Taalcursus In Spanje: Where To Go?

Hola,

Ik ben eruit dat ik deze zomer een taalcursus in Spanje wil gaan doen, maar twijfel nog over de plek en organisatie. Ik ga het liefst naar een wat kleinere stad /dorp en een school met een persoonlijke, knusse sfeer, dus zoiets als Vejer de Frontera spreekt me wel aan. Heeft iemand hier misschien wat meer info over? Of tips voor een andere niet al te grote plaats. En qua organisatie twijfel ik nog tussen Tricolore en Studytravel dus hierover zou ik ook graag meningen van anderen horen. Alvast bedankt!

Besos Anne :wink:

Hallo MissAnne,

Kijk eens op pagina http://www.spaans.startbewijs.nl, daar vind je de meest uitgebreide keuze op internet, ook de kleinere plaatsen.

Je kunt op vele manieren boeken, ook rechtstreeks bij de school, dat is zeker niet duurder, en tegenwoordig met de goedkope vluchten is het allemaal snel te regelen.

De door jou genoemde organisaties zijn beiden van goede naam en faam. Studytravel is wat groter, maar toch heel persoonlijk gebleven.

Kijk op bovengenoemde pagina eens naar de school in La Herredura, en bekijk hun website eens, ik het gevoel dat deze school en plaats wel eens een beetje in jouw richting kan komen. Ondermeer StudyTravel heeft deze school in haar programma opgenomen. De eigenaresse is Nederlandse en ik hoor er heel erg goede berichten over.

En, om je goed voor te bereiden, gratis oefenen via deze link voordat je gaat!

veel succes, en ik ben benieuwd wat je gaat doen!

piet meijers

Ik kan je zowel www.studytravel.nl alswel www.tricolore.nl goed aanraden. Studytravel is meer gericht op groepsreizen en Tricolore heeft meer oog voor individuele studenten. (dit is een subjectieve mening van mij)

Als knus kan ik je Salamanca aanraden. Niet te warm in de zomer en heel internationaal. Als je Salamanca niet kent kun je meer info krijgen bij RTL. Je kunt hiet ook een video bekijken van Yorin Travel over Spaans leren in Salamanca.

Gewoon “RTL + Spaans leren” intypen op Google, dan krijg je de info wel te pakken.

Groeten,

Chris

Ja, dat filmpje over Salamanca is erg leuk, ik heb het ook gezien. Dit zijn de links voor die site :

http://www.rtl.nl/(/reizen/yorintravel/nie…n_in_spanje.xml

en via deze link vind je het filmpje:

http://www.rtl.nl/(/reizen/yorintravel/)/c…ideo/europa.xml

Het filmpje geeft je echt een heel goed beeld van Salamanca en van de school (en ik kan het weten, want ik volg er nu zelf een cursus spaans! :smiley: )

groetjes, Olga!

Ik zou zeker naar Salamanca gaan! Ben vandaag teruggekomen…ben er een maand geweest en het was de maand van mijn leven, echt geweldig! Niet te groot, veel barretjes en clubs en veel jonge mensen. Ben via tricolore bij colegio delibes terecht gekomen; niet duur, goede appartementen en perfecte lessen, een aanrader!

Ik ben via studytravel naar Alicante geweest van sep. 2004 t/m eind april 2005.
Ik had alles binnen 2 weken geregeld, aangezien ik het voor mijn vakantie maandjuh Taiwan het nog niet zeker wist.

De organisatie heeft me prima geholpen. Veel telefonisch contact gehad.

In Alicante had vooral de school mij geholpen met zaken betreffende spaans sofienummer (aangezien ik er ook wou werken), het zoeken naar een baan (Ik deed de jobtravel via Studytravel).

Ik had voor Alicante gekozen inplaats van bijvoorbeeld Salamanca, omdat je in Alicante veel zonuren hebt, een strand en minder Nederlandse studenten.

Voor kerst zaten er voornamenlijk zweden op de school, daarnaast een aantal Nederlanders, duitsers, engelsen, italianen, mensen uit norwegen, finland, gevarieerd dus.

Na de kerst kwamen er amerikanen bij, meer nederlanders, af en toe een verdwaalde duitser, zweden, mensen uit norwegen… gevarieerd dus, wat ikzelf erg leuk vond.

Alicante is een grote stad, maar heeft een leuk klein centrumpje, maar waarschijnlijk naar verhalen minder mooi dan bijvoorbeeld Salamanca of het zuiden van spanje…

Stappen kan je er ook erg goed (tot in de vroege uurtjes) en je ontmoet veel buitenlanders (aangezien er net buien alicante een universiteit is), maar ook veel spanjaarden om je spaans te verbeteren. Het is welke barren, discotheken jezelf opzoekt…

Alicante heeft veel zonuren en in de winter bleef de temp wel owkee. In Februari Maart was het er het koudst. Sneeuw hebben ze daar nog nooit gezien.

Ik denk dat het er wel momenteel lekker druk is en waarschijnlijk gewoon elke dag feest…

Saludos,

Martin

Hola,

Even een tip voor mensen die bezig zijn met uit te zoeken bij welke “Sevilliaanse” talenschool Spaans te gaan studeren:
Ik ben net terug uit Sevilla en heb bij taleninstituur Alhambra 4 weken een cursus gevolgd. Deze was ronduit waardeloos te noemen.

Als lerares Engels weet ik wel het een en ander over methodes van lesgeven en kwam er dus al vrij snel achter dat de gebruikte lesmethode daar zeer verouderd is en bovendien niet efficient.
De eerste 3 weken heb ik vrijwel alleen grammatica gehad op de schoolse manier, dus regeltje uitleggen en oefeningetjes maken… En dat 3 uur per dag!
Er was slecht 1 uur spreekvaardigheid per dag en in dit uur werd vaak alleen over het weekend gepraat en werden en taalspelletjes gedaan die totaal geen verband hielden met de eerder bestudeerde grammatica.

De leraressen waren zeer ongemotiveerd. Je merkte dat ze er geen zin in hadden en daar werden de studenten op een gegeven moment ook steeds ongemotiveerder van en tijdens de les werd er dan ook voortdurend gegaapt door iedereen…

De les begon elke dag standaard 20 minuten te laat en na zo’n half uurtje vonden de leraren het al tijd voor een pauze van maar liefst 15 minuten.
Er werden in totaal 3 pauzes gehouden van 15 minuten.
Mijn cursus zou van 8.30 uur tot 12.30 uur moeten duren en met aftrek van alle pauzes en de te late start blijven er nog een kleine 3 uurtjes over.

Het schoolgebouwtje was een bouwval en bovendien zeer luidruchtig. In het bovenste lokaal kon je de klas die een verdieping lager zat zeer goed horen waardoor de lerares vaak onverstaanbaar was.
Van de 4 pc’s werkte er 1. Maar van deze bleef de spatie hangenwatnatuurlijklastigtypenis :wink:
Van multimedia had deze school nog nooit gehoord. Luisteroefeningen op CD, Spaanse tv programma’s of een mediatheek was voor deze school onbekend terrein.

Al met al heb ik dus helaas zeer weinig Spaans geleerd op deze school.
Jammer van mijn zuurverdiende geld…

Een tip: Een Italiaanse vriendin is na de Alhambra-ervaring verhuisd naar CLIC. Over deze talenschool was zij zeer tevreden. Ben er zelf ook gaan kijken en mijn eerste indruk was positief. Ook lees ik veel positieve berichten over deze school.

Succes met het kiezen van een GOEDE talenschool en laat mijn verhaal geen aanleiding zijn tot het boycotten van Sevilla als stad want deze is super!!

Loes