cursus spaans!!!

Ik wil deze zomer naar Spanje voor ongeveer 4-6 weken om een taalcursus te volgen. Alleen weet ik niet goed waarheen… Zijn er mensen die hun ervaringen willen delen met mij zodat ik wat meer weet? :wink: Welke organisatie, welke stad is er aan te raden tijdens de drukke warme zomermaanden? En is ook nog is redelijk van prijs? :wink:

Hoi,
Ik ben zelf al twee jaar bezig met een spaanse cursus, en onze leraar (spanjaard) is heel erg te spreken over taalinstituut Don Quijote.Zij geven op diverse lokaties in Spanje lessen.
Kijk eens op de website van Don Quijote.

Succes ermee!

Al 2 jaar joh? Wat voor niveau heb je nu?

Ik kan je Babel Idiomas erg aanraden. Ligt in het centrum van Malaga. Kleine school, Nederlandse eigenaar, lage prijzen. Zie www.spanishcoursesandcultureinspain.com. Ik studeer er nu ook.

Mocht je nog wat meer willen weten mag je me altijd mailen.

Spammerdespam

Okay… Mij lijkt een studentenresidentie wel het leukste en dat is er niet bij Linguaschools of Babel Idiomas… Don quijote lijkt mij wel tof maar wel duur maar zo’n taalreis is natuurlijk niet goedkoop eigenlijk… Heeft er iemand ervaring met Study Travel? En zijn er mensen die al eens in Nerja zijn geweest? Ben aan het denken om daar eventueel naartoe te gaan…

Het beste natuurlijk om Spaans te leren is om gelijk ook in een gastgezin te overnachten. Je moet dan natuurlijk altijd een beetje geluk hebben met het gezin, maar de meeste organisaties zijn vrij goed ook tijdens je verblijf, dat als het niet klikt, dat je van familie kan veranderen. Ik vond het in ieder erg leuk in Sevilla en als je bij zo´n familie bent en je MOET echt de hele tijd Spaans spreken, dan gaat het leren vliegensvlug.

Mijn ervaring met studiehuizen is dat studenten onderling toch vaak de neiging hebben om hun toevlucht tot een andere taal te nemen dan de taal die ze op dat moment aan het leren zijn.

Wat betreft hitte… Hangt er maar net vanaf wat je wilt en hoe goed je er tegen kan. Andalusia is heel heet in de zomer (lees: juli/augustus), maar het is wel een droge hitte. Voor mij zijn de dagen van 45 graden goed te hebben. Denk je daar niet tegen te kunnen, dan moet je in juli/augustus gewoon niet voor Andalusia kiezen.

Liefs,
Carolina

Hola,

Even een tip voor mensen die bezig zijn met uit te zoeken bij welke “Sevilliaanse” talenschool Spaans te gaan studeren:
Ik ben net terug uit Sevilla en heb bij taleninstituur Alhambra 4 weken een cursus gevolgd. Deze was ronduit waardeloos te noemen.

Als lerares Engels weet ik wel het een en ander over methodes van lesgeven en kwam er dus al vrij snel achter dat de gebruikte lesmethode daar zeer verouderd is en bovendien niet efficient.
De eerste 3 weken heb ik vrijwel alleen grammatica gehad op de schoolse manier, dus regeltje uitleggen en oefeningetjes maken… En dat 3 uur per dag!
Er was slecht 1 uur spreekvaardigheid per dag en in dit uur werd vaak alleen over het weekend gepraat en werden en taalspelletjes gedaan die totaal geen verband hielden met de eerder bestudeerde grammatica.

De leraressen waren zeer ongemotiveerd. Je merkte dat ze er geen zin in hadden en daar werden de studenten op een gegeven moment ook steeds ongemotiveerder van en tijdens de les werd er dan ook voortdurend gegaapt door iedereen…

De les begon elke dag standaard 20 minuten te laat en na zo’n half uurtje vonden de leraren het al tijd voor een pauze van maar liefst 15 minuten.
Er werden in totaal 3 pauzes gehouden van 15 minuten.
Mijn cursus zou van 8.30 uur tot 12.30 uur moeten duren en met aftrek van alle pauzes en de te late start blijven er nog een kleine 3 uurtjes over.

Het schoolgebouwtje was een bouwval en bovendien zeer luidruchtig. In het bovenste lokaal kon je de klas die een verdieping lager zat zeer goed horen waardoor de lerares vaak onverstaanbaar was.
Van de 4 pc’s werkte er 1. Maar van deze bleef de spatie hangenwatnatuurlijklastigtypenis :wink:
Van multimedia had deze school nog nooit gehoord. Luisteroefeningen op CD, Spaanse tv programma’s of een mediatheek was voor deze school onbekend terrein.

Al met al heb ik dus helaas zeer weinig Spaans geleerd op deze school.
Jammer van mijn zuurverdiende geld…

Een tip: Een Italiaanse vriendin is na de Alhambra-ervaring verhuisd naar CLIC. Over deze talenschool was zij zeer tevreden. Ben er zelf ook gaan kijken en mijn eerste indruk was positief. Ook lees ik veel positieve berichten over deze school.

Succes met het kiezen van een GOEDE talenschool en laat mijn verhaal geen aanleiding zijn tot het boycotten van Sevilla als stad want deze is super!!

Loes

Dat is vrij triest. Was het deze school? Er zijn ook zoveel taalscholen, zeker in Sevilla. En van buitenaf kan je soms moeilijk zien of ze waar voor hun geld leveren.

In ieder geval bedankt voor het delen van je verhaal, Loes. En inderdaad, laat je niet ontmoedigen, er zijn heel veel leuke taalscholen en Sevilla zelf is natuurlijk een fantastische stad!

Groeten,

Martijn

Taalcursus Spaans in Spanje

Yep, that’s the one.
Website ziet er redelijk veelbelovend uit, of niet?
Laat je dus niet (ver)leiden door mooie foto’s!!

Loes

Wat een rotervaring. De school in Málaga schijnt nog een stuk slechter te zijn.

Zonde van je geld, zonde van je vakantie. Ik hoop dat je al met al toch een leuke tijd hebt gehad (buiten de schooltijd om).

Hoi,

Voor ingewijden is je ervaring met Alhambra Sevilla weer eens een bevestiging dat je nooit op een site alleen mag afgaan.
Op mijn site www.spaans.startbewijs.nl heb ik in elke stad een aantal scholen opgenomen die ik zelf ken, of waarvan ik via andere reisorganisties en leerlingen goede berichten heb gehoord.
En, inderdaad Alhambra staat er niet op …

Succes met jullie keuze.

piet meijers

www.spaans.startbewijs.nl
www.gratisspaans.startbewijs.nl