Het Spanje Reiscafe Kletstopic

haha cool :slight_smile: ik krijg spaans op school want k doe toerisme

:-o Die keuze hadden wij niet. Maar toch ga ik ooit ook nog eens Spaans leren. Maar eerst Italiaans :stuck_out_tongue:

Alles op z’n tijd, nietwaar Jeroen?!

Ik heb Spaans via mijn reizen geleerd. Alleen op vakantie gaan, een cursus in de ochtend en 's middags tijd voor andere leuke dingen. Daar ter plaatse blijf (bleef) ik dan ook altijd bij een gastgezin overnachten! Mijn ervaring is dat je het dan het snelst leert, want dan móét je wel praten, wil je tenminste een beetje contact hebben met de mensen.

Liefs,
Carolina

Dat lijkt me inderdaad ook een hele goede manier, Carolina. Ik heb nu echter een audio cursus Italiaans besteld, om de trainingen voor de Vierdaagse van Nijmegen mee door te brengen. Cursus op m’n mp3 speler gezet en leren maar tijdens het wandelen!

Oeps, sorry voor de late reacties… Door die nieuwe indeling raak je veel sneller topics kwijt… Toch nog even antwoorden! :slight_smile:

grin mooie manier om de taal te leren Jeroen! Tof dat je die gaat lopen zeg. Heb je dat al vaker gedaan? Ik ben benieuwd of je het Spaans daarna vloeiend spreekt! :wink: :slight_smile:

Succes in ieder geval!

Liefs,
Carolina

Het regent hier (lees:oostenrijk) voor mijn gevoel al eeuwen en vanochtend ben ik de berg op geweest. Het is een heel rare gewaarwording als je in juni ineens in de sneeuw zit… Een hele beleving ook om weer met de auto beneden te komen. Heb mn shot adrenaline weer gehad voor vandaag. Heerlijk…!

Hallo allemaal!,
Zaterdag ochtend vlieg ik naar Mallorca,
weet iemand of de stopcontacten daar anders zijn dan hier?
Sorry voor het stellen van deze vraag in dit topic, maar vond het een beetje onnodig om er meteen een nieuw topic voor te openen…:redface:
alvast heel erg bedankt!!
gr. nienke

Ik was even door de berichten van het Spanje Reiscafe aan het lopen en het lijkt wel of iedereen in Spanje op vakantie is, de laatste berichten zijn van 23 juli… op een enkele na.

Ook dit kletstopic is nogal in de vergetelheid geraakt.

Porque? Waarom?

Wie het weet mag het zeggen!

Geen idee, corberana… Het zijn ook maar de laatste 2 berichtjes die van juli zijn, daarvoor zijn ze alweer van 2007…

Zelf kom ik gewoon liever in het algemene Reiscafé.

We zijn nu op rondreis door Spanje. Kijk op Carretera.nl als je zin hebt :dag:

Is Spanje uit de gratie geraakt of lijdt dit forum ook onder de credietcrisis ?

Groet, Mees

Haha mees, nou uit de gratie is het niet geraakt hoor, maar we doen ons best om het leuk en actief te houden!

Groetjes,

Sietske

VERKOCHT!!!

iemand nog interesse in een Mini (nieuw model)??? 1 juli gaat mijn vriend weer naar NL (Arnhem) en wil zijn mini verkopen…dussssehhh…

Goede morgen, idd erg rustig hier terwijl Spanje toch erg populair is onder Nederlandse vakantiegangers.

Kan iemand mij aan specifieke info helpen over Gran Canaria, liefst natuurlijk van iemand die er woont.

Groet, Mees

Ik moet eerlijk bekennen dat ik persoonlijk het algemene Wereldwijzer Reiscafé gewoon leuker vindt. Daar kom je namelijk ook eens wat anders tegen dan alleen maar Spanje-gekken. :wink:

Wat betreft Gran Canaria, kijk eens bij de volgende links:

en

De rest van de links over Gran Canaria zijn meer over wonen en werken daar, geloof ik. Wat voor info zoek je precies?

Liefs,
Carolina

Bedankt voor de tip.

Mss dat het me lukt dit reiscafé een beetje levndig te maken, moet me nog wel goed inlezen trouwens. Foto’s en avatar plaatsen benk ook nog niet achter. Zoekt en gij… Zal ik maar ter hand nemen. Nu ben ik een totale digibeet en zie nergens een IMG fuctie staan.:question:

De aanhouder wint hoop ik dan maar, eerst een kopje koffie.

Groet, Mees

Als je rechtsboven in het Wereldwijzer scherm op je eigen (login)naam klikt (achter Welkom,) dan kom je bij je profielpagina. Daar heb je de mogelijkheid om te klikken op “wijzig profiel pagina” waarnaar je bij de edit pagina komt. Aan de linkerzijde heb je een uitgebreid menu waar je vanalles kan wijzigen, zo ook je profielfoto en de avatar.

Overigens als je hier in de berichten links op de naam van de schrijver/schrijfster klikt heb je ook een menu met verschillende keuze mogelijkheden.

Succes!

Liefs,
Carolina

Hoe later op de avond, hoe schoner het volk :biggrin:

Wat dat aan gaat zou de Spaanse leefwijze wel iets voor me zijn. Tis broeierig warm in Groningen en kan de slaap niet vatten. Dan maar even forummen om wat afleiding te zoeken.

Nog een week en dan gaan we op vakantie, de laatste lootjes wegen het zwaarst… Maar heb er zin aan, nog nooit op Gran Canaria geweest, iemand van hier mss tips?

Neem nog een drankje en surf wat verder…

Groet, Mees

Voldoende tips en weetjes gevonden waarvoor mijn dank :smiley:

Groet, Mees

P.s., nu maar een biertje

Hallo Mijn naam is Wendy kesler
Ben 22 jaar.

Weet iemand toevallig een baan of werk voor mij op Cran Canaria.
Ik ben beschikbaar van eind november.tot eind maart 2012

Ik heb 3 jaar op kreta gewerkt in de zomer in de kinder animatie.Deze zomer heb ik zelfs in een snack bar gewerkt.
Het leukste lijkt me animatie werk.
Maar andere tips of banen zijn ook welkom

Groetjes