Column: doet u maar Carolina in España

Columns over Spanje en meer
Even voorstellen

Heeey hallo,

Het kan zijn dat je al regelmatig eens iets (een nieuw onderwerp of een reactie) van mij gelezen hebt. Dat kan, want ik post vrij regelmatig wel eens wat, vooral in de fora Cuba en Spanje en soms ook wel in andere fora. Nu is mij gevraagd om voor deze sites ook Columns te gaan schrijven, wat ik gelijk een erg leuk idee vond, hoewel ik moet bekennen, dat ik nog nooit op wekelijkse basis geschreven heb. Maar dat komt goed.

Ik heb echter nog wel een beetje opstarttijd nodig, want hoewel ik nu inmiddels bijna een jaar in Spanje woon, ben ik net verhuisd naar een nieuw appartement (eindelijk een stekkie gevonden waar ik langer kan en wil blijven), waar ik dus nog zit te wachten op mijn internetaansluiting. Vandaar dat ik nu nog even afhankelijk ben van het internetcafé, wat met mijn werk niet altijd handig is.

Ik hoop dus binnenkort te beginnen met mijn wekelijkse column. Deze zal gaan over Spanje en dan vooral Zuid-Spanje/Andalusia/Jerez of over iets van mijn reizen en bij deze wil ik me in ieder geval vast even kort voorstellen.

Mijn naam is Caroline, maar hier in Spanje snappen ze die ¨e¨ op het einde niet, vandaar dat ik er inmiddels al aan gewend ben dat ik (hier) Carolina heet. Een naam die me overigens zeer bevalt, omdat ik het zo wel exotisch vind klinken, dus ik heb het maar overgenomen. Ik ben eind april 2005 verhuisd naar Jerez de la Frontera in Andalusia, Spanje, voornamelijk omdat ik in Nederland gewoon niet goed kon (en kan) aarden. Heb hier inmiddels al een leuke vriendenkring opgebouwd en heb ook een leuke job als gids in een Sherry Bodega.

Bij deze vast veel plezier gewenst met mijn columns!

Liefs,
Carolina

we wachten vol spanning af :smiley:

Hoi Carolina! Leuk dat je columns gaat schrijven voor Wereldwijzer.nl! Ik ben zeer benieuwd :smiley:

Hup Carolina Hup…:wink:

Espero que podemos leer un monton de tus historias aca en esta pagina. Que te den mucha inspiración para escribir y claro que si queremos saber de todo. Si algun dia quieres descubrir un poco de America-Central, con mucho gusto estoy aca para servirte y tal vez podemos escribir una historia juntos :embarrese

Ga zo door … keep up the good work en natuurlijk kijken we uit naar je 1e column voor volgende week (want je hebt tenslotte deze week al iets geschreven :wink: )

Groetjes,
Igor

Oh…gitu looh…

Sa juga nanti ada rencana buat mengatur dan tulis satu collumnya di sini. Sama2 dengan Carolina. Aku belum mulai karna masih ada di sini. Inspirasinya ngak ada, kalau memang sudah kembali di tanah air akunya mau start juga dengan tulisan2 buat collumn forumnya Wereldwijzer.

Salam hormat untuk semuanya…

Groetjes…

vanua

PS: volgende maand start ik ook met een collumn…

Ik ben ook zeer benieuwd naar jouw column, Vanua! :smiley:

Hi Jeroen,

Indonesie is een teringzooitje, waar ik woon is het momenteel een erge teringzooi; zie laatste nieuws Indonesie

http://www.thejakartapost.com/detaillgen.asp?fileid=20060317114431&irec=5

http://news.morningstar.com/news/DJ/M03/D17/200603170011DOWJONESDJONLINE000002.html?Cat=MktDigest

Persvrijheid; zal wel aan banden worden gelegd als het nog grimmiger gaat worden daar in Jayapura. Mn familie woont daar, hoewel een kleine 300 km van waar ik woon is de gespannen situatie overal merkbaar op Nw Guinea, ik had vanmorgen nog familie aan de telefoon die vertelde over de zeer gespannen situatie. Indonesie mooi land, en dan in het bijzonder Nw Guinea maar het is een teringzooi daar.

