Hey hallo allemaal! Ik ga volgend jaar een talencursus spaans volgen. Ik ga dit doen met study travel en graag kom ik in contact met mensen die ook met deze organisatie gereisd hebben en met mensen die ook een spaanse taalcursus hebben gedaan. Ik heb zelf echt de voorkeur voor Malaga, waarom moet je me niet vragen maar lijkt me helemaal super, enige minpuntje mijn moeder zegt dat er alleen maar rijke oude mensen zitten. is dat ook zo of valt het mee. Nou ik hoor graag van jullie. x karien
Hoi Karien,
Kijk ook eens op www.donquijote.org . Daar heb je veel keuze, ook Malaga, als ik me niet vergis. Het ziet er super uit, ook hun lesmateriaal is schitterend opgebouwd. En de prijzen zijn niet slecht!
Ik hoop daar volgend jaar een paar weken naar toe te kunnen.
Groetjes, Terry
ik heb spaans geleerd bij Mester, op Tenerife, er zijn ook scholen in het vasteland spanje. ik ben ontzettend te spreken over mester, ik heb 2 maanden les gehad, 5 dagen per week 4/5 uur per dag, super intensief, ik begreep geen woord spaans in de 1e week en aan het einde sprak ik het behoorlijk goed. weet de prijzen niet meer, gok zo’n 400 per maand… www.mester.es (of .com??)
Originally posted by Terry@14-09-2003, 12:55:29
** Hoi Karien,
Kijk ook eens op www.donquijote.org . Daar heb je veel keuze, ook Malaga, als ik me niet vergis. Het ziet er super uit, ook hun lesmateriaal is schitterend opgebouwd. En de prijzen zijn niet slecht!
Ik hoop daar volgend jaar een paar weken naar toe te kunnen.
Groetjes, Terry **
Ik heb ook op de site van Don Quijote gekeken, maar van die prijstabellen snap ik niet zoveel :huh:
Als je er zeg maar ruim een jaar wilt verblijven, hoeveel kost dat nou in totaal (alles inbegrepen) en moet je alles zelf betalen, of is er ook nog zoiets als de stufi die wel mee wilt werken?
Hoi!
Ik ga volgend jaar een talencursus ( 3 maanden) doen in Sevilla! Ik wilde eerst naar Salamanca toe, maar Sevilla trekt mij gewoon meer.
Ik heb wel een aantal sites voor je:
www.tricolore.nl
www.studytravel.nl
www.lexton.nl ( dacht ik, anders even lexton taalreizen intypen in een zoekmachine)
www. plustaalreizen.nl (dacht ik, anders vene plus taalreizen in een zoekmachine intypen)
www.adelante.nl
Succes met je beslissing!
Ik ga zelf waarschijnlijk wel naar Salamanca, om twee redenen.
- Salamanca is in veel gevallen honderden euro’s goedkoper dan andere vergelijkbare cursussen in Spanje.
- Salamanca ligt in het gebied waar het zuiverste Spaans gesproken wordt, waardoor je dus beter leert.
Daarbij ga ik toch in de zomer, het zal daar enorm warm zijn maar er zijn ongetwijfeld ook zwembaden. Geen zee in de buurt, dat is waar, maar ik heb toch liever zwembaden (oeps offtopic!)
Mocht iemand ook naar Salamanca gaan in zomer2004, neem contact met me op!! Email, PM of MSN… maakt nie uit!
