das toevallig…Foca deniz us komutanligi was wel hard. en je hebt ook AmFibi komando gedeelte… dat is een zware gedeelte. hoe veel maanden zit die daar?..Foca is echt leuke klein dorpje eigenlijk als je geen soldaat bent natuurlijk…
hey kadir…
wat leukj om idd ook eens de verhalen van een man te horen die zelf in het leger zat…hoelang is het al geleden dat je in dienst was…?
mijn vriend zit ook in ht leger, maar hij heeft wel gewoon zijn gsm bij zich…
groetjes
filiz
Hey Filiz…(mooi naam trouwens)
het was 5 jaar geleden…officiele mag je geen mobile gebruiken binnen het leger. maar ja als je goed bent met hogere soldaten kan je alles doen…toen was ik goed met captein van mijn groep en ik mog wel gebruiken mijn mobile maar binnen het leger was er geen ontvangst. Foca is een plekje waar je overal bergen tegen komt. lastig gsm antenne te vinden…ten minste 5 jaar gelden was het zo ahahahah…waar is jouw vriend in het leger?
@kadir
hij is nu ergens tegen syrie aan…geen idee eigelijk hoe het gebied heet, ben het vergeten. maar over 2 weken heeft ie een week verlof en gaat dan naar een andere stad. welke weet hij zelf ook nog niet
groetjes
filiz
waarschijnlijk in iskenderun en hij is een beginner. jammer dat hij geen universitaire opleiding gehad heeft. anders kon die beginner periode alleen maar 3 weken. maar goed. ik hoop dat hij naar goei plekje zou gaan…wat voor werk of talent heeft die voor hij naar het leger ging. had die rijbewijs. dat voor dingen voordeliger zijn voo zijn funktie
Mijn vriend zit er tot 4 februari… daarna heeft hij verlof en gaat hij naar een andere plek… Dus dan heeft hij in Foca 3 maanden gezeten… Hij zegt dat hij straks waarschijnlijk richting irak moet… Maar kunnen ze dat al weten dan ??
Groetjes Yoella…
een rijbewijs heeft ie wel…ik hoop ook dat ie een goede plek krijgt…ik gun hem natuurlijk het beste;)
een opleiding heeft ie niet…ik snap eigelijk niet waarom zoveel jongens stoppen met school, als ze weten dat ze dan langer het leger in moeten…?
heb jij wel gewoon je school afgemaakt…?
groetjes
filiz
Hoi Kadir,
zou jij mij iets meer kunnen vertellen over de leger plaast Mus,als ja dat kent.Hoe het daar is enzo,ik weet dat het er erg koud kan zijn.Mijn(ex)vriend(hij heeft het vlak voordat hij het leger inging uitgemaakt)zit daar nu,na eerst een maand in erzincan gezeten te hebben.Ik heb geen idee hoe en wat ik me daar bij moet voorstellen,misschien kan jij me wat vertellen.
groetjes
hey filiz!
mijn vriend zat ook de eerste maand in Iskenderun!! ik ben daar geweest en heb hem opgehaalkd met zn moeder en broer toen hij zn eerste verlof had! was idd heel vlkabij syrie!
wat leuk leonie…!! zou m ook wel graag willen gaan ophalen daar, maar ik kan helaas niet weg ivm stage…
groetjes
filiz
ja jammer…de reis was 14 uur vanaf Antalya! echt te lang! maar natuurlijk was t lange wachten het waard! Er was de laatste dag zo’n speciala ceramonie van het afronden van de training…ik heb 3 uur in de kou staan wachten. Het leek net een fil toen ik mijn vreiend zag!
moet je je voorstellen 400 jongens in hetzelfde gekleed op 300 meter afstand die aan het macheren zijn…zie je ineens uit de verte een jongen uit die parade op je af zien rennen…het stipje word groter en bleek het mijn vriend te zijn hihihihi alleen het hek zat tussen ons in…was echt heel speciaal om te zien.
nog 5 dagen…dan is het leger klaar!!!
waar loop je stage? hoelang moet je vriend nog?