Ik hoop dat het rustiger wordt als ik volgende maand weer ‘thuis’ ben zodat ik met een goed gevoel bericht kan geven in mn collumn.

Hi allemaal! Thnx voor de reacties! Eerste column komt spoedig (hoop zondag, als ik dan online kan komen). We zullen zien wat ´t gaat worden!

Grappig trouwens dat de titel ineens veranderd is van Columns over Spanje en meer in Column: doet u maar Carolina in España:stuck_out_tongue: Maarreuh… Waarom is dat?

Liefs,
Carolina

Enne… PSje voor Vanua…

Euhm, het hele idee om in een andere taal aan iemand te schrijven lijkt me vooral nuttig als de ander die taal ook begrijpt. Dat Kolbike me dus in het Spaans schrijft is zeer begrijpelijk, daar je ervan uit kan gaan dat iemand die in Spanje woont en daarbij over Spanje (en andere spaanstalige landen) gaat schrijven, die taal wel zal begrijpen. Helaas begrijp ik het Bahasa nog steeds niet… :frowning: Dusss… GRAAG VERTALING! :stuck_out_tongue:

Goh Carolina, jij weet gewoon zelfs dat het Bahasa is… ik zou daar zelf noooooit achtergekomen zijn. Blijkt wederom dat de vrouwen een stuk intelligenter zijn dan ik (om mezelf niet te veralgemenen) :yes:

Sa juga nanti ada rencana buat mengatur dan tulis satu collumnya di sini. Sama2 dengan Carolina. Aku belum mulai karna masih ada di sini. Inspirasinya ngak ada, kalau memang sudah kembali di tanah air akunya mau start juga dengan tulisan2 buat collumn forumnya Wereldwijzer.

Salam hormat untuk semuanya…

Kort vetaald: Ik begin binnenkort net als Carolina ook met een collumn op Wereldwijzer, de inspiratie is alleen ver te zoeken deze zal wel terugkeren als ik weer terug ben.

Maar dit was meer een tegenreactie op wat Igor schreef…

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=6 width=“100%” border=0><TBODY><TR><TD class=alt2 style=“BORDER-RIGHT: 1px inset; BORDER-TOP: 1px inset; BORDER-LEFT: 1px inset; BORDER-BOTTOM: 1px inset”>Origineel gepost door kolbike

*Espero que podemos leer un monton de tus historias aca en esta pagina. Que te den mucha inspiración para escribir y claro que si queremos saber de todo. Si algun dia quieres descubrir un poco de America-Central, con mucho gusto estoy aca para servirte y tal vez podemos escribir una historia juntos *

</TD></TR></TBODY></TABLE>

Helaas begrijp ik het Spaans nog steeds niet… :frowning: Dusss… GRAAG VERTALING! :stuck_out_tongue:

Hahahaha… . het wordt bijná tijd voor een vertaal-afdeling op het ww-forum.

Het wordt een beetje off-topic, dus we kunnen beter Carolina laten schrijven aan haar column, het is tenslotte al bijna zondag en iedereen wacht met spanning af op haar verhaal (toch niet té zenuwachtig Carolina :embarrese )

Ik wens Carolina veel succes met haar column, dat is wat ik schreef :slight_smile:

grin Dat zijn jouw woorden hoor Igor… :wink:

Dat begreep ik wel Vanua, maar ik was toch wel benieuwd wat er stond… :smiley: Mag toch wel??? :wink:

Hihi, dank je hoor Igor en nee, ik ben niet zenuwachtig duhuh. Waarom zou ik hier zenuwachtig voor zijn?

En dat offtopic, ach, dat is in deze topic nog niet zo heel erg hoor. :stuck_out_tongue:

Liefs,
Carolina

In verband met onverwacht bezoek uit Nederland, zal deze week mijn column niet op zondag, maar op maandagavond of dinsdag verschijnen. Excuses voor het ongemak… (?)

