Taalcursus 4-6 maanden Spanje!

hallo Allemaal!!

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn Vwo-examen en ben op dit moment aan het sparen voor een taalcursus in Spanje, ik wil namelijk voor een langere periode (4-6 maanden) naar spanje. De steden die mij op dit moment het meest aanspreken zijn Barcelona, Salamanca. Maar Barcelona blijkt heel duur te zijn en in Salamanca wordt heel veel Nederlands gesproken, waardoor je minder snel Spaans leert, Weten mensen hier meer van? Of zijn er mensen die een cursus in 2 steden hebben gedaan??
Verder zit ik een beetje met de taalscholen, ik heb een hele stapel folders bestelt, maar wordt er niet veel wijzer van. Studytravel lijkt mijzellf wel een goede, (deze is ook niet heel duur) maar deze schijnt samen te werken met de taalschool **Babylon Idiomas, **die vooral een ouder publiek aantrekkt. Is er iemand die ervaring heeft met Studytravel? Donquijote leek mij kwalitatief er goed, maar is erg duur. Verder leek mij interlanguage ook wel goed. Iemand tips? of aanraders?? Ik vind het vooral belangrijk dat de taalschool(of organisatie) gericht is op jongeren (ik ga alleen en wil graag mensen ontmoeten), de appartementen/recidenties redelijk verzorgd zijn en dat er een soorrt desk is waar ik heenkan als ik iets niet in orde is ofzo…

Tenslotte, Ik heb geen spaans gehad op de middelbare school. Kan dus nog totaal geen spaans spreken, maar wil het wel graag leren. Ben ook van plan alvast voor te bereiden enzo, toch vroeg k me af of dat genoeg is om bij een beginnerscursus aan te sluiten??

Alvast bedankt!!

Liefs, Marthe

Hoi Marthe,

Salamanca is echt een Spaanse stad, dus denk niet dat daar veel Nederlands wordt gesproken hoor! Als je goed Spaans wilt leren, raad ik je een cursus aan die ook in het Spaans les geven. Uit eigen ervaring zeg ik dat je dan beter Spaans leert (ook al is het in het begin een beetje moeilijk), maar zo begrijp je het Spaans wel beter omdat je er continu mee geconfronteerd wordt. 4 a 6 maanden lijkt me wel wat lang, het is namelijk best zwaar! Barcelona is inderdaad geen goedkope stad, maar wel heel leuk :wink: Daar kan ik je Version Original aanbevelen (aan Gran Via met Passeig de Gracia, echt hartje stad), die zijn heel goedkoop (maar ook heel goed) en kunnen je vanaf 130 euro per week ook onderdak bezorgen, in een Spaanse familie/studentenhuis.

Succes,

Mabel

Beste Marthe,

Er is inderdaad een hele grote verscheidenheid aan talenscholen in Spanje.
Praktisch overal kan je als absolute beginner terecht. Die cursussen starten meestal alleen de eerste maandag van de maand, terwijl vervolgcursussen iedere maandag starten.
Het meest pure Spaans wordt gesproken in Salamanca, maar ook in Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Granada en Malaga zijn hele goede talenscholen. Als je meer wil weten, kan je me mailen op [EMAIL=“pelle138@xs4all.nl”]pelle138@xs4all.nl

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl

Hoi

Ik zie dat je graag voor een paar maanden Spaans wilt gaan studeren.
Binnenkort starten wij ons uitwisselingprogramma ook in Nederland/België.

Momenteel werken we met Duitse studenten, maar als er voldoende interesse is in Nederland en België, dan starten we er volgende maand al.

Ik omschrijf even onze werkwijze in Duitsland.
De eigenaar bezoekt elke geïnteresseerde studenten en zijn familie persoonlijk in Duitsland.
Daarna maakt hij een verslag op voor de plaatselijke coordinatoren in Spanje, zodat die op zoek kunnen gaan naar een geschikt gastgezin.
Elk gastgezin wordt grondig gescreend. We willen er absoluut zeker van zijn dat onze studenten terechtkomen in een normaal gezin. Om mogelijke problemen of ergenissen tijdig te voorkomen, bezoekt de plaatselijke coordinator het gastgezin, de student en de Spaanse school maandelijks.

De gastgezinnen zijn mensen die interesse hebben in het leren van een andere taal, een andere cultuur en die andere mensen willen leren kennen.

Zowel in Spanje als in Duitsland (lees Nederland/België) zijn we 24h op 24h beschikbaar.
De coordinator woont op maximum half uur rijden.

Neem alvast eens een kijkje op
www.expain.de

Als je vragen hebt, aarzel dan niet me te contacteren
castellon@expain.de
Maya Daneels
Coordinator Castellón - Spanje

In Valencia heb je de Taronja. Bij Taronja komen wel redelijk wat Nederlanders. Taronja is een hele moderne school, met een staff die veel activiteiten organiseert. Paella Party op Maandag, dinsdag is TANDEM (taaluitwisseling), Woendag is gratis kooklessen van Chef Nando en in de rest van de week varieert het, misschien een trip naar Barcelona om een voetbal wedstrijd te kijken en voor de dames die dat niet hoeven kunnen gwn gaan shoppen in Barcelona!!

hier is er een website als je interesse hebt: