Taalreis Spanje

Ik zou graag volgend jaar(pas)een talencursus in Spanje willen volgen voor een week of 4,halverwege de maand juni.
Het liefst wel ergens aan de kust.Wie heeft ervaringen en tips voor mij.Is het aan te raden om in een gastgezin te gaan of een appartement?Ik ben dan 36 jaar jong!en zijn er nog meer mensen rond die leeftijd?
Het lijkt mij hartstikke leuk om zo weer nieuwe mensen te ontmoeten en je vakantie te combineren en dan ook nog wat geleerd te hebben!

Goed plan!!! Aan de kust zijn meerder moeglijkheden, zoals Barcelona, Valencia en Malaga, maar je kan ook naar San Sebastian (in het Noord-Westen van Spanje).
Het ligt eraan wat je precies zoekt.
In een gastgezin leer je natuurlijk sneller de taal, want je wordt gedwongen om daar thuis ook Spaans te spreken. Wanneer je kiest voor een gedeeld appartement, heb je meer vrijheid, maar zal je vaker Engels spreken met je huisgenoten…Tja, een moeilijke keuze dus.
In Barcelona zijn de afstanden nogal groot, waardoor je vaak vrij veel tijd kwijt bent met het reizen tussen je accommodatie en de school (tenzij je heel veel geluk hebt).
Voor Malaga geldt dat de accommodaties in de zomer vaak nogal prijzig zijn, vanwege het hoogseizoen voor de toeristen. (Echter, niet zo duur als Barcelona)
Verder is Malaga wel een zeer plezierige plaats om 4 weken te verblijven. Dat geldt ook voor San Sebastian, zolang het daar mooi weer is!!
Valencia is een grote havenstad; Altijd veel te doen, maar de stranden ter plaatse zijn minder aantrekkelijk.

Succes met je keuze,

Heleen
www.bureaubuitenland.nl

Hoi Lindah,

Leuk dat je naar Spanje wilt gaan om Spaans te leren! Ik heb ook plannen om dat binnen 2 jaar te gaan doen, en ben nu 41, dus je ziet dat je eigenlijk nooit te oud bent, vooral niet als je het erg graag wilt!

Heleen noemde Barcelona, Valencia, Malaga en San Sebastian al. Alicante en Cadiz liggen ook aan de kust, hier worden ook taalcursussen gegeven. Malaga is in mijn ogen zeker aan te raden omdat je daarvandaan ook mooie excursies kunt maken naar Sevilla en Granada. Er zijn verschillende scholen, sommige met voornamelijk heel jonge studenten, maar bij Don Quijot en Enforex komen meer studenten uit de leeftijdsgroep 30-40.

Afgelopen zaterdag ben ik naar een informatiemiddag van Don Quijote geweest, dat kan ik je echt aanraden! Je krijgt daar een hoop informatie en er was een Spaanse leraar die een proefles gaf, erg leuk om mee te maken en een indruk te krijgen van hoe het er in een les aan toe gaat.
Veel succes met je plannen!

Ingrid

Ik ben zelf in Granada geweest. Niet aan de kust, maar wel centraal voor uitstapjes. Vanuit Málaga is het ongeveer 2 uur met de bus.

Ik had een appartement voor mezelf, zou dat ook niet anders willen. Het taalschooltje waar ik heen ging was heel erg klein, maar trok wel mensen van gevarieerde leeftijden. De “wat oudere mensen” zaten allemaal in een gastgezin, de studenten en lieden die net van school kwamen in een studentenhuis (wat gezellig was, maar waar ik hygiënehorrorverhalen hoorde). 't Is net wat je zelf prettig vind. Ik heb niets gemist omdat ik in een eigen appartement zat. Je je moet op straat/in winkels/etc. sowieso zien te redden met Spaans.

Hai Lindah,

Ik ben in de herfstvakantie een week naar Nerja geweest en heb les gehad van 2 superdocenten aan de Escuela de Idiomas.
Behalve de goede school is de organisatie ook goed en tot slot is Nerja een prachtige en gezellige plaats met 300 zondagen per jaar. Toen ik er was was het nog 24 graden.
groet,
Hans.

Hola Lindah,

Ik ben zelf de afgelopen jaren steeds 4-6 weken naar de Costa de la Luz geweest om Spaans te leren. Het eerste jaar in Cádiz en de jaren daarna in Conil de la Frontera. Ik vind het geweldig hier en ga volgend jaar weer terug.