Groetjes,
Desirée
hallo allemaal,
ik ben net begonnen met mijn talencursus in salamanca en ik ben echt heel erg tevreden met mijn keus! ik heb gekozen voor don Quijote, omdat zij het beste aanbod hadden, voor mij dan in ieder geval. ik vond het leuk om mijn cursus in verschillende steden te volgen en via don Quijote kan dat. het is allemaal erg goed geregeld, ik werd gratis van het busstation naar mijn appartement gebracht, mijn appartement is ruim en centraal gelegen en op de eerste avond hadden we meteen een welkomstdiner waar ik meteen al mijn vrienden heb leren kennen. ook het eten en het leven in het algemeen is hier erg voordelig, we gaan bijna elke avond lekker uit eten, want dat is ongeveer even duur als zelf koken, ideaal! en natuurlijk het belangrijkste, mijn spaans is ook al erg vooruit gegaan, ben zelfs al twee keer naar een spaanse film geweest en heb het nog kunnen volgen ook! als jullie willen weten wat don Quijote precies te bieden heeft, dan is dit hun website:
http://www.donquijote.org/ext/fnt/xoeeijwu.asp
veel succes met het maken van jullie keus!
De stad Málaga is een reuze-gewone stad, hoor. Ik denk dat je moeder denkt aan Marbella en Puerto Banus, de mondaine badplaatsen verderop aan de Costa del Sol, behorend tot de provincie Málaga.
Ook bij ons in Cazalla de la Sierra (in de provincie Sevilla) kun je Spaans leren. En dat niet alleen! Wij organiseren ook workshops flamenco, koken op z’n Andaluz, schilderen en keramiek. Kijk voor meer info op http://www.turismoruralhidalgo.com.
Succes!
Groeten uit Andalusië,
Linda
Hoi Hoi, gisteren keek ik naar Yorin Travel en dat ging over een taalcursus Spaans volgen in Salamanca. Ik wilde dit al heel erg lang en ik heb net allemaal informatie opgevraagd. Ik weet niets van andere steden maar Salamanca leek me erg leuk. Ik weet ook nog niet zoveel over de verschillende reisorganisaties dus alle tips zijn welkom. Ik wil in de zomer van 2004 gaan samen met mijn vriend. Ik vraag me af of drie weken voldoende is om het Spaans een beetje te leren. Ik wel twee jaar Spaans gehad op school maar dat stelde niet zoveel voor.
Dus als je tips voor me heb laat me dat even weten!
Hallo Karien!
Ik ben zelf net 3 weken terug uit Sevilla, heb daar een taalcursus gedaan voor 3 maanden via studytravel, kan ik je erg aanraden! studytravel is okay en, geloof ik, een van de goedkopere organisaties (maar nog steeds vrij duur) misschien kun je eens proberen direct via mester te boeken (de taalschool in sevilla), bespaart je waarschijnlijk wat geld. Over malaga: ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar malaga schijnt leuk te zijn tot half oktober, ik heb van mensen gehoord die er geweest zijn dat het daarna nogal leegloopt. dan zal het in het voorjaar wel weer iets worden daar. ik wou zelf eerst ook naar malaga, ook omdat het in het zuiden aan zee lag, maar ben toch blij dat ik naar sevilla ben gegaan. Sevilla heeft denk ik wat meer, je kunt er eigenlijk alles. qua cultuur is sevilla ook heel mooi. en het is het hele jaar een mooie, levendige stad. dus als je in de wintermaanden wilt gaan zou ik niet aanraden om naar malaga te gaan maar voor een andere stad te kiezen!! maar waar je ook heen gaat je zult het echt leuk gaan hebben daar!
groetjes sup
rechtstreeks boeken is niet goedkoper en studytravel ligt in prijs niet hoger of lager dan Lexton.
Lexton is wel 24 uur per dag bereikbaar bij calamiteiten, ST niet.
Hallo allemaal,
1 maart wil ik voor 3 maanden naar salamanca gaan. Ik ga daar een talencursus volgen, alleen mijn grote probleem is dat ik niet kan kiezen tussen twee organisaties, namelijk Study travel en Adelante. Ze lijken mij beiden erg leuk. Ik lees hier veel positieve berichten over Study Travel, maar verder niets over Adelante. Adelante is goedkoper, maar misschien ook wel weer minder goed/leuk. Ik hoop dat julie me kunnen helpen een keuze te maken.
Alvast heel erg bedankt,
groetjes Nynke