus z;on bierteam heb ik nie, maar wel gezellig.

Groetjes Victoria

hey Victoria,

dus jou vriend heeft misschien wel mazzel als hij naar Istanbul kan,en jij ook,Istanbul is nog wel te doen voor een weekend lekker hoor,kunnen jullei elkaar nog eens zien.Mijn (ex) vriend had ook gehoopt om naar izmir of istanbul te kunnen ,maar helaas ze hebben hem richting het oosten gestuurd,anders had ik hem zeker nu opgezocht om dingen te bespreken,als je begrijpt wat ik bedoel.

Leuk dat je voetbald zeg,ik heb zelf ook 7 jaar gevoetbald.

hmm… genoeg voetbal lovers… we kunnen nieuwe forum aanmaken…toch…:slight_smile:

Ik heb zelf geen vriend in het leger, maar vind het toch leuk om al deze perikelen te volgen. Heb wel meegemaakt dat m’n zwager in het leger zat in de buurt van Adana.:turkey:
Leuk dat er nu iemand als Kadir mee wil praten en eigen ervaringen kan vertellen.
Is vaak zeer verhelderend.
En zoals jullie zelf al merken vliegen de maanden voorbij.

Sterkte voor degenen die nog langer moeten wachten.
Voor Leonie is het bijna voorbij. Dat is fantastisch.:wink:

Liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

idd leonie hoeft nog maar een paar daagjes…super!! ben echt blij voor je. maar zoals fransijn al zegt de tijd vliegt. de 1e 3 maanden zitten er bovendien al bijna op!!

idd genoeg voetbal liefhebbers. ik zelf voetbal ook.:wink: nu al ruim 8 jaar

groetjes

filiz

haha…we moeten een keer met zijn alle ergens koffie drinken…

of naar een wedstrijd…iedereen heeft wel verstand van…

Wie weet kun je ook wel op de meeting van ons forum komen.
Kijk even onder het algemene gedeelte.
Hier wil men proberen een meeting te organiseren in April.

Gr. Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

waar is die dan?. ik zie meer dan een van de meeting forums

@ kadir:

ja klopt aksaz is een zomerkamp en daar komen allelei hoge commandanten en soldaten vanuit andere landen vakantie vieren…hij heeft het heel erg getroffen!

Kadir… Hoe heb jij het gehad in Foca ?? en hoelang heb je daar gezeten ?? Heb je er foto’s van ?? want ik heb eigelijk geen idee waar mijn vriend nu zit… Hij zou nog foto’s sturen, maar die zijn nog niet aangekomen, of ze zijn nog niet verstuurd…:mad:

Groetjes Yoella…

hey MiZz-StyloOw…(was moelijk)
ten eerste zijn er twee Foca`s. ene is oud foca en andere nieuw Foca. als mensen Foca zeggen dan bedoelen ze meestal oud Foca. in nieuwe Foca heb je ook Komando Training centrum maar geen marine. ze zijn landmacht. ze zijn best wel moelijk ook. ik hoorde toen de verhalen over die komandos. goede trainingen hadden ze. bij ons in Oud Foca hadden we underwater comando training centrum. en was zo groot base. 5000 soldaat in een plekje. het was een militariale haven ook. van buiten kan je dat niet zien. zo goed bechermd. ik was 8 maanden korte periode gehad. 1 maand in Izmir centrum en de rest in Foca. Foca was moelijk. ik moest en trainingen meedoen een s avonds computer werken van de base doen. en we hadden toen geen warm water…(als aan denkt vloek ik gewoon…sorry hoor) en ik had alleen maar een militarie pak. onmogelijk te schoon maken en laten drogen. omdat elke nacht had ik wacht dienst…maar goed… het was 5 jaar gelden. behalve dat Foca is voor mij heel heel leuke plekje te wonen. so schattige fisherdorp. allemal visrestouranten.,eetcafes. bars en discos. niet zo grote dorp maar toch heb je alles. zelfs na het leger heb ik 1 week in een pansion geslaapt van daar te genieten. zee was heel koud. zelfs in de zomer. ik heb effe snel gekeken 2 fotos gevonden. ik zal proberen meer te vinden
http://www.izmirnews.com/galeri/gallery.asp?ID=82
http://www.izmirnews.com/galeri/gallery.asp?ID=83
groeten
Kadir

oh…dat is heel mooi…ik heb er een site gevonden over foca in engels.
http://www.focakoy.com/english/eFoca.htm

ik heb die meeting forum gevonden maar laaste bericht op maart van vorige jaar. ik denk niet dat het zo populeer is. ik denk dat er een miltary meeting zijn heheheh…

wat denken jullie dan?

…ik ga slapen… tot morgen iedereen…

Hee Kadir!

Ik heb even een vraagje, wie hebben er in t leger blauwe petten?

jaja wat aparte vraag maar wil t even weten :wink:

groetjes Franka!

vouuww… dat is inderdaad aparte vraag…Franka dat is een beetje hangt van de plekje af. maar over algemeen blouwe draagt luchmacht. maar binnen andere groepen als landmacht of mariniere kunnen ze ook dragen maar als ze speciale doelen hebben. hmm bijvoorbeeld eten maken of schoonmaken. over algemeen blouwe pet is de kluur van luchtmacht.

groetjes

Kadir

Hoi Kadir,
Fijn dat je ons zoveel informatie kan geven op de vragen die wij hier hebben.Je bent er maar druk mee.Ik heb ook nog een vraagje.weet jij misschien hoe ik achter het telefoon nummer kan komen van Merkez-Mus?En hebben ze in het leger elk weekend verlof of ligt dat aan de plaats en wat ze doen in het leger?

groetjes

Heeeel erg bedankt Kadir…Het is zo toevallig dat jij ook in Foca zat, en mijn vried daar nu zit… Op de foto’s ziet het dorpje er heeel leuk uit, maar zoals ik lees is het in het leger wel anders… Mijn vriend vind het leger “not bad” , Terwijl hij eerst zoo tegen het leger opzag… Ik ben blij voor hem, maar aan de andere kant is hij zoo verandert… Zijn broertje zit ook in Foca, hij vind het echt verschrikkelijk… Morgen hebben ze weer vrij… en dan kan ik eindelijk weer met hun praten… :slight_smile:

Groetjes Yoella…

@turkije lover… Mijn vriend heeft wel elke zaterdag of zondag een paar uur vrij… Ik zou echt niet weten hoe je aan het telefoon nummer kan komen… :frowning: Ik ben namelijk ook nog steeds op zoek naar dat nummer…