Taalcursus In Salamanca

Ik ben van plan om een paar maanden een taalcursus te gaan volgen in Spanje en Salamanca lijkt me zeker het leukste. heb ook veel sites gevonden die taalcursussen aanbieden en kom er eigenlijk uit dat Adelante Taalreizen het goedkoopste is. Heeft iemand ervaring met deze organisatie??? En hoe is de accomodatie?

Nou ik ben dus met Adelante daar Salamana geweest en dat was ook de goedkoopste die ik gevonden heb… Verder hebben ze alles prima geregeld hoor, maar volgens mij is het nog goedkoper als je het zonder tussenpersoon regelt en dus gewoon naar de school mailt. Ik ben naar Colegio de Espana geweest, prima was dat…
Ga naar de gelijknamige website voor meer info!
Sophie

Heb je al bij Flamenco Taalreizen gekeken?

http://www.grimweb.info

groetjes,

Patrick

Ik zie dat er al lang niet meer gereageerd is in deze topic, maar ik wil toch graag mijn vraag hier stellen.

Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat het beter is om zonder tussenkomst van een organisatie het zelf te regelen. Dat ga ik dan ook proberen. Zouden jullie me aan de adres / contact gegevens kunnen helpen van de scholen waar je via Adelante terechtkomt? Ik wil ook graag naar Salamanca.

ik heb t via tricolore gedaan: www.tricolore.nl

colegio delibes!

Hallo,

Een collega van mij wil een taalreis-spaans in Spanje doen, maar ze wil geen zgn. “geitenwollensokken-reis”.
Kan iemand haar adviseren?
Alvast bedankt.

groetjes Ria Lobker.

(succes Orsine)>>>:dag:

Hallo! Ik ben met StudyTravel naar Salamanca geweest (Academia Mester), was prima geregeld. Salamanca is erg leuk, hele mooie stad. Have fun!

1 like

Ook Colegio Delibes is een goede school in Salamanca en ook de scholen van Don Quijotte en Enforex. Daar kom je wat minder Nederlanders tegen dan bij Mester.

Heleen Pelle

www.bureaubuitenland.nl

Hey,…

Ik heb begrepen dat het bijna ALTIJD goedkoper is om een cursus Spaans te boeken via een reis organisatie. De reden hiervoor is dat de reis organisaties een commissie ontvangen van de scholen voor het verkopen van hun Spaanse cursussen. Door deze commisies zijn de reis organisaties in staat om de cursus vaak net even iets goedkoper aan te bieden dan de scholen!

Ik heb destijds mijn Spaanse lessen geboekt met Estudio Hispanico, en het beviel mij prima. http://www.estudiohispanico.com/nl/index.html
Het is wel twee jaar geleden dat ik di gedaan heb, maar toen kon in geen goedkopere cursussen vinden waarvan ik zeker wist dat de scholen een goede kwaliteit leveerde. Ik heb toen destijds namelijk gevraagt of alle scholen officieel erkende kwaliteits keurmerken hebben, ik kreeg toen een heel aardig emailtje terug waarin ze me uitlegde dat ze alleen met scholen samen werken die aan hun kwaliteits eisen voldoen. :cheer:

Ik zelf vond dit erg belangerijk.

Ik hoop dat je er wast aan hebt.

Ik heb in Salamanca rechtstreeks bij Mester geboekt, omdat het goedkoper was dan via welke reisorganisatie dan ook. Het aantal Nederlanders viel me erg mee trouwens, voornamelijk veel Duitsers.

Volgend jaar wil ik graag 6 maanden naar Salamanca. Ik heb informatie verzameld over heel veel talenscholen en daaruit heb ik 3 gekozen: Enforex, Mester en Interlanguage. Hieruit moet ik dus nog kiezen. Mester zag er wel erg leuk uit! Kun je me misschien wat vertellen over je ervaringen met de talenschool en de accommodatie?

Waarom heb je voor die drie scholen gekozen??

Deze scholen spraken mij het meeste aan, van wat ik in de folder heb gelezen en welke indruk dat bij mij heeft achtergelaten. Ik denk dat dit voor iedereen verschillend is. Dit was op advies van mijn decaan, want als je alle talenscholen helemaal gaat uitpluizen, zie je op het laatst door de bomen het bos niet meer.

Nee daarom vroeg ik het ook. :slight_smile:

Behalve dekanen, zijn er ook een paar bureaus in Nederland die je kunnen helpen om meer inzicht te krijgen in het aanbod van talenscholen. Als je aangeeft wat je zoekt, dan krijg je een keurig advies op maat…Zij zijn niet gebonden aan specifieke scholen, dus hun overzicht wordt gebaseerd op een breed aanbod.

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl

Beste Heleen,

Jeetje ik vond het wel duur, alleen al voor een gesprek met ze moet je betalen :frowning:

Nu begrijp ik een beetje beter waarom iedereen een talen reisorganisatie zo duur vind. Ik weet uit ervaring dat er best veel talen reisorganisaties zijn waar de prijzen lager liggen en waar je niet hoeft te betalen voor extra informatie. :wereld:

Hierbij een link met 4 taalscholen in Salamanca:
http://www.spaanstaligewereld.nl/leren-sb-item.php?regio=Salamanca

vriendelijke groet,
Frank

hey,
ik wil graag vanaf halverwege maart een maand via studytravel naar salamanca. Ik ben 17, en vraag me af of er ook leeftijdgenoten zullen zijn (ongeveer 20). iemand ervaringen in salamanca rond die tijd? Alvast bedankt. groetjes!

Hi, ik zie dat Studytravel met Mester samenwerkt, daar ben ik een aantal jaar geleden ook geweest (en beviel goed!), alleen heb toen rechtstreeks geboekt. Ik ben in de zomer geweest, dus heb geen idee of er dan mensen van jouw leeftijd zijn, maar zou gewoon even met Studytravel en/of Mester mailen, die kunnen dat beter inschatten en zullen ook wel boekingen binnen hebben voor maart.

Veel plezier in ieder geval!

Hey, leuk om te horen dat Mester je goed beviel! Heb je ook via Mester onderdak geregeld toen?