Het Spanje Reiscafe Kletstopic

Vergeten jullie niet mee te doen aan de vakantiefoto wedstrijd!?! Maakt niet echt veel uit wat voor foto je instuurt, maar hij moet natuurlijk wel met vakantie te maken hebben.

Meedoen dus… Hier is de link: vakantiefoto wedstrijd.

Originally posted by lloret2005@11-07-2005, 22:39:10
** nette stationwagen

heb jij een gezin? want het is niet echt een jongerenauto **

Dankje!

Nee heb geen gezin, ben 19 jaar maar houd gewoon van snelle, luxe auto’s.

@Jiri: Dankje. Het is de luxe-ste auto die Mitsubishi biedt. Eigenlijk gewoon de Galant, maar dan luxer en ietsjes anders, maar hij is er inderdaad van afgekeken.

Mensen!!!

Hoe was de dag vandaag?

Vandaag gewerkt, en ik werd me een partij ziek :frowning:
Snel naar huis gegaan dus.

Everything fine bij jullie?

ja alles fijn

volgende week weer naar school

geen zin :frowning:

Ken het gevoel, gelukkig geen school meer, maar wel werk.
Maar een goed vooruitzicht: Over een maand vertrek ik naar Malaga om Spaans te studeren :smiley:

Ik ben weer blij dat ik weer naar school kan gaan. Ik ben er een jaar tussen uitgeweest vanwege het switchen van opleidingen. Dat werken vind ik niets. Dat van 9 tot 5 werken is niets voor mij!

Groetjes

ik moet een half schooljaar stage lopen van half 9 tot 5 uur dus ik krijg al een beetje ervaring met fulltime werk.

ik denk dat het idd zwaarder is dan les krijgen :stuck_out_tongue:

Hallo Lloret 2005,

Het werken is inderdaad zwaarder dan school. Als je werkt dan wordt je eerder ontslagen, dan op school ervan afgestuurd. Het werk - denk niveau is ook hoger als je werkt dan op school. En op school wordt alles meer uitgelegd dan op je werk. Op je werk 1 of 2 keer wordt iets uitgelegd en dan moet je het begrijpen. Maar op school wordt alles uitgebreid en uitgemeten uitgelegd.

Groetjes
Christel

klote :frowning:

Als je ontslagen wordt op je werk dan doe je toch echt iets verkeerd :slight_smile: (of het moet door reorganisatie komen o.i.d.). Bij mij op het werk balen ze allemaal dat ik vertrek, en word ook weer met open armen ontvangen mocht ik terug willen komen, ooit.

ja jochem dat kan ook

als je goed je best doet en kunt opschieten met je collegas kunnen ze je niet meer missen.

Zoals bij mij het geval was :frowning:
Gisteren afscheid genomen van iedereen op het werk. Bah.

Maar dan eindelijk zit ik in Málaga! Echt hele leuke stad, de school is leuk (midden in het centrum). Mijn appartement is echt de bomb! Heb uitzicht over de haven en zee en zit ook weer vlakbij de school. Winkels om de hoek en je kunt hier lekker eten.

Hey Jochem, Hoe lang blijf je in Malaga? En wat doe je op die school? Ik hoor het wel.

Als het goed is blijf ik hier 3 maanden, en ik studeer hier Spaans. Erg gaaf!

En werk je daar dan ook? Zit je in een appartement, en met hoeveel? Hoeveel kost een appartement per maand? Blijf je na die 3 maanden ook nog in Spanje of ga je dan weer terug naar Nederland?

Appartement zit bij de cursus (daar kun je voor kiezen). Het verschilt met hoeveel mensen je in een appartement zit. Op dit moment zitten we met zijn 3-en in een appartement. Het appartement heeft 4 of 5 slaapkamers, 2 badkamers, een keuken, woonkamer (met TV) en balkon.

Nog geen idee wat ik na die 3 maanden ga doen, het kan alle kanten uit.

Het is erg rustig in het café !

Jochem, zit jij nog in Málaga eigenlijk? En vertel eens iets over de school waar je zit. En werk ?

piet meijers

Ja nog steeds in Malaga! Super.

De school heet Babel Idiomas en zit in de hoofdstraat van Malaga, Calle Larios.
Er wordt les gegeven op verschillende niveaus, voor ieder wat wils.

De eigenaar van de school is een Nederlander, dus dat vergemakkelijkt de communicatie, mocht je ergens mee zitten, ergens over willen praten of wat dan ook, hij is er voor je en lost je problemen op.

Verder is Malaga een hele gezellige stad met ongeveer 50.000 studenten, dus heel veel jongeren en je legt zo contact met Spanjaarden. De mensen zijn hier heel open. Malaga is een stad waar je lekker uit kunt gaan en natuurlijk is er ook het strand, want daarvoor kom je ook naar Malaga.

Er zijn genoeg dingen te doen in Malaga, maar mocht je andere steden willen bezoeken, zoals Granada met het Alhambra (zeker de moeite waard!), Sevilla, Cordoba, Nerja, Ronda en nog vele andere steden, dan wordt dit vaak als uitstapje door de school geregeld.

Voor meer informatie kun je op de website van de school http://www.spanishcoursesandcultureinspain.com kijken of op mijn persoonlijke weblog http://jocheminspanje.web-log.nl.

Veel kijk- en leesplezier!

Groet,

Jochem