Taalcursus Spaans

Hallo!
Ik ben 20 jaar en wil over een paar weken een taalcursus doen in Spanje!Kortom Spaans leren en lekker genieten van de zon,zee, strand! Heeft iemand ervaring met zo’n cursus, of tips? Ik heb wel wat gezien op www.spaanscursus.nl, maar of dit een goede methode is? En dan heb ik nog een vraagje;
Zijn er andere meiden,jongens die dit ook van plan zijn in de zomer?

Groetjes Gayaneh!

hai, ik ga 29 augustus voor 2 weken naar Malaga met Plustaalreizen. Maar er zijn zoveel reisorganisaties die een taalreis aanbieden. Dus keuze genoeg.
Natuurlijk kan je ook zelf op zoek naar een taalschool als je in spanje bent, maar wat is nou makkelijker??
Succes en al heel veel plezier gewenst!!

Hey!! Ik ga dat ook doen, ik ga 2augustus voor twee weken naar spanje voor een talencursus!!
Heb er echt super veel izn in, wie gaan er dan nog meer heen?
Naar Salamanca om precies te zijn.
Ohja, ik ga via tricolore, kijk anders even op hun site!

Hai Gayaneh.
Als tip kan ik geven: neem twee uurtjes de tijd om op internet rond te zoeken naar taalcursussen en je weet alles wat je maar kan weten over taalreizen in Spanje. Nog een tip: Studytravel heeft een zomeraanbieding, voor weinig geld incl. busreis en overnachtingen in Salamanca een cursus voor 17 of 31 dagen. Alleen dan kan je het strand wel vergeten, tenzij je 3 a 4 uur wil rijden naar de portugese kust. <_< Maar het is een echte studentenstad, dus vermaken zal geen probleem zijn.
En voor het vinden van andere jongens en meiden die hetzelfde willen gaan doen: Deze site barst van de mensen die spaans gaan leren in spanje in de vakantie, kijk dus gewoon even rond…
Veel succes ermee, Berend

Nog één maal: http://groups.msn.com/Salamanca2004Trip

daar kan je zien dat er zeer veel mensen zijn die dat ook doen deze zomer!

Groetjes Mareska

hoi!!!
Ik ben van plan 4 weken een taalcursus in Spanje te gaan volgen, maar zit een beetje met mijn handen in het haar. De hamvraag is namelijk; waar moet ik heen?
Ik wil (buiten het leren van Spaans) graag strand, gezelligheid, uitgaan, maar ook weer niet te massaal. Een goede sfeer vind ik belangrijk en het liefst mensen rond de 25 jaar… Wie heeft er tips voor me???

Hola allemaal,

Ook ik heb denk ik hetzelfde “probleem” als Brie… Ikzelf (22 jaar, net afgestudeerd aan de TH Rijswijk) wil meer voor een langere tijd (half jaar of een jaar) een talencursus spaans volgen in spanje en als kan daarnaast werken om zo de studie te bekostigen.

Idd. als je een tijdje op internet zoekt kom je vele organisaties tegen: Don Quijote, Study Travel, Tricolore, Adelante, noem maar op… En eigenlijk zoals ik op dit forum lees zie ik meestal alleen maar positieve reacties over de organisaties en steden waar ze geweest zijn. Sevilla, Malaga, Salamanca, Valencia, Alicante…

Zelf had ik voorheen interesse in een jobtravel via Study Travel. Dat houdt in 12 weken spaans leren en daarna regelt Study Travel 5 sollicitaties voor je om wanneer je bij een van de bedrijven bent aangenomen te gaan werken. Of je dan nog daarnaast lessen spaans krijg heb ik nog niet geheel begrepen.

Een mede-afstudeerder van mij kwam zelf uit Alicante. Die vertelde dat Alicante een erg gezellige stad (aan zee) is met zo zijn oude gedeelte maar ook sinds de afgelopen jaren een moderner gedeelte (o.a. voor het toerisme). Klinkt allemaal erg interessant in iedergeval, aangezien ik wel erg graag spaans wil studeren, maar daarnaast ook gezelligheid, uitgaan, zon en zee wil. Tevens vertelde ze dat het in Alicante vrij weinig regende en over het gehele jaar een goede temperatuur was.

Over Salamanca lees ik veel dat het een super gezellige stad is en daar voornamelijk jongere studenten naar toe gaan. Klinkt in iedergeval ook erg aantrekkelijk. Helaas ligt Salamanca niet echt in de buurt van het strand, maar rampzalig vind ik dat nou ook weer niet.

Tja moeilijk moeilijk maar uiteindelijk moet je ergens de knoop toch doorhakken…

Saludos,

Martin

Hey Martin,

kan me voorstellen hoor dat het aanbod te groot is er nog wijs uit te kunnen.
Alicante lijkt me een erg leuke stad, het is een studentenstad en de gemiddelde leeftijd van cursisten zal idd wat hoger liggen dan in bijv. Salamanca.
Ik ben er inmiddels aan uit en ga naar Malaga, met NIW, misschien kun je op hun site nog eens kijken.

succes Brie

Hoi Martin, Zoals je eerder al kon lezen ga ik naar Malaga. Ook daar zal de leeftijd ietsje hoger liggen. wel studenten. Maar ook hier is het strand op loopafstand en mooi weer is er ook.
Ik hoop niet dat ik je nu aan het twijfelen heb gebracht. succes!

Tja heb een beetje prijzen vergeleken… Maar als je dus naar grotere steden wil zoals Barcelona wordt het al snel duurder… Ik ga denk ik dan meer richting Salamanca of Alicante…

Gegroet,

Martin