haha ja kadir wat dat betreft is het wel fijn dat je hier het studeren makkelijk kan combineren met het stappen…!!
bedankt voor alle informatie, ik denk niet dat ik de enige ben die het erg fijn vind dat je zoveel verteld over het leger
hey kadir welkom, fijn dat er ook een keer een man is waar je zijn ervaring in het leger aan kan vragen. Ik ben er een ff een tijdje te druk geweest om het forum te checken. Maar weet jij ook hoe het er in Ankara aan toe gaat? Mijn vriend zit er namelijk hij vind het op zich wel een goede plek. Kun je misschien hier ook foto’s over vinden:) ?
@: mizz, mijn vriend heeft ook nog steeds zien brief niet gehad al 5 weken onderweg :mad: , ik had er een kerst/nieuwjaarskaartje kaartje bij gedaan. Ik hoop da hij deze brief nog krijgt.
@: icm Ik hoop voor je dat je vriend meteen naar je kan komen naar het leger. Ik wil dat ook proberen met mijn vriend.
@Kadir… Hoelang heb jij in Foca gezeten ? en hoe vond jij het daar ?? Heb je daar misschien foto’s van ? Mijn vriend zou foto’s opsturen… of ze zijn nog niet aangekomen, of ze zijn nog niet verstuurd… :mad:
Ankara is een van de mooiste plekje als soldaat te zijn. eigenlijk Ankara (omdat het hoofd stad is) om te wonen ook. als ik in turkije zou wonen, zou ik in Antalya, izmir, ankara of natuurlijk Trabzon wonen. istanbul vind ik te druk en beetje rotzooi. maar goed. als je paar details e mail (waar is in de dinst in Ankara? hoe lang? is die een gewoon soldaat? is die een beginner?) dan kan ik meer vertellen…
Bedankt voor de link naar de site,krijg ik toch een idee hoe het in Mus is.Ik heb op de envelop mekez-mus geschreven hoop dat de kaart nu wel aan komt.
De rede waarom hij het heeft uitgemaakt is voor mij ook niet helemaal duidelijk,we zouden na zijn diensttijd gaan trouwen,maar vlak voordat hij dienst in ging heeft hij het dus uitgemaakt.Hij zag heel erg tegen het leger op en had het al een jaar uitgesteld,maar in november toch maar gegaan.Ik heb vorige week nog wel een mailtje van hem gehad,maar die was hel koeltjes.Dus weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet.Ik hou nog veel van hem en zal hem zeker blijven schrijven.
We waren 1.5 jaar samen,zijn vader is 8 jaar geleden overleden,zijn moeder is heel gewoon,hij heeft 2 zussen en 1 jonger zusje maar die zijn ook vrij europees dus ik blijf maar gissen.Hoop hem wel nog een keer te kunnen sprekken.
ik had een vriend in Turkije. hij was verliefd op een nederlandse. hij kon geen enkele woord zelfs engels spreken. en ze konden niet zelfs niet praten. ze waren alleen maar verliefd. ze was dagen aan huilen aan de telefoon. en ik was de vertaler… ik herrineer me wel zijn vader was tegen over die relatie. hij wilde wel maar het lukt hem gewoon niet. het is allemaal zo moelijk…alles tegen… ja het kan je niet weten… er zijn zoveel reden dat je effetjes stopt. maar blijven doorgaan. moeite moet van andere kant ook komen.
hey turkije lover: ik ga waarschijnlijk in Antalya wonen…eerst wonen we zeg maar in het hotel omdat we daar 24 uur per dag zijn…kunnen we mooi sparen voor een huis te laten bouwen:) als we een huis laten bouwen of kopen wordt het hoogstwaarschijnlijk Antalya! Ik vind dat een geweldige stad! je hebt er alles en is niet zo’n toeristische stad wat verpest is door het toerisme! Daar is het nog leuk en er is veel cultuur en je hebt schitterende plekken. Het is echt een stadsleven…ik wil absoluut niet in een dorp wonen!Woon mijn hele leven al in een dorp en wil nou graag in een stad wonen en vooral als ik in turkije woon…want dorpen…nee sorry!ik heb 6 maanden stage gelopen en woonde bij mn 'schoon’ouders en die wonen in een dorp…nou t hele dorp volgt je en weet precies wat je doet! verschrikkelijk!
maar antalya is zeker super! heb daar stage gelopen in het oud centrum en dat is echt geweldig!
