in de zomervakantie 2011 wil ik graag 2 a 3 weken naar Spanje om mijn Spaans weer op te frissen. Ik wil daar 2 weken intensief lessen volgen en de rest van de tijd gebruiken om nog wat te zien van het land en wat leuke activiteiten te ondernemen
Heeft iemand ervaring met een leuke, niet al te massale taalschool? Verder wil ik graag in een leuke plaats aan de kust zitten. Liefst een kleinere stad met wat mooie bezienswaardigheden en een mooie omgeving, maar waar ook wel wat te beleven valt. In elk geval geen plaats die overstroomd wordt door jongeren om te feesten ;). Hopelijk hebben jullie wat goeie tips!
Het lijkt me ook leuk om samen met iemand te gaan, dus als je hier ook plannen voor hebt, laat het me dan weten via dit forum of een privebericht.
Hey, wat vind je van Barcelona of San Sebastiaan? Barcelona is vooral een mooie hoofdstad met het voordeel van het strand en San Sebastiaan is nog niet zo toeristisch maar je kan er wel echt veel beleven. als je dit wat lijkt kan je even op deze sites kijken:
Hey, ik had ongeveer hetzelfde idee als jou. Wil ook graag 2 a 3 weken mijn Spaans verbeteren in een leuke Spaanse stad. Zelf had ik Malaga in mijn hoofd, omdat daar in de buurt veel leuke stadjes liggen, het aan het strand is en niet zoiets is als Blanes of iets. Ik had deze talenschool gevonden: http://www.labrisa.es/index.htm
Beste Suzanne,
wat dacht je van een week intensief prive les op onze Finca? Je logeert dan in een yurt (mongoolse tent) waar je met zijn tweeën kan slapen. Onze zoon (Nederlands maar vloeiend Spaans en getrouwd met een Puerto Ricaanse) geeft daar les. Je hebt wel een auto nodig om naar het strand en de stad te kunnen gaan.
Granada is ongeveer een uur rijden, het strand ongeveer 3 kwartier.
Als het je wat lijkt kan je me mailen dan stuur ik je de prijzen en de details.
Vriendelijke groet,
Jaap Dercksen
info@holandaluz.nl
Ikzelf heb n jaar in Santander gewoond voor mn spaans te verbeteren. Daar zit een talencentrum aan de Universidad de Cantabria die taalcursussen aanbiedt. De leraar heeft een eigen methode, in 12 stappen, uitgevonden waardoor je vrij gemakkelijk en overzichtelijk de taal leert. Bovendien geeft hij ontzettend leuk les. Hij maakt grammatica uitdagend en leuk om te leren, en dat zijn toch vaak de minst leuke dingen, toch?
De stad ligt aan de zee in Cantabria. Het is er erg groen, vandaar Costa Verde, en je bent binnen een uur in de Picos de Europa, een heel mooi gebergte wat nog vrij onontdekt is.
Dit is ook het mooie van Santander vind ik zelf, Het is wel toeristisch maar vrijwel alleen onder de Spanjaarden. Ik ben 2 semesters geweest en was allebei de enige Nederlander. Ikzelf vind dat altijd wel prettig. Verder waren er studenten uit heel Europa en verder voor een taalcursus. http://www.unican.es/ciuc/cespaniol/contenidos/indexc.htm
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Als je nog vragen hebt laat het me weten!
Ik zit op dit moment in Salamanca en volg een cursus bij Tia Tula. Salamanca ligt dan wel niet aan de kust, maar het is echt de moeite waard om naar deze stad te gaan. De school is gevestigd in het centrum van Salamanca. Het leuke is dat je hier ook kan werken op de school en dat er vele activiteiten worden georganiseerd (rondleiding door de stad, tapas tour, excursies naar andere steden, Spaanse dansen etc.)
Ik raad je deze school zeker aan, omdat het een goede school is en omdat het vergeleken met andere scholen erg voordelig is. Zo krijg je bijvoorbeeld korting op de cursus als je voor de school gaat werken. Het werk dat je gaat doen, hangt af van jouw kwaliteiten…
Verder is Salamanca gewoon een stad die je een keer gezien moet hebben. Het is de studentenstad van Spanje en je kan er goed stappen.
hee suzanne!
ik volg op dit moment taallessen in Valencia. Bij een kleine school midden in het centrum Route66 idiomas de website is www.route66idiomas.com. De eigenaar is nederlands dat is erg handig! En de leraressen zijn erg spontaan, en we bespreken interessante onderwerpen tijdens de les (ook cultuurklassen). Het natuurpark Albufera en el saler liggen iets onder Valencia en zijn makkelijk te bereiken met de bus. Ze hebben er erg mooie, rustige stranden, die nog niet overspoeld worden door toeristen. Zeker een aanrader hoor!
Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘taaltoerisme’.
Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.
Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren.
Dus voor een korte enquete heb ik mensen nodig die Spaans willen leren/ hebben geleerd in Spanje. Invullen zal ongeveer 5-10 min duren. Er zijn veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet, graag doorsturen! Muchisimas gracias! Tessa
Ik zat op Taronja School. Is heel leuk. Elke week hebben ze activiteiten, o.a. TANDEM (taaluitwisseling, elke dinsdag), Paella Party ( elke maandag) en gratis kooklessen met chef Nando!
Als je meer info nodig heb, kan je op deze site klikken:
als je een niet al te grote school zoekt met persoonlijke aandacht, dan kan ik je echt Tia Tula in Salamanca aanraden. De klassen hebben maximaal 10 leerlingen en doordat je in kleine groepjes zit, leer je echt snel en veel. Je hebt veel tijd om te praten. Erg knusse en informele school met persoonlijke aandacht en schatten van leraressen. Zelfs lesboeken zijn bij de prijs inbegrepen!
Ik ben er echt positief over!
Het blijft laat reageren op een oorspronkelijke vraag van Suzanne24 die in de zomer van 2011 spaanse les wilde gaan volgen, dus reakties die er niet echt toe doen, en vooral in het geval van anneboom90 een beetje vervelend beginnen te worden.
Hoi,
Ik heb de afgelopen twee maanden een Intensieve Spaans Cursus gevolgd in Madrid! Bij de talenschool AIL Madrid Spanish Language school. Hier is de link als iemand interesse heeft, www.ailmadrid.com
Madrid is echt een super stad om Spaans te leren! De school ligt in het midden van het centrum van Madrid, naast het bekende Retiro park.
Ik ben zelf 22 jaar oud en er waren veel leeftijdsgenoten! De school organiseert iedere week allerlei leuke activiteiten en iedere vrijdagavond wordt er een feest in een bar georganiseerd waar alle studenten naartoe kunnen gaan… hierdoor leer je snel andere mensen kennen. Voor mij was dit erg fijn omdat ik alleen naar Madrid was gegaan.Verder ben ik echt van Madrid gaan houden… het is zo´n geweldige stad en de mensen zijn hier zo vriendelijk!! Over het algemeen is het hier altijd lekker weer en je kunt hier onzettend goed winkelen en uitgaan! Gedurende deze twee maanden is mijn Spaans flink verbeterd.
Het lijkt hier inderdaad vaak een goedkope manier om je eigen school aan te prijzen, maar moet zeggen dat ik me er ook schuldig aan maak om mensen met een specifieke vraag naar mijn website te verwijzen. In principe is dat toch ook een klein beetje de bedoeling, mensen met helpen te vinden wat ze zoeken ?
Daar is ook niks mis mee, maar het aanprijzen van scholen “in the blind” vind ik te ver gaan. Er worden hier posts geplaatst op vragen van heel lang geleden…
Er worden genoeg nieuwe vragen gesteld over spaanse lessen in Spanje, daar zijn reakties actueel en dus prima op hun plaats.
ik snap niet waarom ik zo laat een nieuwsbrief krijg met oud nieuws.
In ieder geval weet in dat Enforex in Alicante top is .
Qua school, qua, lokatie, qua strand
Hopelijk heb je er nog wat aan.