Liefs,
Carolina

Hey Carolina,
Ik kijk er ook naar uit naar je colum maar ik heb ook een paar vraagjes omdat jij daar al bent in Spanje. Ik ben via de wereldwijzer werk en onderdak aan het zoeken in Spanje of Engeland. Het is niet zo gemakkelijk want het is meestal alleen maar voor een paar maanden. Maar ik wil hier uit Belgie weg. Het is mijn land niet:no: . Ben er wel geboren hoor (eigenlijk pure belg). Ik zoek dus eigenlijk werk in een barretje want die geven meestal ook onderdak. Weet jij misschien daar een paar barretjes die nog mensen zoeken? Mijn engels is zeer goed mijn nederlands is mijn moedertaal. Heb mijn eerste jaar spaans bijna achter de rug. Frans en duits kan ik ook maar niet zo goed. Ben vorig jaar al in spanje geweest voor 4 maanden maar kan daar niet naartoe want mijn ex zit daar. Sorry dat ik dat aan jou vraag maar als je iets wil moet je er ook iets voor doen he. In ieder geval al bedankt voor het te lezen.
Groetjes Sarah

Hoi Sarah,

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, dat je dit aan mij vraagt, want ik vind het juist heel leuk dat je dat doet!

Super tof, dat je naar het buitenland wilt verhuizen. Van Andalusia moet je vooral beseffen dat er een hele hoge werkeloosheid is, dus zoeken naar een baan, waar Spanjaarden ook naar zoeken, is hier gewoon niet echt een goede aanrader. Het kan wel, maar is moeilijk.

Ik weet hier dus ook zo geen barretjes waar ze iemand zoeken… Helaas. Als ik jou was zou ik dan eerder zoeken in de wat drukkere (toeristischere) gebieden.

Persoonlijk denk ik dat het gewoon goed is om gewoon te gaan. Orienteer je goed, kijk wat je wilt en waar je naartoe wilt, ga daar heen en zoek dan daar ter plekke een job.

Succes in ieder geval!

Liefs,
Carolina

Zo, net weer thuis aangekomen in Jerez. Heb een paar goede dagen in NL gehad, maar ben nu wel een beetje emotioneel uitgeput… (voor reden zie andere topic ergens hier op 't forum) Ik ben al aan m’n column voor deze week begonnen, maar krijg het niet gedaan hem vandaag nog te posten. Dat wordt morgenavond dus…

Excuses voor het ongemak.

Liefs,
Carolina

Hola carolina,

Que tal? Donde vives en españa? yo tambien esta viviendo en españa, dentro unas meses me voy a vivir en gran canaria… ciao guapa, mariana

Puedes ver en mis datos, que vivo en Jerez de la Frontera.
Está en el sur de España, en Andalusia.

Cariñosamente,
Carolina

Goedemiddag,

In verband met de opening van de Feria vandaag en een onverwachte uitnodiging van een vriendin van me om na m´n werk bij haar te gaan eten om van daaruit naar de Feria te gaan, kan ik vandaag vermoedelijk niet mijn volgende column plaatsen. Excuses voor het ongemak, maar bij voorbaat dank voor het begrip! (Haha)

Morgen hoop ik de column ´s avonds te kunnen plaatsen (pas ´s avonds, daar ik morgen de hele dag zoet ben met rondleidingen).

Dan weten je dat!

Liefs,
Carolina

Tja, in verband met diezelfde Feria heb ik zo het vermoeden dat het me niet gaat lukken om morgen (euh, vandaag…?) mijn volgende column te plaatsen… Hij staat al in grote lijnen op papier, maar ik denk niet dat de afwerking gaat lukken morgen hahaha!

Dusssss… Maandag!

Excuses voor het ongemak, maar bij voorbaat dank voor het begrip!

Liefs,
Carolina