Ik ben via studytravel naar Alicante geweest van sep. 2004 t/m eind april 2005.
Ik had alles binnen 2 weken geregeld, aangezien ik het voor mijn vakantie maandjuh Taiwan het nog niet zeker wist.
De organisatie heeft me prima geholpen. Veel telefonisch contact gehad.
In Alicante had vooral de school mij geholpen met zaken betreffende spaans sofienummer (aangezien ik er ook wou werken), het zoeken naar een baan (Ik deed de jobtravel via Studytravel).
Ik had voor Alicante gekozen inplaats van bijvoorbeeld Salamanca, omdat je in Alicante veel zonuren hebt, een strand en minder Nederlandse studenten.
Voor kerst zaten er voornamenlijk zweden op de school, daarnaast een aantal Nederlanders, duitsers, engelsen, italianen, mensen uit norwegen, finland, gevarieerd dus.
Na de kerst kwamen er amerikanen bij, meer nederlanders, af en toe een verdwaalde duitser, zweden, mensen uit norwegen… gevarieerd dus, wat ikzelf erg leuk vond.
Alicante is een grote stad, maar heeft een leuk klein centrumpje, maar waarschijnlijk naar verhalen minder mooi dan bijvoorbeeld Salamanca of het zuiden van spanje…
Stappen kan je er ook erg goed (tot in de vroege uurtjes) en je ontmoet veel buitenlanders (aangezien er net buien alicante een universiteit is), maar ook veel spanjaarden om je spaans te verbeteren. Het is welke barren, discotheken jezelf opzoekt…
Alicante heeft veel zonuren en in de winter bleef de temp wel owkee. In Februari Maart was het er het koudst. Sneeuw hebben ze daar nog nooit gezien.
Ik denk dat het er wel momenteel lekker druk is en waarschijnlijk gewoon elke dag feest…
Saludos,
Martin