Hoi Kadir,
Mijn (ex)vriend spreekt redelijk engels en we spraken ook altijd over van alles,daarom kwam het als een klap toen hij me vertelde dat hij niet meer verder wou,en vooral omdat ik niet een duidelijk rede weet.Daarom wil ik als hij met verlof is graag nog een keer met hem praten,en wie weet.Ik wil zeker vechten voor onze realtie.
Lcm,
Ik wens jullie heel veel geluk en alle goeds natuurlijk.Hoop dat je het erg naar je zin zal hebben in Antalya,maar dat zal vast wel lukken als ik het zo lees.
Mijn vriend zit nog in zijn eerst 75 dagen, dus de basis periode. Hij zit in etimesgut vlakbij Ankara, denk dat hij dus nog een beginner is en hij is denk soldaat ik weet dat hij in tanks rijdt. Hij gaat waarschijnlijk hierna naar Istanbul of daar in de buurt, maar dat is niet zeker hoe groot denk je dat de kans is dat hij hier heen gaat?
Lcm,ja dat hoop ik ook,en dat hij me laat weten wanneer hij verlof heeft zodat ik naar hem toe kan.heb hem al wel 2 kaarten gestuurd hoop dat ze aankomen.
ik zal je meer vertelen maar nu moet ik weg effe. ik moet voetballen. effe snel heb ik het plekje gevonden (denk ik) als hij iets te maken heeft tanken dat is het dan
Zirhli Birlikler Okulu ve Egitim Tumen Komutanligi, 1. Er Egitim Alayi, Cavus Talimgah Taburu Karma Boluk - Etimesgut/ANKARA
als het zo is, kan ik meer vinden…
je hebt daar ok een airbase dus…Etimesgut military airbase
Als hij weet waar die gaat dan heeft die hoge vrienden of kennissen in Ankara. ze regelen het voor hem dan. maar als hij hoopt dat hij naar istanbul gaat dan ben ik bang dat er meerdere mogelijkheden zijn. overal in Turkije heb je tank. dus het kan overal zijn. het kan Hakkari zijn maar ook IZmir. dus je weet het niet. even afwachten. volgens mij is de binnen kort vrij voor twee weken ofzo. hij gaat binnen kort het horen. Etimesgut is nu heel koud waarschijnlijk. wacht dinsten in Ankara best wel zwaar. eigenlijk binnen land is altijd lastig. ik had een vriend die in Erzurum in diesnt was. hij zei. ze konden alleen maar 20 minuten wacht dienst maken. omdat het min 30 was. daarna ga je slapen en over 3 uur ben je weer an de buurt. das is echt rot…Ankara kan koud zijn maar niet als Erzurum…
mijn vriend zit nog 3 dagen in aksaz en dan is hij klaar met zijn diensttijd:)
het schijnt dat de beste volgende 3 de relaxte en beste legerbasissen zijn (volgens mijn vriend)
1.bodrum
2.aksaz (marmaris ) waar mijn vriend zit
3. Antalya
Ankara is best moeilijk…ken jongens die daar gezeten hebben…het is de hoofdsstad en daar zitten alle hoge en belangrijke officieren. Als je contacten hebt dan is het natuurlijk een stuk makkelijker
zoooo…Aksaz…mijn God…dat is geen leger man…het is een zommer kamp…echt serious. Toen in Foca was wilde ik daar heen. maar ja willen en hebben zijn andere dingen. hij vind zeker jammer dat hij uit moet eheheheh
Volgens mij klopt het adres. Mijn vriend rijdt een een specaile tank een leopard tank hij zegt dat die alleen in istanbul zijn of in de oimgeving daarvan. Maar hij zegt zelf da hij het nooit zeker kan weten in turkije veranderd er namelijk nogeens wat. Leuk dat je ook aan voetbal doet doe ik namelijk ook:).