sorry voor de spelfouten…heb snel getypt
Lcm
Leuk dat je je vriend hebt opgehaald na de 1ste maand,lijkt me echt geweldig voor hem en voor jou natuurlijk ook.Jij kan nu lekker af gaan tellen nog 5 dagen voor hem,ga je naar hem toe,of lukt dat nog niet??
hmmm over Mus…
Mus is een binnen stad. net als Ankara en veel andere binnen steden van turkije in deze periode is de ook koud. het is belangrijk waar die is in Mus. ik ben daar nooit geweest maar wat ik weet als die in het centrum van Mus is zou er weinig probleem zijn. als die ergens op berg zit, is er kans dat hij onder moeilijke condities zijn. ik had paar vrienden in zommer daar gaat het wel. Erzincan is zoude kant van Erzurum. kwa stad is stuk beter dan Mus.
ik heb net het weer van Mus gekeken over dag is 17 graden snachts -7.
als je paar details weet, kan ik meer helpen
de plekjes bepalen ze in Ankara. het kan overal zijn. ze kijken die dingen die voor het leger gemaakt heeft. als die rijbewijs hebt, kan die een auto gebruiken. als die een restourant werkt dan kan die zelfde werk doen. richting irak kan maar hoeft niet. laaste week kunnen ze het weten volgens me
turkije lover…
ik kan nog niet naar hem toe vanwege werk…hij komt hopelijk op mijn verjaardag naar nederland. Dan mag hij pas reizen…hij ondergaat dinsdag een kleine operatie en daarvoor heeft hij 30 dagen vrij gekregen van het leger en daarom kan hij na de operatie gelijk naar huis. Maar hij mag pas het land uit wanneer zn officiele datum verstreken is. Als hij hier is dan blijft hij 2/3 weken en dan gaan we samen terug naar turkije voor altijd:)
ik snap het ook niet. ik heb na hogeschool nog 6 jaar universiteit gestuudert. zoveel mogelijk studie. dat helpt niet alleen voor later naar het leger te gaan maar ook in het leger betere funktie en respect te krijgen. maar ja ik met die leeftijd luisteer het niemand… als liefde he…uitgaan of studeren??..eheheh…maar goed. in turkije zit zo. iedere man die 20 jaar oud is moet naar het leger. dat is verplicht. behalve als je aan het studeren bent (tot doctoral van universiteire opleiding), of als je aan het werken bent in het buitenland ( daarna kan je alleen maar 1 maand in diesnt zijn als je 5000 euro betalt), of lichamelijk dingen heeft. (slechte ogen, korte been, platte voeten)…als je universteire opleiding afgemaakt hebt dan heb je twee mogelijkheden (1-) 7 maanden in dienst zonder macht (2-) 16 maanden met genoeg machten om lekker genieten van het leger. nou genieten ten minste je bent een luthenent. als je zonder opleiding bent, dan heb je gelemaal geen rechts op eerste 3 maanden. daarna als je een talent heb of vak hebt kan je dat gebruiken. maar zoiezo tussen 5000 soldaten leven is niet makkelijk…een brief of een telefoon voor hun is heel belangrijk…belangrijker dan je denkt.
Lcm,voor jou dus een heerlijk vooruitzicht en lekker dat je vriend voor een aantal weken hierhen komt.En dat jullie daarna lekker samen terug gaan om voor altijd samen te zijn!!!Waar gaan jullie wonen ?
Kadir,het contact met mijn "vriend"is momenteel niet zo veel,zoals ik al zei heeft hij het vlak voordat hij het leger inging uitgemaakt,maar ik heb mezelf voorgenomen om hem wel te blijven schrijven.Ik weet dus niet waar hij precies zit in Mus,maar misschien zegt mekez-mus je iets.
hier heb ik wat info gevonden en ik struur naar je een link waar je kan paar fotos kijken http://www.mus.gov.tr/fotografalbumu.aspx
ik denk dat het eidenlijk MERKEZ is en dat beteken ``centrum. hij had mazzel dus. ik heb nooit iets over teroristenactiviteiten in Mus. jammer dat je relatie over is. wat was de reden als ik het mag vragen