Heeft iemand tips voor leuke en vooral goedkope talenschool in Spanje.
Ter voorbereiding op een eventuele halfjaar studie in Spanje (in 2013) wil ik me goed voorbereiden op de taal.
Om alvast met een betere basis te starten aan een cursus in Nederland wil ik ongeveer 2 weken in Spanje een cursus volgen.
Het liefste 2/3 uur prive les per dag op een leuke taalschool in Spanje.
Plek maakt niet zo veel uit maar het liefste wel aan de kust.
He Jitsketje,
Ik weet misschien wel een leuke talenschool voor je. Ik volg namelijk op dit moment een intensieve cursus Spaans op een kleine, gezellige talenschool in het centrum van Salamanca. Er wordt hier onderwijs gegeven in kleine groepen (gemiddeld 5 studenten per klas). Ik heb les genomen van 9 tot 1 in de ochtend (andere tijdstippen zijn ook mogelijk). Je kan ook prive lessen nemen, maar dan ben je wel veel meer geld kwijt. De kosten van deze talenschool zijn wel relatief laag doordat ze geen grote marketingcampagnes hebben zoals don quijote en niet in een grote stad zoals Madrid gevestigd zijn.
Salamanca is een aantrekkelijke stad om Spaans te leren. Salamanca ligt in het gebied van Spanje waar ze het meest zuivere Spaans spreken. Verder heb je veel studenten hier door de bekende universiteit. Een levendige stad dus, met veel cultuur. Salamanca was de Europese culturele hoofdstad van 2002 en is opgenomen op de werelderfgoedlijst van UNESCO vanwege de vele monumenten en kunstwerken. Dit is de website van de school: tiatula.com
Cheers
Aan de kust en klein en gezellig?
Dan ben je bij Version Original in hartje centrum Barcelona aan het juiste adres. Ik heb er zelf ook lessen gevolgd.
Prive lessen zijn wat duurder maar als je meerdere lessen wilt, willen ze nog wel eens een leuke korting geven. Anders kom je uit op 4 uur les per dag in een kleine groep en dat kost zo´n 140 euro in de week, minder nog als je meerdere weken les volgt.
Stuur me anders tzt een mail via e_mabel AT yahoo.com, dan kan ik je wellicht wel helpen met de korting (ken de leraressen daar persoonlijk
Oja, op mijn blog meer informatie over Barcelona.
Groetjes,
Mabel
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om 3 maanden een cursus Spaans te volgen in Malaga. Ik denk dat ik mijn cursus via Linganet ga boeken en ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met deze organisatie?
Groeten,
Bart
Ik heb zelf goede ervaringen met de school van Tio Sancho in Salamanca. Hij is absoluut niet duur en met duits management. Ik heb voor onder de 500 euro twee weken inclusief accomodatie geboekt. Er waren veel andere studenten, zodat het ook s avonds nog gezellig was.
Hey,
Ik heb zelf een hele goede ervaring met een talenschool in Valencia, wat tevens een ontzettend leuke stad is. De school heet Taronja en organiseerd ontzettend veel activiteiten, uitjes en andere festiviteiten buiten de lessen om. Het is een school met een moderne manier van leren en een goede structuur wat betreft de lessen. Ik raad je ten zeerste aan om deze school te overwegen voor het nemen van je talencursus. Ze verzorgen eventueel ook accommodatie maar dit kan je natuurlijk ook altijd zelf doen. De stad zelf heeft ontzettend veel te bieden en is eigenlijk helemaal niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Barcelona of Madrid. Het strand is prachtig en heel lang en er is hier volop zon. Gem. 300 dagen per jaar. Hier de link: http://www.spanishcoursespain-valencia.com. Ik zit zelf nog een tijdje hier dus als je vragen hebt laat maar horen. :zon02: