Leuke taalschool gezocht!!!

Hoi allemaal,

Ook ik denk erover om een taalcursus te gaan volgen in Spanje. Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan, dus weet er ook niet zoveel vanaf.
Op internet kwam ik een aantal scholen tegen die mij wel aanspraken, o.a. studytravel en don quijote.
Ik ben op zoek naar een leuke (niet al te grote) taalschool die bij het strand ligt. Wat ik verder belangrijk vind is dat er leeftijdsgenoten zijn (18-25 jaar) en eventueel enkele nederlanders. Verder twijfel ik nog of ik een appartement of residence erbij boek. Het voordeel van een residence lijkt mij dat het allemaal wat groter is en dat je eerder aanspraak hebt.
Heeft een van jullie nog goede tips voor mij??

Hallo,

wij zijn een talenschool voor Spaans in Spanje (Granada). Vrij klein en daardoor dus ook intensief. Er is een breed assortiment van verschillende cursussen.

Granada is ook een heel leuke stad dat bij Sierra Nevada gelegen is en 75km van Costa Tropical is. U kunt altijd vragen over de school stellen. Of kijk op de website www.inmsol.es

Geniet van het verblijf.

.

hallo,

Ik kan je echt Versión Original in Barcelona aanbevelen. Daar heb ik zelf lessen gevolgd.

Het is een kleine school, heel betrokken, geen fabriek dus en geven heel erg goed les. Verder zijn ze super betaalbaar en ze kunnen ook goedkoper (130 euro per week) maar goed onderdak voor je regelen.

Barcelona is een wereldstad, veel jonge mensen, waar echt wel Spaans wordt gesproken (voordat je bang bent dat er alleen maar Catalaans wordt gesproken).

Neem anders eens een kijkje op: http://www.versionoriginalbcn.com/

Veel plezier!

groetjes,

Mabel

Escuela Montalban Granada (niet bij het strand, maar een heerlijke stad. De school is de enige school waarin de leraren samen een cooperatie vormen en samen de directie zijn. Dat is te merken hun de kwaliteit.
Het is een kleine school in de Calle Cifuente, in het centrum, heel kleine groepjes. Ze spelen, oon na je niveautest en plaatsing in een groepje zeer goed in op jouw individuele leerstijl en mogelijkheden.
Vraag naar Paco, een van de ervaren docenten en hij vertelt je meer.
Mijn vrouw en ik zijn daar nu twee keer geweest na ook andere scholen te hebben bezocht, waar soms hele klassen minder gemotiveerde leerlingen van een Nederlandse school naar toe gingen. Escuela Montalban springt er voor ons uit om zijn kleinschaligheid, kwaliteit en fijne omgang met leraren en elkaar.

Michiel de Ruiter:wereld:

1 like

Hi, ik heb 3x in de zomer een aantal weken een taalcursus gedaan. Eerste keer naar Malaga via Studytravel, tweede keer direct geboekt bij Mester in Salamanca en derde keer via Don Quijote naar Valencia.

Zeker als je in de zomermaanden gaat, zullen er genoeg leeftijdsgenoten en ook Nederlanders zijn. Malaga is zeker een jonge bestemming, maar Valencia was dat ook wel. De residenties verschillen per grootte, ik heb in een residentie met 5 personen gezeten in Salamanca, maar in een enorme in Valencia, waar ook andere organisaties in verhuurden. Als je grootte belangrijk vindt, zou ik dat dan ook zeker van te voren vragen.

Mijn ervaring is echter dat je hoe dan ook genoeg leuke mensen zult leren kennen, ook buiten residenties om. Veel plezier alvast en als je nog vragen over mijn ervaringen hebt, mag je ze altijd stellen uiteraard!

Heey, Ik ben vorige jaar naar Taronja Escuela in Valencia. Het is zeker een aanrader. De leraren zijn er echt fantastisch er hangt een goede sfeer en de ligging is midden in het centrum. En ze organiseren ook nog is leuke activiteiten. Als je meer wilt weten laat ff een berichtje achter http://www.cursusspaansinspanje.nl/ website taronja escuela gr John

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘taaltoerisme’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren.
Dus voor een korte enquete heb ik mensen nodig die Spaans willen leren/ hebben geleerd in Spanje. Invullen zal ongeveer 5-10 min duren. Er zijn veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet, graag doorsturen! Muchisimas gracias! Tessa

Link: http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=15878&lang=nl

Ik heb les gehad op het Escuela de Idiomas in Alicante toen ik een jaar in Spanje woonde. Alicante is een fantastische stad, aan het strand met een geweldig uitgaansleven…! In mijn klas zaten maar liefst 20 verschillende nationaliteiten dus je hebt ook nog eens contact met mensen uit alle hoeken van de wereld. Ik ging iedere ochtend naar school en had zo de rest van de dag over om te werken. Ook vond ik de ligging van Alicante heel fijn, Valencia is niet ver weg en met het treintje zit je zo in Benidorm (als je dat leuk vindt). Kortom, Alicante is een aanrader!!

Er zijn zoveel verschillende goede en leuke talenscholen in Spanje dat het moeilijk is om zomaar een advies te geven.
Voor de één is het bruisende Madrid zeer aanlokkelijk, terwijl voor een ander een zee-locatie zoals Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, of Cadiz veel aantrekkelijker is. En daarnaast zijn Salamanca, Granada en Sevilla ook top-bestemmingen met goede scholen.
Een paar voorbeelden van goede scholen:
Enforex en Tandem in Madrid,
Don Quijote in Barcelona
Espanole en Taronja in Valencia
Malaca Istituto en Malaga Si in Malaga
CLIC in Sevilla en Cadiz
Colegio Delibes en Don Quijote in Salamanca
Castilla en Carmen de las Cuevas in Granada.

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl:wereld:

Neem eens een kijkje op mijn website www.taalinpraktijk.nl
Hier vind je links naar IH Barcelona, IMSOl in Granada, IH San Sebastian, CLIC Cadiz en Sevilla, IH Valencia, Route 66 Valencia, Colegio Delibes Salamanca, Instituto de Idiomas Ibiza.
Graag bereid om je vragen te beantwoorden.

Hierbij een overzicht van Spaanse taalscholen in Spanje waarbij je kunt kiezen uit strandbestemmingen, kleinere plaatsen en de grote steden:
http://www.spaanstaligewereld.nl/leren_sb_stad.php?regio=20

Saludos
Spaanstalige Wereld

Vanwaar een taalschool bij het strand? Mijn taalschool in Valencia lag in het oude centrum (vlakbij El Corte Ingles) en het was 10 minuutjes met de metro naar het strand vanuit mijn appartement. Een appartement deel je een keuken en badkamer, ik had heel snel leuk contact met mijn huisgenoten. Het is beter om op een school zonder Nederlanders te zitten, zo leer je de taal sneller. Ik zat met 2 Nederlandse meiden in mijn appartement en dan ga je toch Nederlands spreken, natuurlijk wel fijn als je er even doorheen zit. Tijdens de zomer is de gemiddelde leeftijd op de meeste taalscholen begin 20, buiten het zomerseizoen ligt deze iets hoger. Dit heb ik gevraagd toen ik afgelopen zomer wegging met Plus Taalreizen.