De Costa de la Luz is de Atlantische kust van Andalusië in het uiterste zuiden van Spanje. Bij Nederlanders is deze kust (gelukkig) nog niet zo bekend, al is dat de laatste jaren aan het veranderen. In tegenstelling tot de Costa del Sol vind je hier geen lelijke hoogbouw, maar gezellige witte dorpen, historische steden en kilometers lange ongerepte stranden :smile:

Ik deel trouwens altijd een appartement met andere cursisten, omdat ik dan wat meer vrijheid heb en je buiten de lessen om toch ook veel samen doet. De leeftijd van de cursisten in Conil was wat hoger dan in Cadiz trouwens, maar dat verschilt waarschijnlijk per taalschool en per periode (ik ben 33). Het beste kan je waarschijnlijk even bij de taalschool informeren en mijn ervaring is dat een mix van leeftijden (en nationaliteiten) het leukste is.

Saludos Sebastiaan

P.s. Hier vind je goede informatie over Spaans in Conil:
http://www.conilreisgids.nl/spaans-leren-conil-spanje

In Cádiz heb ik http://www.spanishincadiz.com bezocht.

Hoi Sebastiaan!

Bedankt voor je reactie en de tips!

Ik ben nu een beetje aan het uitzoeken waar ik naar toe wil,het is best wel moeilijk want alles lijkt mij wel leuk!Ik ben nog nooit in Spanje geweest,maar ik ben nu wel bezig met een cursus spaans,dan is het niet meer helemaal onbekend als ik de taalcursus ga volgen.Ik ben er ook nog niet uit of ik een gedeeld appartement wil of in een gastgezin.Van andere mensen hoor ik weer dat een gastgezin erg leuk is!En het maakt mij ook niet uit of de mensen jong of oud zijn,ik dacht zelf eerst dat ik 1 van de weinige van mijn leeftijd zou zijn,maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn!

Alvast bedankt,groetjes Linda

Hi Lindah,

Ik heb inmiddels 3 keer voor een aantal weken steedse en taalreis gedaan (naar Malaga, Salamanca en Valencia). Wat hierboven geschreven werd over de stranden van Valencia herken ik overigens niet, vond het prima stranden, net als Malaga.

Alleen in Malaga heb ik in een gastgezin gezeten. Dat was door een slechte ervaring daarmee voor mij eens maar (voorlopig in ieder geval) nooit meer. Maar ik heb ook genoeg mensen gehoord die een ontzettende leuke tijd bij een gastgezin hebben gehad. Het is ook een beetje mazzel hebben denk ik. Voor mij is een appartement in ieder geval de juiste keuze, al dan niet gedeeld met Spaanse of internationale mensen.

En wat de leeftijd betreft hoef je je inderdaad geen zorgen te maken! Al denk ik wel dat als je hartje zomer gaat er dan meer jongeren zullen zijn dan wanneer je buiten schoolvakanties gaat.

In ieder geval leuk dat je het wilt gaan doen en succes met keuzes maken! Als je nog meer wilt weten, dan hoor ik het graag.

Hoi Linda,

Ik zat 4 jaar geleden in precies dezelfde siuatie als jij. Ik was nog nooit in Spanje geweest en wilde een aantal weken naar Spanje om Spaans te doen (en te surfen en fietsen) en heb echt allerlei bestemmingen bekeken en overwogen. Op een gegeven moment viel gelukkig alles op zn plek en heb ik gekozen voor een combinatie van El Palmar op te surfen, Cadiz en Granada om Spaans te doen en Mallorca om te fietsen. Granada vond ik trouwens ook geweldig, maar ik ben terug naar de kust (Cadiz) gegaan omdat het echt heel benauwd en warm was in de stad.

Voor jou gaat alles vast en zeker ook op zijn plek vallen op een gegeven moment :smile:

Ik ben zelf nog nooit in de zomer (juli en augustus) op taalvakantie geweest, maar ken ook de verhalen zoals Dutchgirl hierboven zegt, dat de gemiddelde leeftijd van de cursisten flink omlaag gaat in de zomer. Dus als het kan zou je kunnen overwegen om half mei / begin juni al te gaan. Dan is het sowieso al heerlijk weer :zon02:

Saludos Sebastiaan

Hoi!
Een taalcursus in Spanje is hardstikke leuk: doen!

Een aantal jaar geleden heb ik een taalcursus Spaans in Salamanca gedaan (niet aan de kust, wel prachtig!) en dat is me supergoed bevallen. Een van de dingen die ik zo leuk vond is dat de klassen bestonden uit mensen van allerlei leeftijden en achtergronden. Veel leuker dan thuis, waar je toch een beetje in je standaard/comfortabale groepje blijft hangen. Er zal zelfs een vlotte oma van 69 op school, die geen zin had om in Zeeland te zitten met de kleinkids maar liever wat actiefs ondernam. Lachen toch. Ik zat in de klas met mensen tussen de 17 en 47 als ik hetme goed kan herinneren.

Een appartement en gastgezin is allebei leuk. Misschien half om half? Bij de meeste organisaties is dat wel te regelen. Ik ben destijds met StudyTravel meegeweest en heb daar goede ervaringen mee.

