Heey!
Ik zit nu in 6 VWO en ga volgend jaar een tussenjaar houden, waarin ik 6 tot 8 maanden naar Spanje wil gaan voor een taalcursus. Graag ga ik naar een wat grotere steden met een goed uitgaansleven en veel jonge mensen.
Ik wil sowieso ongeveer 4/5 maanden naar Barcelona (waarschijnlijk maart-juli) en daarvoor wil ik dan 2 á 3 maanden naar Salamanca en/of Madrid.
Omdat ik alleen ga, ben ik opzoek naar een grote talenschool waar veel jonge mensen zijn rond december/januari/februari. Daarnaast wil ik graag in een appartement/residentie met andere studenten van mijn leeftijd.
Raden jullie mij meer aan om dan naar Salamanca te gaan in die periode of naar Madrid? Of is allebei voor wat kortere tijd ook heel erg leuk?
En wat betreft Barcelona: welke talenschool met leuke residentie/appartementen en jongere mensen is aan te raden?
Ik heb ook gekeken naar taalschool COINED in Argentinie, aangezien het daar dan zomer is, (Cordoba en Buenos Aires) maar ik kreeg de indruk dat daar vooral wat oudere mensen dan ik heen gaan (25+), klopt dit?
Is een taalcursus in Argentinie dan wel ‘veilig’ en leuk genoeg voor een 18-jarig meisje?
Alvast bedankt!