Veel plezier.

Hey,

Ik zelf woon nu in Barcelona en ik vind het een fantastische stad.
Het strand ligt gewoon in de stad met een hele moioe boulevard en zelfs nu is het nog lekker om over het strand te wandelen en uit te waren. :zon02:

Verder heeft Barcelona erg veel sfeer, en het is heerlijk om gewoon door de stad te slenteren. Verder is mijn Spaans niet erg goed maar mensen zijn altijd bereid om langzamer te praten en iets twee keer uit te leggen. Ik merk dat alleen hierdoor mijn Spaans al erg vooruit gaat!

Verder is alles zo te bereiken met de metro en je kunt al binnen 20 minuten de stad uit zijn om naar een ander strand te gaan of andere dorpen en steden. :slight_smile:

Als ik dan zo vrij mag zijn om een school te mogen adviseren dan raad ik je aan om bij Camino Barcelona te informeren: http://www.caminobarcelona.nl/
Ik loop er namelijk elke dag langs voor mijn werk en het ziet er goed uit en het ligt midden in het centrum. Ik zal je wel eerlijk vertellen dat ik er nog geen lessen heb gevolgt :frowning:

Succes

Ehm dit snap ik niet, lees toevallig een ander topic over een taalcursus in Barcelona en daar schrijf je dat je daar wel lessen hebt gevolgd? Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Hey Dutchgirl,

ik heb in september een maand lang Spaans gevolgd in Valencia bij Don Quijotte. Wat een geweldige tijd was dat!

Over Valencia:
Vond het echt een geweldige stad! Ben ook in Madrid en Barcelona geweest, maar Valencia combineerde het beste van deze twee steden. Het Spaanse van Madrid en het strand en uitgaan van Barcelona. Groot voordeel is dat alles dicht bij elkaar ligt, makkelijk te bereiken met de metro en taxi’s zijn goedkoop. De discotheek L’Umbracle is misschien wel de beste tent waar ik ooit in Europa ben geweest.

Over de school:
Ik startte op niveau 0,0 en spreek nu redelijk Spaans na vier weken. Onderhoud het nog wel in Nederland en wil het zeker weer oppakken. Ik zat in een appartement met mensen tussen de 19 en 29 jaar. Ben zelf 29 en was de oudste. Op de school was denk ik 20 procent ouder dan 35, de rest jonger. Ik weet dat de ‘jongeren’ vaak in een appartement zitten, de rest heb ik geen idee van. Intern op school was in elk geval geen aanrader in Valencia.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Groeten
Frank

Hi Frank, ik was niet degene die om informatie vroeg (ik signaleerde alleen een tegenstrijdigheid in de post boven mij), maar de topicstarter heeft vast wel wat aan jouw informatie :smile:

Hey Dutchgirl,

Je hebt helemaal gelijk,:redface: sorry voor de verwarring.

Ik heb camino ingetyped omdat dit de eertse naam was die in me opkwam.
Ik zat gewoon niet op te letten. :frowning:
Zoals het gezelgde zegt: waar het hoofd vol van is loopt de mond van over.

De school die ik bedoelde was Erasmus Language.

Sorry mensen voor de verwarring, ik zat niet op te letten dat kan gebeuren.

:dag:

Haha ok maakt niet uit. Maar met Erasmus heb je dus in ieder geval goede ervaringen?

Nou ik heb er nog geen ervaring mee maar zodra ik weer geld en vrije tijd heb wil ik wel eens informeren!

DutchGirl,

Via wie ben je gegaan en waarom vond je dat destijds zo goed en wat viel er juist tegen ?

(ik ben zelf een jong bedrijf in die branche, dus ervaringen op doen van mensen die zijn gegaan is altijd prima ;))

Hallo,

er is ook een talenschool in Granada waar ik een week Spaans heb gevolgd en 4 maanden stage gelopen. De school heet Instituto Mediterráneo Sol. Het is een vrij kleine school met, maar 4 klaslokalen, maar dat maakt het alleen affectiever. Zij hebben heel veel verschillende cursussen Spaans en accreditaties van FEDELE, Cervantes en ect. Dat laat de kwaliteit zien alleen daardoor kunnen zij wat prijzig uitvallen.

Hier is hen website www.inmsol.es. Veel succes met het zoeken van een school.

Gr. Alexandra

Hoi,

Ik zou graag in sept circa 2 a 3 maanden een taalcursus willen volgen in Spanje. Ik zit zelf te twijfelen tussen Valencia en Malaga. Heeft iemand een voorkeur voor één van de twee steden en waarom?
En als je als beginner begint en circa 20 uur les per week gaat volgen, aan welk eindniveau zou je dan moeten denken (na 2/3 maanden)?

Groetjes,
Anne